Saab 9-5 läheb keema.

Vasta
saabineiu
Postitusi: 14
Liitunud: L Dets 13, 2008 13:23
Asukoht:
Auto:

#1

N Okt 28, 2010 21:08

Tere. Suur mure, äkki oskate nõu anda.
Nimelt probleem on selles, et auto kipub üle kuumenema. Niimoodi kohapeal tühikäigul seistes ja linna vahel sõites ei juhtu nagu midagi, aga nii kui umbes vähemalt 10 km on maanteel ära sõidetud, nii hakkab jahutusvedeliku osuti järsult tõusma ja läheb täiesti punase peale, kui vahepeal mootorit seisma ei jäta ja jälle natuke aega jahtuda ei lase. Lisaks hakkab veel ees ventilaator ka tööle.
Auto käis ka remondis, just täna sain kätte, kuid sõites selgus, et probleem pole ikkagi kuhugi kadunud. :conf:
Ära vahetati veepump, termostaat, mitmed rullid, rihm, pingutaja, generaatori laagrid ja harjad.
Ja see veepump oli tõesti läbi ja vajas vahetust, kuid jah, probleem on ikka alles ja nüüd on mõistus otsas, et mis tal ometi viga on :wall::wtf: Mõte oli, et äkki plokikaane tihend, aga sel juhul peaks ta ju mulle ajama paisupaagist:? Aga mingeid mulle sealt igatahes küll ei tule.
Et mis te arvate?
Auto on Saab 9-5 1998 a. 2.3 125 kW automaat.
suvekas
Postitusi: 652
Liitunud: T Aug 21, 2007 15:15
Asukoht:
Auto:

#2

N Okt 28, 2010 21:30

See, et ventilaator tööle hakkab on positiivne, st. et see vähemalt töötab ja üritab mootorit jahutada. Kas jahutusvedeliku tase on ikka ok. ja kas vedelik ka kaob?
Alati ei pruugi katkise tihendiga mulle tulla, seda saab muidugi keemiliselt kindlaks teha. Minu diislil näiteks ei tulnud mingeid mulle, sumbutist tuli ainult auru aga ega ta mul ka keema muidugi ei läinud.
Speedlink oü - 53047979
Lunotel oü
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#3

N Okt 28, 2010 21:44

aga sul ju tõuseb vaid temp. osuti ja mulle paagist välja ei aja?
nagu ma su postitusest aru saan?

siis äkki anduris viga?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
saabineiu
Postitusi: 14
Liitunud: L Dets 13, 2008 13:23
Asukoht:
Auto:

#4

N Okt 28, 2010 22:33

Jah, temp. osuti tõuseb, aga mulle paagist ei aja. Mis andur see seal olla võiks või kus see umbes asub?
Jahutusvedeliku tase on muidu ok ja vedelik niisama ei kao.
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#5

N Okt 28, 2010 22:44

Asub mootori otsaseinas, näoga aku sunnas. Tegemist siis mootori temp. anduriga.

Kui õigesti mäletan, siis nägi välja nagu vasest polt.
Factor
Postitusi: 704
Liitunud: N Okt 14, 2004 11:59
Asukoht:
Auto:

#6

N Okt 28, 2010 23:01

Ehk on abiks
Nr. 37 pekas siis olema

Lisatud failid
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#7

R Okt 29, 2010 8:31

Tuleb keemiline test teha.Siis saab kõik selgeks.
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#8

R Okt 29, 2010 9:15

Ega lekkiv paisupaagi kork ei võiks olla viga? Tänu rõhule tõuseb ka ju keemistemp...
praktikant
Postitusi: 387
Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
Asukoht: Ida-Tallinn
Auto: 9-3 ----- 2008
9-3 Arc 2006
9-5 NG säästukas

#9

R Okt 29, 2010 9:56

Algselt postitas: Jupats
Ega lekkiv paisupaagi kork ei võiks olla viga? Tänu rõhule tõuseb ka ju keemistemp...


lekke puhul peaks kõigepealt tasapind kaduma.
Ise pakun auguga plokikaane tihendit ja/või kõverat kaant ennast.
Pump oli läbi, ja kui ta lekkis, siis ehk sõideti natuke kuiva mootoriga?

Trionicu soovitatud meetodiga saaks kõige lihtsamini selguse.
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
ats16v
Postitusi: 41
Liitunud: P Mär 14, 2010 15:31
Asukoht:
Auto:

#10

P Okt 31, 2010 2:33

Kui kork ei pea siis ei tõuse tempi seier vaid lihtsalt vesi keeb üle.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#11

P Okt 31, 2010 9:41

Ei kee seal midagi üle korras mootori puhul.Kui juba keeb,on mootor vigane.Temp. osuti seisab 80-120 kraadi vahemikus paigal.Kui korgi klapid ei tööta,muutub lihtsalt keemistemperatuur.
OnAlles
Postitusi: 35
Liitunud: N Veebr 11, 2010 22:13
Asukoht:
Auto:

#12

P Okt 31, 2010 21:46

Jahutus süsteem on rõhu all selleks, et tõsta jahutusvedeliku keemistemperatuuri.

Kui temp anduri järgi keeb aga tegelikult ei kee siis on viga ikkagi anduris.

Lihtne.
warum
Postitusi: 470
Liitunud: L Jaan 19, 2008 13:35
Asukoht:
Auto:

#13

E Nov 01, 2010 0:03

aga mis sul teeb kui käigupealt korgi maha keerad,ma mõtlen et ikka sõidust tulnud ja käib kohapeal,proovisin just peale 20 km sõitu keerasin maha ja ei midagi ei tulnud sealt välja,nagu survet polekski,mul muidugi seda probleemi pole mis sul,aga kui viga ainult anduris siis peaks sul samamamoodi olema ma arvan
sorry õigekirja pärast
ebaprofesionaalne kirjakeelemurdja
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#14

E Nov 01, 2010 0:14

Lisaks veel juurde, et sooja mootoriga tuleb paisupaagi korki hästi aeglaselt maha keerata. Parem oleks ültse mitte näppida. Vastasel juhul on põletushaavad kerged tulema.
warum
Postitusi: 470
Liitunud: L Jaan 19, 2008 13:35
Asukoht:
Auto:

#15

E Nov 01, 2010 10:09

Algselt postitas: Jupats
Lisaks veel juurde, et sooja mootoriga tuleb paisupaagi korki hästi aeglaselt maha keerata. Parem oleks ültse mitte näppida. Vastasel juhul on põletushaavad kerged tulema.
seda muidugi,aga ma ei kuulnud susinatki et ohtu oleks:)
ebaprofesionaalne kirjakeelemurdja
OnAlles
Postitusi: 35
Liitunud: N Veebr 11, 2010 22:13
Asukoht:
Auto:

#16

T Nov 02, 2010 8:36

Algselt postitas: warum
Algselt postitas: Jupats
Lisaks veel juurde, et sooja mootoriga tuleb paisupaagi korki hästi aeglaselt maha keerata. Parem oleks ültse mitte näppida. Vastasel juhul on põletushaavad kerged tulema.
seda muidugi,aga ma ei kuulnud susinatki et ohtu oleks:)


Siis tuleb kork enne korralikult kinni keerata, et korgi vahelt ei lekiks.
saabineiu
Postitusi: 14
Liitunud: L Dets 13, 2008 13:23
Asukoht:
Auto:

#17

L Dets 04, 2010 15:20

Ikkagi viga oli plokikaane tihendis. Plokikaas sai ära lihvitud ja tihend vahetatud ja rohkem peale seda pole enam keema läinud.
Vasta