9-5 mootorikettide eluiga

minnihiir
Postitusi: 9
Liitunud: R Okt 22, 2010 20:34
Asukoht:
Auto:

#1

R Okt 22, 2010 20:49

Tõstatan uuesti teemat, kuna auto vajab kettide vahetust ja ilmselt on problemaatilised ka kolvid ja mootoriplokk. Auto on 2002 väljalase, ketid vahetati esimest korda 2005 tehase garantiiga (ca 120t km) ja teist korda 2008 (ca 160t km). Nüüd on siis aasta 2010 ja läbisõit 205t km. Küsin uudishimust ajendatuna millise välbaga on kaaskannatajad sama tee ette võtnud? Õlituli on märku andnud korra, siis sai koheselt ka teeninduses käidud. Muu hooldus vastavalt raamatule VM-s ja TA-s.
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#2

R Okt 22, 2010 23:22

Mul on korra vahetatud kette. Seda siis kusagil 30tkm pealt. Oli tegemist tootmispraagiga, kuna otsakaas oli kõver nagu öö. Peale seda pole aga vahetatud. Hetkel ees 180tkm ja hoolduseid teen min iga 10tkm tagant, sageli ka tihemini.

Eesti oludes peab hooldusvälp olema 10 000km. Oleme kollektivselt proovinud seda propageerida ja loodetavasti võtab ka esindus sel teemal varsti sõna.

Võib öelda, et minu auto on hästi hooldatud. Samas saab ta tunduvalt suuremat valu, kui enamus 9-5sid siin foorumis. Miks minul ta nii hästi vastu peab? Tihe hooldusgraafik on vitaalne selle auto jaoks. Oluline on juba seetõttu, et suhteliselt tihti käib auto spetsialisti silma alt läbi. Tänu sellele saab paljud vead profilaktika korras vahetatud ja ära hoitud vigastused teistele komponentidele.

Kuidagi palju ketivahetusi on autol. Kas siis esimesel kahel korral ei vahetatud kõiki olulisi osasid välja? Suht palju tehakse poolepussust tööd, et vahetatakse ainult ketid. 90% juhtudest peab ikka hammasrattad ja muu pudi ka ära vahetama.
Soovitaja
Postitusi: 79
Liitunud: L Aug 14, 2010 17:28
Asukoht:
Auto:

#3

L Okt 23, 2010 15:16

Ma väga ei "pendelda" erinevate rem.kohtade vahel ja kasutan ainult ühte kohta,kus teen th-d ja juppide vahetusi ja lojaalsus tasus ära (kettide vahetus) tehti 50% alega!
Kusjuures samuti viimasest ketivahetusest oli möödas ca 40.000 km (ja 2.5 aastat)
Ex see teada värk ole,et ketimajanduse vahetus on nagu loto mängimine:jääb pidama või mitte.?,mingil määral ka autokasutajast kinni.
to:Jupats
Arvan ,et "putsust" tööd ei tee keegi,kes nende mudelite mootorite hingeelu teavad.
Väga ei lahmiks sel teemal.
turuplats
Postitusi: 385
Liitunud: R Sept 17, 2010 21:43
Asukoht: Tartu
Auto: 2 x Saab 9-5 1.9
Kontakt:

#4

L Okt 23, 2010 16:45

kas mootorikettide eluiga ikka 300-400 tuhat pole!
iphonede ja ipadide remont
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#5

L Okt 23, 2010 16:48

Algselt postitas: turuplats
kas mootorikettide eluiga ikka 300-400 tuhat pole!
ei ole. Vähemalt Saabil mitte. kui 200 tuhat ära veab on ikka jube hästi läinud juba.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
turuplats
Postitusi: 385
Liitunud: R Sept 17, 2010 21:43
Asukoht: Tartu
Auto: 2 x Saab 9-5 1.9
Kontakt:

#6

L Okt 23, 2010 16:50

noh minu autole anti selline number, ennem pole vaja, ja kui siis pingutada. vahetamisest polnud juttugi.
infot sain esindusest.
iphonede ja ipadide remont
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#7

L Okt 23, 2010 16:50

Mis seal ketimajanduses loteriiga pistmist on? Kui lühikese perioodi jooksul pidama ei jää on tegemist kehva paigaldusega.
Peale seda, kui ühes tuntud remonditöökojas nägin, et siledatele hammakatele venitati uus kett peale, suhtun asjasse kriitilise pilguga. Loomulikult sinna enam jalga ei tõsta. (PS! Nime ei maini, kuna pole isu kellegi suunas otseselt pori loopida;))

Sama kehtib ka näiteks plokikaanetihendi vahetamisel. Mõni töökoda lihvib plokki, teine mitte.
mina
Postitusi: 234
Liitunud: N Juul 16, 2009 23:09
Asukoht:
Auto:

#8

L Okt 23, 2010 16:56

Kindlasti sõltub ka kasutajast (rooli ja istmevahelisest muhvist)- see reegel kehtib enam jaolt kõikide detailide puhul.
Kasutaja avatar
Motorhead
Postitusi: 613
Liitunud: N Aug 10, 2006 12:23
Asukoht: Tallinn
Auto:

#9

L Okt 23, 2010 17:02

Paar päeva tagasi külastas mind üks tüüp, kelle mootoril oli jäetud vahetamata 1 (!) balansivõlli hammakas!
:wall:
Soovitaja
Postitusi: 79
Liitunud: L Aug 14, 2010 17:28
Asukoht:
Auto:

#10

L Okt 23, 2010 18:15

hr.Jupats,on vägagi loteriiga tegemist või ma eksin :)

P.S ja nähtud selliseid isendeid,millel pole kaangi maha käinud ja algupäraselt balansi-hammakas sile nagu beebi "pepu"...s.t.et mootor ise kokku pandud "putsusti"juba tarnija poolt(ja ls olnud ca 40.000km)..
ulari1
Postitusi: 94
Liitunud: P Mai 27, 2007 13:47
Asukoht:
Auto:

#11

L Okt 23, 2010 18:35

Algselt postitas: Motorhead
Paar päeva tagasi külastas mind üks tüüp, kelle mootoril oli jäetud vahetamata 1 (!) balansivõlli hammakas!
:wall:

Ärge hirmutage,kus siis saab norm. vahetuse,kui vaja läheb?
Tean,kus saabitegijad asuvad!Aga ikkagi!!!
veldur
Postitusi: 241
Liitunud: R Juul 08, 2005 14:53
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 Aero 05

#12

L Okt 23, 2010 18:45

Algselt postitas: Cyber
Algselt postitas: turuplats
kas mootorikettide eluiga ikka 300-400 tuhat pole!
ei ole. Vähemalt Saabil mitte. kui 200 tuhat ära veab on ikka jube hästi läinud juba.

Cyber, kas räägid 9-5-st või saabidest üldse?
ulari1
Postitusi: 94
Liitunud: P Mai 27, 2007 13:47
Asukoht:
Auto:

#13

L Okt 23, 2010 19:25

Algselt postitas: mina
Kindlasti sõltub ka kasutajast (rooli ja istmevahelisest muhvist)- see reegel kehtib enam jaolt kõikide detailide puhul.

Ma arvan,et sina oled see MUHV,kui sa nii arvad,et peaks iga 40000km. järel vahetama ketti-rihma.
mina
Postitusi: 234
Liitunud: N Juul 16, 2009 23:09
Asukoht:
Auto:

#14

L Okt 23, 2010 19:58

to:ulari1

mis viga?kas oled kaotanud lugemisoskuse?see mida mina arvasin on nii ja selle vastu põle mõtet vastu väita kuna kulumine on pikalt kinni kasutajast-tarbijast.

kust sa loed välja minu arvamuse nagu peaks 40 tuhande km järel ketti-rihma vahetama?!
RStorm
Postitusi: 414
Liitunud: K Sept 03, 2008 22:17
Asukoht:
Auto:

#15

L Okt 23, 2010 21:02

Tean ainult 9-5 kohta rääkida, nimelt kuluvad plastik taldmikud kiirelt, kett soonib nendesse sisse ja ketipinguti jõuab üsna ruttu lõppu ja ei pinguta enam ketti vaid hakkab seal "lopendama". Iga 40k tagant on küll imelik neid vahetada, viitab rohkem lohakale lukksepale ja/või mitte komplektsele vahetusele.
keenius
Postitusi: 283
Liitunud: R Dets 22, 2006 16:59
Asukoht: Rakvere
Auto: Saab 9000; Saab 9-3ss; Subaru Impreza; Moskvits 2140SL
Kontakt:

#16

L Okt 23, 2010 21:07

Mina arvan et saabi kett ei saa nüüd hullem olla kui teised analoogid.
Üldiselt peaks keti sats kestma 200000 saabil vabalt kui ei siis on kas viletsad komponendid või vale hooldus mootorile tehtud.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#17

L Okt 23, 2010 21:18

Vabalt ei kesta. Kui ei olnud raske lapsepõlv, siis 200k on tagumine piir. Räägitagu mis iganes linnalegende 300k jne. sõitnud 9-5-st.
Fakt on see et Saabi mootori õlitamisega panid konstruktorid rämedalt puusse. Kett on mehaaniline element mis õige määrimise korral peab surema koos autoga.
tõh
Postitusi: 767
Liitunud: E Mär 26, 2007 0:02
Asukoht:
Auto: 9-3OG

#18

L Okt 23, 2010 21:25

Algselt postitas: turuplats
kas mootorikettide eluiga ikka 300-400 tuhat pole!

Dislal võib vabalt olla.
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#19

L Okt 23, 2010 21:27

Algselt postitas: turuplats
noh minu autole anti selline number, ennem pole vaja, ja kui siis pingutada. vahetamisest polnud juttugi.
infot sain esindusest.


Sul ju Opeli Ecotec mootor:D.
ulari1
Postitusi: 94
Liitunud: P Mai 27, 2007 13:47
Asukoht:
Auto:

#20

L Okt 23, 2010 21:29

kust sa loed välja minu arvamuse nagu peaks 40 tuhande km järel ketti-rihma vahetama?!

Siis loe esimest posti,kuidas oli vahetus!
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#21

L Okt 23, 2010 21:32

Algselt postitas: ulari1
kust sa loed välja minu arvamuse nagu peaks 40 tuhande km järel ketti-rihma vahetama?!

Siis loe esimest posti,kuidas oli vahetus!


:wtf: võiks ikka ise uuesti lugeda...
ulari1
Postitusi: 94
Liitunud: P Mai 27, 2007 13:47
Asukoht:
Auto:

#22

L Okt 23, 2010 21:34

:wtf: võiks ikka ise uuesti lugeda...

Kui tihti ise vahetad?