kriku, ära aja pinget ja voolu sassi. Auto paneb ikka käima vool, mitte pinge. Küss pole pöörete kõrgel hoidmises vaid krokodillide juhtme ristlõikes ehk selles kui palju ta voolu läbi laseb. Pinge osatähtsus (on ta siis 12 või 14V) on suhteliselt väike. töötava auto genekas ei jõua enivei nii palju pauerit anda kui surnud masinal vaja on.
EDIT: Ma olen endiselt üsna kindel, et suurema ristlõikega kaabel on lahenduseks. Kui kaabel on ikka sitt, siis pole ka töötava doonoriga midagi peale hakata.
Mure - Peale krokodille check engine?
Ilmselt on sul õigus, KrikU :)
Pikkades käivitusjuhtmetes tekib päris kõva pingelang. Doonori generaatorit koormab suurem starteri + käivitusjuhtmete kogutakistus vastavalt ka vähem. Mida suurem takistus, seda väiksem vool.
Pealegi tahab käivitatava ECU ja muud vajalikud seadmed vähemalt 9V (parandage kui eksin) pinget saada, et auto üldse käivituks.
Käivitatava aku sellist pinget ei suuda enam hoida ja doonori akult pärast pikki juhtmeid ka palju rohkem ei tule. Loomulikult tekib selline olukord ainult starterit andes, muidu on pinged alati kõrgemad.
edit: suur, pinge osatähtsus on siiski üsna oluline. Nimelt selle pinge, mis doonorilt pärast käivitusjuhtmeid kohale lõpuks jõuab. Koormuseta on see pinge muidugi 12...13V (mittetöötav auto), aga starterit andes langeb vabalt <11V peale.
Doonori generaatoril on siin "abistav" funktsioon.
Pikkades käivitusjuhtmetes tekib päris kõva pingelang. Doonori generaatorit koormab suurem starteri + käivitusjuhtmete kogutakistus vastavalt ka vähem. Mida suurem takistus, seda väiksem vool.
Pealegi tahab käivitatava ECU ja muud vajalikud seadmed vähemalt 9V (parandage kui eksin) pinget saada, et auto üldse käivituks.
Käivitatava aku sellist pinget ei suuda enam hoida ja doonori akult pärast pikki juhtmeid ka palju rohkem ei tule. Loomulikult tekib selline olukord ainult starterit andes, muidu on pinged alati kõrgemad.
edit: suur, pinge osatähtsus on siiski üsna oluline. Nimelt selle pinge, mis doonorilt pärast käivitusjuhtmeid kohale lõpuks jõuab. Koormuseta on see pinge muidugi 12...13V (mittetöötav auto), aga starterit andes langeb vabalt <11V peale.
Doonori generaatoril on siin "abistav" funktsioon.
Parasjagu OT,aga olen paaril korral leidnud peale paari puhkepäeva oma 500hj rootslase käivitumisvõimetuna(sisselülitatuks on jäänud külmik ja 24V--220V alaldi).Olen kummagit (12V)akut laadinud oma
Fordilt krokodillidega umbes 5-10minutit,eemaldanud juhtmed ja siis käivitanud suure masina.Peale akuvahetust muidugi pole enam seda vajadust olnud.
Aga juhtmetel ja juhtmetel on ka vahe.Eriti diiselauto käivitamisel on vajalikud head krokodillid.Olen näinud,kuidas diisel Chevy Van käivitamisel teiselt masinalt,sulavad kehvad krokujuhtmed.
Fordilt krokodillidega umbes 5-10minutit,eemaldanud juhtmed ja siis käivitanud suure masina.Peale akuvahetust muidugi pole enam seda vajadust olnud.
Aga juhtmetel ja juhtmetel on ka vahe.Eriti diiselauto käivitamisel on vajalikud head krokodillid.Olen näinud,kuidas diisel Chevy Van käivitamisel teiselt masinalt,sulavad kehvad krokujuhtmed.