palju sinist suitsu
ilmselt on see teema juba miljoneid kordasid läbi käinud, aga küsin siiski.
MIs võib tekitada sinist suitsu?
Asi selline, et auto ei lähe kuigi hästi soojaks. hoolduses on küll aeg juba kirjas, et termostaat ära vahetada. (Kuna sveitsist toodud auto, siis järeldan, et lõunamaine termostaat on sees).
Kuid eile ol vaja teha üks 80 km pikkune sõit ja väljas -15 C. Auto temperatuuri näitik selle teekonna peale normi ei jõudnudki. Jõudsin ilusti kohale, mitte mingisuguseid probleeme ei olnud.
Täna hakkasin, siis sõitma minema ja panin auto käima, et lasen minuti kohapeal käia ja siis hakkan liikuma. Kui liikuma hakkasin, siis tundus, et gaas ei reageeri, mõtlesin, et õli vast nii paks, et mootor ei jõua ringi käia. olin siis veel veits kohapeal ja mingi hetk hakkas suures koguses sinist välja ajama. kui proovisin veits sõita, siis suri välja. Hiljem sain vähemalt korralikult ära parkida.
Mis võib seda tekitada?
kas asi võib olla külmast või sellest et alatemperatuurilise mootoriga sõitsin?
Kas äkki küünaldest, pritsungist või süütesüsteemist?
kas see suitsemine võib ka teisi autoosasid kahjustada?
äkki saan homme need 80 km ikka tagasi sõita. vedada ju ka ei tohi.
oleksin väga tänulik kui keegi oskaks aidata.
P.S. turboga pole probleeeme olnud ja ei taha uskuda et asi selles. Auto 98 lõpp saab 9-5. 2.0 110 kw ja läbisõit 180 000. autol tehtud regulaarselt kõik hooldused.
MIs võib tekitada sinist suitsu?
Asi selline, et auto ei lähe kuigi hästi soojaks. hoolduses on küll aeg juba kirjas, et termostaat ära vahetada. (Kuna sveitsist toodud auto, siis järeldan, et lõunamaine termostaat on sees).
Kuid eile ol vaja teha üks 80 km pikkune sõit ja väljas -15 C. Auto temperatuuri näitik selle teekonna peale normi ei jõudnudki. Jõudsin ilusti kohale, mitte mingisuguseid probleeme ei olnud.
Täna hakkasin, siis sõitma minema ja panin auto käima, et lasen minuti kohapeal käia ja siis hakkan liikuma. Kui liikuma hakkasin, siis tundus, et gaas ei reageeri, mõtlesin, et õli vast nii paks, et mootor ei jõua ringi käia. olin siis veel veits kohapeal ja mingi hetk hakkas suures koguses sinist välja ajama. kui proovisin veits sõita, siis suri välja. Hiljem sain vähemalt korralikult ära parkida.
Mis võib seda tekitada?
kas asi võib olla külmast või sellest et alatemperatuurilise mootoriga sõitsin?
Kas äkki küünaldest, pritsungist või süütesüsteemist?
kas see suitsemine võib ka teisi autoosasid kahjustada?
äkki saan homme need 80 km ikka tagasi sõita. vedada ju ka ei tohi.
oleksin väga tänulik kui keegi oskaks aidata.
P.S. turboga pole probleeeme olnud ja ei taha uskuda et asi selles. Auto 98 lõpp saab 9-5. 2.0 110 kw ja läbisõit 180 000. autol tehtud regulaarselt kõik hooldused.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
neti tel muidugi raske parandada aga üks vihje oleks ummistunud ja jäätunud karteri tuulutusüsteem.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Algselt postitas: ivomets
neti tel muidugi raske parandada aga üks vihje oleks ummistunud ja jäätunud karteri tuulutusüsteem.
kas sel juhul aidab ülessoojendamine?
kardan et see võib olla tõenäoline kuna kui viimati sõitsin, siis oli külm ja parajalt kõva lumetuisk.
Kas võin sellise autoga sooja kohta sõita või peaks ikka treila otsima?
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
korra ju võid veel proovida
no mis seal ikka, vaata, et õli ika sees on ja proovi mootor üles soojendada, vaata, mis siis teeb.
võta õlivalamise varda punn välja ja vaata, kas sealt kah suitsu tuleb.
no mis seal ikka, vaata, et õli ika sees on ja proovi mootor üles soojendada, vaata, mis siis teeb.
võta õlivalamise varda punn välja ja vaata, kas sealt kah suitsu tuleb.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Algselt postitas: ivomets
korra ju võid veel proovida
no mis seal ikka, vaata, et õli ika sees on ja proovi mootor üles soojendada, vaata, mis siis teeb.
võta õlivalamise varda punn välja ja vaata, kas sealt kah suitsu tuleb.
okei proovin, aga mis siis kui õliaaugust ka suitsu tuleb?
krt ma ei teagi mis õli sees on, äkki vaja juurde valada.
naturaalne kindlasti ei ole ja kas poolsündile võib täissünti peale valada vist?
kas 2 km vedamist on automaat kastile mõeldav kaugus?
tänud kõigile kes nõu andsid.
Nüüd selge, et turbo vist ikka õhtal. Võtsime turbo ja mootori vahelise lõdviku lahti ja see oli seest õline.
Krt aga ma ei saa sellest aru, et kuni tänase päevani polnud turpsiga mitte mingit muret :S, et kudagi maru äkki, aga ilmselt nii need asjad käivadki.
kas keegi oskab mulle head turbot soovitada?
Neid vist annab remontida ka nagu ma olen aru saanud?
ei tea palju see maksta võib ?
Nüüd selge, et turbo vist ikka õhtal. Võtsime turbo ja mootori vahelise lõdviku lahti ja see oli seest õline.
Krt aga ma ei saa sellest aru, et kuni tänase päevani polnud turpsiga mitte mingit muret :S, et kudagi maru äkki, aga ilmselt nii need asjad käivadki.
kas keegi oskab mulle head turbot soovitada?
Neid vist annab remontida ka nagu ma olen aru saanud?
ei tea palju see maksta võib ?
Olemas nii uusi,kui renoveerituid.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
annan sulle veel head nõu:
ära näpi asju, millest ise aru ei saa; võid teha oma remondiarved selliseks, mis sulle ei meeldi.
;)
tavaliselt ikka need lõdvikud seest veidi õlised.
ära näpi asju, millest ise aru ei saa; võid teha oma remondiarved selliseks, mis sulle ei meeldi.
;)
tavaliselt ikka need lõdvikud seest veidi õlised.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Tegelikult on need turbomootoritel ALATI õlised,sest karterigaasid lastakse alati Saabidel turbo sisendisse.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
ma ei julgend kirjutada, et alati, sest uusi masinaid pole ma näind , aga vanadel tõepoolest ;)
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Algselt postitas: ivomets
annan sulle veel head nõu:
ära näpi asju, millest ise aru ei saa; võid teha oma remondiarved selliseks, mis sulle ei meeldi.
;)
tavaliselt ikka need lõdvikud seest veidi õlised.
krt ma ei saa aru mis seda suitsu siis ikkagi tekitab :angry:.
Lõdvik oli sõrmega katsudes jah õline, ja kui see norm siis turbo ilmselt ju ok. Igatahes vilisenud ta ei ole kunagi ja ma lihtsalt ei taha uskuda, et turbli pees :conf:
kas on võimalik, et elektroonika ära külmunud ja annab mingit vale infot vms?
vot selline kogemus siis mu esimese mõned kuud käes olnud saabiga :conf:
-
- Postitusi: 129
- Liitunud: R Mai 18, 2007 20:09
- Asukoht:
- Auto:
Algselt postitas: saabivend
Algselt postitas: ivomets
annan sulle veel head nõu:
ära näpi asju, millest ise aru ei saa; võid teha oma remondiarved selliseks, mis sulle ei meeldi.
;)
tavaliselt ikka need lõdvikud seest veidi õlised.
krt ma ei saa aru mis seda suitsu siis ikkagi tekitab :angry:.
Lõdvik oli sõrmega katsudes jah õline, ja kui see norm siis turbo ilmselt ju ok. Igatahes vilisenud ta ei ole kunagi ja ma lihtsalt ei taha uskuda, et turbli pees :conf:
kas on võimalik, et elektroonika ära külmunud ja annab mingit vale infot vms?
vot selline kogemus siis mu esimese mõned kuud käes olnud saabiga :conf:
No ma võin enda kogemuste põhjal niipalju öelda, et enda 9-5 avastasin ka peale soetamist sellise vea, et viskas aeg ajalt tagant käivitades sellise sinise vine välja, et anna aga olla.
Seda aga igasuguse reeglipärasuseta- mingi variant oli see, et kui auto seisis maja ees kallaku peal juhipoolne külg allapoole näiteks. Aga üldiselt mingit loogikat ma ei leidnud, lihtsalt paarikümnest korrast käivitamisest 1-2 korral tegi "suitsukatet". Ühelt hetkelt see probleem aga kadus ära jälle, ei tea kas effekti andsid õlivahetused vms aga viimasel ajal pole täheldanud enam suitsupahmakat käivitamisel.
Õli ka mootor üleliia ei tarbi, 10k km peale pean mingi pool liitrit vms peale valama, et õlinäit ülemise maksimumi lähedal püsiks. Peale seda suitsemise avastamist ca 40 000 peale ka sõitnud ja läbisõit paarisaja kilomeetri pärast 200 k ette kerib.
Senikaua vist lähtun sellest ütleusest, et kui katki ei ole siis pole vaja torkima hakata. Kui nüüd midagi läheb suuremat eks siis saab lasta ka muud vajalikud asjad ära vahetada mootris kui suurem lahtivõtmine on juba vast :conf: