9-5 õlikulu

Vasta
mm17
Postitusi: 366
Liitunud: P Aug 12, 2007 23:06
Asukoht:
Auto:

#1

K Veebr 27, 2008 19:30

täna siis meeldiv üllatus kapotialt, hakkasin kontrollima igaks juhuks õlitaset ja avastasin et see täpselt miinimumi peal. peale õlivahetust nüüdseks sõidetud 8000 km ja õlikulu siis liiter selle aja kohta. normaalne see kindlasti pole ja nüüd vaja veale jälile saada, enne kui midagi puhta nihu läheb. paigaldamata on mul see karterituulutuse kit, äkki tänu sellele laseb õli kuskilt jalga? enne eelmist õlivahetust kadus õli väntvõlli otsatihendi kaudu, mis sai vahetatud ja eeldasin et sellega ka probleem lahendatud, aga võta näpust. võimalikud variandid õli kadumise kohta ja arved mis mind umbkaudselt ees ootavad oleksid teretulnud, kui on võimalik üldse siin midagi öelda selle kohta :)
mad1
Postitusi: 601
Liitunud: K Dets 15, 2004 0:46
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#2

K Veebr 27, 2008 19:51

kõige odavam ja lootustandvam: klapisääretihendite vahetus.
samas ei pruugi kasu olla kui juba kolvigrupp kulunud või siis turbo, vana hea "otsakaane leke" jne. Reeglna on ks.tihendid nii ehk naa läbi ja parendab olukorda.

loomulikult pole välistatud ka suured ilmsed lekked..olukord vajab siis täpsemat uurimist.
mm17
Postitusi: 366
Liitunud: P Aug 12, 2007 23:06
Asukoht:
Auto:

#3

K Veebr 27, 2008 19:56

nüüd mul kindlasti vaja õli lisada, et edasi liikuda, huvitabki nüüd see, et kas võin lisada sinna ükskõik millist täissünti peale? mootoris olev õli on muidu anti juures pandud quaker state, aga seda mul pole praegu kuskilt võtta.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#4

K Veebr 27, 2008 20:07

Antil ju on! Aga muudest ära ainult ilmselgelt odavaid õlisid sisse kalla. Igaks juhuks!
mad1
Postitusi: 601
Liitunud: K Dets 15, 2004 0:46
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#5

K Veebr 27, 2008 20:10

kõik kaasaegsed tuntud kaubamärgid ( castrol,mobil,total jne) on omavahel segatavad. nii,et probleemi ei näe. Oluline,et mootorisse läheb õige, tehase poolt ette nähtud "parameetritega" õli.

Siiski pole soovitav õlivahetust teostada 10 eri margist kokku miksitud ollusega:eureka:

kuulu järgi kasutab uudsena esindus ka Statoil kaubamärki, samas ei või ma siinkohal kinnitada, milliste automarkide puhul.

siinkohal olekski huvitav teada erinevate esinduste kohta taas: millist õli kasutatakse. Originaalõli pole ju ometi autotehastes valmistatud. Suur salapära selle ümber on kestnud samuti aastaid:wise:

Osad kliendid soovivad siiski valida tootjat.
MangustGrupp
Postitusi: 346
Liitunud: T Jaan 16, 2007 21:20
Asukoht:
Auto:

#6

N Veebr 28, 2008 17:33

Mul on sarnane probleem, tegu on LPT muudeliga. Hakkas õli kaduma... + sinist värvi heitgaasid tulevad... kasutasin BP Visco 7000 täisünt jn jne 5w30 vist.. nüüd jälle tuli õli lisada, tarbimine 1L/1500km ca ~!!!! panin Lukoili 5w40 sünteetika - KADUS KÕIK, heitgaasid okey, õli ei tarbi... arvan et kala võik õli kvaliteetis olla... Ei soovita üldse osta BP Visco 7000... olen seda ostnud autoosad.ee-st.. või seal ettevõtjad teevad oma segu =))) sest alla korgi midagi rohkem ei olnud, kuna tavaliselt tuleb paberi ring vms...
saab9-3
Postitusi: 402
Liitunud: E Aug 14, 2006 11:43
Asukoht:
Auto:

#7

N Veebr 28, 2008 17:46

Vaevalt küll, et BP solk on. Ilmselt lihtsalt vedelam.
mad1
Postitusi: 601
Liitunud: K Dets 15, 2004 0:46
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#8

N Veebr 28, 2008 19:10

õlide viskoosus näitab skaalat, milliste temperatuuride juures on õlidel sama head määrdeomadused ( lihtsustatud selgitus), nö.vedelamat õli pole olemas:D mida väiksem number enne w seda suurem külmataluvus, mida suurem number peale w, seda suurem taluvus suurtel temperatuuridel

nt. õli mille külmem ots algab 50w40 on loogiliselt võttes 0 kraadi juures nö "paks" töötemperatuuril siiski sama vedel kui 0w40

ehk sai põhimõte selgemaks:)

põhjamistes oludes siis 0w ja 5w levinuim..kes palju sõidab, võib suveks panna vabalt 10w ..jne
saab9-3
Postitusi: 402
Liitunud: E Aug 14, 2006 11:43
Asukoht:
Auto:

#9

N Veebr 28, 2008 19:49

nojah, 5w30 on ju töötemperatuuril vedelam, kui 5w40
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#10

N Veebr 28, 2008 20:05

Algselt postitas: mad1
õlide viskoosus näitab skaalat, milliste temperatuuride juures on õlidel sama head määrdeomadused ( lihtsustatud selgitus), nö.vedelamat õli pole olemas:D mida väiksem number enne w seda suurem külmataluvus, mida suurem number peale w, seda suurem taluvus suurtel temperatuuridel

nt. õli mille külmem ots algab 50w40 on loogiliselt võttes 0 kraadi juures nö "paks" töötemperatuuril siiski sama vedel kui 0w40

ehk sai põhimõte selgemaks:)

põhjamistes oludes siis 0w ja 5w levinuim..kes palju sõidab, võib suveks panna vabalt 10w ..jne


segane jutt! ja osa lausa vale ka.
1.
vedelama õli suudame vaadata ka silmaga: yks on paks, teine vedel.
2. ja õli nrtest ja sellest, kui palju sõidad ei ole mingit seost.
ja yldse:
viskoossus iseloomustab just voolavust ja seda just kindlatel temperatuuridel ja seda just võrreldaksegi.

midav väiksem nr, seda vedelam see õli on ( ja vastupidi) yhe ja sama võrreldava temp. juures.
seda väiksem takistus voolamisel.
aga.
samas ei pysi õlikiht nii tugev detailide vahel, mille õlitamiseks õli kasutatakse ja õlikihi "purunemine" viib metalli metalli vastu. ehk kaob õlikile sealt vahelt.

ah, sellest on niipalju kirjutatud, et kes natuke tuulata viitsib, leiab ingi ja teeb endale asja selgeks. et mis asi on viskoossus ja mida see esimene nr ja W -täht näitavad ja mis teine nr jne....
kõige pikemalt hr. M. Naamsi mingis raamatus ca 100 lk.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
mad1
Postitusi: 601
Liitunud: K Dets 15, 2004 0:46
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#11

N Veebr 28, 2008 21:06

Algselt postitas: ivomets
Algselt postitas: mad1
õlide viskoosus näitab skaalat, milliste temperatuuride juures on õlidel sama head määrdeomadused ( lihtsustatud selgitus), nö.vedelamat õli pole olemas:D mida väiksem number enne w seda suurem külmataluvus, mida suurem number peale w, seda suurem taluvus suurtel temperatuuridel

nt. õli mille külmem ots algab 50w40 on loogiliselt võttes 0 kraadi juures nö "paks" töötemperatuuril siiski sama vedel kui 0w40

ehk sai põhimõte selgemaks:)

põhjamistes oludes siis 0w ja 5w levinuim..kes palju sõidab, võib suveks panna vabalt 10w ..jne


segane jutt! ja osa lausa vale ka.
1.
vedelama õli suudame vaadata ka silmaga: yks on paks, teine vedel.
2. ja õli nrtest ja sellest, kui palju sõidad ei ole mingit seost.
ja yldse:
viskoossus iseloomustab just voolavust ja seda just kindlatel temperatuuridel ja seda just võrreldaksegi.

midav väiksem nr, seda vedelam see õli on ( ja vastupidi) yhe ja sama võrreldava temp. juures.
seda väiksem takistus voolamisel.
aga.
samas ei pysi õlikiht nii tugev detailide vahel, mille õlitamiseks õli kasutatakse ja õlikihi "purunemine" viib metalli metalli vastu. ehk kaob õlikile sealt vahelt.

ah, sellest on niipalju kirjutatud, et kes natuke tuulata viitsib, leiab ingi ja teeb endale asja selgeks. et mis asi on viskoossus ja mida see esimene nr ja W -täht näitavad ja mis teine nr jne....
kõige pikemalt hr. M. Naamsi mingis raamatus ca 100 lk.


polnud segast rahvakeeli midagi:P mõnes mõttes ehk õigus,,tõepoolest on nö vedelamad õlid... pidasin silmas einevates oludes voolavust eekõige..ju väljendasin nats ebatäpselt..kokkuvõttes on ju oluline valida õige või siis optimaalse viskoossusega õli ekspluateeritavas keskkonnas:notworthy:



1.kui silmaga vaatad X kraadi juures õli, siis ongi üks teisest paksem, jutt oli õli "paksusest" mootori töötemperatuuril...njah, ilmselt ajasin paksuse voolavusega segamini
erinevatel temperatuuridel on 1 õli teisest loomulikult "paksem" no kõrbes võib sõita kasvõi 50w õliga. millega siis meie oludes saaks sõita vast paar päeva aastas kui sedagi


2. läbisõidust ei olene tõepoolest eriti midagi kui siis ainult see, et kvaliteetsem õli säilitab oma ideaalomadused kauem kui tundmatu ollus

metalliga seondumine on paljuski kinni juba erinevatest lisanditest.

ok. aga ma ei viitsi ka pedantsusteni sel teemal arutleda edasi..ilmselt räägime mööda nats ja saame erinevalt asjadest aru ning rõhuasetus oli erinevates kohtades :notworthy:

no leidisn ka kiirelt miskit:

Õlide viskoossus näitabki ikkagi seda, kas tegemist on paksu või vedelamapoolse õliga. Viskoossusindeks on hoopis midagi muud kui SAE järgi liigitatav viskoossus. Nimelt viskoossusindeks näitab kui palju sõltub õli viskoossus temperatuurist. See tähendab seda, et kui talvel on külm, siis kõrge viskoossusindeksiga õli ei lähi nii paksuks kui väiksema viskoossusindeksiga õli. Tänu kõrgele VI le (Loe viskoossusindeks) on ka õlidel madalam pumbatavuse piir. Sama on ka suvel palavaga ja mootori kõrgete temperatuuridega. Õli ei lähe suure temperatuuriga nii vedelaks kui madalama VI’ga õli.

materjaliõpetuses. siin ka lugemist küllaga kel huvi

kokkuvõtteks siiski lahe, et märkuse tegid..sai netis surfatud ja tarkusi meelde tuletatud:notworthy: asjad kipuvad ununema, kui vaatad aint tabelit ja annad riiulist sobivate nubritega toote
simo
Postitusi: 29
Liitunud: P Veebr 17, 2008 22:39
Asukoht:
Auto:

#12

N Veebr 28, 2008 23:31

mulle soovitati Saabi mootori jaoks poolsünti kasutada vot
MangustGrupp
Postitusi: 346
Liitunud: T Jaan 16, 2007 21:20
Asukoht:
Auto:

#13

R Veebr 29, 2008 17:54

Algselt postitas: simo
mulle soovitati Saabi mootori jaoks poolsünti kasutada vot


Kes soovitas? ja mis tapne oli Teile soovitati? kas 10w40 ? tootja? :) Praegu olen v. rahul lukoil oliga, oli ei kadu enam uldse, praegu mootoris segu 5w30 bp visco + pool liitri lukoili 5w40, aga nuud suitsu kadus ning oli tase normis :freak:
Madis
Postitusi: 157
Liitunud: R Nov 05, 2004 14:11
Asukoht:
Auto:

#14

R Veebr 29, 2008 18:23

Algselt postitas: MangustGrupp
Algselt postitas: simo
mulle soovitati Saabi mootori jaoks poolsünti kasutada vot


Kes soovitas? ja mis tapne oli Teile soovitati? kas 10w40 ? tootja? :) Praegu olen v. rahul lukoil oliga, oli ei kadu enam uldse, praegu mootoris segu 5w30 bp visco + pool liitri lukoili 5w40, aga nuud suitsu kadus ning oli tase normis :freak:


krt nagu väga ei tahaks uskuda, kui ennem kadus 1500 km kohta üks liiter õli, siis ei usu mina mitte mingil juhul, et paljalt õli margi vahetusega "viga" kadus....see ei ole lihtsalt loogiline....oleks kadu olnud 10 t km kohta 0,5 liitrit siis saaksin aru....
MangustGrupp
Postitusi: 346
Liitunud: T Jaan 16, 2007 21:20
Asukoht:
Auto:

#15

R Veebr 29, 2008 18:29

Algselt postitas: Madis
Algselt postitas: MangustGrupp
Algselt postitas: simo
mulle soovitati Saabi mootori jaoks poolsünti kasutada vot


Kes soovitas? ja mis tapne oli Teile soovitati? kas 10w40 ? tootja? :) Praegu olen v. rahul lukoil oliga, oli ei kadu enam uldse, praegu mootoris segu 5w30 bp visco + pool liitri lukoili 5w40, aga nuud suitsu kadus ning oli tase normis :freak:



krt nagu väga ei tahaks uskuda, kui ennem kadus 1500 km kohta üks liiter õli, siis ei usu mina mitte mingil juhul, et paljalt õli margi vahetusega "viga" kadus....see ei ole lihtsalt loogiline....oleks kadu olnud 10 t km kohta 0,5 liitrit siis saaksin aru....


absoluutselt kindel selles, toesti nagu kirjutasin, ise ei usku seda... AGA nii ta ongi... lihtsalt vist BP visco ei soobi minu mootorile, enne motlesin et turbo on labi.. aga nuud koik nii soidab nii tarbib korralikult.. imelik muidu..

Arge ostke BP olid :DDD
macadam
Postitusi: 146
Liitunud: E Veebr 11, 2008 17:00
Asukoht:
Auto:

#16

T Okt 28, 2008 9:15

Tervist. Olen tähendanud jälle väikest õlikadu. Mingi 1500 km tagasi tehti õlivahetus ja samal päeval fikseerisin taseme ära...nüüd on see umbes 3-4 mm langenud. Auto ei tossa (kontrollin pea iga hommik), turbo vahetatud, klapisääretihendi vahetatud. Ainuke asi mida näen on see, et mootor oleks nagu alt natuke õline. Kas on võimalik, et ta ajab kuskilt alt õli välja?
Olen ka jälginud, et kas plekke all on aga neid ma ei tähenda. Eelviimase õlivahetuse vahepeal valati ka Troostis natuke õli juurde. Kas on põhjust muretsemiseks või on mõistlikum õlivahetuste vahel lihtsalt taset jälgida ja õli juurde valada?

Ise oskan pakkuda, et äki see väntvõlli tihend või siis otsakaas :wtf:
mad1
Postitusi: 601
Liitunud: K Dets 15, 2004 0:46
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#17

T Okt 28, 2008 19:45

Algselt postitas: macadam
Tervist. Olen tähendanud jälle väikest õlikadu. Mingi 1500 km tagasi tehti õlivahetus ja samal päeval fikseerisin taseme ära...nüüd on see umbes 3-4 mm langenud. Auto ei tossa (kontrollin pea iga hommik), turbo vahetatud, klapisääretihendi vahetatud. Ainuke asi mida näen on see, et mootor oleks nagu alt natuke õline. Kas on võimalik, et ta ajab kuskilt alt õli välja?
Olen ka jälginud, et kas plekke all on aga neid ma ei tähenda. Eelviimase õlivahetuse vahepeal valati ka Troostis natuke õli juurde. Kas on põhjust muretsemiseks või on mõistlikum õlivahetuste vahel lihtsalt taset jälgida ja õli juurde valada?

Ise oskan pakkuda, et äki see väntvõlli tihend või siis otsakaas :wtf:


väga tõepäraselt pakutud..eks see leke eeldab ju teadagi siis sama tööd mis kettide vahetus ja suht kulukas ettevõtmine..soovitav teostada koos kettide vahetusega, et vältida perspektiivis topelttööd
macadam
Postitusi: 146
Liitunud: E Veebr 11, 2008 17:00
Asukoht:
Auto:

#18

T Okt 28, 2008 22:14

Kette hetkel vahetama ei hakkaks :) Pean ostma potska Castroli õli endale siis igaks juhuks, et siis hea vahest vajadusel juurde valada :cool:

Kettide vahetuse lükkan kevadesse :red:

Eelmine kord kui Viktori käest küsisin siis Troost seda väikeses purgis ei müü (Castrol 5W-40 Mag.C3), et kus seda veel võiks saada - või tulen oma purgiga Troosti? :)
mad1
Postitusi: 601
Liitunud: K Dets 15, 2004 0:46
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#19

T Okt 28, 2008 22:18

Algselt postitas: macadam
Kette hetkel vahetama ei hakkaks :) Pean ostma potska Castroli õli endale siis igaks juhuks, et siis hea vahest vajadusel juurde valada :cool:

Kettide vahetuse lükkan kevadesse :red:

Eelmine kord kui Viktori käest küsisin siis Troost seda väikeses purgis ei müü (Castrol 5W-40 Mag.C3), et kus seda veel võiks saada - või tulen oma purgiga Troosti? :)


võib tulla oma purgiga .pole probleem:) leidub eredamaid hetki ja leiame ka teinekord ise mõne anuma:)
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#20

T Okt 28, 2008 22:33

Ma ka valasin poolteist liitrit paar päeva tagasi juurde. Niikaua kui mingeid performanci, küttekulu, soundi muutusi pole, pole vast erilist põhjust ka muretsemiseks? Või mis?
macadam
Postitusi: 146
Liitunud: E Veebr 11, 2008 17:00
Asukoht:
Auto:

#21

T Okt 28, 2008 22:40

Mul sõber valab juba oma Audile aastaid õli juurde vahest. Eks see muidugi õige pole aga kettide vahetus on kulukas ettevõtmine ja ilma selleta pole mõtet seda viga kõrvaldama hakata - nagu mad1 ütleb. Kui ta õli põletaks siis oleks vast teine tera :angry:
MangustGrupp
Postitusi: 346
Liitunud: T Jaan 16, 2007 21:20
Asukoht:
Auto:

#22

R Okt 31, 2008 0:21

mul ei tarbi oli uldse, PEALE uue turbo instaleerimist... pakun et turbo on tsipa v2sinud, ja seep2rast tuleb oli juurde panna.. muidu need turbo bensiini mootorid on usna head, selleks et oli suua hakkama :)
Vasta