Saab 9-3 Aero 2003a, automaatkasti probleem

Vasta
skyline
Postitusi: 1046
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#1

P Sept 15, 2013 20:18

Tere saabirahvas!
Sain vaid päevakese olla 2003.a. Saab 9-3 Aero õnnelik omanik, kui äkki viskas ette veateate: Gearbox malfunction limited performance. Contact service. Lisaks süttis kollane mootorituli, nn limp home kilpkonnamärki ei visanud ette.
Peale seda vist kast enam üle 2 bõi 3 käigu sisse ei pane. Kohapeal käike valides lähevad nii D kui R asend sisse paraja plaksuga ja tuntava jõnksuga. Samas üles vahetab kast käike kuni lubatud maani normaalselt ja lakse ei käi.

Auto sai eile ostetud ja proovisõidul oli kõik OK ning esimest kahtlust tekitas see kui eile õhtul foori all aeglustades korra nagu ka väikese plaksuga käigu alla vahetas. Täna hommik paar korda D peale tõmmates läks ka nagu laksuga sisse kuid muidu toimetas kast igati korralikult kuniks peale ühel muruplatsil nii 100m pikkust sõitu ja fotosessiooni ilmus peagi eelkirjeldatud veateade. Veateade enam ei lahkunud ning auto sai Tartust 50 km kauguselt kiirusega 50-60 km/h vahel vaikselt longatud Tartusse, et viia see uuel nädalal Carringusse diagnosti.

Kas kellelgi on olnud samalaadne viga ja oskab prognoosida vea olemust ja kui kulukaks võib remont minna? Vaatasin et jahutusvedelikku paisupaagist vähenenud pole ja ehk paljukardetud jahutusvedeliku leket kasti vast ei ole... Õlilekkeid ka ei tuvastanud. Kastis on õli küll kindlasti vähemalt 2a vahetamata ja oli nagunii plaan uuel nädalal see koos mootoriõli vahetusega ära teha.
Ahjaa, auto on VIN koodi põhjal juba 2004 mudeliaasta oma kui see midagi muudab, kuigi arvele võetud 2003.a. lõpp.
Igatahes olen väga õnnetu, sest auto tundus superkorralik ja heade lisadega :(
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Sam
Postitusi: 34
Liitunud: N Jaan 24, 2008 21:27
Asukoht:
Auto:

#2

E Sept 16, 2013 18:09

Sorry, veidi teemast mõõda aga ega see juhuslikult Sepast pärit ei ole ?
Kirjelduse järgi tundus küll seda moodi olema - ilus nii seest kui väljast. Valge nahk ning navi ?

Lgp, Sam
skyline
Postitusi: 1046
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#3

E Sept 16, 2013 21:13

Sam, su info vastab tõele.
Diagnostika tuvastas veakoodid P0731-60 esimese käigu viga ja P0730-60 käigu mehhaaniline viga. Ehk mehhaaniline kasti viga.
Kontakteerusin müüjaga ja ilmnes, et kastil garantii ja lubati auto garantiiremonti viia. Eks näis mis saab.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
geneetik
Postitusi: 130
Liitunud: L Mai 19, 2007 11:37
Asukoht:
Auto:

#4

T Sept 17, 2013 12:59

Huvitav oleks teada, kui palju jahutusvedelikku on vaja, et kastis asjad jamaks läheksid. Teine asi, kusagilt peaks saama välja raalida, kas sellel masinal on see õnnetu tihend välja vahetatud, või ei ole. Viimaks kontakteeruda välismaailmaga, vajadusel.
Mul läks kastijama kunagi ammu-ammu krooni ajal ca. 10 kilo maksma.
skyline
Postitusi: 1046
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#5

T Sept 17, 2013 13:38

Teine asi, kusagilt peaks saama välja raalida, kas sellel masinal on see õnnetu tihend välja vahetatud, või ei ole. Viimaks kontakteeruda välismaailmaga, vajadusel.

Jah, eile sai seda esinduses küsitud, aga seal oli paras tamp meestel peal ja ununes lõpuks see nii tööde vastuvõtjal kui ka minul seda uurida. Plaan on sinna nagunii peagi tagasi minna ja uurida, kas see asi võiks sel autol tehtud olla või mitte. Veebist uurides sain aru, et teatud riikides oli tehtud sellega seoses tagasikutsumise kampaaniaid, kas see Šveitsi päritolu auto ka sellest kampaaniast osa on saanud ei tea kahjuks hetkel öelda.

Muidu esindus ei tuvastanud, et kastis oleks jahutusvedelikku ja ka jahutusvedeliku värvus ja tase tundusid endiselt normaalsetena. Kuna kast on korra lahti võetud, siis pigem tundub hetkel nii, et eelmise remondiga on miskit valesti või ebakvaliteetselt tehtud.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
skyline
Postitusi: 1046
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#6

E Sept 30, 2013 15:52

Nii automaatkast saadi toimima peale hüdrobloki remonti ja kogu süsteemi süvapuhastust ja filtrite vahetust, aga hetkel tundub see mulle siiski pool lahendust. Auto sõidab jne kuid kasti hüdroblokki lahates oli näha, et mootori jahutusvedelik ja kasti õli on millalgi olnud segunenud ja sealt on need automaatkasti jamad alguse saanud.
Hetkeseisuga küll jahutusvedeliku tase paisupaagis on konstantne, aga mure püsib, sest kasti remonditi, aga on teadmata, kas jahutusradikas need tihendid ja asjad on ikkagi korras või mitte. Kasti remontijad ütlesid et nemad teevad vaid kaste ja muus mures nad ei aita või ei oska aidata.

Hetkel ei julge selle autoga väga sõita kartuses, et jahutusvedelik võib taas hakata automaatkasti õliga segunema :(
Mida spetsialistid soovitavad teha, kas vahetada igaks juhuks jahutusradikas koos juurdekuuluvate tihenditega?
Netiavarustest lugesin ka jutte, et Opel Vectral on analoogset vigast lahendust ehitatud ümber nii, et automaatkasti jahutus on mootorijahutus radikast täiesti eraldi viidud. Kas Saabi 9-3le on ka sellist ümberehitust tehtud? Vist 2005 mudeliaastast viidi need süsteemid juba tehase poolt lahku, aga mul on 2003a auto ja ma ei tea kas see on sellel autol tehtav ja mõistlik tegu.
Viking Motorsist ei saanud ka selget vastust, sest tundub et neil kokkupuude niivõrd vanade masinatega vähene või need kes teavad seal enam ei tööta.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
skyline
Postitusi: 1046
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#7

T Okt 01, 2013 20:57

Ise küsin ise vastan. Lasin Carringul tellida Lätist kit-i millega siis ehitatakse mootori ja automaatkasti jahutusradikad eraldi nii et edaspidi vedelike segunemise võimalust enam pole. Recro Cesises pidavat nii tegema kõigi sama hädaga Saabidega peale automaatkasti remonti.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Myke
Postitusi: 710
Liitunud: E Mai 19, 2008 17:01
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 SC 06" Vector

#8

R Mai 08, 2015 11:26

Nägin sarnast teemat ja küsiks nõu , nimelt on hakanud tekkima jahutusvedeliku kadu ca 0,2l nädalas.
Kas 2006 a mudelitel ka võimalik leke autom kasti poole läbi radika?
Või on veel mingid tüüpkohad mida jälgida?
skyline
Postitusi: 1046
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#9

R Mai 08, 2015 16:13

Nägin sarnast teemat ja küsiks nõu , nimelt on hakanud tekkima jahutusvedeliku kadu ca 0,2l nädalas.
Kas 2006 a mudelitel ka võimalik leke autom kasti poole läbi radika?
Või on veel mingid tüüpkohad mida jälgida?


Antud tüüpviga likvideeriti minu teada 2005 mudeliaastast või isegi 2004 mudeliaasta kestel. Ehk sinu autol ei tohiks seda võimalust olla.
Jahutusvedeliku tüüpiline lekkekoht on veepumba tihendi vahelt, mul oli oma autol ka umbes 0,1-0,2 liitrine kadu nädalas ja kui alt vaadata, siis oli näha, et veepumba korpuse vahelt oli "punane". Tartu oludes lekke korral veepumpa soovitaks minna vahetama vaid esindusse, mujal pole selleks ei know-how'd ega ka spets rakist... räägin seda oma äsjastest kulukatest kogemustest.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Myke
Postitusi: 710
Liitunud: E Mai 19, 2008 17:01
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 SC 06" Vector

#10

R Mai 08, 2015 18:39

Nägin sarnast teemat ja küsiks nõu , nimelt on hakanud tekkima jahutusvedeliku kadu ca 0,2l nädalas.
Kas 2006 a mudelitel ka võimalik leke autom kasti poole läbi radika?
Või on veel mingid tüüpkohad mida jälgida?


Antud tüüpviga likvideeriti minu teada 2005 mudeliaastast või isegi 2004 mudeliaasta kestel. Ehk sinu autol ei tohiks seda võimalust olla.
Jahutusvedeliku tüüpiline lekkekoht on veepumba tihendi vahelt, mul oli oma autol ka umbes 0,1-0,2 liitrine kadu nädalas ja kui alt vaadata, siis oli näha, et veepumba korpuse vahelt oli "punane". Tartu oludes lekke korral veepumpa soovitaks minna vahetama vaid esindusse, mujal pole selleks ei know-how'd ega ka spets rakist... räägin seda oma äsjastest kulukatest kogemustest.


Tänud nõuande eest leidsin masinal lekke nimelt jahutusradikast.
Myke
Postitusi: 710
Liitunud: E Mai 19, 2008 17:01
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 SC 06" Vector

#11

L Mai 09, 2015 9:17

Kui juba jutt käib autom kastist siis küsiks nõu radika eemaldamisel kuidas saab lahti autom kasti torud radika küljest?

Wis näitab et vaja mingit imejubinat vt pilt või on lihtsamaid mooduseid?
Eeldatavasti saab seda stopperit laiali ka mingite orkidega kuid siis tekib järgmine probleem Epc ei paku sinna vahele tihendeid.



Lisatud failid
Myke
Postitusi: 710
Liitunud: E Mai 19, 2008 17:01
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 SC 06" Vector

#12

P Mai 10, 2015 13:33

Käigu see WIS ka .....-tegelikult radikat on ülespoole lihtsam võtta.
ja tegemist täiesti tavaliste stopperitega .
Inimahv õpib eluaeg:headbang:
Vasta