9-5 aku surnud või veel midagi?
Eile juhtus siis selline asi - auto käivitub, sõitsime ~10km ja sai ~5min külapoes käidud. Peale seda starter enam ringi ei tõmba. Enne pole käivitumisega probleeme olnud, armatuuris samuti aku tuli ega check engine ei põlenud, SID samuti midagi ei pahandanud. Kui täkku anda, käivitus ilusti ja töötava mootoriga pinget mõõtes oli see ca 14V. Kõik paistis OK, lasin autol kodus veel ~20min käia. Proovisin ~1h pärast käivitada ja käivitus ilusti. Täna hommikul vedas (vist) pisut raskemini ringi kui hommikul, aga käivitus ilusti. Mõtlesin, et lasen akut kontrollida ja akukeskuse ees jälle ei käivitunud(sõidetud ca 25km/30min st. enne ei olnud lühikese vahega mitut käivitamist vms.). Aku pinge oli ca 10.5V. Arvati, et üks purk on lühises vms. ja lasin uue aku panna. Peale käivitamist vaatasime korra laadimispinget ja see kõikus 13,7 - 13,9V. Mina oma talupojaloogikaga oleks arvanud, et OK, aga akukeskuses arvati, et peab stabiilne olema, samas genekaid nad ju ei remondi ja Saabidest midagi ei tea, seega eks ta selline "as is" jutt ole. Küsimus ongi selles, kas suri lihtsalt aku ja probleem lahendatud või oli see millegi muu tagajärg ja saan varsti jälle uue aku osta, kui probleemiga ei tegele? Vana aku oli Saabi originaal... st. mingi tõenäosusega sünnist saati peal olnud seega väga isegi ei imesta, et lõpuks otsad andis kuigi selline äkksurm tundub pisut kummaline.
Auto on sama, mis profiilis ehk 9-5 griffin aastast 2000.
Auto on sama, mis profiilis ehk 9-5 griffin aastast 2000.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
arvan, et nyyd kõik ok. kaasaja akud surevadki hetkega.
ja kui uue aku puhul nats alul pinge kõikus, see ka ok. saabil äkki mingi elektroonika toimetas ja sellest see min. pingekõikumine.
nii on.
ja kui uue aku puhul nats alul pinge kõikus, see ka ok. saabil äkki mingi elektroonika toimetas ja sellest see min. pingekõikumine.
nii on.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasulik info :notworthy:. Las mina proovin ka: ma olen söönud õuna, pirni ja ploomi. Nad kõik olid ümaravõitu ja hapud :o.
Napoleon, muide minu 2002 a. autole pandi aastal 2007. Saabi esinduses uus aku. Ma oleksin suht üllatunud, kui see 2010.a. suvel (3 aastaga) otsad annaks. Mul pole seni veel ükski aku 3 aastaga ära lõppenud.
edit: aku läks vahetusse novembris 2013. Kestis seega ligi 6,5 aastat. Käivitusvoolu numbrid olid veel mehised aga hommikuse käivitamisega ei saanud enam hakkama. Kui autol plokisoojendus peal oleks siis ilmselt sõidaks siiani selle akuga ringi.
Napoleon, muide minu 2002 a. autole pandi aastal 2007. Saabi esinduses uus aku. Ma oleksin suht üllatunud, kui see 2010.a. suvel (3 aastaga) otsad annaks. Mul pole seni veel ükski aku 3 aastaga ära lõppenud.
edit: aku läks vahetusse novembris 2013. Kestis seega ligi 6,5 aastat. Käivitusvoolu numbrid olid veel mehised aga hommikuse käivitamisega ei saanud enam hakkama. Kui autol plokisoojendus peal oleks siis ilmselt sõidaks siiani selle akuga ringi.
Nüüd 4.5 aastat hiljem suri jälle aku täpselt samade sümptomite, aga seekord põhjalikumalt kuna isegi peale 10min krokodilledega laadimist ei teinud starter ühtegi ringi. Enne käivitus auto probleemideta ja peale 20km sõitu uuesti käivitades ei teinud piuksugi. Krt, kas need tänapäeva akud ongi nii <piiks>, et peab iga 3-4 aasta tagant profülaktika mõttes vahetama kui teepeale jääda ei taha?
Väidetavalt vanades akudes mingit metalli või muud väärtuslikku on, kui keegi tahab võin selle surnud aku tasuta ära anda. Aga kordan, see on ikka nii surnud, et sihtotstarbeliselt kasutades saab sellega paremal juhul vaid salongivalgustuse põlema.
Väidetavalt vanades akudes mingit metalli või muud väärtuslikku on, kui keegi tahab võin selle surnud aku tasuta ära anda. Aga kordan, see on ikka nii surnud, et sihtotstarbeliselt kasutades saab sellega paremal juhul vaid salongivalgustuse põlema.
Väga huvitav, sest minu ühel autol on vähemalt neli aastat peal olnud ja Amservist ostes ei mainutud ka, et aku alles vahetutud oleks, seega pakun, et kuskil 6 aastat vanad akud.
Noh võib olla asi ka selles, et tegu diisel maasturiga millel kaks akut peal...
Noh võib olla asi ka selles, et tegu diisel maasturiga millel kaks akut peal...
Kes sõidab?
Katus sõidab!
Aga kui katust pole...
Katus sõidab!
Aga kui katust pole...
Ise olen kasutanud Bosch akusid. S seeria omasid. Esimene oli autol (9-5) peal peaaegu 6 aastat. Profülaktika mõttes sai vaid uus pandud. Hinna poolest olid ka vist soodsamad (poehindu võrreldes) kui Vartad ja muud sellised. 9000nde peal pidas Varta Extreme vastu vaid 3 aastat.
Aku surm on äkiline. Kui separaator puruneb või aja jooksul akuanuma põhja sadestunud aja jooksul separaatoritest välja pudenenud aktiivaine tase jõuab separaatoriteni siis see mögin tekitab lühise. Juhtub ka KÕVADE TOOTJATE uute akude puhul kui starter on lühises või siis starteri abil sõidetakse,aku koormusvool on lubatust suurem( autole on paigaldatud ettenähtust väiksema tippvooluga aku) , vigast mootorit käivitatakse akut pikalt koormates ja liiga lühikeste jahutamisperioodideta) , generaator on vigane ja seetõttu aku on kogu aeg osaliselt laetud , ei jälgita akuhappe taset ja lastakse aku lihtsalt ära kuivada hooldamist vajavate akude puhul jne jne. "NONAME" toodangu puhul võivad ka nad kesta aastaid, keegi ju ei tea kooste kvaliteeti ja ei garanteeri ka midagi.Olen kasutanud seadmetel mille puhul alati kindel ja kohene startimine elutähtis ei ole.
Starteri abil sõitnud ei ole ma kohe kindlasti, automaatkastiga pole see ilma häkkimiseta isegi võimalik. Surnud aku tippvool oli kirjade järgi 700A, peaks vist bensiinimootori jaoks piisav olema. Laadimispinge võin üle kontrollida, aga tõenäoliselt on see OK ja antud aku oli hooldusvaba ehk mingit korke happe taseme kontrollimiseks ei ole.
Aga olen siis jälle targem ja üritan edaspidi akusid profülaktika mõttes 3-3.5 aasta tagant vahetada....
Aga olen siis jälle targem ja üritan edaspidi akusid profülaktika mõttes 3-3.5 aasta tagant vahetada....
Oeh, nüüd siis Opelil täpselt sama jama.... sai peale pikemat sõitu tankimas käidud ja käima enam ei läinud. Krokodillidega sai käima ja nüüd kodus mõõtsin - kui ühtegi tarbijat taga pole, on pinge 12.5V. Kui parktuled peale panna, on see vaid 10.3V. Käima mõistagi ei lähe.
No krrrrrrrrt küll, need tänapäeva akud ei kõlba kassi saba alla ka, hakka või varuakut pagassis kaasas kandma :gun:
No krrrrrrrrt küll, need tänapäeva akud ei kõlba kassi saba alla ka, hakka või varuakut pagassis kaasas kandma :gun:
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Oeh, nüüd siis Opelil täpselt sama jama.... sai peale pikemat sõitu tankimas käidud ja käima enam ei läinud. Krokodillidega sai käima ja nüüd kodus mõõtsin - kui ühtegi tarbijat taga pole, on pinge 12.5V. Kui parktuled peale panna, on see vaid 10.3V. Käima mõistagi ei lähe.
No krrrrrrrrt küll, need tänapäeva akud ei kõlba kassi saba alla ka, hakka või varuakut pagassis kaasas kandma :gun:
Geneka probleemile viitab hoopis: just mõned päevad tagasi jäin ka oma 2008 aasta Opeliga teele, sest voolu polnud. Ja nii moodsatel autodel ei ole enam geneka signaaltuld. Mõõtsin ära, sama lugu laadimispinegt polnud. gene maha ja 5 euro eest vahetas elektrik harjad ( hind sisaldas harjasid)! ja nüüd sõidab jälle!!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kui geneka probleem, siis võib ainult ülepinge olla. Kui sai krokodilledega käima pandud ja pool tundi sõita, siis mittelaadimise korral oleks pimedas sõitmine üsna "huvitavaks" kujunenud. Opel on ka aastast 2000 ja sellel on veel laadimise tuluke armatuuris olemas ;)
Aga lähema poole tunni jooksul saab selgeks, kas probleemiks on ainult aku või veel midagi.
Aga lähema poole tunni jooksul saab selgeks, kas probleemiks on ainult aku või veel midagi.
No krrrrrrrrt küll, need tänapäeva akud ei kõlba kassi saba alla ka, hakka või varuakut pagassis kaasas kandma :gun:
Huvitav kas mingi isasem akupank oleks võimeline autoakule lisavurtsu andma sellises olukorras ja ühtlasi ka telefonid-tahvlid ära laadima?
See peab ikka väga isane akupank olema. Nii umbes 60 18650 pulka ja mitte suvalist hiinakat vaid sellist mis 20-30A voolu talub. See monstrum kaaluks umbes 3kg ja annaks välja keskmise autoaku mahtuvuse. Aga odav see lõbu ei oleks, kui jupid odavalt sebida ja ise ehitada, siis peab minimaalselt 600-700€ arvestama.
-
- Postitusi: 318
- Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
- Asukoht: Tartu
- Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast
Kusjuures, pidavat täitsa olemas olema selline akupank. Ühes Tehnika Maailmas kirjutas ning ei olevat isegi väga suur olnud, vaid 11000 mAh. Otse see muidugi starterit ringi ei aja, aga kui sellega akut laadida, võib käima saada küll.
Millises numbris sellest juttu oli, ei mäleta, vist selle aasta alguse poole.
Millises numbris sellest juttu oli, ei mäleta, vist selle aasta alguse poole.
See peab ikka väga isane akupank olema. Nii umbes 60 18650 pulka ja mitte suvalist hiinakat vaid sellist mis 20-30A voolu talub. See monstrum kaaluks umbes 3kg ja annaks välja keskmise autoaku mahtuvuse. Aga odav see lõbu ei oleks, kui jupid odavalt sebida ja ise ehitada, siis peab minimaalselt 600-700€ arvestama.
Ei ole see asi nii hull midagi, neid nagu kirjuid koeri: http://lmgtfy.com/?q=li-ion+jump+starter (üsna kindel, et neis on tegelikult LiPoly, mitte LiIon akud).
Ja korralik mudeliaku, mis maksab tublisti alla 100 raha, annab ka juba 600+ amprit välja, sõiduauto starteri ringi vedamine ei ole üldse mingi probleem.
...
Ja korralik mudeliaku, mis maksab tublisti alla 100 raha, annab ka juba 600+ amprit välja, sõiduauto starteri ringi vedamine ei ole üldse mingi probleem.
See mudeliaku tundub kaalu ja mõõtude poolest samas suurusjärgus tüüpilise 15-20000 mAh laiatarbe akupangaga. Kui see tõesti 600+ A välja väänab, siis ilmselt vaid mõneks sekundiks? Pildil olevatest kaablitest ei mahu niipalju läbi, mulle tundub. Aga nõrgavõitu aku toetamiseks peaks tegelt ka väiksemast voolust piisama.
Ma mõtlen, et pagassis võiks üks ~500g akupank ju kaasa sõita. Saaks teist autot käima aidata, muretsemata, et mõni kallis ECU maha põleb. Autost ja 220V-st kaugemal olles saaks vajadusel mobla või tahvli jaoks lisavoolu.
Vabandan kogu selle OT pärast. Äkki keegi tõstab lahku.
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
See korralik mudeliaku discharge on ainult 80C ja seda korraks. Nii palju kui ma nüüd leidsin, siis see tähendabki 80A. Kui ma starteri järgi lükkan sinna, siis see aku lihtsalt sulab ära.
Murutraktori aku, mis on projektika peal pole kordagi laadimist näinud. Käivitub täpselt samamoodi nagu ostes, pinge pole ka suurt midagi langenud. Mul kisub tunne sellepoole, et neid originaal suuri akusi ei lae meie lühikesed otsad täis.
Murutraktori aku, mis on projektika peal pole kordagi laadimist näinud. Käivitub täpselt samamoodi nagu ostes, pinge pole ka suurt midagi langenud. Mul kisub tunne sellepoole, et neid originaal suuri akusi ei lae meie lühikesed otsad täis.