Kuumad pidurid

Vasta
Andre83
Postitusi: 249
Liitunud: K Sept 23, 2009 23:42
Asukoht:
Auto:

#1

T Nov 26, 2013 11:26

Tervitus! Olukord selline, et nädal tagasi vahetati autol (2003.a. 129 kw) pidurikettad ja -klotsid. Paari päeva eest panin tähele, et parempoolne esipidur jääb peale. Tunda oli veidi kärsahaisu ja kätt velje keskkoha vastu panna ei saanud - nii kuum oli. Mõne tunni möödudes tegin proovi ja siis oli kõik ok. Eile pikemat otsa sõites oli aga probleem tagasi. Seekord kärsakat päris polnud, velg oli soe, kuid ketas siiski nii kuum, et sõrme peal ei hoidnud. Võtsin siis kõne remonditöökotta. Öeldi, et kõik ajad on täis ja tule reedel. Enda eest ikka vaja seista ja nõudsin kiiremat regeerimist. Selle peale aga ärrituti, et miks ma neid süüdistan?!?
Et mitte tünni saada, siis palun mind sel teemal harida: Mis võib olla tõenäoline probleem?
ill
Saabiklubi liige
Postitusi: 1961
Liitunud: T Veebr 27, 2007 13:25
Asukoht:
Auto:

#2

T Nov 26, 2013 11:36

Jäeti pidurisadulad puhastamata ja piduriklots ei saa vabalt liikuda?
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#3

T Nov 26, 2013 12:19

Kolb on sadulas kinni.
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Andre83
Postitusi: 249
Liitunud: K Sept 23, 2009 23:42
Asukoht:
Auto:

#4

T Nov 26, 2013 13:29

Kas need vead on hooletu paigalduse tagajärg? Kuidagi kahtlane on, et vahetult pärast ketaste-klotside vahetust mõnel "muul" põhjusel pidurid kinni jäävad.
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#5

T Nov 26, 2013 13:37

Aga mis põhjusel sa kettaid-klotse üldse vahetama läksid?
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Mawrec
Postitusi: 41
Liitunud: E Sept 09, 2013 22:54
Asukoht:
Auto:

#6

T Nov 26, 2013 13:42

Mul oli sarnane probleem - tagumine parempoolne pidur jäi peale ja tuli kärsakat, aga süüdlaseks oli katkine suport. Päris efektne oli küll pimedas punasena hõõguvat piduritrumlit vaadata. :) Lagunevate suportite probleemi nimetati hoolduses vähemalt 9-3 Aero XWD puhul tüüpveaks.
Andre83
Postitusi: 249
Liitunud: K Sept 23, 2009 23:42
Asukoht:
Auto:

#7

T Nov 26, 2013 15:30

Aga mis põhjusel sa kettaid-klotse üldse vahetama läksid?

Tagumised olid vähemalt 1/2 ketta pinna ulatuses roostes ja kontakti klotsidega polnud. Esimestel tuli vibra sisse ning oli näha ka väikesid mõrasid. Pidurite peale jäämist varem polnud.
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#8

T Nov 26, 2013 15:37

Kolb on teatud maalt roostes.
Uusi kettaid-klotse paigaldades suruti kolb "algasendisse" tagasi ja kinni see jäigi.
Nii lihtne see ongi.
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#9

T Nov 26, 2013 18:01

Kolb on teatud maalt roostes.
Uusi kettaid-klotse paigaldades suruti kolb "algasendisse" tagasi ja kinni see jäigi.
Nii lihtne see ongi.


nii on.
ja konkreetne vastus teemaalgataja küsimusele ("Kas need vead on hooletu paigalduse tagajärg?") on, et probleem ei ole eeldatavalt viimase "hooletu paigalduse" tagajärg. Kui on hooletuse tagajärg, siis pigem hoopis eeldatavalt eelmise klotside/ketastega majandamisega seotud.
vanade / vanemate autode puhul kehtib reegel, et toimivaid asju ei torgita ega parandata. St klotsivahetusel ei hakka vahetaja (omaalgatuslikult) kolbide porikatete alla piiluma - suurem tõenäosus on jamade tekkimiseks pigem siis, kui ta seda teeb :)

probleemi kõrvaldamiseks tuleb aga uus aeg kirja panna. Eeldatavalt on vaja kolvile / kolbidele uusi porikatteid, kuna vana ei pruugi just kõige paremini irduda ning tegevuseks on vaja kate/katted eemaldada.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#10

T Nov 26, 2013 19:17

Mis jutt see on? Paigaldaja loomulikult vaatab porikatte alla, kõik asjad tuleb liikuma panna. Vähemalt mina tegin küll töö juures alati nii, vahepeal keerasin selle raami ka küljest ära ja tegin klotside pesad täiesti puhtaks, keraamiline määre peale, kõik tip top. Ja kolvi eemaldamine + silindri serva roostest puhastamine ei võta ka suurt s..tagi aega. Enamjaolt surubki porikaitse kolvi kinni, sest väljapoole kummipessa on rooste tekkinud. Tihendid ja liugurid piduri vaseliiniga kokku. See praegune juhtum on töö tegija viga.
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#11

K Nov 27, 2013 8:47

See praegune juhtum on töö tegija viga.

Aga kujuta nüüd ette situatsiooni, kui sa kliendile arve ulatad.
Inikmene tuli kettaid-klotse vahetama aga millegipärast ilutseb arvel ka ca 0,5l DOT4 ja lisaks 1 tund tööd.
Seda aga klient ei soovinud.
Reeglina töö TEGIJA teeb TÄPSELT NIIPALJU kui soovitud.
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Andre83
Postitusi: 249
Liitunud: K Sept 23, 2009 23:42
Asukoht:
Auto:

#12

K Nov 27, 2013 9:05

Autot remonti viies sai veel kokku lepitud, et vaadaku muud piduri ja silla osad kah üle. TÜV kohe tulemas. Esmaspäevast reedeni nüüd auto seisab ja ootab vaba aega. Tegemist on üle-Eestilise võrguga asutusega ja eeldasin, et selle hinna sisse mahub ka kvaliteet ja hea klienditeenindus. Aga enne suure kriitika tegemist ootan siiski reedese päeva ära. Varem nendega probleeme pole olnud ja arusaadav, et rahvas tahab lume saabudes rehve vahetada.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#13

K Nov 27, 2013 9:12

no mida sa virised. :gun:
Pidurid ei ole raketiteadus. Mine ükskõik kuhu töökotta ja lase üle vaadata, siis selgub alles milles häda on. ja aega ei võta see kah rohkem kui pool tundi, kui ennem kõik toimis jne..
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#14

K Nov 27, 2013 11:11

See praegune juhtum on töö tegija viga.

Aga kujuta nüüd ette situatsiooni, kui sa kliendile arve ulatad.
Inikmene tuli kettaid-klotse vahetama aga millegipärast ilutseb arvel ka ca 0,5l DOT4 ja lisaks 1 tund tööd.
Seda aga klient ei soovinud.
Reeglina töö TEGIJA teeb TÄPSELT NIIPALJU kui soovitud.


Njah, eks meil ja teil ole jälle erinevused sees. Mõtlen inimesi/klientuuri. :)
turuplats
Postitusi: 385
Liitunud: R Sept 17, 2010 21:43
Asukoht: Tartu
Auto: 2 x Saab 9-5 1.9
Kontakt:

#15

K Nov 27, 2013 11:41

Kui ma viin auto remonti siis lasen alati helistada kohe kui miskit vaja rohkem teha, siis hiljem pole vaja silmi pööritada!
iphonede ja ipadide remont
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#16

K Nov 27, 2013 15:59

mulle tekkinud keskustelu meeldib. Näeme üht ja sama münti kahelt eri poolelt mitmete erinevate vaatenurkadega :)

ma tegelen (oma) autodega nn hobikorras ja iseendale asju tehes lähtun rahus põhimõttest, et mis katki ei ole, seda ei remondi. Nii tundub kõige optimaalsem. Sarnaseid asju tööks tegevad inimesed ei pruugi alati seda "luksust" lubada saada, niiet saan ka S9K lähenemisest täitsa aru.

kohati ei jõua või soovi midagi teha ja siis saab ka "klient olla". Aga kliendina ei soovi küll klotsivahetuse järel näha arvel sinna iseeneslikult (alati saab ju vajadusel helistada ja teatada või kokku leppida!) tekkinud ridu, mis viitaks piduriõhutamisele (iisaku näide: DOT4 + tunnike tööd). Või vinti edasi keerates ka remondikomplektile (porikatted on kumm, mis pole päris uus ning mis on suht huvitavaid temperatuure näinud) või hullemal juhul lausa uuele supportile (juhul kui pidurit õhutada ei saa, kuna nippel ei soostu avanema).
uba ei ole ainult arveridades ja nendega seotud nn praeguse hetke kulus: kui torkida või vahetada nt porikatteid, jääb ikkagi õhku küsimus, kas eeldatavalt paigaldatud B-osa(d) on algse A-osa(de)ga sama hea(d) ja kas paigaldus on tehasele vastav. Pigem on mõlema küsimuse vastus "ei" - ka paigaldus, kuna eeldatavalt on eelmine kate läinud uuele ning rooste poolt puremata supportile, hiljem on aga aluspind juba "huvitavam". Ehk siis uus asi omab mu meelest suuremat potentsiaali uueks näppimiseks kui see, mis on nt kümmekond aastat kenasti oma tööd teinud.

ma ei läheks praeguse teema puhul küll otseselt kurjustama. Isegi kui on olnud soov, et veermik üle vaadatakse, ei näe porikatte alla ning selle mitte-torkimine on IMHO suures pildis mõistlik. Kui on vaja torkida (nagu praegusel teema puhul on), siis seda saab alati teha.
muidugi praegusel juhul annaks ilmselt klotsivahetajaga kokku leppida, et juhul, kui töösilindri ilma lisamaterjalita tööle saab, on selleks vajalik töö klotsivahetuse hinnas. On ehk kõik lõpuks rahul, kuigi mõlemal osapoolel on aega rohkem läinud ;)
ARZT
Postitusi: 520
Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
Asukoht: Ikla
Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242

#17

K Nov 27, 2013 17:55

Mina isiklikult hakkaks ka virisema, kui lasen kettad-klotsid vahetada ja kätte saan remondist auto, millel pidurid peal. Ehk siis hullemas seisus, kui enne. Tegelikult peaks iga remondimees teadma, et ketaste-klotside vahetusega võib kaasneda see, et pidurid peale jäävad. See oht on alati olemas. Klienti saab sellisest ohust teavitada juba siis,kui auto üle antakse. Sellega olen muidugi nõus, et muud ettenägematud asjad tuleb jätta torkimatta või küsida üle, mis teha....
Kah just hiljuti selle töö ise ära tegin ja ei mingit probleemi---
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#18

K Nov 27, 2013 23:14

Ma lähtun muidugi 100% kliendi vaatenurgast. Mina olen suhteliselt loll kui asi puudutab autosid ja nende remonti, seega kui mina soovin pidureid korda siis ma tahan, et need tehtaks korda ja sellisel juhul ma eeldan, et kõik mis ei toimi tehakse korda.

Kui ma aga oleksin tark, teaksin, et mul on vaja vahetada kettad ja klotsid siis võtaksin tööle hinnapakkumise ja eeldaksin, et sellest peetakse kinni. Olenemata sellest kas neid oli vaja vahetada või mitte või kas remontija oleks tahtnud veel midagi vahetada või mitte või kas need B osad kõlbavad või mitte.

Autoremontijad ongi erinevad, keskenduvad erinevatele klientidele, mina rumala kliendina valin töökoja kus tehakse asjad korda (millede tagamaid ma ei tea) mitte ei vahetata osasid mida ma arvan et on puruks kuni lõpuks peale 10 x saab asi korda.
Selle loo iva on tööde kokkuleppimises, auto remontija ja klient peavad need reeglid alguses paika saama siis pole hiljem ka segadust, kui töökoda on keskendunud osade vahetamisele siis arvesta, et viga pead sina teadma. Kui tellid jupi vahetuse siis vastutus lõpptulemuse eest on sinul, jupid on ju uued ja paigas.
Kahjuks on kliendid teinud meie remontijad suht hellaks ja seetõttu jääbki tihti probleem kõrvaldamata vaid vahetatakse tuntud varuosi.
Andre83
Postitusi: 249
Liitunud: K Sept 23, 2009 23:42
Asukoht:
Auto:

#19

N Nov 28, 2013 8:40

Hambaarsti juures käies ei huvita mind see, et mida ta teeb. Mina usaldan teda ja tasun tehtud töö eest vaidlemata. Peaasi, et järgmisel päeval hambad ikka suus oleksid ja valu ei teeks.
Kusjuures ma ei tellinud konkreetset "jupi vahetust". Mind vaevas, et auto pidurdamisel vibreerib. Sellise jutuga töökotta läksingi, et palun tehke korda. Öeldi, et kettad on vaja vahetada ja niipalju ma mõikan, et klotsid on selle juures loomulik osa. Tehti hinnapakkumine põhimõttel, et mitte kasutada tundmatuid varuosasid ega neid, millega on varem probleeme olnud.
Nagu öeldud, siis praegu ma nende peale kindlasti kaebama ei lähe. Mind ei häiri see, et pärast tööde tegemist väike defekt ilmnes vaid suhtumine, et tule 5 päeva pärast. Seni ära autoga sõida. Tundub, et protseduur võib erinevates töökodades väga palju erineda.
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#20

N Nov 28, 2013 9:04

Selles valguses on tõesti töökoda veidi "puusse pannud".
Ehk siis remonditi tagajärge mitte põhjust.
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#21

N Nov 28, 2013 12:56

Ja sarnane viga tehti ka minu autoga. Remondi - hooldusraha makstud ja mitte kõige vähem. Ei läinud kaua mööda kui 1500 km kaugusel kodust ragin pidurdamisel. Pidurisadul/kolb ei liikunud piisavalt ja klotsid lõpetasid töölepingu. Ja kui piduriketta paistel grillida võib siis sealt ka arvatavasti TEINE TAGAJÄRG. Möödunud suve jooksul said vahetatud mõlemad esirattalaagrid. Ei olnud odav tagajärje likvideerimine. Ühe eelkõneleja juures sai hiljuti autot korrastatud. Eelarve küll muutus kuid puudus on kõrvaldatud. Õige suhtumine ja loodetavasti ka hea töö jälg.
Andre83
Postitusi: 249
Liitunud: K Sept 23, 2009 23:42
Asukoht:
Auto:

#22

E Dets 02, 2013 13:39

Keiss lõppes sellega, et töökoda vahetas oma kuludega piduritoru. Tasu küsiti vaid varuosa eest 12€. Samas tuli ilmsiks, et radiaator lekib...
Vasta