Saab 9-5'ed?!

LdZp
Postitusi: 46
Liitunud: R Mai 29, 2009 16:42
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5

#1

L Mai 30, 2009 21:11

Tere! Olen hiljuti enda jaoks avastanud Saabi,ja auto (täpsemalt 9-5) on mind niivõrd köitnud,et kindla peale ka lähima kuu aja jooksul endale see ära osta. Küsimus aga selline lihtsamat-viisi saabi fanaatikute jaoks.. Vabandan ka ette kui kuskil on selline teema juba üleval,kuid ise ma siit foorumist selle kohta infot ei leidnud. Küsimus: Mida tähendavad 9-5'e mudeli tähised SE; LPT; Griffin jms.?
avelito
Postitusi: 700
Liitunud: N Juul 21, 2005 20:32
Asukoht:
Auto:

#2

L Mai 30, 2009 21:17

Need peaks olema varustusastmed. LPT pole üldse mudeli tähis, vaid tähistab millist turbot isend omab(madalsurve). Griffin on V6 3.0 bensukas, üldiselt vist kõikide lisadega, mis tootmisaastal Saabile saada oli. SE oli neist vist kõige tavalisem. Lisaks on veel olemas Arc, Vector, Linear, Aero, seda viimast soovitaks :P

Ei jõua hetkel väga pikalt lahti kirjutama hakata, teadjamad saavad täiendada.
LdZp
Postitusi: 46
Liitunud: R Mai 29, 2009 16:42
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5

#3

L Mai 30, 2009 21:24

Selge:)..targemaks sain natukene igaljuhul! Aerot loomulikult tean:gun: ja vectur peaks universaal olema. Kuid kindlasti on griffinite ja aerode ülevalpidamine kulukam?
avelito
Postitusi: 700
Liitunud: N Juul 21, 2005 20:32
Asukoht:
Auto:

#4

L Mai 30, 2009 21:29

Mina nii ei väidaks, kui ma õieti mäletan, siis keegi tark mees foorumist ütles, et Aero on vastupidavam, kui mitte Aero. Võin ka eksida muidugi.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4302
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#5

L Mai 30, 2009 21:32

Aerol teine turbo, see on üks asi mis kauem vastu peab. Ja kas Vector on ikka ainult universaal? Vector on varustustase ja see peaks olema ka sedaanil.
Jürts
Postitusi: 109
Liitunud: K Sept 05, 2007 17:59
Asukoht:
Auto:

#6

L Mai 30, 2009 21:36

Täpsema ülevaate, vähemalt uute Saabide kohta saad SIIT
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/286000.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/286000.png[/IMG][/URL]
eston21
Postitusi: 423
Liitunud: N Jaan 26, 2006 15:28
Asukoht:
Auto:

#7

L Mai 30, 2009 21:49

kui 9-5 97. aastal müügile tuli, siis kõige plangum vairant oli ilma tähiseta. S, mida on vist väga väha liikvel, ja SE oli juba erinevate lisadega ning täispauk varustusega oli Griffin. AERO tuli 99ndal aastal. Arc, Linear ning Vector asendasid SE ja Griffini tähistuse koos esimese faceliftiga. Griffin võeti hilmjuti taas kasutusele.

keretüübist ei olene tähistus üldse va. esimesed 9-5 Griffinid, mis olid vist ainult sedaanid.
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#8

L Mai 30, 2009 22:31

Algselt postitas: eston21
keretüübist ei olene tähistus üldse va. esimesed 9-5 Griffinid, mis olid vist ainult sedaanid.


See sellest, et 98 aasta oili esimene mudeliaasta ning tootavalikus ainult sedaan. 99 tuli lisaks ka universaal ja siis sai loomulikult ka Griffinit universaalina.

terv, teager
AntonG
Postitusi: 446
Liitunud: P Veebr 04, 2007 22:54
Asukoht:
Auto:

#9

L Mai 30, 2009 22:43

Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Aerol teine turbo, see on üks asi mis kauem vastu peab. Ja kas Vector on ikka ainult universaal? Vector on varustustase ja see peaks olema ka sedaanil.


aga muidugi:drive:
AndresV
Postitusi: 901
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 vedu
Kontakt:

#10

T Juun 02, 2009 10:55

LPT on lühend low pressure turbo-st
LdZp
Postitusi: 46
Liitunud: R Mai 29, 2009 16:42
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5

#11

R Juun 12, 2009 21:24

Tänud kõigile!:)..kuid selline küsimus ka saabifännidele:D..et kindlasti loete enda jaoks parimaks autoks Saabi,kuid kas ka reaalselt on Saab 9-5 võrreldav autotega nagu Audi A6(alates 1998) ja BMW 5-seeria(alates 1997)..panen just rõhku mugavusele,et on nende autodega võrreldev või koguni üle?
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4302
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#12

R Juun 12, 2009 21:28

Me ei võrdle Saabi teiste markidega. Saab on Saab.
snowguy
Postitusi: 409
Liitunud: N Jaan 04, 2007 12:43
Asukoht:
Auto:

#13

R Juun 12, 2009 21:45

auto on nagu koer mis peab hästi omanikuga sobima...sisetunde värk
kellele meeldib kellele mitte...oleneb suuresti omaniku olemusest
kroom
Postitusi: 256
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht:
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#14

L Juun 13, 2009 8:28

Kui mugavuse all mõelda peale sõidumugavuse ka mugavusvarustust, siis reeglina saab sama raha eest ikka parema varustusega Saabi kui Audi või BMW.
Viiese Bemmuga ma sõitnud pole, aga A6 kõrval- või tagaistmel sõites on tunne selline, et sõidumugavus on Saabis parem.
iisak
Postitusi: 6250
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#15

L Juun 13, 2009 10:08

Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Me ei võrdle Saabi teiste markidega. Saab on Saab.

Miks me ei võrdle?
Subjektiivselt ja emotsionaalselt võttes on Saab muidugi parim.
Objektiivselt:
Sõidumugavuselt ja juhitavuselt on 5.seeria(E39) mäekõrguselt teistest üle. Tagavedu on tagavedu.
Aga.
Eestist KORRALIKKU E39 leida on pea võimatu. Reeglina väsinud ja puuduliku varustusega. See on siis kuni 100000.- maksvate autode hulgast valides.
A6 jätaks ma üldse välja. Samamoodi esivedu nagu Saabil, olematud mootorid ja varustustasemed ei kannata ka kriitikat. Lisaks ka suhteliselt kitsas. Näiteks veermikuremont OLULISELT kallim kui 9-5-l.
Kokkuvõtteks.
Sama raha eest on Saabis rohkem autot kui BMW-s. Reeglina alati nahksisu, kliimaseade, el.istmed jne. Ja ei ole see ülalpidamine ka nii kulukas kui arvatakse. Ära ainult jumalaeest osta kogu raha eest mis sul on. Vähemalt 25% jäta ostujärgseks remondiks.
Kui suudad pea külmaks jätta ja turul pakutavatest kõige korralikuma välja valida ning ülejäänud raha eest esmased vead likvideerida(mootoriketid, turbo, veermik) siis jätkub sõidurõõmu aastateks.
Saab tahab lihtsalt keskmisest HOOLIKAMAT PEREMEEST:wise:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7077
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#16

L Juun 13, 2009 10:45

E-39 miinuspoolele,võrreldes 9-5`ga võib lugeda ka olematu jalaruumi tagaistmel.
Sonic
Postitusi: 8
Liitunud: L Dets 29, 2007 23:53
Asukoht:
Auto:

#17

L Juun 13, 2009 23:00

to Iisak...ära unusta ikka,et a6 on saada ka Quattro ehk nelikvedu variandis,mootoreid on ka tegelikult laias valikus..ei ütleks küll,et kõik nendest ei kannata kriitikat. Varustustasemelt ei jää ka ka Audi kindlasti Saabile eriti alla,ainuke asi vb mida nii vanalt Audilt eriti ei leia on istmete vent. Lõpetuseks tulebki öelda nii nagu ka siin mõni eeskõneleja on juba on öelnud..hinnatase on ikkagi väga erinev samas varustuses ja võrreldatavate mootorite puhul(tehnilisest olukorrast olenemata isegi!!:wise:
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4302
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#18

L Juun 13, 2009 23:21

Ma pole kunagi aru saanud nelikveo vajadusest. Mille jaoks see hea on? Mul nelja väljundiga aju, iga väljund ütleb, et ära roni igale poole :P
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7077
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#19

P Juun 14, 2009 5:12

Algselt postitas: Sonic
to Iisak...ära unusta ikka,et a6 on saada ka Quattro ehk nelikvedu variandis,mootoreid on ka tegelikult laias valikus..ei ütleks küll,et kõik nendest ei kannata kriitikat. Varustustasemelt ei jää ka ka Audi kindlasti Saabile eriti alla,ainuke asi vb mida nii vanalt Audilt eriti ei leia on istmete vent. Lõpetuseks tulebki öelda nii nagu ka siin mõni eeskõneleja on juba on öelnud..hinnatase on ikkagi väga erinev samas varustuses ja võrreldatavate mootorite puhul(tehnilisest olukorrast olenemata isegi!!:wise:


Jutt oli sarnasest hinnaklassist.Tippvarustuses A on juba oluliselt kallim.9-5 puhul varustusaste eriti hinda ei mõjuta,kuna ka plank masin omab enam mugavusvarustust,kui enamikel markidel tipus pakutakse.
Rauno
Postitusi: 525
Liitunud: L Apr 26, 2008 14:15
Asukoht:
Auto: Saab 9-5

#20

E Juun 15, 2009 9:10

Olgem ausad eks ikka a6 ole omajagu magavam ja kvaliteetsem (va. istmed) seest, kui 9-5.

A6-el juppe rohkem saada ja puuduvad imelikud tüüpvead.
Nelivedu Eesti tingimustes ja eriti talvel äärmiselt positiivne lisa isegi linnatänavate lumeplägas sumbates.

e39 on saabist peajagu igas asjas üle (va istmed) - mugavust ja sõiduomadusi ei ole mõtet saabiga võrrelda. enda 97a e39 ei võta teel ühtegi auku välja ning 180 km/h sõites ei vingu talt kusagil tuul sisse ning sõiduomadustelt jätab mulje nagu kiirus oleks 120 km/h. 3 aastat eesti teedel räsitud e39-sal pole salongis ühtegi naginat ega pole ka pidanud midagi suurt ega kallist tal välja vahetama.

Kunagi üks inglasest professor rääkis, et kui läks passati pealt 9-5 peale üle siis oli öös sõita nagu lust - erinevalt passatist valgustasid sel tuled kaugemale, kui esimene nümbrimärk. Pannes enda 2002a 9-5 ja 97a e39 ( 2003a esituled) kõrvuti jääb valgustuses saab bmw-le kõvasti alla (pirnid samad).


9-5 suureks eeliseks a6 ja e39 ees on omapärane ja minu meelest stiilne välimus (sedagi ainult vectoril ja aerol) ning neid pole tänavapildis väga palju.

Ise ei kahetse saabi soetamist ning kui peaks uuesti sama raha eest 9-5, a6 ja e39 valima, siis valiks suure tõenäosusega ikka saabi, kuid seda puht visuaalsetel ja vaimsetel kaalutlustel jättes külma südamega kõrvale füüsilised ja praktilised omadused.
AndresV
Postitusi: 901
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 vedu
Kontakt:

#21

E Juun 15, 2009 10:33

Algselt postitas: Sonic
...Varustustasemelt ei jää ka ka Audi kindlasti Saabile eriti alla,ainuke asi vb mida nii vanalt Audilt eriti ei leia on istmete vent...

Kas Saabile vendiga korvistmeid üldse pakutakse? Mina isiklikult valiks enne korvistmed, kui vendiga istmed sest korvide mugavust saab kasutada aastaläbi aga istmete venti olen kasutanud vaid eriti hulludel suvepäevadel e. mingi 5-10 päeva aastas. Ega Saabi tavaistmetele ju ka miskit erilist pole ette heita, lihtsalt kohati, kui peret peal pole, tahaks kurvides rohkem külgtuge ;).
AntonG
Postitusi: 446
Liitunud: P Veebr 04, 2007 22:54
Asukoht:
Auto:

#22

E Juun 15, 2009 10:59

Kas Saabile vendiga korvistmeid üldse pakutakse?


Aga muidugi ! :) Mul on just sellised. :headbang:
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1688
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-3 Aero XWD
Kontakt:

#23

E Juun 15, 2009 11:01

Uue A6-ga olen sõitnud. Ei ütleks, et 9-5st mugavam on. Ma reastaks need autod sõidumugavuse järgi nii: E39, 9-5 ja A6.
Skybound
Postitusi: 514
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#24

E Juun 15, 2009 14:32

Algselt postitas: Rauno
Pannes enda 2002a 9-5 ja 97a e39 ( 2003a esituled) kõrvuti jääb valgustuses saab bmw-le kõvasti alla (pirnid samad).


Rrreally? :freak: Esimese põlvkonna 9-5 kaugtuled olid pikka aega TM-i testide rekordiomanikud, jättes seljataha kõik sakslased. Mõni aasta hiljem 2002 faceliftil mõõdeti tiba vähem, aga sellegipoolest sai 9-5 tulede eest max. punktid. Viskaks lingi ka, kui aega oleks... Ja mis mugavusse puutub, siis nuriseda võiks müra ja vibratsiooni üle, teistes omadustes ei näe kuskil mahajäämust. Arvatavasti ikka konkreetsetes isendites asi kinni.
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4302
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#25

E Juun 15, 2009 16:31

TM-is isegi kirjutati, et nemad ei saa aru miks on vaja üldse Saabi tulesi testida, nii kui nii on teistes IGATI üle.
Vasta