Saab 9-5 Infodisplei

Vasta
Tulemees1
Postitusi: 5
Liitunud: K Juul 14, 2010 15:30
Asukoht:
Auto:

#1

K Juul 14, 2010 15:36

Tervist

Mul autol infodispley ei tööta- teisisõnu ei ole numbreid ega midagi- vaja välja vahetada vist.

Kas kellelgi on kasutatud pakkuda mõnelt avarii teinud masinalt?

Või mõni parem idee?

Auto on 2001 aasta Saab 9-5.
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#2

K Juul 14, 2010 15:50

Saab ka parandada.:facts:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Tulemees1
Postitusi: 5
Liitunud: K Juul 14, 2010 15:30
Asukoht:
Auto:

#3

K Juul 14, 2010 16:03

Mnjah

Kohalikku elektroonikafirmasse viisin selle, kus vaadati luupidega üle ja tehti ka mõõtmisi- nende arust polevat muidugi lootustki.

Tean ja olen kuulnud, et kuskil 300 eest pidavat keegi parandama- kuid see pidavat kestma paar-kolm kuud vaid...
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#4

K Juul 14, 2010 16:24

Algselt postitas: Tulemees1
Mnjah

Kohalikku elektroonikafirmasse viisin selle, kus vaadati luupidega üle ja tehti ka mõõtmisi- nende arust polevat muidugi lootustki.

Tean ja olen kuulnud, et kuskil 300 eest pidavat keegi parandama- kuid see pidavat kestma paar-kolm kuud vaid...


Saab ka KVALITEETSELT parandada - http://saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=12070

terv, teager
tõh
Postitusi: 767
Liitunud: E Mär 26, 2007 0:02
Asukoht:
Auto: 9-3OG

#5

K Juul 14, 2010 16:24

Variante on mitu, näiteks foorumlane Virgo või Tartu Tähe tn Akord, mis tegi viimati 350 krooniga.
Tulemees1
Postitusi: 5
Liitunud: K Juul 14, 2010 15:30
Asukoht:
Auto:

#6

K Juul 14, 2010 19:25

Tänud- näppisin ise lati ja käisin elektroonikaribad enne ekraani ükshaaval pastaaga üle ja ENNÄEE- sain korda...

Iseasi kaua kestab- võiks kah juba 350 eeku tükk tegema hakata :D
Tänud soovitamast ja kaasa arutlemast :D:head::wise:
djstallion
Postitusi: 269
Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
Asukoht:
Auto:

#7

K Juul 14, 2010 20:25

Oh jummel, järjekordne sinisilm kes loodab, et igasugused pastaka- ja muud põlveotsa meetodid annavad püsivaid tulemusi. Mina küll ei julgeks koduporri teenusena müüa...
Virgo
Postitusi: 116
Liitunud: R Mai 29, 2009 14:23
Asukoht:
Auto:

#8

K Juul 14, 2010 21:58

Kui sa juba kontaktid ükshaaval "pastaga" üle käia said, siis järelikult on kilekaabel skeemi küljest täiesti lahti (enne sind juba näpitud). Kui said abi, siis on tore. Samas olen 99% kindel, et esimeste miinuskraadidega on viga tagasi, kuna siis see "pasta" külmub.

Hea kui inimesed on leidlikud. Põhiline, et seeda tahakse nii, et hiljem see suuremaid kahjusi kaasa ei too.

Kolme põhilise veana olen täheldanud:
1. surve suurendamiseks topitakse teibi ja svammi vahele - kuna display hoidja kinnitub skeemi külge kahest küljest, siis see painutab skeemi kõveraks ja tulevikus on raske anda õige remondi puhul garantiid.
2. kontakte puhastatakse liivapaberiga - raskendab või muudab võimatuks hiljem uue kilekaabli paigaldamise.
3. Nõelaga kile ja klonaktide torkimine, et tekib auk ka vasest kontaktpinnale - hilisem remont raske või võimatu. BTW, seda nõeltega torkimist teostab eestis keegi firma. Taoline remont ei kesta kaua ja selle eest loomulikult küsitakse veel ka raha.

Kui taas sama mure vaevab, siis saan sind aidata.

Terv.
Virgo
51 50 555

PS. lugesin veelkord eelnevat teksti ja jäi arusaamatuks, et kas "pastaaga" (mina lugesin pastaks) või "pastakaga". Kui viimane, siis osa mu eelnevast tekstis on mõtetu. Pastakaga remondi eluiga ennustan samuti sügiseni.
SID1 SID2 remont, kliima display remont
www.harteron.ee
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2136
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#9

K Juul 14, 2010 23:07

Algselt postitas: Virgo
PS. lugesin veelkord eelnevat teksti ja jäi arusaamatuks, et kas "pastaaga" (mina lugesin pastaks) või "pastakaga". Kui viimane, siis osa mu eelnevast tekstis on mõtetu. Pastakaga remondi eluiga ennustan samuti sügiseni.

Tavaliselt pastakaga "joonistatakse" rajad kinni. Ideeks see, et pastaka kuul avaldab väikesele pinnale üsna suurt survet ja nii surutakse kilekontaktid (ajutiselt) kõvemini vastu trükkplaadi radasid.

Loomulikult täiesti mõttetu tegevus, SID jääb toimima ainult lühikest aega tänu temperatuuri kõikumistele.
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#10

N Juul 15, 2010 9:14

Nagu lugenud olen, on lintkaabli asendamine vaskkaablitega vist kõige töökindlam lahendus. Mul kapi otsas ootab ka vana SID parandamist. Nii palju, kui sinna sisse olen vaadanud, siis kinni "joonistamine" erilist tulemust ei anna. Pigem võib pöördumatult kaablit vigastada. Seda eriti kui kaabli pind on pideva temperatuuri kõikumisega ära murenenud.
djstallion
Postitusi: 269
Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
Asukoht:
Auto:

#11

N Juul 15, 2010 12:06

Algselt postitas: Jupats
Nagu lugenud olen, on lintkaabli asendamine vaskkaablitega vist kõige töökindlam lahendus.

Kas kuskil tegeletakse antud toimingu läbiviimisega?
kroom
Postitusi: 318
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#12

N Juul 15, 2010 12:39

Harteron OÜ. On ennast siin foorumis ka reklaaminud.

Lisainfoks see, et Tartus Akordis vaadati mind küll arusaamatu näoga, kui käisin saabi kliima display remondi kohta kuu või paar tagasi küsimas... (mõtlesin, et äkki saab kodule lähemalt abi, Lagedi on Tartust ikka üksjagu sõita).
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#13

N Juul 15, 2010 13:01

Algselt postitas: kroom
...Lagedi on Tartust ikka üksjagu sõita).

Selliseks otstarbeks on ju postiasutused olemas. SID-sugust väikest jubinat isiklikult viia ja tuua nii kaugelt :o
Virgo
Postitusi: 116
Liitunud: R Mai 29, 2009 14:23
Asukoht:
Auto:

#14

N Juul 15, 2010 13:05

Algselt postitas: Jupats
Nagu lugenud olen, on lintkaabli asendamine vaskkaablitega vist kõige töökindlam lahendus. Mul kapi otsas ootab ka vana SID parandamist. Nii palju, kui sinna sisse olen vaadanud, siis kinni "joonistamine" erilist tulemust ei anna. Pigem võib pöördumatult kaablit vigastada. Seda eriti kui kaabli pind on pideva temperatuuri kõikumisega ära murenenud.


Ei tahaks su innustust kuidagi vähendada, kuid mina sellist tehnoloogiat ei tea. Saabil Originaalis on tegemist kilekaabliga, millel rajad kas hõbeda või grafiidiga (HSC). Ühenduse tekitab spetsiaalne "liim" kõrgemate punktide (klemm skeemil ja rada kaablil) vahel. Täpselt samuti kinnitub see ka display külge. Kui nüüd soovitakse kasutada vaske, siis kuidas see kinnitada klaasile? Näiteks Audil on kasutusel kombikaabel skeemi pool vask, display pool kile ja taas probleemiks nende omavaheline ühendus.

Kaabli pinna murenemine temperaturiga - see on väga ligilähedane kirjeldus. Vilets ühendus ja probleemid tekivad "liimitud" ühenduspunktis ja seda põhjustab külm. Erinevad kaabli tootjad annavad erinevaid andmeid, kuid keskmiselt peab see ühendus vastu -30 kraadiseid tsükleid ca 20 korda. Siia juurde veel käivitamisel tekkiv vibratsioon ja valgustuse mõjul kiire soojenemine.

TO Kroom: Tartust ja ka mujalt eestist võib SIDi saata ja tagasi saada ka maksikirjaga (2x20.-)

TO Jupats: kapiotsas oleva vana SID-i võiksin sult ära ärida. Teen korda ja keegi foorumlane saab garantiiga SID-i õnnelikuks omanikuks.
SID1 SID2 remont, kliima display remont
www.harteron.ee
saab9-3
Postitusi: 402
Liitunud: E Aug 14, 2006 11:43
Asukoht:
Auto:

#15

N Juul 15, 2010 13:23

Vase ühendamine klaasile on väga levinud. Selleks kasutatakse spets. kummist ühendust, mis juhib voolu ristisuunas. Enda Saabil tegin nii ja kestis minu kasutusaja lõpuni ilusti.
djstallion
Postitusi: 269
Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
Asukoht:
Auto:

#16

N Juul 15, 2010 13:27

Teema kisub huvitavaks. Kuna mul endal veel SID-i ja kliima displei remont määramata tulevikus ees ootab, siis oleks hea eelnevalt teada, milline pakutavatest meetoditest kõige vastupidavama tulemuse annab :) Jahutud on sellel teemal läbi aastate siin palju, aga ühest ja põhjapanevat infot nendest teemadest paraku ei leia.
Virgo
Postitusi: 116
Liitunud: R Mai 29, 2009 14:23
Asukoht:
Auto:

#17

N Juul 15, 2010 20:12

Algselt postitas: saab9-3
Vase ühendamine klaasile on väga levinud. Selleks kasutatakse spets. kummist ühendust, mis juhib voolu ristisuunas. Enda Saabil tegin nii ja kestis minu kasutusaja lõpuni ilusti.


Jah, seda nüüd küll. Selle jubina nimi on elastomer (a.k.a. zebra). Kasutusel näiteks vanemates mobiilides A4/A6 odo ja kella displayl jne. Saab kasutada juhul kui skeemil ja displayl on kontaktid kohakuti (SID-il nii on). Kuid selle kasutamise eeldus on, et dispaly ja skeem oleksid mõlemad näiiteks horisontaalselt. SID-i display on aga skeemi suhtes 90 kraadi. Samuti vajab elastomer külgedelt toestust. SID-i puhul oleks siis vaja display hoidik ümber modida, vastava pikkuse ja kõrgusega elastomer tellida. See ümberehitus ja 90 kraadi nurk ei ole küünlaid väärt (minu arust). See on jah võimalus, kuid Eestis teenusena SID-le seda kindlasti keegi ei paku. Tuletan meelde, et see ühenduse ala on väga pikk ja hoidik kinnitub kahest küljest. Seega aastateks tagada surve ja ühendus on veel keerulisem, kuna surve suruks skeemi looka - sama efekt kui kaabli puhul teipi vahele panna. Mina kindlasti pole targem kui selle SID-i loonud elektroonikud ja taolistele tööle garantiid enda ei suudaks.

Samas leiutamine ja katsetamine on hea - tänu sellele uued ideed ja lahendused sünnivad. Ainult vanasõna ei tasu unustada "keera mis sa keerad, aga ära pe*** keera" :)
SID1 SID2 remont, kliima display remont
www.harteron.ee
polukoli
Postitusi: 649
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#18

P Okt 24, 2021 14:12

Keegi foorumlastest kliima plokki viitsib tuunida ? Miinusega kipuvad pikslit kaduma. Soojaga on OK.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#19

K Okt 27, 2021 7:33

Hareton OÜ
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14286
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#20

K Okt 27, 2021 8:11

Harteron siis tegelikult..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Vasta