Auto hetkel esisillaga remondis ja tuli info, et käändmik on mõraga või kehvas seisus. Mis asi see käändmik on ja kas sellist asja kuskilt üldse saab?
Edit: Selline küsimus veel et kas Vectori käändmik on sama mis Aerol või on neil miskit vahet?
Autol käändmik katki
-
- Postitusi: 1046
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
Käändmik on autodel lihtsalt öeldes see piduriketta taha jääv hoova laadne asjandus, kuhu kinnitub amordi alumine ots, selle sees asub rattalaager jne. Ilma pildita keeruline seletada. Eraldi osta vaevalt et seda mujalt kui lammutusest saad.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Käisin autol paranduses järgi ja kui nüüd selle käändmiku kuskilt saan siis saab ka õõtsa vahetuse ja silla regulli ära teha. Paranduses tõsteti auto üles ja nägin siis ära selle koha, kus mõra sees oli. Kodus uurisin, kas Saab 93 WIS-is ka sellest pilti on aga kahjuks oli seal pildil see käändmik sellise nurga all, et see koht, mis minu masinal on mõraga jääb peitu. Mõra on siis selle poldi taga alumiinjumi tüki sees. Leidsin 95 pildi, kus on enam-vähem sarnane tükk ja märkisin sinna peale ära kus mõra on. Paar pilti ka siis siia juurde.
Käändmik on autodel lihtsalt öeldes see piduriketta taha jääv hoova laadne asjandus, kuhu kinnitub amordi alumine ots, selle sees asub rattalaager jne. Ilma pildita keeruline seletada. Eraldi osta vaevalt et seda mujalt kui lammutusest saad.
Natuke juba uurisin selle tüki saadavust. Esinduses siis hinnaks natuke üle 300 euro. Lammutusi täna väga palju läbi kammida ei jõudnud aga homme ja esmaspäeval uurin edasi. Hetkel on mul ka uus remondi aeg järgmise nädala teisipäevaks kokku lepitud juhul kui õnnestub see käändmik hankida.
Tänase päeva tulemus oli et sain endale kasutatud käändmiku. Nüüd tean, et sellel vidinal on vähemalt kolm nime kui mitte rohkem. Need on: käändmik, käändtelg ja amorditugi. Kui müüja arvutist järgi vaatas siis seal olevate andmete järgi on see käändmik pärit saab 93 alt, millel on 2.0 mootor ja 154 kw. Seega peaks see sobima minu masinale. Täna natuke puhastasin seda ja homme on plaan see must plekk üle värvida, mis piduriketast katab. Mis seisus on rattalaager ja ABS andur selle käändmiku küljes see selgub kui see autole külge pannakse aga loodan, et kõik sobib.
Küsimusele, kas kõigil Saab 93 versioonidel alates aastast 2002- on käändmik sama ei ole küll veel keegi vastanud aga igal juhul on minu hangitud käändmik pärit täpselt Aero pealt nii et see küsimus ei olegi enam minu jaoks oluline. Mõned pildid ka siis siia jutu juurde :)
Küsimusele, kas kõigil Saab 93 versioonidel alates aastast 2002- on käändmik sama ei ole küll veel keegi vastanud aga igal juhul on minu hangitud käändmik pärit täpselt Aero pealt nii et see küsimus ei olegi enam minu jaoks oluline. Mõned pildid ka siis siia jutu juurde :)
Täna käis siis auto uuesti remondis ja nüüd on käändmik vahetatud. Minu hangitud kasutatud käändmik sobis täpselt. Ainke komplikatsioon oli et minu ostetud rooliotsa koonus oli natuke laiem ja seetõttu ei saanud seda kasutada ning tuli remondifirma laost uus hankida. Kui nüüd vana käändmik maha võeti siis märkasin ka ühte visuaalset erinevust selle käändmikuga mis autole külge läks. Erinevus on selles et ühe käändmiku piduriketta katteplekil on mingid augud sisse tehtud aga teisel neid ei ole? Lisan siia siis pildid ka auto küljes olnud käändmikust ja sellest mõrast, mille tõttu käändmik tuli ära vahetada.