1,9 Tid ei lähe soojaks.

Argov
Postitusi: 55
Liitunud: P Juul 08, 2012 21:45
Asukoht:
Auto:

#1

R Dets 14, 2012 23:17

Tere! Autoks 9-3 SS 1,9 tid 110kw, ja probleem selles et mootor ei saavuta töötemperatuuri. ahju peal ei ole. Termostaat vahetatud ja radiaatorile ka papp ette pandud ja ikka ei hoia. Mismoodi saaks selle probleemi lahendada? Või polegi sellele lahendust?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#2

L Dets 15, 2012 7:34

Ega diisel ilma "ahjuta", või elektrilise lisaksoojenduseta ei lähegi normaalselt soojaks.Mida uuem/moodsam mootor, seda efektiivsemalt (loe "külmemalt") see töötab.
jupid
Postitusi: 113
Liitunud: K Mai 07, 2008 12:15
Asukoht:
Auto:

#3

L Dets 15, 2012 14:37

-5...-10 kraadi juures peaks 10-15 km-ga ka ilma ahjuta see mootor ikka töötemperatuuri ~85*C saavutama. Seda siis pideva sõiduga mitte linnas fooride taga seistes. Ja muidugi 1500 p/min sõites see mootor tõesti siijaks ei lähe.
Raidoastra
Postitusi: 50
Liitunud: E Apr 04, 2011 19:21
Asukoht:
Auto:

#4

E Dets 17, 2012 14:11

Olen külmetanud juba kaks aastat ja siiani ei ole leidnud lahendust,paksem jope ja akna kraabits põhiline.
Lisaks veel salongi vent ei suuda aknaid lahti hoida,pöörded peavad olema vendil põhjas siis hädapärast näeb aknast välja.
Muidu tore auto aga ainult suvel.
anthillse
Postitusi: 993
Liitunud: R Mai 02, 2008 14:30
Asukoht:
Auto:

#5

E Dets 17, 2012 14:30

Olen külmetanud juba kaks aastat ja siiani ei ole leidnud lahendust,paksem jope ja akna kraabits põhiline.
Lisaks veel salongi vent ei suuda aknaid lahti hoida,pöörded peavad olema vendil põhjas siis hädapärast näeb aknast välja.
Muidu tore auto aga ainult suvel.


Siis on sul küll aeg auto kusagile kontrolli viia kui akna kraabits põhiline asi on.
www.tmuuga.eu
que
Postitusi: 1405
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: 2x 9-5, 1x9-3

#6

E Dets 17, 2012 14:37

OT: Kuidas on võimalik sõita selliste talvedega ilma soojenduseta? :D
Aga anna teada kuidas asi lahenes :drink:
Everyday Regular SAAB guy!
crowman
Postitusi: 297
Liitunud: T Aug 09, 2011 17:34
Asukoht: Tartu
Auto: SAAB 9-3SC ; SAAB 96

#7

E Dets 17, 2012 15:45

-10 kraadiga minul probleeme pole. Eelmine talv kui temperatuur alla -25 kraadi langes siis tundus soojendus lahja ja mootor ei saavutanud õiget temperatuuri, kuid külm salongis küll ei tundunud. (radikal katet ees ei olnud)
Jorma
Postitusi: 66
Liitunud: P Juun 27, 2010 0:11
Asukoht:
Auto:

#8

E Dets 17, 2012 16:08

Nalja teete või? 4 aastat 1.9TiD'ga sõitnud ja soojeneb tõesti natukene kaua, 15-20 minti, et oleks keskel näidik, aga sellist nalja pole küll old, et seest peaks kaapima. Koguaeg sõitnud talvel 21-22 kraadi peal kliima reostaat, võta või kampsun seljast.
heikiw
Postitusi: 672
Liitunud: N Dets 07, 2006 23:53
Asukoht:
Auto:

#9

E Dets 17, 2012 17:36

Ka mul läks eelmise talve külmematel päevadel sõiduga normaalselt soojaks. Maanteesõiduga soojeneb kiiremini muidugi kui linnas. Jopega ei armasta ma sõita, kui siis ainult linnas lühemad sõidud. Aga muidu ikka jope maha ja siis teele. Teiseks ei armasta ma kindaid kasutada, ka isegi alul külmas autos.
Raidoastra
Postitusi: 50
Liitunud: E Apr 04, 2011 19:21
Asukoht:
Auto:

#10

T Dets 18, 2012 12:18

Ei tea vahetanud juba kolm termostaati ja lihtsalt ei lähe soojaks,siis saab korraliku sooja autosse kui sõita Viljandist Tartusse,siis võiks jope ära võtta juba ja salongi vent on põhja keeratud muidu külje aknad ja esimene aken hakkab vaikselt kinni vajuma,
proovind erinevaid varjante aga midagi ei ole tolku.
Niiskust autos ei ole,kasutan koguaeg ka jalgade soojendust mis kuivatab põranda suhteliselt kuivaks,
võibolla see ka midagi loeb et auto toodud belgiast ja pole ei istmesoojendusi ega miskit eelsoojendust,sisu nahast :head:
KaidoV
Postitusi: 254
Liitunud: E Nov 28, 2005 13:49
Asukoht:
Auto:

#11

T Dets 18, 2012 12:42

Kahe talve kogemus sama mootoriga 9-5 pealt on küll vastupidine, läheb soojaks ja päris kiiresti, ca 10 min peale starti kodust on täitsa hea. Seda linn/maantee pooleks reziimil. Lisaks on tegemist universaaliga. Minu teada puudub ka täiendav ahi vms. aga võimalik, et eksin, sellisel juhul asjatundjad parandavad.
Madispoiss
Postitusi: 134
Liitunud: R Aug 04, 2006 7:06
Asukoht:
Auto:

#12

T Dets 18, 2012 12:56

Mul esimest talve kogemuste omandamine. Samuti 9-3 ja 1.9 diisel. Tabasalust Laki tänavale saab küll enam vähem soojaks juba seest. Aknad on koguaeg puhtad. Kui linnavahel pikem tiir teha siis kerib väga soojaks ikka ja hoiab ilusti temperatuurianduri kesmises asendis. Termostaat just vahetatud. Mõtted aga mõlguvad ikkagi Webasto paigaldamise suunas...
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#13

T Dets 18, 2012 13:50

Peab sooja puhuma! Mul kah soemate maade versioon(Holland), ei ole istmesoojendusi. 10minutiga -10C salongis suht soe, kui oli -20C siis peale sõitu T näidik kohapeal seistes langes 1/4 peale, aga soja puhus ilusti.
Termostaat on just vahetatud ja ei mingeid pappe ees.
Kui aknad udused siis sul on ikka mattide all vesi, tõsta need üles ja kuivata korrallikult ära.
Õhk süsteemis või mingi s... ummistunud sojendusradikas sul.
Jahutusvedeliku piisavalt?
__In Boost We Trust__
Raidoastra
Postitusi: 50
Liitunud: E Apr 04, 2011 19:21
Asukoht:
Auto:

#14

T Dets 18, 2012 16:01

Peab sooja puhuma! Mul kah soemate maade versioon(Holland), ei ole istmesoojendusi. 10minutiga -10C salongis suht soe, kui oli -20C siis peale sõitu T näidik kohapeal seistes langes 1/4 peale, aga soja puhus ilusti.
Termostaat on just vahetatud ja ei mingeid pappe ees.
Kui aknad udused siis sul on ikka mattide all vesi, tõsta need üles ja kuivata korrallikult ära.
Õhk süsteemis või mingi s... ummistunud sojendusradikas sul.
Jahutusvedeliku piisavalt?


Ühe termostaadi vahetuse tegin ise siis tekkis kahtlus et läks nihu midagi aga ülejäänud lastud vahetada ja ei ole mingit vahet,tasemed normis ja seda matis asja pean vaatama,puhuri sisse viskama.
see võib ka olla et soendusradikas on miskit soga täis või lihtsalt umbe läinud,kuigi 2007 aasta autol kahtlane.
pistyk
Postitusi: 431
Liitunud: E Okt 09, 2006 20:18
Asukoht: Haapsalu
Auto: Honda Civic 2.2ctdi 103kw 2009.a.

#15

K Dets 19, 2012 0:45

no mootori temp ei peagi normi minema,et sooja tuleks,mu seatil linnas seier ei tõusegi eriti ülespoole,võimalik et termostaat peetis ka,aga sooja hakkab üsna kiiresti puhuma
Parem varblane katusel,kui nuga neerus
heikiw
Postitusi: 672
Liitunud: N Dets 07, 2006 23:53
Asukoht:
Auto:

#16

K Dets 19, 2012 8:00

Eile hommikul võtsin aega, palju soojaks minekuni aega läheb. Sõitsin linnast välja (3km), suurt maanteed 3km ja siis mõned km-d lumisemat kõrvalteed ja siis uuesti linna tagasi. Kogu ring pool tundi. Temperatuur oli näitaja keskkohal 15 minutiga. Auto välisõhu temperatuur näitas -9C. Lisasoojendust ei ole mul, kuna Hollandist auto. Küll on istmesoojendused, mis automaatselt tööle hakkavad. Aknad on ka kenasti puhtad, ehkki niiskust autosse saab lume näol tassitud.
ivark
Postitusi: 777
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#17

K Dets 19, 2012 9:16

Eile hommikul võtsin aega, palju soojaks minekuni aega läheb. Sõitsin linnast välja (3km), suurt maanteed 3km ja siis mõned km-d lumisemat kõrvalteed ja siis uuesti linna tagasi. Kogu ring pool tundi. Temperatuur oli näitaja keskkohal 15 minutiga. Auto välisõhu temperatuur näitas -9C. Lisasoojendust ei ole mul, kuna Hollandist auto. Küll on istmesoojendused, mis automaatselt tööle hakkavad. Aknad on ka kenasti puhtad, ehkki niiskust autosse saab lume näol tassitud.

Maantee võtab kiiresti soojaks masina. Isegi 3 km. Linnas on hoopis teine teema.
Ma liigun Smuuli tee ja kesklinn ja selleks ajaks kui Smuulist nt. Ahtrisse olen jõudnud hakkab temp. näidik poole peale jõudma. Nii et ei soojene see bensukas ka kiiremini midagi. Samas pole võrdluseks umbes 5 erineva autoga midagi ette heita. Saabi eelis on raudne käivitumine, salong on kuiv jne. Kui ahelas on mingi nõrk lüli, siis see võib kõik ära rikkuda, tuleb üle kontrollida, miks ei soojene korralikult.
Raidoastra
Postitusi: 50
Liitunud: E Apr 04, 2011 19:21
Asukoht:
Auto:

#18

K Dets 19, 2012 10:48

Saabi eelis on raudne käivitumine, salong on kuiv jne. Kui ahelas on mingi nõrk lüli, siis see võib kõik ära rikkuda, tuleb üle kontrollida, miks ei soojene korralikult.


Täna näitas temp väljas -21ć ja minu saab ei teind piuksugi,uued süüteküünlad said peale,küünalt laseb ka pikalt,
Kahtlus on et küte ei ole kõige parem aga kas on miskit lisandit mõtet panna sisse,paak parajasti silmeni täis ja ei taha niisama ringi vahetada.
Ja huvitav on see et minu saab ei ole veel kunagi lörtsust käima läinud,tahab ikka kolm neli tiiru käijamist kui mitte rohkem,
Japsi mitsu oli kunagi see läks käima sedasi et miinus 27 ja niikui täispöörde sai tehtud nii ka käis.
Argov
Postitusi: 55
Liitunud: P Juul 08, 2012 21:45
Asukoht:
Auto:

#19

K Dets 19, 2012 19:59

mul asi selles, et salongi sooja puhub aga seieri järgi ei saavuta mootor töö temperaatuuri, muidugi salongi võiks rohkem sooja tulla. Millest viga otsida?
preda
Postitusi: 194
Liitunud: R Nov 18, 2011 22:44
Asukoht:
Auto:

#20

K Dets 19, 2012 20:24

Temp andur läbi,kui ei näita mootori töötemperatuuri
epsum
Postitusi: 697
Liitunud: P Sept 05, 2004 15:56
Asukoht:
Auto:

#21

K Dets 19, 2012 20:56

Kui näitab kriips alla poole, siis on lõunamaatermostaat sees,

täna hommikul sportlikust huvist, panin käima , -18, ketras ~2 sek peale küünalde kustumist. Sõitma hakates hakkas leiget puhuma väike-ameerika - kristiine ristist ( ~1km), mootor sai töötemp ja salongi puhus sooja sõpaka-tammsaare ristiks (~8 minutit sõitu).

Ilma igasuguste lisasoojendusteta ja vale termostaadiga endine lõunamaa auto.
Argov
Postitusi: 55
Liitunud: P Juul 08, 2012 21:45
Asukoht:
Auto:

#22

K Dets 19, 2012 21:01

huvitav see ka et kui sõidan, hakkab seier veerandi peale jõudma ja siis järku langeb alla tagasi. Sõidan nii umbes 60 km ja siis alles jääb enamvähem nor. töötempi hoidma.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14283
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#23

K Dets 19, 2012 21:16

See viitab küll termostaadi veale.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
heikiw
Postitusi: 672
Liitunud: N Dets 07, 2006 23:53
Asukoht:
Auto:

#24

R Dets 28, 2012 13:10

huvitav see ka et kui sõidan, hakkab seier veerandi peale jõudma ja siis järku langeb alla tagasi. Sõidan nii umbes 60 km ja siis alles jääb enamvähem nor. töötempi hoidma.

Proovi käega peale sõidu alustamist aegajalt suure radiaatori temperatuuri. See ei tohiks enne temperatuuri seieri jõudmist keskpaika soojaks minna. Temperatuuri kukkumine veerandi pealt viitab sellele, et termostaat avaneb liialt vara.
jupid
Postitusi: 113
Liitunud: K Mai 07, 2008 12:15
Asukoht:
Auto:

#25

R Dets 28, 2012 23:02

Kui näitab kriips alla poole, siis on lõunamaatermostaat sees,


... lihtsalt üks vahemärkus - ei ole vahet kust auto pärit on, termostaat on kõikjal sama. Mootori normaalne töötemp on 85-90 kraadi ja selle temp juures peaks termostaat avanenud olema. Vähemalt OEM termostaat on kõikjal sama. Võibolla mõni väga aftermarket B-kat osa tehakse nn. lõunamaa varianti.

Kui aga teemast kirjutada, siis kui mootori temp seier hakkab langema juba enne norm temperatuuri saavutamist, siis tähendab see seda et termostaat hakkab avanema sul ilmselt 65-70 kraadi juures (peaks u 85 kraadi juures) ja laseb väiksesse ringi radikast külma vett. Ühesõnaga termostaat on pekkis. Vaheta ära ja asi mutt.
Vasta