2. leht 3-st

9-3 2008 automaat kasti õli vahetus

Postitatud: P Juul 30, 2017 18:33
Postitas yllar
Sai siin vahepeal suheldud Hõbenoolega õlivahetuse teemadel. Nemad panevad käigukasti sünteetilist õli mida väidetavalt soovitab antud käigukasti tootja. Väide mida autotooja WIS pakub- sünteetilise ja mineraalse õli fraktsioon on erinev - ei pea nad oluliseks.
Ehk siis dünaamiline õlivahetus seal on omal riiskol.

Lisati veel,et võin ka oma õliga tulla kui kardan nende õli.

9-3 2008 automaat kasti õli vahetus

Postitatud: T Aug 01, 2017 11:09
Postitas yllar
Üks Tallinna dünaamilise vahetuse pakkuja (Carvex) teeb vahetust selle õliga. Et tegemist mineraalõliga näitab ainult katoloogi paigutus kodulehel. Küsiti muidugi sama õli eest 2x rohkem raha kui Määrdekeskuses. Igaks juhuks tegin päringu ka õlitootjale, näis kas keegi vastab.

9-3 2008 automaat kasti õli vahetus

Postitatud: T Aug 01, 2017 11:37
Postitas Pootsman
VM's 17,76€ liitrihind letis originaal õlile. Klubiliikmele nõks alla 15.
Kui ise õli viia, huvitav mis siis Hõbenool raha tahab... peaks uurima

9-3 2008 automaat kasti õli vahetus

Postitatud: T Aug 01, 2017 17:31
Postitas entson
Kuidas tead kogust kaasa võtta? Nemad pumpavad niikaua õli läbi, kuni hakkab puhas välja tulema ja see kogus võib vägagi erinev olla samadel kastidel.

9-3 2008 automaat kasti õli vahetus

Postitatud: T Aug 01, 2017 18:00
Postitas caarel
Kui siia lisada tulpadena kastitootja vs autotootja nõuded, siis saame päris veidra tabeli.
Näiteks NG9-5 kasti tehasepoolne õlivahetuse välp on ette nähtud 20 000km. GM pani selle kunagi kõrgema ja nüüd on toonud vist 75 000 peale. Hõbenooles mehed vaatasid ka ja imestasid, et mismõttes kastitootja ütleb nii lühikese välba. Autotootja ju tahab kulusid madalana näidata. Just oli alles riiklik tellimus, kus otsustavaks sai just hoolduskulude madal hind.
Autotootja paneb nõudesse veel tehasest erineva õli ka ja kooslus ongi toretsev kliendi rahakoti peal elamine. Muudkui aga käi ja remondi ja valavad õnnelikult solki masinasse edasi ja vahetavad kastis juppe räige raha eest. Mootoritega sama lugu. Autotootja õli vs poest Mobil1, ketivenivus esimesel 100 000km, teisel juhul 225000km. Just nii palju mängibki õige õli rolli.
Reedel on Hõbenooles kasti õli vahetus ja ma kohe põnevusega ootan seda.

9-3 2008 automaat kasti õli vahetus

Postitatud: T Aug 01, 2017 23:44
Postitas yllar
Kas tõesti pakub autotootja valet õli kasti ( mineraali sünteetika asemel)? Kui tootja poolt on kasti paigaldatud mineraalõli ja Hõbenool teeb dünaamilist sünteetilise õliga, kas vana õli eemaldatakse jäägitult ? Kas õlide fraktsiooni erinevused( lisaks ka määrimisomadused erinevate temperatuuridel) ei mängi rolli kasti töös ja kulumises? Mind isklikult Hõbenoole väited ei veena kuna puuduvad viited dokumentatsioonile.

Püüdsin kontakteeruda kastitootjaga kuid ei leidnud e-maili. Jaapanlastega suhtlus ka varasemalt suht vaevaline.
Tundub et hetkel nad seda konkreetset 6 käigulist kasti ka enam ei tooda.

9-3 2008 automaat kasti õli vahetus

Postitatud: T Aug 01, 2017 23:50
Postitas yllar
VM's 17,76€ liitrihind letis originaal õlile. Klubiliikmele nõks alla 15.
Kui ise õli viia, huvitav mis siis Hõbenool raha tahab... peaks uurima

Ei tea kuidas Hõbenooles lood on aga Carvex pakkus töö hinnaks 60+km. Samas ei tea kas oma õliga löögile pääseb. Dünaamiliseks vahetuseks oli kalkuleeritud 9,5 L õli.

9-3 2008 automaat kasti õli vahetus

Postitatud: K Aug 02, 2017 10:47
Postitas praktikant
Dünaamiline õlivahetus on müüt, mis on õnnestunult marketingitrikiks pööratud. Maast leitud raha :P

9-3 2008 automaat kasti õli vahetus

Postitatud: N Aug 03, 2017 8:08
Postitas Trionic
Dünaamiline õlivahetus on müüt, mis on õnnestunult marketingitrikiks pööratud. Maast leitud raha :P

110% sinuga päri.

9-3 2008 automaat kasti õli vahetus

Postitatud: N Aug 03, 2017 8:37
Postitas Pootsman
Ma olen nõus, et kui kast juba trikitab siis ei ole sellel mõtet, aga ennetav täielik õlivahetus miks peaks mingi trikk olema ma aru ei saa.
Kuidagi tuleks ju see õli kätte saada turbiinist, kus on liitrite kaupa seda sees.

9-3 2008 automaat kasti õli vahetus

Postitatud: N Aug 03, 2017 11:50
Postitas AndresV
Ma olen nõus, et kui kast juba trikitab siis ei ole sellel mõtet, aga ennetav täielik õlivahetus - miks peaks mingi trikk olema, ma aru ei saa.
Kuidagi tuleks ju see õli kätte saada turbiinist, kus on liitrite kaupa seda sees.

Ma arvan samamoodi. Kui auto juba töökojas ja üles tõstetud, siis miks piirduda pooliku tööga kui on võimalik ka kogu õli korraga ära vahetada? Kas mingi osa jääb ikkagi vahetamata? Kas trikk seisneb selles, et tegijad küsivad selle täieliku (?) töö eest ebaproportsionaalselt suure rahanumbri?

9-3 2008 automaat kasti õli vahetus

Postitatud: N Aug 03, 2017 12:00
Postitas yllar
Ma olen nõus, et kui kast juba trikitab siis ei ole sellel mõtet, aga ennetav täielik õlivahetus - miks peaks mingi trikk olema, ma aru ei saa.
Kuidagi tuleks ju see õli kätte saada turbiinist, kus on liitrite kaupa seda sees.

Ma arvan samamoodi. Kui auto juba töökojas ja üles tõstetud, siis miks piirduda pooliku tööga kui on võimalik ka kogu õli korraga ära vahetada? Kas mingi osa jääb ikkagi vahetamata? Kas trikk seisneb selles, et tegijad küsivad selle täieliku (?) töö eest ebaproportsionaalselt suure rahanumbri?

Võib teha arvutusi: tavalise õlivahetuse aeg + õli hulk korrutatud vahetuskordade arvuga. Iseenesest peaks kulu olema sarnane. 3 korraga peaks õli enamvähem puhas olema.

9-3 2008 automaat kasti õli vahetus

Postitatud: N Aug 03, 2017 14:48
Postitas praktikant
Jah,suur hulk vana õli jääbki kasti. See pole probleem, sest sellega on kasti projekteerimisel arvestatud. 70 aastat on automaatkastid sedasi ehitatud ja turbiini külge õlipunn panemata jäetud. Unustatud:)
See on kõikide hüdraulikate puhul nii, näituseks hüdrosilindrist ka ei saa vana õli välja.
Seda asjaolu on vääralt tõlgendatud nagu süsteemi puudust. Mida see ei ole. Ei maksa arvata, et aastakümnete jooksul on kastiehitajad midagi kahe silma vahele jätnud.
Ehk siis kaubanduslik trikk on selles, et makstakse mittevajaliku asja eest. Teoorias - loodud on kunstlik nõudlus.

9-3 2008 automaat kasti õli vahetus

Postitatud: N Aug 03, 2017 16:03
Postitas AndresV
Aisini kohta kiiret vastust ei leidnud aga ZF koduleht ütleb: Depending on the driving style (e.g. many drives at high speeds or sporty driving), ZF therefore recommends a transmission oil change every 100,000 km or after 8 years at the latest.

9-3 2008 automaat kasti õli vahetus

Postitatud: N Aug 03, 2017 18:15
Postitas entson
kindlasti vana abrasiivi täis õli vahetamine ei paranda käigukasti,kuid pikendab ehk selle kasutusiga.Vanasti oli kolm käiku,praegu 5,6,7 ,mis tähendab ,et libisevaid kettaid on kordi rohkem,ehk õli läheb kiiremini nö.mustaks.Kui Te Hõbenoolt ei usalda,siis otsige teine firma,kes tegeleb aut.kastide remondiga ja küsige nende arvamust õli vahetuse vajalikkuse kohta. Eelnev jutt on lihtsalt minu ajurakkude väljamõeldis ja ei pruugi olla absoluutne tõde.

9-3 2008 automaat kasti õli vahetus

Postitatud: R Aug 04, 2017 9:53
Postitas AndresV
Sõiduautode atm.kastid jõudsid 8 käiguni minu teada aastal 2009. Käikude arv iseenesest veel õli ei saasta, käiguvahetused teevad seda. Aga kui suur vahe on maanteel viimase käiguga sõitva kasti ja linnavahel jukerdava kasti kulumises? On see 10-20% või hoopis 100%, pole mul aimugi. Huvitav, et 8-ste kastide läbilõigetel paistab sidurikettaid vaid 5 pakki kokku. Kettaid paki kohta on Aisinil 3-5, ZF-il 4-6.

Aisin AWF8F35, Lexuse pargimaasturitel

ZF-8HP70, Baieri mootorivabrik kasutab

9-3 2008 automaat kasti õli vahetus

Postitatud: R Aug 04, 2017 14:41
Postitas caarel
Värskelt Hõbenoolest tagasi. Enne õlivahetust tegid poisid veel testimise ja tuvastasid:
- turbiin ei käitu normaalselt
- käigud 47'lt ja 150'lt ülesse ja 59'lt alla on jõnksuga
Soovitasid teha softi uuendamist või hüdroploki vahetust. Ma sundisin neid tegema õlivahetust:)
Peale õli vahetamist oli alles ainult 150lt ülesse imeväike jõnks sees, teised kadunud. Kohapeal seistes ja käike vahetades ei olnud ka tunda rapsimist enam, vaid oli sujuv. Kohapealt minek autoga oli ka sujuv, enne nagu veits jõnksutas.
Vahetuseks kulus 13L õli. Tünnid hoovi peal olid Fuchs omad. Arve oli 230. Välja valatud õli katseklaasis vaadates (lambile asetatuna) läbi ei paistnud ja vaevu oli aru saada, et see peaks olema punakas.
Mis aga ajab kurjaks, on asjaolu, et kastis õli vahetatud 35000 km tagasi ja 5000 km tagasi. Mõlemal korral 7L õli ilutsenud arve peal ja mitte just odava hinnaga. Ühesõnaga, kui ka valati 7L uut õli sisse ja mitmes etapis, siis see pole õli vahetamine uue vastu, vaid väike värskendus. Ma ei imesta, et seda 50% värskendust kastitootja siis 20 000 tagant soovitab teha.
Õeldi, et linnasõitudega uus välp 60 000 ja ainult maanteesõit 80 000. Järelhaagist pidevalt vedades ja linnasõitu tehes 50 000.
Auto on jälle auto moodi, mitte traktor. (ma ei saanud isegi allahindlust, seega, ei tee reklaami, vaid räägin omadest kogemustest)

9-3 2008 automaat kasti õli vahetus

Postitatud: R Aug 04, 2017 20:28
Postitas yllar
Värskelt Hõbenoolest tagasi. Enne õlivahetust tegid poisid veel testimise ja tuvastasid:
- turbiin ei käitu normaalselt
- käigud 47'lt ja 150'lt ülesse ja 59'lt alla on jõnksuga
Soovitasid teha softi uuendamist või hüdroploki vahetust. Ma sundisin neid tegema õlivahetust:)
Peale õli vahetamist oli alles ainult 150lt ülesse imeväike jõnks sees, teised kadunud. Kohapeal seistes ja käike vahetades ei olnud ka tunda rapsimist enam, vaid oli sujuv. Kohapealt minek autoga oli ka sujuv, enne nagu veits jõnksutas.
Vahetuseks kulus 13L õli. Tünnid hoovi peal olid Fuchs omad. Arve oli 230. Välja valatud õli katseklaasis vaadates (lambile asetatuna) läbi ei paistnud ja vaevu oli aru saada, et see peaks olema punakas.
Mis aga ajab kurjaks, on asjaolu, et kastis õli vahetatud 35000 km tagasi ja 5000 km tagasi. Mõlemal korral 7L õli ilutsenud arve peal ja mitte just odava hinnaga. Ühesõnaga, kui ka valati 7L uut õli sisse ja mitmes etapis, siis see pole õli vahetamine uue vastu, vaid väike värskendus. Ma ei imesta, et seda 50% värskendust kastitootja siis 20 000 tagant soovitab teha.
Õeldi, et linnasõitudega uus välp 60 000 ja ainult maanteesõit 80 000. Järelhaagist pidevalt vedades ja linnasõitu tehes 50 000.
Auto on jälle auto moodi, mitte traktor. (ma ei saanud isegi allahindlust, seega, ei tee reklaami, vaid räägin omadest kogemustest)

Kas tootja soovitab antud kasti sünteetikat? 9-5 kasti õli maht 14L? Tavavahetusel saab väidetavalt lisada umbes 50% õli. Kui eelnevalt on olnud kastis mineraal siis dünaamilisega segunemist vältida kindlasti ei õnnestu.

9-3 2008 automaat kasti õli vahetus

Postitatud: R Aug 04, 2017 22:09
Postitas entson
Paistab ,et kõik ei tea seda,et dünaamilise vahetuse käigus pumbatakse töötava mootoriga kastist õli läbi niikaua kuni puhas õli välja tuleb (kaasa arvatud turbiin,kuigi sinna võiks ju mingi kinni jäänud sade alles jääda) ja sealt tulebki see ,et õlinorm on 7 l. ,aga kulu on 14l. .Huvitav on hoopis see,et Aisini 4-k. kastis on 5 siduri pakki ja sama arv paistab ka rohkemaarvuliste käikudega kastidest????

9-3 2008 automaat kasti õli vahetus

Postitatud: L Aug 05, 2017 14:25
Postitas skyline
Eks süda on oluliselt rahulikum, kui dünaamilise õlivahetuse eel nö kasti koormustestil ise juures ei olda.
Koormustest seisneb minu hinnangul sisuliselt katses niigi juba probleeme ilmutav käigukast pekki keerata ja kui robustsel kohtlemisel kast siiski pekki ei lähe, siis müüakse sulle vaid dünaamilise õlivahetuse teenust.
Veidi lugemist ja klientide muljeid siit http://www.autoleht.ee/foorum/1178/2543

9-3 2008 automaat kasti õli vahetus

Postitatud: P Aug 06, 2017 19:24
Postitas yllar
Kuna Hõbenool ei suutnud tuvastada isegi käigusti minevat õli siis minul jäi nende külastamine katki. Pigem vahetan osade kaupa.

9-3 2008 automaat kasti õli vahetus

Postitatud: T Aug 22, 2017 14:27
Postitas kauriadman
Võtsin amservist kasti õli vahetuse pakkumise..
Nemad paneksid sinna Atf 6 õli..
Julgeb seda teha lasta?

9-3 2008 automaat kasti õli vahetus

Postitatud: T Aug 22, 2017 17:50
Postitas ebuprofen
WIS muidu pakub 5käigulisele automaadile 3309 mineraal õli ja 6käigulisele AW-1 mineraal õli.

9-3 2008 automaat kasti õli vahetus

Postitatud: K Aug 23, 2017 7:51
Postitas kauriadman
Viking motors pidi isegi panema originaal Gm'i õli..
Küsisin pakkumist..
Rihmade vahetus + Käigukasti õli vahetus... Üle 600€

9-3 2008 automaat kasti õli vahetus

Postitatud: K Aug 23, 2017 8:43
Postitas marti420
Originaal juppidega on 600€ väga mõistlik hind.