Starterit ei võta taha

nampat
Postitusi: 173
Liitunud: E Jaan 22, 2007 12:15
Asukoht:
Auto:

#1

L Veebr 27, 2010 17:37

Tere härrad!

Selline huvitav anomaalia siis, et poolteist tundi tagasi sõitsin ja auto sõitis kenasti nagu ikka. Nüüd aga oli vaja kiirelt veel üks ots teha...võta näpust, auto ei käivitu. Keerad võtit, kõik normaalne, armatuuris tuled süttivad, aga kui keerad selle n.ö. viimase nõksu, siis starterit järgi ei võta ja mitte midgi ei toimu...

Kust taolist viga üldse uurima hakata?
KrikU
Postitusi: 313
Liitunud: E Dets 27, 2004 19:12
Asukoht:
Auto:

#2

L Veebr 27, 2010 17:45

Automaatkasti asendianduri teema, liiguta kui AT kastiga masin, asend peab olema P
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#3

P Veebr 28, 2010 5:14

Ei pea olema P,võib ka N asendis käiguvalits olla.Liiguta kangi,teinekord aitab.Kui aku on piisavalt surmaeelne,ei rakendu 9-5 starter.
Hypno
Postitusi: 99
Liitunud: T Apr 17, 2007 10:30
Asukoht:
Auto:

#4

P Veebr 28, 2010 8:46

Või siis süüteluku all olev elektroonika plokk on õhtal.
nampat
Postitusi: 173
Liitunud: E Jaan 22, 2007 12:15
Asukoht:
Auto:

#5

P Veebr 28, 2010 8:51

Tänud vastuste eest. Sain auto uuesti käima...ilma, et oleksin midagi teinud. Aga fakt on see, et kui see juhtus ükskord, siis juhtub see millalgi uuesti ja see teeb tiba murelikuks. Ise tegelikult kahtlustan ka kõige rohkem automaatkasti asendiandurit, sest suvel mul korraks oli sellega jama. Siis mul läksid põlema see käigukasti lambike ja check engine. Midagi muud sellest tookord ei juhtunud, viga sai lastud kustutatud ja teema unustatud. Võimalik, et see nüüd ikkagi uuesti jamama hakkab. Elame näeme...
nampat
Postitusi: 173
Liitunud: E Jaan 22, 2007 12:15
Asukoht:
Auto:

#6

N Sept 23, 2010 23:24

No ei kao see probleem... Teema ikkagi endine. Kui kahe sõidu vahel on vähem kui 1-2 tundi, siis tihtipeale masin ei käivitu. Mitte koradgi ei ole seda probleemi olnud näiteks hommikul kui auto on öö otsa seisnud.

Kui olen tulnud sõidust ja tahan näiteks poole tunni pärast uuesti sõitu minna, siis lihtsalt ei võta starterit taha. Olen käinud 3 korral esinduses selle jutuga. Kohapeal ei ole kordagi viga esinenud. Viimane kord kui käisin siis vahetati ära aku (aku oli mul mingi 4 aastat vana ja üks purk oli lühises). Aga viga ikkagi endine...

See auto on jätnud mind väga erinevatesse kohtadess poodi, tanklasse jne jne. Üldiselt on see, et kui ootad teatud arv minuteid-tunde, siis käivitub nagu poleks midagi juhtunud. Näiteks just täna ootasin natukene üle tunni aja (tellisin ka autoabi vahepeal ära) ja ennäe imet jälle käivitus. Ühel korral jamasin mitu tundi ja tellisin lõpuks autoabi. Autoabi pani traadiga otse akult starterile särtsu ja asi käis hetkega...

Natukene ajudele hakkab käima. Ei julge enam tanklassegi minna, sest tanklas on suht kindel, et pean auto tankuri äärest pärast ära lükkama ja eemal ootama kuni masin suvatseb käivituda. Täna oli mul kaasas ka teine võti, aga kasu ei midagi.

Mida edasi teha? :gun:
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#7

R Sept 24, 2010 0:25

Ära jäta autot tanklas seisma.
nampat
Postitusi: 173
Liitunud: E Jaan 22, 2007 12:15
Asukoht:
Auto:

#8

R Sept 24, 2010 0:41

Nojaaa, ent siiski... poe ette autot käima ju ei jäta :P
konks222
Postitusi: 562
Liitunud: R Jaan 25, 2008 9:07
Asukoht: Tudulinna
Auto: SAAB 9-5 2,0 141KW SAAB 9-5 AERO 184KW sed. SAAB 9-5 AERO 184KW univ.

#9

R Sept 24, 2010 5:59

Tallinnas on olemas ka ju teisi saabi remondiga tegelevaid kontoreid kui sa esindusest abi ei saanud.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#10

R Sept 24, 2010 8:27

Algselt postitas: Hypno
Või siis süüteluku all olev elektroonika plokk on õhtal.

Pole seal luku all mingit "elektroonika plokki" 9-5`l:freak: .
Luku kontaktplaat,või kasti asendiandur.Viimane on kahtlane,kuna N,või P`asendis valitsaga mängides peaks sellisel juhul käivituma.
nampat
Postitusi: 173
Liitunud: E Jaan 22, 2007 12:15
Asukoht:
Auto:

#11

R Sept 24, 2010 9:12

Käiguvalitsaga olen alati proovinud mängida kui asi ei käivitu. Alati liigub lambike armatuuris käiguvalitsaga korralikult kaasa. Aga küsimusi tekitab see, et miks alati on see jama siis kui kahe sõidu vahel on lühem vahe. Kordagi ei ole seda esinenud näiteks kohe hommikul.
ats16v
Postitusi: 41
Liitunud: P Mär 14, 2010 15:31
Asukoht:
Auto:

#12

R Sept 24, 2010 10:32

Kui süüte sisse keerad,kas siis armatuuril see punane immo tuli jääb vilkuma?Mull on sama jama et lihtsalt ei võta starterit järgi.Aga kui peale süüte sisse keeramist puldilt uste avamis nuppu vajutada läheb kohe käima, ja armatuurilt see punane vilkuv tuli kustub.
nampat
Postitusi: 173
Liitunud: E Jaan 22, 2007 12:15
Asukoht:
Auto:

#13

R Sept 24, 2010 11:01

Tuli kustub ära. Olen ka seda jälginud ja kahtlustanud. Veel ideid? Kindlasti pöördun ka mõnda teise remonditöökotta...
dx2
Postitusi: 69
Liitunud: E Nov 17, 2008 0:26
Asukoht:
Auto:

#14

R Sept 24, 2010 12:28

arvatavasti on sul starteri tõmberelee vigane.
nampat
Postitusi: 173
Liitunud: E Jaan 22, 2007 12:15
Asukoht:
Auto:

#15

R Sept 24, 2010 13:06

Kas tõmberelee puhul ei ole asi niimoodi, et starteri peaks ikkagi ringi tõmbama, aga n.ö. ei haagi ja ei hakka mootorit ringi vedama? Mul on selline lugu, et starter ei tee piuksugi.
ats16v
Postitusi: 41
Liitunud: P Mär 14, 2010 15:31
Asukoht:
Auto:

#16

R Sept 24, 2010 13:28

Ilmselt siis süütelukku põhjast klemmid kulund.
praktikant
Postitusi: 387
Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
Asukoht: Ida-Tallinn
Auto: 9-3 ----- 2008
9-3 Arc 2006
9-5 NG säästukas

#17

R Sept 24, 2010 15:12

praktikas on esinenud, et tõmberelee käitub sedasi. Ei taha kuumaga hästi liikuda. Mähise viga või mehaaniline kiilumine.

Aga mul sõi keegi õhulugeja juhtmete isolatsiooni ära....:conf:
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
dx2
Postitusi: 69
Liitunud: E Nov 17, 2008 0:26
Asukoht:
Auto:

#18

R Sept 24, 2010 15:12

Algselt postitas: nampat
Kas tõmberelee puhul ei ole asi niimoodi, et starteri peaks ikkagi ringi tõmbama, aga n.ö. ei haagi ja ei hakka mootorit ringi vedama? Mul on selline lugu, et starter ei tee piuksugi.


Kui ei haagi, aga ringi veab, siis on pendiks. Mul olid täpselt samad sümptomid nagu sinul. Lõppes asi sellega, et ükskord ei saanud enam hommikul ka käima. Niiet soovitan sul esimesel võimalused starter remonti viia :)
Executive
Postitusi: 314
Liitunud: E Veebr 28, 2005 13:45
Asukoht:
Auto:

#19

R Sept 24, 2010 16:01

Kui jälle ei käivitu, tee kapott lahti ja oota maksimum viis minutit, siis saab jälle käima panna :eureka:
nampat
Postitusi: 173
Liitunud: E Jaan 22, 2007 12:15
Asukoht:
Auto:

#20

R Sept 24, 2010 16:27

Heheee... mis see kapoti kergitamine peaks aitama? :D
konks222
Postitusi: 562
Liitunud: R Jaan 25, 2008 9:07
Asukoht: Tudulinna
Auto: SAAB 9-5 2,0 141KW SAAB 9-5 AERO 184KW sed. SAAB 9-5 AERO 184KW univ.

#21

R Sept 24, 2010 20:17

Nastja või nõia Ints aitavad kindlasti.Siin lehl on viletsad selgeltnägiad. :eureka:
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#22

R Sept 24, 2010 22:15

head nõu pole kunagi liiast:
kui ei käivitu anna haamriga tugev kolks starteri pihta.
ja kui käima läheb, siis starter remonti.
tegelt ma arvan, et seda sa tegema peaksidki.
olen ka mingil 9-3 või 9-5 peal starterit lahti harutand ja viga oli vaid selles, et kuivalt oli pendiks võllile pandud ja ta lihtsalt ei liikunud võlli peal.

muidugi sai sama viga kord mingil klassikul parandada sellega, et starteri korpusesse auk trelliga sisse ja august õli sisse tilkuma. ja töötab.
Ma ei saa aru, miks kaasajal ei kasutata määrdeid?? et äkki kulub liiga vähe ja kestab ja ei vaja remonti küllalt kiiresti??:o
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
nampat
Postitusi: 173
Liitunud: E Jaan 22, 2007 12:15
Asukoht:
Auto:

#23

R Sept 24, 2010 23:12

Tänud nõuandjatele. Kui niimoodi mõelda, siis ehk on tõesti viga starteris endas. Viga tundub esinevat just sooja mootoriga. Kas võib olla, et miskit soojenedes n.ö. liigselt tihedaks muutub ja see takistab starteri ringi keeramist? Kahtlane on muidugi see, et starter ei ilmuta nendel hetkedel üldse mingit elumärki. Isegi ei ole kuulda, et prooviks ringi vedada.

Praeguse seisuga sain uueks nädalaks saabianti juurde aja. Eks näis, hoian pöialt, et viga ka seal kohapeal esineks.
Executive
Postitusi: 314
Liitunud: E Veebr 28, 2005 13:45
Asukoht:
Auto:

#24

L Sept 25, 2010 13:07

Ise küsid:
Algselt postitas: nampat
Heheee... mis see kapoti kergitamine peaks aitama? :D


Ise vastad:
Algselt postitas: nampat
Viga tundub esinevat just sooja mootoriga.


Proovi ja näed tulemust. Ja pole mõtet karta autoga sõitmist.
Tehnika aga peab korras olema. Ma peaks ise ka starteri remondi/vahetuse ette võtma.

To konks222
Siin lehel antakse nõu ja selgeltnägemine baseerub isiklikul kogemusel. Nastja ja Ints on rohkem meelelahutuse teema, see tuleb teisest ekraanist (TV)
konks222
Postitusi: 562
Liitunud: R Jaan 25, 2008 9:07
Asukoht: Tudulinna
Auto: SAAB 9-5 2,0 141KW SAAB 9-5 AERO 184KW sed. SAAB 9-5 AERO 184KW univ.

#25

L Sept 25, 2010 21:41

Mina ennustan siis, et starteri miinus harjad läbi. Eks see vea tuvastamine ilma autot nägematta olegi üks suur ennustamine.
Vasta