200 tuhat ees, aeg mootorit kõpitseda

Vasta
apiirsalu
Postitusi: 7
Liitunud: L Apr 24, 2010 12:11
Asukoht:
Auto:

#1

L Apr 24, 2010 12:15

Tere, palun jagage kogemust, kas 200tuh kolvivahetuse võib sooritada kõigis Saabiga tegelevates ettevõtetes (vist lausa 7 tükki Eestis?) või tasub seda ikka vaid Vikingis teha ja miks?
apiirsalu
Postitusi: 7
Liitunud: L Apr 24, 2010 12:11
Asukoht:
Auto:

#2

L Apr 24, 2010 12:20

igaks juhuks täpsustan veel, et jutt ikka läbisõidust. Ja küsiks veel seda ka et kas peaks veel mingeid töid planeerima? Millal automaatkäigukast kõpitsemist vajab? Ja turbo?
yllar
Postitusi: 583
Liitunud: L Juun 17, 2006 17:29
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-3 SC Aero
Kontakt:

#3

L Apr 24, 2010 13:53

Mul auto üle 400 tuhande sõitnud ja ei näe põhjust kolbe vahetada.
mm17
Postitusi: 366
Liitunud: P Aug 12, 2007 23:06
Asukoht:
Auto:

#4

L Apr 24, 2010 14:04

Kui ta sul õli ei võta väga, siis ei ole mõtet kolbe vahetada. Ketid kõrisema hakkavad, siis võid need ära vahetada ja õlivõtturi sõel kindlasti vaja üle kontrollida ega umbes pole. Küll see turbo ka märku annab, kui vahetust tahab. Seni aga saad tema eluiga pikendada kui vähemalt iga 10000 km tagant õli vahetad. Seda tööd teevad Tallinnas peale Vikingi veel vähemalt 3 kohta, kes Saabide remondile spetsialiseerunud, kuigi ma ei näe põhjust, miks iga autoremondiga tegelev ettevõte seda teha ei võiks.
RStorm
Postitusi: 414
Liitunud: K Sept 03, 2008 22:17
Asukoht:
Auto:

#5

L Apr 24, 2010 14:05

Niisama pole tõesti mõtet kolbe vahetada:wtf: eriti veel siis kui kõik töökorras on. Tundub raharaiskamisena:poke:
apiirsalu
Postitusi: 7
Liitunud: L Apr 24, 2010 12:11
Asukoht:
Auto:

#6

L Apr 24, 2010 15:22

no andke siis lollile andeks- kuskilt on silma hakanud et 9-5 tahab umbes 200 tuhi pealt mootori kap remonti saada. Aga ju siis olen seda unes hoopis näinud. Viimati Vikingus käies öeldi et vaja vahetada jah kolvid. Teeninduses olen käinud nii nagu see reminder sätitud on. Umbes iga 15 tuhhi pealt vist on karjuma pistnud. Eelmine omanik on ka korralikult hoodluses käinud, hooldusraamatu järgi vähemalt. Ju siis liiga harva ikka käidud- kohati on sõidul olnud sellist jõnksutamist justkui jõud kaob mingil hetkel ära. Juhtub see enamasti stabiilsel ühtlasel maanteesõidul, püsikiirushoidja sees. Mis see muud ikka olla saab kui miskit mootoriga? Või on veel variante? Kõrinat ei kosta ja turbo üle ka ei kurda.
Arno
Postitusi: 318
Liitunud: P Apr 18, 2004 18:07
Asukoht:
Auto:

#7

L Apr 24, 2010 22:05

No järele jäävad veel võimalusena õhulekked või lõpukorral olevad andurid... Mootoriremont on ikka seotud tavaliselt kas kettide vahetusega või siis need turbo spetsvead, mille kogemust endal kahjuks pole :)

Remondifirmade töötajaid siin foorumis küll, pane aeg kirja ja näita masin ette.
apiirsalu
Postitusi: 7
Liitunud: L Apr 24, 2010 12:11
Asukoht:
Auto:

#8

L Apr 24, 2010 23:17

No siis taandub asi ikka sellele et Vikingu meestel oli õigus. Nad on ju üle vaadanud juba. Aga millest tuleb see kolbide vahetuse probleem? Kas tõesti sellest et pole õli vahetatud iga 10 tuh järgi e. enne seda kui märku annab? Kas see on tavapärane ja tavaline SAABi omanik pigem käib hoolduses sagedamini kui reminder teada annab? Pisut ette ruttavalt tundub mulle sellisel juhul rohkem kui kummaline et seadmes on olemas funktsioon mis annab teada, millal vaja hooldusse minna aga tegelt on vaja minna hoopis teisel ajal. Kui see paika peab siis kuidas seda seletada?
apiirsalu
Postitusi: 7
Liitunud: L Apr 24, 2010 12:11
Asukoht:
Auto:

#9

L Apr 24, 2010 23:20

lisan veel et raske jalaga ma enda hinnangul vähemasti ei ole. Eelmise omaniku kohta seda muidugi ei oska väita.
jannos
Postitusi: 53
Liitunud: L Juul 29, 2006 23:57
Asukoht:
Auto:

#10

P Apr 25, 2010 10:30

Kui pikad sõidud on? Minu kogemused näitavad, et saab tahab aeg-ajalt mõnda pikemat otsa(üle 100 km). Vahel võiks mootorile piitsa ka anda. Mul hakkas ka jõnksutama, kui olin mõnda aega ökosõitu teinud. Üks pikem sõit ja töötas jälle normaalselt. Õli vahetan iga 10 tuh. järel.
apiirsalu
Postitusi: 7
Liitunud: L Apr 24, 2010 12:11
Asukoht:
Auto:

#11

P Apr 25, 2010 11:36

Tavapärane päevane ots on ca 20+ 20 km. Kas meeldetuletuse saab sättida 10 tuh km peale? Ja millest see jõnksutamine tekkida võib?
Arno
Postitusi: 318
Liitunud: P Apr 18, 2004 18:07
Asukoht:
Auto:

#12

P Apr 25, 2010 14:49

Algselt postitas: apiirsalu
No siis taandub asi ikka sellele et Vikingu meestel oli õigus. Nad on ju üle vaadanud juba. Aga millest tuleb see kolbide vahetuse probleem? ...

Mille alusel seda väidad? Kui on kolin mootoris, siis on seal ka muid kolisevaid võimalusi, alates hüdrotõukuritest. Kuna see kolvivahetuse jutt tundub ka minusuguse võhiku kõrvale suht uskumatu, siis tähendab remondifirma jutt mõnda teist firmat. Või kui just Viking, siis las seletavad lahti, kuskohast neid selline mõte tuli...
apiirsalu
Postitusi: 7
Liitunud: L Apr 24, 2010 12:11
Asukoht:
Auto:

#13

P Apr 25, 2010 16:46

OK, tänud. Mingit kolinat mootoris ei ole, ainus imelik asi see et mõnikord jõnksutab. Aga millal peaks ketid vahetama?
suvekas
Postitusi: 652
Liitunud: T Aug 21, 2007 15:15
Asukoht:
Auto:

#14

P Apr 25, 2010 18:25

Keti vahetusele mõtle siis kui hakkad häält kuulma ja kui ise ei erista seda häält, siis käi vahel mõnest tln. vastavast remonditöökojast läbi ja las spetsid siis ütlevad.
Speedlink oü - 53047979
Lunotel oü
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#15

P Apr 25, 2010 20:30

Tahtsin just sama öelda, et foorumi kaudu võibki heietama jääda.
Sõida mõne saabiremontija juurest läbi ja lase auto üle vaadata :facts:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Vasta