töökindlusest - kas Saab jääb japsidele alla?
Soetasin hiljuti 9-5, ls. 80 t., ca 4 a vana. Peale paarikuust sõitu tuli juba vahetada miski süütekassett vms. (üks hommik ei läind lihtsalt käima enam) ja muud pudi-padi.
Siit küsimus 1: kas see ongi 9-5 või üldse Saabi juures tavaline et veel suht uus korralikult hooldatud ja pauguta auto juba teele võib jätta?
Omal veel Nissan Almera, 7 a. vana, praegu 185 tuh ls, vahetatud puksid, piduriklotsid, lambid, õli. Kordagi pole teele jätnud.
Siit küsimus 2: kas Saab jääb töökindluses japsidele alla või pole mul lihtsalt seni Saabiga vedand?
Siit küsimus 1: kas see ongi 9-5 või üldse Saabi juures tavaline et veel suht uus korralikult hooldatud ja pauguta auto juba teele võib jätta?
Omal veel Nissan Almera, 7 a. vana, praegu 185 tuh ls, vahetatud puksid, piduriklotsid, lambid, õli. Kordagi pole teele jätnud.
Siit küsimus 2: kas Saab jääb töökindluses japsidele alla või pole mul lihtsalt seni Saabiga vedand?
mul on üldiselt küll selline mulje jäänud (testide põhjal ja tuttavate kogemustest) et japsid on euroopa omadest töökindlamad.
ka näiteks inglismaal koostatud toyota on sitemalt koostatud kui jaapanis. aga kõik oleneb ka kasutamisest.
... aga kogu see jutt ei vähenda mu armastust saabide vastu :)
ka näiteks inglismaal koostatud toyota on sitemalt koostatud kui jaapanis. aga kõik oleneb ka kasutamisest.
... aga kogu see jutt ei vähenda mu armastust saabide vastu :)
Ei usu et saab japsile alla jääb sul ehk pole vedanud selle autoga eriti,või eelmine omanik pisut pettis et hästi hooldatud.
Aga tegelikult kõik mis liigub see kulub seega pole ühtegi autot veel tehtud mis kunagi katki ei läheks.
Aga tegelikult kõik mis liigub see kulub seega pole ühtegi autot veel tehtud mis kunagi katki ei läheks.
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Mida rohkem on autos elektroonikat, mehaanikat, mugavusseadmeid, seda rohkem on statistiliselt asju mis katki võivad minna. Mis liigub see kulub, mida ei liigutata see väsib.
Mu töökaaslase 1,4 mootoriga ilma igasugustegi lisadeta civic on seetõttu kindlasti väga palju töökindlam kui minu Saab.
Kui auto kasutaja käib iga teatud juhusliku aja tagant ainult õli vahetamas mitte hoolduses siis mingi aja pärast võib osutuda tema civic väga palju ebatöökindlamaks kui minu Saab.
Mu töökaaslase 1,4 mootoriga ilma igasugustegi lisadeta civic on seetõttu kindlasti väga palju töökindlam kui minu Saab.
Kui auto kasutaja käib iga teatud juhusliku aja tagant ainult õli vahetamas mitte hoolduses siis mingi aja pärast võib osutuda tema civic väga palju ebatöökindlamaks kui minu Saab.
Tõenäoliselt saavad enamus Saabid ikka vatti ka rohkem kui 1,4 mootoriga civicud jm taoline kraam. Kui ikka turboga püssi ostad siis tahad selle võimeid kasutada ka ju :drive: Minul küll paraku traktor aga liigub ka päris reipalt.
Aga muidu japsid on töökindlad küll. Mu eelmine auto oli Mitsubishi Galant ja 4 aastat läks väga mõistlike kuludega. Saabi kohta ei oska veel öelda, ainult veidi üle kuu omanik olnud.
Ega Saabi töökindlus ei sõltu ainult valgepäistest rootslastest Trollhättanis. Ka sajad allhankijad annavad oma osa (kuulu järgi mõned neist isegi Eestis).
Aga muidu japsid on töökindlad küll. Mu eelmine auto oli Mitsubishi Galant ja 4 aastat läks väga mõistlike kuludega. Saabi kohta ei oska veel öelda, ainult veidi üle kuu omanik olnud.
Ega Saabi töökindlus ei sõltu ainult valgepäistest rootslastest Trollhättanis. Ka sajad allhankijad annavad oma osa (kuulu järgi mõned neist isegi Eestis).
Niipalju kui minul on kõrva hakanud on sellel 9-5 üldse kuidagi palju probleeme suht uue auto kohta. Endale on plaanis soetada tulevikus, aga kindlasti 3,0 mootoriga sest kuuldavasti ei ole sellel probleeme ei turbo, DI kasseti, õlituse või ei tea millega. Japsid on muidugi töökindlad ja jagunevad veel omakorda töökindlad ja eriti töökindlad Antud näidetes toodud Nissan ja Mitsu kõige säravamad näited ei olegi, Toyotat, Hondat ja Mazdat kiidetakse väga. Koostati ju uuemate autode töökindluse tabel kusagil ja esimene Saksa auto oli näitex Opel 7 (!!!) kohal. MB oli vist 12 (ega mersude kohta viimasel ajal muud ei kuulegi kui s*tta, IMO ei ole nad viimased 20 aastat midagi väga erilist olnud) ja VW 14. Esimesed kaks olid muidugi japsid. Samas aga meenub siit foorumist tabel, kus mingi riigi tegelased olid enim Saabiga rahul.
Ja qdwin'il on õigus - mida rohkem elektroonikat, seda viletsam auto on. Ja TM'ist on küll mulje jäänud, et sakslased seda hirmsasti armastavad, japsid on siiani suht "plangud".
Ja qdwin'il on õigus - mida rohkem elektroonikat, seda viletsam auto on. Ja TM'ist on küll mulje jäänud, et sakslased seda hirmsasti armastavad, japsid on siiani suht "plangud".
Mina olen ka Saabi justnimelt _töökindlusega_ rahul siiani, ja just võrreldes vana japsiga - sunnyga mis roostetas ja lagunes igatepidi. Saab on hea auto, püsib ilusti meie kliimas ja on kvaliteetselt kokku pandud, ning insenerimõistust on kasutatud kõrgel tasemel!
Eks Saab vajab aeg-ajalt remonti ,nagu iga teine auto.Mis liigub see kulub. Teine asi on sõidumõnu, mida satub Saabil olema natuke rohkem kui teistel. Kui sul ikka paksud plekid on ümber ja autol vähe turvavarustust ka on siis on ta minu arvates üks turvalisemaid autosid.
-
- SaabiJumal
- Postitusi: 490
- Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit
asi on jah kinni süsteemi keerukuses. nii et tuleb tunnistada, et nn rahvaautod on reeglina töökindlamad küll.
süütekassett on olnud Saabi nõrk koht algusest peale ja paistab,et esialgu see ka nii jääb. V6 3,0 eelis on ainult see, et tavaliselt lendab 1 kassett korraga ja on võimalik vaikselt kuhugi ära sõita. samas on kassette 2, mis kahekordistab potentsiaalse väljamineku.
teele jätab veel:
väntvõlli asendi andur( reeglina kuumalt ei käivitu. kui oodata ca pool tundi, siis läheb jälle käima)
bens pump ( sõidu ajal tavaliselt ei juhtu)
segusiiber - tühikäik kaob ( läheb käima kui gaasi peal hoida ja nii saab sõita ka. kuna tavaliselt käivitamisel gaasi ei vajutata, siis arvatakse, et üldse ei käivitu. eelneb sõidu ajal välja suremine ja mootori tuli)
süütekassett on olnud Saabi nõrk koht algusest peale ja paistab,et esialgu see ka nii jääb. V6 3,0 eelis on ainult see, et tavaliselt lendab 1 kassett korraga ja on võimalik vaikselt kuhugi ära sõita. samas on kassette 2, mis kahekordistab potentsiaalse väljamineku.
teele jätab veel:
väntvõlli asendi andur( reeglina kuumalt ei käivitu. kui oodata ca pool tundi, siis läheb jälle käima)
bens pump ( sõidu ajal tavaliselt ei juhtu)
segusiiber - tühikäik kaob ( läheb käima kui gaasi peal hoida ja nii saab sõita ka. kuna tavaliselt käivitamisel gaasi ei vajutata, siis arvatakse, et üldse ei käivitu. eelneb sõidu ajal välja suremine ja mootori tuli)
jääb alla jah, kindlasti jääb. aga ma olen oma saabiga tülis ka praegu.:fight:
japsid on kindlasti töökindlamad, aga kahjuks suht nõmedad. mõned harvad erandid on, dziibid ehk ja prius, mis on omamoodi kiiksuga.
korealased on ka töökindlamad kuulu järgi. ega hyundai muidu lahkelt 5-aastast garantiid ei pakuks. kiad pidi ka lollikindlad olema. sorentoga ollakse üldse igat muud pidi ka rahul.
sakslastest on enamasti porsche kvaliteetseim olnud minu mälu järgi. ja siis on jah opelid nagu ülalpool mainitud.
aga 15-aastastest autodest on ainus lahe auto saab. :head:
japsid on kindlasti töökindlamad, aga kahjuks suht nõmedad. mõned harvad erandid on, dziibid ehk ja prius, mis on omamoodi kiiksuga.
korealased on ka töökindlamad kuulu järgi. ega hyundai muidu lahkelt 5-aastast garantiid ei pakuks. kiad pidi ka lollikindlad olema. sorentoga ollakse üldse igat muud pidi ka rahul.
sakslastest on enamasti porsche kvaliteetseim olnud minu mälu järgi. ja siis on jah opelid nagu ülalpool mainitud.
aga 15-aastastest autodest on ainus lahe auto saab. :head:
Nimevahetus vl -> Veiko
Kõik sõltub ikka isendist. Näited:
Audi a6- läbisõit 60000. Eestist ostetud. Tehase hooldus. Tiptronic käigukast prügikasti + jahutusradiaator + muud kaasnevad kulud. Et mul siis audi isu kadus.
Honda- läisõit 60000- kolises ja lagunes jõudsasti. Kah Eestist ning ainult esinuse hooldus. Nii, et :notworthy:
Nüüd katsetame Saabi ja siiani :head:
Edu ka teistele ja tahaks mainida, et Saab on mind kõige enam pannud :drive::eureka:.
Audi a6- läbisõit 60000. Eestist ostetud. Tehase hooldus. Tiptronic käigukast prügikasti + jahutusradiaator + muud kaasnevad kulud. Et mul siis audi isu kadus.
Honda- läisõit 60000- kolises ja lagunes jõudsasti. Kah Eestist ning ainult esinuse hooldus. Nii, et :notworthy:
Nüüd katsetame Saabi ja siiani :head:
Edu ka teistele ja tahaks mainida, et Saab on mind kõige enam pannud :drive::eureka:.
Algselt postitas: vl
korealased on ka töökindlamad kuulu järgi. ega hyundai muidu lahkelt 5-aastast garantiid ei pakuks. kiad pidi ka lollikindlad olema. sorentoga ollakse üldse igat muud pidi ka rahul.
kui sa nüüd hoolega ostu-müügi lepingut ja garantiitingimusi loed,siis näed,mis sinna "5aastat garantiid" alla läheb-a`la laepolster ja istmekatted jne-ehk siis mitte midagi:wall:
Seega reklaamiks hea küll,aga reaalsusega pole seal mingit pistmist.Õnnestus paar kuud tagasi olla ühe portsu Santa Fe`de ostu juures olla,seega sain ka garantiilepingut piiluda:red:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Selles suhtes on krss-al õigus. Tõesti on vägivaldne võrrelda Saabi odavate rahvaautodega, mille ainus eesmärk ja ambitsioon on viia sind punktist A punkti B.
Samas näiteks Ferrarit ei osta ka ju keegi selleks et ämma vedada ja ei ootagi et see miljon km ilma remondita vastu peaks. Kui tahad rahvaautot siis osta rahvaauto. Kui tahad Saabi, siis ei tohiks see eriti kottida et mõni japs töökindlam on. Iga auto laguneb mingil määral.
Edit: Mitsu sära on tõesti viimasel ajal tuhmunud, kuulu järgi hakkas kvaliteet alla käima üheksakümnendate lõpus. Mul oli 91 aasta isend. See Galandi mudel oli üldse vist üks esimesi kvaliteetseid japse. Aga võibolla mul ka lihtsalt vedas :P
Samas näiteks Ferrarit ei osta ka ju keegi selleks et ämma vedada ja ei ootagi et see miljon km ilma remondita vastu peaks. Kui tahad rahvaautot siis osta rahvaauto. Kui tahad Saabi, siis ei tohiks see eriti kottida et mõni japs töökindlam on. Iga auto laguneb mingil määral.
Edit: Mitsu sära on tõesti viimasel ajal tuhmunud, kuulu järgi hakkas kvaliteet alla käima üheksakümnendate lõpus. Mul oli 91 aasta isend. See Galandi mudel oli üldse vist üks esimesi kvaliteetseid japse. Aga võibolla mul ka lihtsalt vedas :P
Ära sõnusin :fight:
Armatuuris lõi 'check oil level' põlema ja läksin kontorillima.. õlimõõdiku peal tugevalt alla miinimumi õlu. Väga imelik, pole isegi mitte üle 5000 sõitnud peale õlivahetust ja juba selline asi ning õli kadunud... peab siis saabiantilt abi küsima.
Armatuuris lõi 'check oil level' põlema ja läksin kontorillima.. õlimõõdiku peal tugevalt alla miinimumi õlu. Väga imelik, pole isegi mitte üle 5000 sõitnud peale õlivahetust ja juba selline asi ning õli kadunud... peab siis saabiantilt abi küsima.
Kuna sul on 9000, siis kontrollida pole seal eriti miskit. Valad peale ja kui aega, vahetad klapisääre tihendid.
Mis aga SAABi puutub, oleks võinud olla klubipoolne soovitus juba ammu, et Turbota SAAB on rahavauto mitte eriti odavaks liikumiseks punktist A punkti B. Võite maha teha või ... saata aga nii ta on.
Mis aga SAABi puutub, oleks võinud olla klubipoolne soovitus juba ammu, et Turbota SAAB on rahavauto mitte eriti odavaks liikumiseks punktist A punkti B. Võite maha teha või ... saata aga nii ta on.
Arno, jällegi, kõik sõltub kasutatud auto puhul väga tugevasti eelmisest omanikust : väidan endiselt, et käsikastiga, ilma turbota ja eriliste lisadeta 9000 CC on väga töökindel, odav üleval pidada ja mahukas ebatavaline rahvaauto.
Huvitav on veel levinud müüdid rahva seas et saabi mootor ei kesta; saabi turbomootorit ei anna kiireks ehitada; saabi jupid on kallid.. prse, minu jaoks kõlab see täpselt samamoodi nagu jänkistani sõiduki omamise jooksul kuuldud laused kütusekulu ja juppide kalliduse ning ehituskvaliteedi kohta.
Huvitav on veel levinud müüdid rahva seas et saabi mootor ei kesta; saabi turbomootorit ei anna kiireks ehitada; saabi jupid on kallid.. prse, minu jaoks kõlab see täpselt samamoodi nagu jänkistani sõiduki omamise jooksul kuuldud laused kütusekulu ja juppide kalliduse ning ehituskvaliteedi kohta.
pärast DI-kasseti vahetamist ja piduriõli juurdekallamist on minu rahulolu Saabiga jälle pisut tõusnud. armatuuris ükski tuli ei põle ja näiliselt on põhjust rahul olla. Täna sõitis kuidagi eriti hästi.:) ptüi-ptüi-ptüi.
samas on mul jäänud mulje, et saabiomanikud on keskmisest nõudlikumad inimesed oma liikuri korrasoleku osas. samuti on saabiomanikud vist keskmisest parema tehnilise taibuga ja seetõttu leiavad üles nähtamatud väiksed vead, millele paljud inimesed tähelepanu ei pöörakski. saabi-inimesed aga vastupidi koondavad oma tähelepanu väikesele probleemile ning mõtlevad selle enda jaoks suureks, stressavad kõvasti ja närvitsevad. siis teevad auto jälle korda ja oskavad sõidumõnust suuremat rõõmu tunda kui mingid suvajapside omanikud.
jõudsin järeldusele et saabiomanik on vist mingi omalaadi inimtüüp. vähemalt vanemate saabide omanikud.
samas on mul jäänud mulje, et saabiomanikud on keskmisest nõudlikumad inimesed oma liikuri korrasoleku osas. samuti on saabiomanikud vist keskmisest parema tehnilise taibuga ja seetõttu leiavad üles nähtamatud väiksed vead, millele paljud inimesed tähelepanu ei pöörakski. saabi-inimesed aga vastupidi koondavad oma tähelepanu väikesele probleemile ning mõtlevad selle enda jaoks suureks, stressavad kõvasti ja närvitsevad. siis teevad auto jälle korda ja oskavad sõidumõnust suuremat rõõmu tunda kui mingid suvajapside omanikud.
jõudsin järeldusele et saabiomanik on vist mingi omalaadi inimtüüp. vähemalt vanemate saabide omanikud.
Nimevahetus vl -> Veiko
No see jänki masin ja hinnad... no kas tagarattalaager 800.- eek on odav või kallis? Ning esipidurikettad 5200.- ? Nood vajaksid kah vahetamist.
Kusjuures, mul hakkab tekkima kahtlus, et äkki mu masinal oli ka hooldusraamat võltsitud Et polnudki ostes mitte 256kkm sõitnud ja SN 157xxxkm, vaid võibolla 350 või rohkem km juba ?! No pole ju võimalik, et koos lähevad bensiinipump ja süütemoodul...
Vanemate saabide omanikud muidugi vajaks lähemat uurimist :evil:
Arno@kunagi.96'l.konksu.eest.tõmmanud
Kusjuures, mul hakkab tekkima kahtlus, et äkki mu masinal oli ka hooldusraamat võltsitud Et polnudki ostes mitte 256kkm sõitnud ja SN 157xxxkm, vaid võibolla 350 või rohkem km juba ?! No pole ju võimalik, et koos lähevad bensiinipump ja süütemoodul...
Vanemate saabide omanikud muidugi vajaks lähemat uurimist :evil:
Arno@kunagi.96'l.konksu.eest.tõmmanud
Tänud arvamuste ja ka nõuannete (special thanks to t8) eest- eelnevate kommenteerijate juttu kokku võttes tuleb kurbusega nentida, et minu lemmik pole mingi tarbeauto mis kindlalt punktist A punkti B viib. Selleks peab siis garaazhis veel mõni usin jaapanlane lisaks olema, mis kindlalt kohale viib. Saab siis rohkem hobi/klubiauto. Kurb. Aga maha kah ei müü- hea on ikka sõita küll kui sõidab ;)
Algselt postitas: arxrei
Kõik sõltub ikka isendist. Näited:
Audi a6- läbisõit 60000. Eestist ostetud. Tehase hooldus. Tiptronic käigukast prügikasti + jahutusradiaator + muud kaasnevad kulud. Et mul siis audi isu kadus.
Honda- läisõit 60000- kolises ja lagunes jõudsasti. Kah Eestist ning ainult esinuse hooldus. Nii, et :notworthy:
Nüüd katsetame Saabi ja siiani :head:
Edu ka teistele ja tahaks mainida, et Saab on mind kõige enam pannud :drive::eureka:.
Mul on tunne, et jutt käib '01- Civicust, mis ei ole tõepoolest mingi eriline kvaliteetauto (kahtlustan inglaste toodangut), vanemad Hondad on küll väga head. Kes tahab kauakestvat kvaliteetautot, nendel alla 10 aasta vanuste Audide poole tõepoolest vaadata pole mõtet, probleemid algasid esisillast ja uuematel pidavat esinema ka muid probleeme.