9-5 metsateel

Vasta
hets
Postitusi: 1
Liitunud: R Apr 25, 2008 2:26
Asukoht:
Auto:

#1

N Mai 22, 2008 22:19

tere!

Saabipisikuga nakatunult on suur soov soetada 2000-2002 universaalkerega sõber (aastaarvud tulenevad hinnaklassist).
Enamik sõite on mööda maanteid AGA keskmiselt korra/kaks kuus on vaja liigelda mõni kilomeeter metsavahelisel teel, millest viimane 500m suht juurikaline/mättaline. Senini on küll nii Mini kui Passat õuepeale, sõitnud nii et päris lootusetu see tee pole.

Ise siiani sõitnud Jeebuga kuid tundub mõttetu pidada traktorit puhtalt selle lühikese metsavahelise jupi pärast, eriti kuna maanteedel läbitavad vahemaad on aina kasvanud.

Ehk siis, millised on praeguste omanike kogemused läbivusega; mõtteid, ettepanekuid? Jeebu juurde jäämine on alati variant kuid hing ihkab maanteel siiski millegi paremaga kui traktor sõita.
roomlane
Postitusi: 586
Liitunud: T Sept 13, 2005 21:42
Asukoht:
Auto:

#2

N Mai 22, 2008 22:32

Mootor, raskus, on ees ja esivedu. Diffri lukku ega LSD-d pole. Kui mõlema esiratta all kõva pinda on, siis liigub. Hooga läheb pehmemast kohast ka läbi.

Kui mingi 17" velg, siis rehvi kõrgus üsna väike ning mudavaalu võib kergesti velje kodarate taha koguda. Ratas hakkab maantee kiirustel viskama, kui ära ei puhasta...
55581286
Rivo
Postitusi: 162
Liitunud: T Mär 06, 2007 22:42
Asukoht:
Auto:

#3

N Mai 22, 2008 22:39

Kui see 2 tonni kuskile sisse vajub, siis aitab vaid traktor :)
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#4

N Mai 22, 2008 22:45

9-5 puhul on kasutusel vähemalt 2 esistange varianti, millest yks on teisest mingi spoileri võrra veidi madalam. ehk sellest abi.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Jürgen

#5

N Mai 22, 2008 22:49

Tavaline SE läbis ca 2 nädalat 19 velgedega kuumaastikku Elvas eduliselt, seega ei saa just kurta.:headbang:
suvekas
Postitusi: 652
Liitunud: T Aug 21, 2007 15:15
Asukoht:
Auto:

#6

N Mai 22, 2008 23:15

http://static1.nagi.ee/i/p/218/51/05462853578fe8_l.jpg
Siin väike näide Võnnu valla koristuspäevalt - Saab eduliselt põllu peal hakkama, aga jah, aluspõhi peab kõva olema.
Speedlink oü - 53047979
Lunotel oü
H.K
Postitusi: 132
Liitunud: T Okt 09, 2007 21:57
Asukoht:
Auto:

#7

R Mai 23, 2008 0:04

NO olgem ausad. 9-5 on ikka soft-roadi jaoks suht mannetu pill. Eriti kui tegu automaadiga. Aga selle 500m pärast ei ole mõtet teda ka ostmata jätta.

Aga noh, kõik sõltub kus kellegil piir ette tuleb.
Ja, mida parema läbivusega on auto, seda pikem tee on traktori järgi.
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#8

R Mai 23, 2008 9:46

Pärast seda kui 93 aasta universaalkerega Passatist (raskus 14'' esiveoga ratastel, pikk teljevahe, kõrgem kui Saab) 96 aasta 900 sai üle kolitud, siis põllapeale asja eriti pole. Passatiga sai tehtud kalal käies igasugust offroadi.

Mitte et 900 kehvema teljevahe või esiveoga oleks, aga käigukast ja kliirens on Saabil minu arust ikka palju-palju rohkem asfaldiauto oma. Eks muidugi vahe ka, mis rehv all. Küsimus oli küll 9-5 kohta, aga ehk abiks ikka.
tarmiit
Saabiklubi liige
Postitusi: 392
Liitunud: K Juul 28, 2004 23:45
Asukoht:
Auto:

#9

R Mai 23, 2008 20:30

Näed siis! Keegi ei ütle miskit halba sõna ja minu 2002a. Aero Saab võiks vabalt omaniku vahetada!
Puidust toodete valmistamine eritellimisel: http://www.isoptera.ee/
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#10

R Mai 23, 2008 21:27

Sinna kuhu lähevad nn linnajeebid, läheb ka 9-5. Testitud, proovitud, katsetatud nii paksus lumes, turbarabas, mudas jne. Võrdluseks võib tuua näiteks Honda CR-V, millega elu sees enam metsa ei läheks.
gsaab
Postitusi: 165
Liitunud: K Mär 22, 2006 19:32
Asukoht:
Auto:

#11

R Mai 23, 2008 21:35

9-5 läheb suht hästi lumest läbi küll ka automaatkastiga, see muidugi on suhteline, sest lumes sõitmisel on väga suur osakaal ikka rooli ja tooli vahelisel hallollusel, korralikel rehvidel, jne. Suht suur miinus on see, et õhufilter asub stange all ääres sellise koha peal mille enam vähem esimesena katki sõidab koos udutulega. Samuti ei saa väga sügaval vees sõita olla just jälle selle õhufiltri pärast(imeb vee kohe õhulugejasse ja siis vaja uut õhukoguse andurit), kuigi sõiduautol pole see eesmärk omaette.
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#12

R Mai 23, 2008 22:27

See jäi mainimata jah, et see "tihend" peab korras olema:D
DjTheWorld
Postitusi: 15
Liitunud: P Aug 26, 2007 19:26
Asukoht:
Auto:

#13

E Mai 26, 2008 21:27

Selle õhufiltri korpusega peab ettevaatlik olema jah...olen ise seda juba 2 korda viimase 3 kuu jooksul puru sõitnud :S koos udutulega siis...
Rauno
Postitusi: 527
Liitunud: L Apr 26, 2008 14:15
Asukoht:
Auto: Saab 9-5

#14

T Mai 27, 2008 9:21

Ise oman nüüd 2000a jeebi asemel 9-5sedaani ja olen käinud täpselt saades kohtades kus jeebigagi ning probleeme pole olnud - kindlasti soovitan vahetada jeebi saabi vastu kuna selle lühikese metsatee pärast pole mõtet jeepi pidada.

Väga tähtsad on korralikud kummid ja nagu eelpool mainitud siis metsateel võiks olla saab millel puudub stangelisa (minu on see olemas ja saab ka sellega, aga lihtsalt rohkem jändamist on)
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2277
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#15

K Mai 28, 2008 11:57

Lõpetage ära...
Ma selle pärast auto ka maha müüsin, et vaja vahel ka asfaldi pealt maha keerata. Sellel kevadel oli pidevalt kruusa peal sõites tunne, et ... siia ma jään. Elektroonika paneb mõnuga näkku ja krõmpsat-krõmpsat rattad liiguvad all, aga kui kaua veel?
Aga noh-metsateel ja metsateel on ka vahe.
Vana tonnine on näinud selliseid kohti kuhu mõned linnamaasturite omanikud ei julgeks vaadatagi.
Aga noh, selle tänutäheks on läinud sumbutaja sukke ka ... mõni ikka.:D

Ja kui võtad siis manuaal, vähekenegi abiks.
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#16

K Mai 28, 2008 17:29

Ma läheks ka offroadi ikka autoga, millest pole kahju kui uksealuse lömmi lööb või pamperiring puruneb. Saabiga on kõige hullemat offroadi tehtud vana 99-ga mille kere mädaneb juba aastaid, aga ikka kõva kui kivi.

Too oli alt mingi kollase kummimöginaga tehtud, käisin teismelisena isaga metsas sellega. Isa pani mind õppimise mõttes rooli alati. Eks tal vedrustus oli läbi, aga mootor vedas rattaid ikka oma kaheliitrisega ringi vägevalt.

Ja metsatee oli ikka selline metsatee, et kui see korraliku sõiduautoga läbitav metsatee otsa sai, siis sõitis Saab ka üle silmini rohu-võsa ja kändude-kivide. Kui pedaalide juurest pärast mõnda järjekordset kändu põmaki põranda kummi lõi, siis polnud muud kui jalgadega mütaki tagasi virutada see sõidu pealt :headbang:

Too Saab jäi lõpuks seisma, sest sisuliselt polnud enam kohta, mis vedrusid-amorte-mootorit-sildu kinni hoiaks. Alt oli kere lõpuks haljas ja praegu on see konservkarp kusjuures roostest läbi närimata, va siis kõik olulisemad kere kinnituskohad on puru. Vot selline lugu.
Vasta