9-3 kehv aku vool ja käivitus

Vasta
B.Jim
Postitusi: 10
Liitunud: E Juun 12, 2017 23:08
Asukoht:
Auto:

#1

P Dets 03, 2017 1:52

Tere!
Olen lugenud, et üsnagi levinud mure on 9-3'l voolu kadu akus ja kehv käivitus. Kuud ei ole veel leidnud lahendust. Seega kes midagi teab ja oskab nõu anda siis ootan ja võtan info igati kahekäega vastu.
Nimelt siis 2004a 1.9 110kw 9-3 läheb kehvalt käima kui ültse läheb, selline tunne nagu aku jääks nõrgaks. Sai siis tutikas aku peale pandud algul oli asi igati ilus kuid mitte kauaks. Jätkus sama probleem edasi auto nagu venib käima ja kui auto veits pikemalt seisab nii 2päeva siis aku täitsa soss ja käima vedada ei jõua. Kuid on ka erandeid, mõnikord piisab paaris tunnist kui aku jahe ja käima ei lähe. Sai ära puhastatud massid nii genekal kui mootori ja kere vahel. Mida peaksin järgmisena ette võtma? Geneka vahetuse?🤔 Eelsüüteküünalde vahetuse?🤔 Kui keegi miskit teab ja oskab aidata andke märku.
Parimate soovidega üks saabiomanik :)
Kasutaja avatar
vvs
Tartu pealik
Postitusi: 2898
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006

#2

P Dets 03, 2017 6:40

Vast tasuks starter üle kontrollida!
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 2712
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5 2,0TiD 10, Rocco TSI

#3

P Dets 03, 2017 9:05

1,9 diisel tahab head voolu saada nagu iga diisel masin. Kui aku õigete näitajatega siis laadimine ära kontrollida.
Mitmed juhused kus starter on küpse ja lihtsalt ei vea piisavalt kiiresti ringi.
Eelsüüteküünlad ära kontrollida enne talve pole üldse paha mõte.
Nii generaator kui starter on remonditavad 30-50.- tk, küünlad ~40.- 4tk
B.Jim
Postitusi: 10
Liitunud: E Juun 12, 2017 23:08
Asukoht:
Auto:

#4

P Dets 03, 2017 16:59

Aku laadimine oli 13 ja midagi peale ideaalis peaks olema vist 14,..? Aga mis selle aku ikkagist tühjaks tõmbab?
crowman
Saabiklubi liige
Postitusi: 267
Liitunud: T Aug 09, 2011 17:34
Asukoht: Tartu
Auto: SAAB 9-3SC

#5

P Dets 03, 2017 17:56

2 talve võitlesin käivitamise probleemiga....vaja uut akut jne. Uimane ja pikk käiamine.....Eelmine talv võtsin starteri maha ja viisin remonti. Käivitus kiire ja ergas, ning 3 aastat vana aku kõlbab veel😁
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4276
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht:
Auto:

#6

P Dets 03, 2017 18:13

Mina vahetasin tonnisel kõik laadimisega seonduvad juhtmed ära ja laadimine läks märksa paremaks. Kaasa arvatud aku - kere mass ja aku - mootori mass, koos uute otstega muidugi. Ka mul lühikeste otstega jäi aku järjest nõrgemaks ja lõpuks enam ei käivitunud. Peale juhtmete vahetust viga kadus. Vanaks läinud juhtmed on juba oksüdeerunud.
I-Vaari
Postitusi: 164
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#7

P Dets 03, 2017 18:35

13. ... V laadimisvooluga akut täis ei lae. Ei nüüd kümnendkohta mäleta kuid hiljuti sai laadimispinget möödetud ja oli vist 14.2 V Oksüdeerunud klemmidel vöib olla pingelang piisav , et aku kogu aeg "poolsurnud" oleks. Ja kulunud käiviti annab ikaldusele lisa. Kui SAAB il vanust üle 10 a ja läbisöit 200 + kkm siis sama nõuanne nagu S9K andis ja käiviti + generaator maha ning hooldusesse asjatundja juurde.
B.Jim
Postitusi: 10
Liitunud: E Juun 12, 2017 23:08
Asukoht:
Auto:

#8

E Dets 04, 2017 22:38

Selge! Täbud kõigile nõu andjatele, esimese asjana lasen kontrollida starteri ja geneka korrasolekut ja smuti jutmete olekut.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 6911
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#9

T Dets 05, 2017 14:16

SS/SC ja uuemad 9-5 - nõrgimaks kohaks on akukablite-klemmide puudulik pressühendus. Tagajärjeks surnud starter. Bensukate alamõõduline Mitsu starter kannatab kõige enam (halvas mõttes). Õnneks väsivad sellel tavalislt ainult planetaarreduktori puksid. Akuklemmide probleemile on lahendused olemas.
Vasta