9-5 mootorikettide eluiga
Tõstatan uuesti teemat, kuna auto vajab kettide vahetust ja ilmselt on problemaatilised ka kolvid ja mootoriplokk. Auto on 2002 väljalase, ketid vahetati esimest korda 2005 tehase garantiiga (ca 120t km) ja teist korda 2008 (ca 160t km). Nüüd on siis aasta 2010 ja läbisõit 205t km. Küsin uudishimust ajendatuna millise välbaga on kaaskannatajad sama tee ette võtnud? Õlituli on märku andnud korra, siis sai koheselt ka teeninduses käidud. Muu hooldus vastavalt raamatule VM-s ja TA-s.
-
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Mul on korra vahetatud kette. Seda siis kusagil 30tkm pealt. Oli tegemist tootmispraagiga, kuna otsakaas oli kõver nagu öö. Peale seda pole aga vahetatud. Hetkel ees 180tkm ja hoolduseid teen min iga 10tkm tagant, sageli ka tihemini.
Eesti oludes peab hooldusvälp olema 10 000km. Oleme kollektivselt proovinud seda propageerida ja loodetavasti võtab ka esindus sel teemal varsti sõna.
Võib öelda, et minu auto on hästi hooldatud. Samas saab ta tunduvalt suuremat valu, kui enamus 9-5sid siin foorumis. Miks minul ta nii hästi vastu peab? Tihe hooldusgraafik on vitaalne selle auto jaoks. Oluline on juba seetõttu, et suhteliselt tihti käib auto spetsialisti silma alt läbi. Tänu sellele saab paljud vead profilaktika korras vahetatud ja ära hoitud vigastused teistele komponentidele.
Kuidagi palju ketivahetusi on autol. Kas siis esimesel kahel korral ei vahetatud kõiki olulisi osasid välja? Suht palju tehakse poolepussust tööd, et vahetatakse ainult ketid. 90% juhtudest peab ikka hammasrattad ja muu pudi ka ära vahetama.
Eesti oludes peab hooldusvälp olema 10 000km. Oleme kollektivselt proovinud seda propageerida ja loodetavasti võtab ka esindus sel teemal varsti sõna.
Võib öelda, et minu auto on hästi hooldatud. Samas saab ta tunduvalt suuremat valu, kui enamus 9-5sid siin foorumis. Miks minul ta nii hästi vastu peab? Tihe hooldusgraafik on vitaalne selle auto jaoks. Oluline on juba seetõttu, et suhteliselt tihti käib auto spetsialisti silma alt läbi. Tänu sellele saab paljud vead profilaktika korras vahetatud ja ära hoitud vigastused teistele komponentidele.
Kuidagi palju ketivahetusi on autol. Kas siis esimesel kahel korral ei vahetatud kõiki olulisi osasid välja? Suht palju tehakse poolepussust tööd, et vahetatakse ainult ketid. 90% juhtudest peab ikka hammasrattad ja muu pudi ka ära vahetama.
Ma väga ei "pendelda" erinevate rem.kohtade vahel ja kasutan ainult ühte kohta,kus teen th-d ja juppide vahetusi ja lojaalsus tasus ära (kettide vahetus) tehti 50% alega!
Kusjuures samuti viimasest ketivahetusest oli möödas ca 40.000 km (ja 2.5 aastat)
Ex see teada värk ole,et ketimajanduse vahetus on nagu loto mängimine:jääb pidama või mitte.?,mingil määral ka autokasutajast kinni.
to:Jupats
Arvan ,et "putsust" tööd ei tee keegi,kes nende mudelite mootorite hingeelu teavad.
Väga ei lahmiks sel teemal.
Kusjuures samuti viimasest ketivahetusest oli möödas ca 40.000 km (ja 2.5 aastat)
Ex see teada värk ole,et ketimajanduse vahetus on nagu loto mängimine:jääb pidama või mitte.?,mingil määral ka autokasutajast kinni.
to:Jupats
Arvan ,et "putsust" tööd ei tee keegi,kes nende mudelite mootorite hingeelu teavad.
Väga ei lahmiks sel teemal.
-
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Mis seal ketimajanduses loteriiga pistmist on? Kui lühikese perioodi jooksul pidama ei jää on tegemist kehva paigaldusega.
Peale seda, kui ühes tuntud remonditöökojas nägin, et siledatele hammakatele venitati uus kett peale, suhtun asjasse kriitilise pilguga. Loomulikult sinna enam jalga ei tõsta. (PS! Nime ei maini, kuna pole isu kellegi suunas otseselt pori loopida;))
Sama kehtib ka näiteks plokikaanetihendi vahetamisel. Mõni töökoda lihvib plokki, teine mitte.
Peale seda, kui ühes tuntud remonditöökojas nägin, et siledatele hammakatele venitati uus kett peale, suhtun asjasse kriitilise pilguga. Loomulikult sinna enam jalga ei tõsta. (PS! Nime ei maini, kuna pole isu kellegi suunas otseselt pori loopida;))
Sama kehtib ka näiteks plokikaanetihendi vahetamisel. Mõni töökoda lihvib plokki, teine mitte.
hr.Jupats,on vägagi loteriiga tegemist või ma eksin :)
P.S ja nähtud selliseid isendeid,millel pole kaangi maha käinud ja algupäraselt balansi-hammakas sile nagu beebi "pepu"...s.t.et mootor ise kokku pandud "putsusti"juba tarnija poolt(ja ls olnud ca 40.000km)..
P.S ja nähtud selliseid isendeid,millel pole kaangi maha käinud ja algupäraselt balansi-hammakas sile nagu beebi "pepu"...s.t.et mootor ise kokku pandud "putsusti"juba tarnija poolt(ja ls olnud ca 40.000km)..
Algselt postitas: Motorhead
Paar päeva tagasi külastas mind üks tüüp, kelle mootoril oli jäetud vahetamata 1 (!) balansivõlli hammakas!
:wall:
Ärge hirmutage,kus siis saab norm. vahetuse,kui vaja läheb?
Tean,kus saabitegijad asuvad!Aga ikkagi!!!
Algselt postitas: Cyber
ei ole. Vähemalt Saabil mitte. kui 200 tuhat ära veab on ikka jube hästi läinud juba.Algselt postitas: turuplats
kas mootorikettide eluiga ikka 300-400 tuhat pole!
Cyber, kas räägid 9-5-st või saabidest üldse?
Algselt postitas: mina
Kindlasti sõltub ka kasutajast (rooli ja istmevahelisest muhvist)- see reegel kehtib enam jaolt kõikide detailide puhul.
Ma arvan,et sina oled see MUHV,kui sa nii arvad,et peaks iga 40000km. järel vahetama ketti-rihma.
to:ulari1
mis viga?kas oled kaotanud lugemisoskuse?see mida mina arvasin on nii ja selle vastu põle mõtet vastu väita kuna kulumine on pikalt kinni kasutajast-tarbijast.
kust sa loed välja minu arvamuse nagu peaks 40 tuhande km järel ketti-rihma vahetama?!
mis viga?kas oled kaotanud lugemisoskuse?see mida mina arvasin on nii ja selle vastu põle mõtet vastu väita kuna kulumine on pikalt kinni kasutajast-tarbijast.
kust sa loed välja minu arvamuse nagu peaks 40 tuhande km järel ketti-rihma vahetama?!
Tean ainult 9-5 kohta rääkida, nimelt kuluvad plastik taldmikud kiirelt, kett soonib nendesse sisse ja ketipinguti jõuab üsna ruttu lõppu ja ei pinguta enam ketti vaid hakkab seal "lopendama". Iga 40k tagant on küll imelik neid vahetada, viitab rohkem lohakale lukksepale ja/või mitte komplektsele vahetusele.
-
- Postitusi: 283
- Liitunud: R Dets 22, 2006 16:59
- Asukoht: Rakvere
- Auto: Saab 9000; Saab 9-3ss; Subaru Impreza; Moskvits 2140SL
- Kontakt:
Mina arvan et saabi kett ei saa nüüd hullem olla kui teised analoogid.
Üldiselt peaks keti sats kestma 200000 saabil vabalt kui ei siis on kas viletsad komponendid või vale hooldus mootorile tehtud.
Üldiselt peaks keti sats kestma 200000 saabil vabalt kui ei siis on kas viletsad komponendid või vale hooldus mootorile tehtud.
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Vabalt ei kesta. Kui ei olnud raske lapsepõlv, siis 200k on tagumine piir. Räägitagu mis iganes linnalegende 300k jne. sõitnud 9-5-st.
Fakt on see et Saabi mootori õlitamisega panid konstruktorid rämedalt puusse. Kett on mehaaniline element mis õige määrimise korral peab surema koos autoga.
Fakt on see et Saabi mootori õlitamisega panid konstruktorid rämedalt puusse. Kett on mehaaniline element mis õige määrimise korral peab surema koos autoga.