9-3 salongi ventikas
-
- Postitusi: 19
- Liitunud: P Apr 10, 2011 9:43
- Asukoht:
- Auto:
Täna hommikul lõppetas salongi ventilaatorimootor töötamast:wall: oskab keegi öelda mis se nali maksab ja kas lihtinimene selle vahetusega hakkama saab või peab targemate kätte toimetama.
-
- Postitusi: 19
- Liitunud: P Apr 10, 2011 9:43
- Asukoht:
- Auto:
Tänud info eest,aga vist ei ole ventika mootor läbi sest mõned tunnid hiljem proovisiin ja siis töötas kuigi ei tea kui kaua, et siis mingi muu anomaalja vist.
-
- Postitusi: 19
- Liitunud: P Apr 10, 2011 9:43
- Asukoht:
- Auto:
selge siis peab hakkama vahetusele mõtlema aga suhteliselt krõbe hind sel mootoril
Minul äi, vanakooli mees, võttis lahti, puhastas ja möllas tunnikese (harjad jube kõntsased jne). See oli nüüd paar aastat tagasi. Siiamaani töötab ilusti. Muidu üks veebipood pakub seda päris ok hinnaga.
Enne seda oli kunagi volkar, sellel seiskus Bochi kojameeste mootor. Ka tekkis tunne, et äkki vaataks mis seal sees on ja annab midagi teha. Palju roostepuru. Töötas pärast seda paar aastat, rohkem ei tea, auto sai müüdud.
Enne seda oli kunagi volkar, sellel seiskus Bochi kojameeste mootor. Ka tekkis tunne, et äkki vaataks mis seal sees on ja annab midagi teha. Palju roostepuru. Töötas pärast seda paar aastat, rohkem ei tea, auto sai müüdud.
Minu NG on ka seda teinud paar-kolm korda. Ei mäleta et see kunagi suvel oleks olnud, ikka talvel või külmal-niiskel sügisel, kus vaja hädasti akendele puhuda. Suht ebamugav, ei näe ju välja normaalselt. Paari tunni pärast või järgmisel päeval, peale mootori korralikult soojaks laskmist või salongi 220V-puhuriga soojaks kütmist on tööle hakanud. Seni.
edit: tagantjärele tundub, et selle infoga pole SS ja SC omanikel midagi peale hakata.
edit: tagantjärele tundub, et selle infoga pole SS ja SC omanikel midagi peale hakata.
-
- Postitusi: 19
- Liitunud: P Apr 10, 2011 9:43
- Asukoht:
- Auto:
Võtan korra lahti üritan ära puhastada,määrida ja kui veel nii teeb siis vahetan välja.Tänud kommentaaride eest.
Mul lõpetas ka ventilaator suve lõpus töö. Aitas ventilaatori mootori harjaste vahetamine, mis, nagu ma aru saan, on elektrimootoritel justkui kulukraam. Tellisin ebay-st "Mercedes W202 + SAAB Valeo heater blower motor brushes" - koos saatmisega 12€. Siiani töötab ja odavam kui mootori vahetus.
Üsna levinud juhus on, et see ventikas hakkab roostetama. See on sellest, et niiskus tuleb sisse salongifiltri ümbrise juurest. Siin enamasti põhjus selles et filtri ümbrise tihend on omadega otsas. Sellest tihendist on varem ka siin jutustatud. Aidata võib tihendi vahetus ja mootorile õli. Ventika kättesaamine on suht keeruline mõnele kui õpetust ei ole. Õpetuse korrral suht lihtne.
Puhastamisest on kasu küll! Oli ka sama jama, et ei hakanud hommikul kohe tööle (kui kiirelt vaja - piisas kui kindalaeka alla koputada natuke kõvemini, minu aitas ) aga kiskusin maha ja oli oksuteerunud ning peale puhastamist töödanud juba üle aasta.
-
- Postitusi: 1046
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
Tekkis sama probleem. Peale jaanipäeva padukat ajas kliimast hirmsat niiskuse haisu ja mõtlesin et ju vast kliima bakteritapjaga vaja salongi töödelda. Eile kostis imelikku kerget kõrinat kindlaeka kandist, mis tugevnes aukudest äbisõidul ja täna ei puhunud enam siis mitte miskit. Hea on, et selline antarktiline suvi meil täna on Mäletan et salongifiltri tihend suht pidune, ju sealt siis saab vesi vist ventikat kahjustama.
Saabcentralis soovitatakse ventikas lahti võtta ja määrida. Mis siinsete meeste kogemus aastal 2015 on, kauaks sellest määrimisest abi on? Või tuleb pigem kohe 150-180 euri uue "kuldse" ventika peale kulutada?
Saabcentralis soovitatakse ventikas lahti võtta ja määrida. Mis siinsete meeste kogemus aastal 2015 on, kauaks sellest määrimisest abi on? Või tuleb pigem kohe 150-180 euri uue "kuldse" ventika peale kulutada?
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Enda masina venti määrisin mootoriõliga kuid kauaks sellest kasu polnud. Võimalik, et paksem määre püsib kauem peal. Ventika kätte saamiseks kulub omajagu aega ning ennem võiks lihtsamatest asjadest alustada. Kapoti alt ventikale lähenedes tunned ära kui kinni vent on jäänud. Ise ma venti enam teist korda lahti ei tahtund võtta ja siis doseerisin õli/määret kapoti alt ning lasin 3/4 võimusel käia, et õli sinna jõuaks kuhu vaja. Õli tuleb muidugi tagasihoidlikult doseerida, et salongi üleliigne ei lendaks :eureka:. Siiani toimib aga eks millalgi peaks jälle proovima kui lihtsalt vent liigub.
Minul käega keerates see vent liigub ilusti, aga siin vahepeal krigiseb nii, et ei kannata sõitagi Olen ka igasuguseid määrdeid sealt kapotialt sisse lasknud. Nüüd on nagu pikemalt vait jäänud kui sai wd40 ja vasemäärde segu sinna lastud! :D
Terv,
Rene
Terv,
Rene
Tekkis sama probleem. Peale jaanipäeva padukat ajas kliimast hirmsat niiskuse haisu ja mõtlesin et ju vast kliima bakteritapjaga vaja salongi töödelda. Eile kostis imelikku kerget kõrinat kindlaeka kandist, mis tugevnes aukudest äbisõidul ja täna ei puhunud enam siis mitte miskit. Hea on, et selline antarktiline suvi meil täna on Mäletan et salongifiltri tihend suht pidune, ju sealt siis saab vesi vist ventikat kahjustama.
Saabcentralis soovitatakse ventikas lahti võtta ja määrida. Mis siinsete meeste kogemus aastal 2015 on, kauaks sellest määrimisest abi on? Või tuleb pigem kohe 150-180 euri uue "kuldse" ventika peale kulutada?
See on seal tegelikult kõige tavalisem elektrimootor. Neid remonditakse. Otsi mõni igipõline ala genekaremontija vms. See mootor läheb sul varsti nagunii, ükskõik mispidi sa teda määrid.
Esimene vaste guuglist on http://www.tulekel.ee/et/Teenused/
Kindlasti leiad ka soodsama koha kui mõne kollase kontakti lahti lööd.
9-5le ostsin mingi kasutatud junni mingi 35euriga aga noh see on pigem selline ehkupeale minek.
-
- Postitusi: 1046
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
Tundub et mina lihtsa lahendusega enam hakkama ei saa. Eile lähenesin salongifiltri poolt. Võlli otsas olev polt oli veits roostene aga ei midagi katastroofilist. Käega ringi ajades käis ventikas ringi, aga mitte kuigi vabalt. Salongifiltri korpuse vahelt veeleket ei tuvastanud ja tihend oli siiski koralik. Uhasin sinna x-1r õli võllile ja veel WD-40 ka lisaks ja lasin öö otsa seista lootuses et ehk ärkab tööle. Lisaks käisin kõik asjakohased kaitsmed ka üle- kaitsmed terved.
Tutkit, täna hommik oli sama tumm edasi. Kliima juhtnuppe ja menüüsid näpi palju tahad, kuulda on vaid kuidas klappe liigutab, aga puhumine on null Kui nüüd meenutada, siis paari viimase nädala jooksul tundsin liigeldes kohati salongis kerget kärsakat kuid alati leidus ees mõni VAG grupi haisev TDI mida süüdlaseks pidasin Samuti sai op-comist hiljuti loetud veateadet: blower fan blockd...aga kuna toona puhus ei osanud sellele tähelepanu pöörata, sest Saab kipub neid valepositiivseid veateateid üsna tihti näitama. Nüüd Saabcentralit lugedes suht tõenäone, et mu autol kas ventika takisti või ventikas ise maha põlenud. Ventika mootorile harju peaks jah ehk leidma remontijate käest.
Kui tervist on, siis homme peaks ehk aega olema lahti võtta, seniks naudin suvise eestimaa tuuli ja lõhnu läbi lahtise autoakna ja loodan, et paduvihma ei hakka sadama, sest siis on aknad udused :)
Tutkit, täna hommik oli sama tumm edasi. Kliima juhtnuppe ja menüüsid näpi palju tahad, kuulda on vaid kuidas klappe liigutab, aga puhumine on null Kui nüüd meenutada, siis paari viimase nädala jooksul tundsin liigeldes kohati salongis kerget kärsakat kuid alati leidus ees mõni VAG grupi haisev TDI mida süüdlaseks pidasin Samuti sai op-comist hiljuti loetud veateadet: blower fan blockd...aga kuna toona puhus ei osanud sellele tähelepanu pöörata, sest Saab kipub neid valepositiivseid veateateid üsna tihti näitama. Nüüd Saabcentralit lugedes suht tõenäone, et mu autol kas ventika takisti või ventikas ise maha põlenud. Ventika mootorile harju peaks jah ehk leidma remontijate käest.
Kui tervist on, siis homme peaks ehk aega olema lahti võtta, seniks naudin suvise eestimaa tuuli ja lõhnu läbi lahtise autoakna ja loodan, et paduvihma ei hakka sadama, sest siis on aknad udused :)
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Üks variant on veel ventikat "ergutada" 12V, võimalik et reostaat ei suuda ise enam venti ringi ajada. Kui juba hais ka taga siis ei paista sellest kasu olla. Automaailm pakub alternatiivset lahendust kuniks probleem lahendatud :thumb:.
http://pood.automaailm.ee/est/autokaubad/lisatarvikud/muudsise/?productID=13864
http://pood.automaailm.ee/est/autokaubad/lisatarvikud/muudsise/?productID=13864
-
- Postitusi: 387
- Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
- Asukoht: Ida-Tallinn
- Auto: 9-3 ----- 2008
9-3 Arc 2006
9-5 NG säästukas
Ülevaltpoolt määrimine Sama edukalt saab ukselukke määrida spreiga läbi praokil akna - võimalik, aga määret läheb palju
See ventikas tuleb välja võtta, ära määrida ja puhastada. Siis on harjad ja kõik värk näha ka.
Alumine puks on mootori sees peidus, seda saab väljaspoolt süstida, aga puhastada ikka ei saa.
Otse täispinge laskmine võib ta ju korraks käima panna aga probleemi ei lahenda.
See ventikas tuleb välja võtta, ära määrida ja puhastada. Siis on harjad ja kõik värk näha ka.
Alumine puks on mootori sees peidus, seda saab väljaspoolt süstida, aga puhastada ikka ei saa.
Otse täispinge laskmine võib ta ju korraks käima panna aga probleemi ei lahenda.
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal