Kuumad pidurid
Tervitus! Olukord selline, et nädal tagasi vahetati autol (2003.a. 129 kw) pidurikettad ja -klotsid. Paari päeva eest panin tähele, et parempoolne esipidur jääb peale. Tunda oli veidi kärsahaisu ja kätt velje keskkoha vastu panna ei saanud - nii kuum oli. Mõne tunni möödudes tegin proovi ja siis oli kõik ok. Eile pikemat otsa sõites oli aga probleem tagasi. Seekord kärsakat päris polnud, velg oli soe, kuid ketas siiski nii kuum, et sõrme peal ei hoidnud. Võtsin siis kõne remonditöökotta. Öeldi, et kõik ajad on täis ja tule reedel. Enda eest ikka vaja seista ja nõudsin kiiremat regeerimist. Selle peale aga ärrituti, et miks ma neid süüdistan?!?
Et mitte tünni saada, siis palun mind sel teemal harida: Mis võib olla tõenäoline probleem?
Et mitte tünni saada, siis palun mind sel teemal harida: Mis võib olla tõenäoline probleem?
Mul oli sarnane probleem - tagumine parempoolne pidur jäi peale ja tuli kärsakat, aga süüdlaseks oli katkine suport. Päris efektne oli küll pimedas punasena hõõguvat piduritrumlit vaadata. Lagunevate suportite probleemi nimetati hoolduses vähemalt 9-3 Aero XWD puhul tüüpveaks.
Aga mis põhjusel sa kettaid-klotse üldse vahetama läksid?
Tagumised olid vähemalt 1/2 ketta pinna ulatuses roostes ja kontakti klotsidega polnud. Esimestel tuli vibra sisse ning oli näha ka väikesid mõrasid. Pidurite peale jäämist varem polnud.
-
- Postitusi: 446
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
Kolb on teatud maalt roostes.
Uusi kettaid-klotse paigaldades suruti kolb "algasendisse" tagasi ja kinni see jäigi.
Nii lihtne see ongi.
nii on.
ja konkreetne vastus teemaalgataja küsimusele ("Kas need vead on hooletu paigalduse tagajärg?") on, et probleem ei ole eeldatavalt viimase "hooletu paigalduse" tagajärg. Kui on hooletuse tagajärg, siis pigem hoopis eeldatavalt eelmise klotside/ketastega majandamisega seotud.
vanade / vanemate autode puhul kehtib reegel, et toimivaid asju ei torgita ega parandata. St klotsivahetusel ei hakka vahetaja (omaalgatuslikult) kolbide porikatete alla piiluma - suurem tõenäosus on jamade tekkimiseks pigem siis, kui ta seda teeb :)
probleemi kõrvaldamiseks tuleb aga uus aeg kirja panna. Eeldatavalt on vaja kolvile / kolbidele uusi porikatteid, kuna vana ei pruugi just kõige paremini irduda ning tegevuseks on vaja kate/katted eemaldada.
Liikvel 2022: M21406 , Vectra 2000 4x4 ja punane 9-5 Aero
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Mis jutt see on? Paigaldaja loomulikult vaatab porikatte alla, kõik asjad tuleb liikuma panna. Vähemalt mina tegin küll töö juures alati nii, vahepeal keerasin selle raami ka küljest ära ja tegin klotside pesad täiesti puhtaks, keraamiline määre peale, kõik tip top. Ja kolvi eemaldamine + silindri serva roostest puhastamine ei võta ka suurt s..tagi aega. Enamjaolt surubki porikaitse kolvi kinni, sest väljapoole kummipessa on rooste tekkinud. Tihendid ja liugurid piduri vaseliiniga kokku. See praegune juhtum on töö tegija viga.
See praegune juhtum on töö tegija viga.
Aga kujuta nüüd ette situatsiooni, kui sa kliendile arve ulatad.
Inikmene tuli kettaid-klotse vahetama aga millegipärast ilutseb arvel ka ca 0,5l DOT4 ja lisaks 1 tund tööd.
Seda aga klient ei soovinud.
Reeglina töö TEGIJA teeb TÄPSELT NIIPALJU kui soovitud.
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Autot remonti viies sai veel kokku lepitud, et vaadaku muud piduri ja silla osad kah üle. TÜV kohe tulemas. Esmaspäevast reedeni nüüd auto seisab ja ootab vaba aega. Tegemist on üle-Eestilise võrguga asutusega ja eeldasin, et selle hinna sisse mahub ka kvaliteet ja hea klienditeenindus. Aga enne suure kriitika tegemist ootan siiski reedese päeva ära. Varem nendega probleeme pole olnud ja arusaadav, et rahvas tahab lume saabudes rehve vahetada.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
no mida sa virised. :gun:
Pidurid ei ole raketiteadus. Mine ükskõik kuhu töökotta ja lase üle vaadata, siis selgub alles milles häda on. ja aega ei võta see kah rohkem kui pool tundi, kui ennem kõik toimis jne..
Pidurid ei ole raketiteadus. Mine ükskõik kuhu töökotta ja lase üle vaadata, siis selgub alles milles häda on. ja aega ei võta see kah rohkem kui pool tundi, kui ennem kõik toimis jne..
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
See praegune juhtum on töö tegija viga.
Aga kujuta nüüd ette situatsiooni, kui sa kliendile arve ulatad.
Inikmene tuli kettaid-klotse vahetama aga millegipärast ilutseb arvel ka ca 0,5l DOT4 ja lisaks 1 tund tööd.
Seda aga klient ei soovinud.
Reeglina töö TEGIJA teeb TÄPSELT NIIPALJU kui soovitud.
Njah, eks meil ja teil ole jälle erinevused sees. Mõtlen inimesi/klientuuri. :)
-
- Postitusi: 446
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
mulle tekkinud keskustelu meeldib. Näeme üht ja sama münti kahelt eri poolelt mitmete erinevate vaatenurkadega :)
ma tegelen (oma) autodega nn hobikorras ja iseendale asju tehes lähtun rahus põhimõttest, et mis katki ei ole, seda ei remondi. Nii tundub kõige optimaalsem. Sarnaseid asju tööks tegevad inimesed ei pruugi alati seda "luksust" lubada saada, niiet saan ka S9K lähenemisest täitsa aru.
kohati ei jõua või soovi midagi teha ja siis saab ka "klient olla". Aga kliendina ei soovi küll klotsivahetuse järel näha arvel sinna iseeneslikult (alati saab ju vajadusel helistada ja teatada või kokku leppida!) tekkinud ridu, mis viitaks piduriõhutamisele (iisaku näide: DOT4 + tunnike tööd). Või vinti edasi keerates ka remondikomplektile (porikatted on kumm, mis pole päris uus ning mis on suht huvitavaid temperatuure näinud) või hullemal juhul lausa uuele supportile (juhul kui pidurit õhutada ei saa, kuna nippel ei soostu avanema).
uba ei ole ainult arveridades ja nendega seotud nn praeguse hetke kulus: kui torkida või vahetada nt porikatteid, jääb ikkagi õhku küsimus, kas eeldatavalt paigaldatud B-osa(d) on algse A-osa(de)ga sama hea(d) ja kas paigaldus on tehasele vastav. Pigem on mõlema küsimuse vastus "ei" - ka paigaldus, kuna eeldatavalt on eelmine kate läinud uuele ning rooste poolt puremata supportile, hiljem on aga aluspind juba "huvitavam". Ehk siis uus asi omab mu meelest suuremat potentsiaali uueks näppimiseks kui see, mis on nt kümmekond aastat kenasti oma tööd teinud.
ma ei läheks praeguse teema puhul küll otseselt kurjustama. Isegi kui on olnud soov, et veermik üle vaadatakse, ei näe porikatte alla ning selle mitte-torkimine on IMHO suures pildis mõistlik. Kui on vaja torkida (nagu praegusel teema puhul on), siis seda saab alati teha.
muidugi praegusel juhul annaks ilmselt klotsivahetajaga kokku leppida, et juhul, kui töösilindri ilma lisamaterjalita tööle saab, on selleks vajalik töö klotsivahetuse hinnas. On ehk kõik lõpuks rahul, kuigi mõlemal osapoolel on aega rohkem läinud ;)
ma tegelen (oma) autodega nn hobikorras ja iseendale asju tehes lähtun rahus põhimõttest, et mis katki ei ole, seda ei remondi. Nii tundub kõige optimaalsem. Sarnaseid asju tööks tegevad inimesed ei pruugi alati seda "luksust" lubada saada, niiet saan ka S9K lähenemisest täitsa aru.
kohati ei jõua või soovi midagi teha ja siis saab ka "klient olla". Aga kliendina ei soovi küll klotsivahetuse järel näha arvel sinna iseeneslikult (alati saab ju vajadusel helistada ja teatada või kokku leppida!) tekkinud ridu, mis viitaks piduriõhutamisele (iisaku näide: DOT4 + tunnike tööd). Või vinti edasi keerates ka remondikomplektile (porikatted on kumm, mis pole päris uus ning mis on suht huvitavaid temperatuure näinud) või hullemal juhul lausa uuele supportile (juhul kui pidurit õhutada ei saa, kuna nippel ei soostu avanema).
uba ei ole ainult arveridades ja nendega seotud nn praeguse hetke kulus: kui torkida või vahetada nt porikatteid, jääb ikkagi õhku küsimus, kas eeldatavalt paigaldatud B-osa(d) on algse A-osa(de)ga sama hea(d) ja kas paigaldus on tehasele vastav. Pigem on mõlema küsimuse vastus "ei" - ka paigaldus, kuna eeldatavalt on eelmine kate läinud uuele ning rooste poolt puremata supportile, hiljem on aga aluspind juba "huvitavam". Ehk siis uus asi omab mu meelest suuremat potentsiaali uueks näppimiseks kui see, mis on nt kümmekond aastat kenasti oma tööd teinud.
ma ei läheks praeguse teema puhul küll otseselt kurjustama. Isegi kui on olnud soov, et veermik üle vaadatakse, ei näe porikatte alla ning selle mitte-torkimine on IMHO suures pildis mõistlik. Kui on vaja torkida (nagu praegusel teema puhul on), siis seda saab alati teha.
muidugi praegusel juhul annaks ilmselt klotsivahetajaga kokku leppida, et juhul, kui töösilindri ilma lisamaterjalita tööle saab, on selleks vajalik töö klotsivahetuse hinnas. On ehk kõik lõpuks rahul, kuigi mõlemal osapoolel on aega rohkem läinud ;)
Liikvel 2022: M21406 , Vectra 2000 4x4 ja punane 9-5 Aero
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
-
- Postitusi: 520
- Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
- Asukoht: Ikla
- Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242
Mina isiklikult hakkaks ka virisema, kui lasen kettad-klotsid vahetada ja kätte saan remondist auto, millel pidurid peal. Ehk siis hullemas seisus, kui enne. Tegelikult peaks iga remondimees teadma, et ketaste-klotside vahetusega võib kaasneda see, et pidurid peale jäävad. See oht on alati olemas. Klienti saab sellisest ohust teavitada juba siis,kui auto üle antakse. Sellega olen muidugi nõus, et muud ettenägematud asjad tuleb jätta torkimatta või küsida üle, mis teha....
Kah just hiljuti selle töö ise ära tegin ja ei mingit probleemi---
Kah just hiljuti selle töö ise ära tegin ja ei mingit probleemi---
Ma lähtun muidugi 100% kliendi vaatenurgast. Mina olen suhteliselt loll kui asi puudutab autosid ja nende remonti, seega kui mina soovin pidureid korda siis ma tahan, et need tehtaks korda ja sellisel juhul ma eeldan, et kõik mis ei toimi tehakse korda.
Kui ma aga oleksin tark, teaksin, et mul on vaja vahetada kettad ja klotsid siis võtaksin tööle hinnapakkumise ja eeldaksin, et sellest peetakse kinni. Olenemata sellest kas neid oli vaja vahetada või mitte või kas remontija oleks tahtnud veel midagi vahetada või mitte või kas need B osad kõlbavad või mitte.
Autoremontijad ongi erinevad, keskenduvad erinevatele klientidele, mina rumala kliendina valin töökoja kus tehakse asjad korda (millede tagamaid ma ei tea) mitte ei vahetata osasid mida ma arvan et on puruks kuni lõpuks peale 10 x saab asi korda.
Selle loo iva on tööde kokkuleppimises, auto remontija ja klient peavad need reeglid alguses paika saama siis pole hiljem ka segadust, kui töökoda on keskendunud osade vahetamisele siis arvesta, et viga pead sina teadma. Kui tellid jupi vahetuse siis vastutus lõpptulemuse eest on sinul, jupid on ju uued ja paigas.
Kahjuks on kliendid teinud meie remontijad suht hellaks ja seetõttu jääbki tihti probleem kõrvaldamata vaid vahetatakse tuntud varuosi.
Kui ma aga oleksin tark, teaksin, et mul on vaja vahetada kettad ja klotsid siis võtaksin tööle hinnapakkumise ja eeldaksin, et sellest peetakse kinni. Olenemata sellest kas neid oli vaja vahetada või mitte või kas remontija oleks tahtnud veel midagi vahetada või mitte või kas need B osad kõlbavad või mitte.
Autoremontijad ongi erinevad, keskenduvad erinevatele klientidele, mina rumala kliendina valin töökoja kus tehakse asjad korda (millede tagamaid ma ei tea) mitte ei vahetata osasid mida ma arvan et on puruks kuni lõpuks peale 10 x saab asi korda.
Selle loo iva on tööde kokkuleppimises, auto remontija ja klient peavad need reeglid alguses paika saama siis pole hiljem ka segadust, kui töökoda on keskendunud osade vahetamisele siis arvesta, et viga pead sina teadma. Kui tellid jupi vahetuse siis vastutus lõpptulemuse eest on sinul, jupid on ju uued ja paigas.
Kahjuks on kliendid teinud meie remontijad suht hellaks ja seetõttu jääbki tihti probleem kõrvaldamata vaid vahetatakse tuntud varuosi.
Hambaarsti juures käies ei huvita mind see, et mida ta teeb. Mina usaldan teda ja tasun tehtud töö eest vaidlemata. Peaasi, et järgmisel päeval hambad ikka suus oleksid ja valu ei teeks.
Kusjuures ma ei tellinud konkreetset "jupi vahetust". Mind vaevas, et auto pidurdamisel vibreerib. Sellise jutuga töökotta läksingi, et palun tehke korda. Öeldi, et kettad on vaja vahetada ja niipalju ma mõikan, et klotsid on selle juures loomulik osa. Tehti hinnapakkumine põhimõttel, et mitte kasutada tundmatuid varuosasid ega neid, millega on varem probleeme olnud.
Nagu öeldud, siis praegu ma nende peale kindlasti kaebama ei lähe. Mind ei häiri see, et pärast tööde tegemist väike defekt ilmnes vaid suhtumine, et tule 5 päeva pärast. Seni ära autoga sõida. Tundub, et protseduur võib erinevates töökodades väga palju erineda.
Kusjuures ma ei tellinud konkreetset "jupi vahetust". Mind vaevas, et auto pidurdamisel vibreerib. Sellise jutuga töökotta läksingi, et palun tehke korda. Öeldi, et kettad on vaja vahetada ja niipalju ma mõikan, et klotsid on selle juures loomulik osa. Tehti hinnapakkumine põhimõttel, et mitte kasutada tundmatuid varuosasid ega neid, millega on varem probleeme olnud.
Nagu öeldud, siis praegu ma nende peale kindlasti kaebama ei lähe. Mind ei häiri see, et pärast tööde tegemist väike defekt ilmnes vaid suhtumine, et tule 5 päeva pärast. Seni ära autoga sõida. Tundub, et protseduur võib erinevates töökodades väga palju erineda.
Ja sarnane viga tehti ka minu autoga. Remondi - hooldusraha makstud ja mitte kõige vähem. Ei läinud kaua mööda kui 1500 km kaugusel kodust ragin pidurdamisel. Pidurisadul/kolb ei liikunud piisavalt ja klotsid lõpetasid töölepingu. Ja kui piduriketta paistel grillida võib siis sealt ka arvatavasti TEINE TAGAJÄRG. Möödunud suve jooksul said vahetatud mõlemad esirattalaagrid. Ei olnud odav tagajärje likvideerimine. Ühe eelkõneleja juures sai hiljuti autot korrastatud. Eelarve küll muutus kuid puudus on kõrvaldatud. Õige suhtumine ja loodetavasti ka hea töö jälg.