Esiuksed ei tule lahti

Vasta
yksheikki
Postitusi: 601
Liitunud: R Sept 12, 2008 1:36
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 Aero

#1

E Jaan 13, 2014 18:02

Samalaadne külmumise probleem oli mul täna ka Klassikuga :).
Kui tagauksest sisse said, siis lihtsaim varjant on esialgu auto kuskile sooja sõidutada ja lasta tal üles sulada. Ehk hakkab niisamagi jälle toimima. Ma sain igaljuhul just soojendamisest abi.
preda
Postitusi: 194
Liitunud: R Nov 18, 2011 22:44
Asukoht:
Auto:

#2

E Jaan 13, 2014 18:04

Eks homme lähen Prisma alla sooja väheks...ehk aitab ;) Aga mis ette võtta,et seda enam ei juhtuks?
skyline
Postitusi: 1046
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#3

E Jaan 13, 2014 21:13

Eks vältimiseks tuleb teha seda mida näeb ette ka enamike autode hooldusprogramm- käia uksetihendid üle silikoonõliga, määrida nii uksehinged kui ka lukud.
Mine sulata auto kuskil soojas garaažis või kaubanduskeskuse parklas üles ja siis tee need määrimised ära.

Muidugi need 9-3 lukkude mikrolülitid on ka paras kräpp, mul ka üks tagauks aeg-ajalt jamab. Aitab nupu üles alla lõgistamine kuniks ka elekter taas käima hakkab ja olen ka wd-40 sinna sisse uhanud teadmata küll kas midagi kohale ka jõuab.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
preda
Postitusi: 194
Liitunud: R Nov 18, 2011 22:44
Asukoht:
Auto:

#4

E Jaan 13, 2014 21:42

Eks homme,kui Sikupilli Prismas uksed toimima saan,siis teen protseduurid ära :)
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#5

T Jaan 14, 2014 0:46

Sama mure, kumbki esiuks ei avane. Mootorid ei lükka nuppe üles. Need külmuvad väga kinni. Tagumised töötavad hästi. Nuppe ei jõua üles sikutada. Lukk ja tihendid määritud. Peab polstrid maha kakkuma ja mingi möginaga liigendid ja muud jublakad üle laskma.

(põle 9-3, a pidin ütlema)
richard
Postitusi: 947
Liitunud: P Apr 07, 2013 11:26
Asukoht:
Auto:

#6

T Jaan 14, 2014 8:15

aga mis tekitab külmumist? ikka niiskus, mis peale sõitu autosse jääb. Kont sisse, teeb õhu sees kuivaks ja hommikuti saad autosse. Niiskusele meeldibki igale poole pragudesse koguneda ja seda need ukse tihendite vahed ju on.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14285
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#7

T Jaan 14, 2014 8:24

Oh ei aita see kont midagi, kui on lihtsalt määrimata ja õlitamata. Uksed on seest kõik suht tihedalt kinni pakitud ja salongi konditsioneerimine suurt sinna sisse ei ulatu. Lõpuks rullib ikka omale tatikuulikesed vahele ja siis külmub kinni. Ma just kiskusin omal esiuksed lahti ja tegin miski emergency määrimise peale seda, kui 4-st uksest 3 ei tulnud lahti ja neljas, mis lahti tuli, ei tahtnud enam kinni minna..:). Ilmselt mõnda aega kestab, aga tegelikult tahaks selle uksesisese mehhanismi kõik mingi sellise kraamiga üle lasta, mis seal ka seisab. Oskab keegi nimetada mõnd määret, mis algselt spray pudelist tuleks (hea sinna vahele lasta, ei peaks lukke päris maha keerama) ja siis hiljem määrdekihi sinna peale jätab ja niiskuse eemal hoiab? Arvastades, et talvel on külm, ei tohiks see sodi ka kivistuda külma tõttu.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
preda
Postitusi: 194
Liitunud: R Nov 18, 2011 22:44
Asukoht:
Auto:

#8

T Jaan 14, 2014 9:02

Imelik on see,et eelnevad aastad pole seda probleemi olnud kordagi....aga jah eks niiskus ennast vahele imed
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#9

T Jaan 14, 2014 9:37

Wuerth HHS 2000, see on mäletamist mööda Seriously sticky, alguses vedel kui pihustad, siis muutub kleepuvaks tatiks ja ei valgu maha.
richard
Postitusi: 947
Liitunud: P Apr 07, 2013 11:26
Asukoht:
Auto:

#10

T Jaan 14, 2014 9:43

Oh ei aita see kont midagi, kui on lihtsalt määrimata ja õlitamata. Uksed on seest kõik suht tihedalt kinni pakitud ja salongi konditsioneerimine suurt sinna sisse ei ulatu. Lõpuks rullib ikka omale tatikuulikesed vahele ja siis külmub kinni. Ma just kiskusin omal esiuksed lahti ja tegin miski emergency määrimise peale seda, kui 4-st uksest 3 ei tulnud lahti ja neljas, mis lahti tuli, ei tahtnud enam kinni minna..:). Ilmselt mõnda aega kestab, aga tegelikult tahaks selle uksesisese mehhanismi kõik mingi sellise kraamiga üle lasta, mis seal ka seisab. Oskab keegi nimetada mõnd määret, mis algselt spray pudelist tuleks (hea sinna vahele lasta, ei peaks lukke päris maha keerama) ja siis hiljem määrdekihi sinna peale jätab ja niiskuse eemal hoiab? Arvastades, et talvel on külm, ei tohiks see sodi ka kivistuda külma tõttu.


Esimeste külmadega mis siin lumega tulid, sõitsin nii, et kont oli ECON peal ehk siis tava ringlus käis. Hommikul olid uksed jääs (lahti siiski tulid).
Niiskusele meeldib igalepoole praegudesse koguneda ja kui märgade ja lumiste jalgade ja jopega autosse lähed siis muutub õhk küllaltki niiskeks ja kui ringlus lõpeb siis kuhu ikka see niiskus koguneb :)
Konditsioneeri sees hoides seda probleemi enam ei tekkinud.
Kuigi jah selle eelduseks on see et kõik tihendid on korras ja ega ikka ilmselt väga muutliku ilmaga (niiske/külm/niiske) ei aita ka see kont. Lihtsalt ise pole millegagi määrinud ja annan teada, millal uksed kinni jäävad...
Ets
Postitusi: 390
Liitunud: K Veebr 06, 2008 16:13
Asukoht:
Auto:

#11

T Jaan 14, 2014 9:58

viimasel nädalal olid muidugi üsna ekstreemsed olud ka. 5 soojakraadist sai järsku 5 külmakraadi. Mul on tihendid kenasti määritud aga ega need uksed ka kergelt lahti ei tulnud.
aednik
Postitusi: 459
Liitunud: R Aug 11, 2006 15:13
Asukoht:
Auto: Diisel Saab

#12

T Jaan 14, 2014 10:12

Tuletage palun meelde, kas silikoonmääret ei tohtinud panna ukse tihenditele? Mida see nendega tegi? Kõlbas vist teflon.

Ukse sisse liigenditele panin jämedat kahurimääret (mingi sellelaadne asi on). Ta peab ju suvel ka seal püsima.
skyline
Postitusi: 1046
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#13

T Jaan 14, 2014 10:13

Oskab keegi nimetada mõnd määret, mis algselt spray pudelist tuleks (hea sinna vahele lasta, ei peaks lukke päris maha keerama) ja siis hiljem määrdekihi sinna peale jätab ja niiskuse eemal hoiab? Arvastades, et talvel on külm, ei tohiks see sodi ka kivistuda külma tõttu.

Ma arvan et nö laiatarbevahenditest on WD-40 universaalõli selleks küll hea. Olen seda kasutanud eri autodel lukkude, hingede ja kojameeste hoovastiku õlitamiseks ja on probleemid ära hoidnud või need lahendanud
http://www.getz.ee/kaubad/main-wd40.html
Kindlasti on veel paremaid profisarja määrdeid, kuid WD-40 on tavainimesele kättesaadav pea igast poest ja pole ka teab mis kallis toode kasutada.

to aednikbob
Ma olen kõigil autodel uksetihenditel kasutanud silikoonmääret (just see õli kujul pisikeses pudelis Flora toode) ja pole mingisuguseid probleeme sellega kaasnenud. Teatud autode kohta olen küll kuulnud jutte, et võtab tihendid kriuksuma. Mina pole midagi sellist täheldanud.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#14

T Jaan 14, 2014 11:04

Esindustes lastakse eniveis kõigile tihenditele aerosool silikooni iga hoolduse käigus.
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#15

T Jaan 14, 2014 15:10

Pilt
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
nael
Postitusi: 172
Liitunud: T Okt 13, 2009 21:18
Asukoht:
Auto:

#16

N Jaan 23, 2014 17:27

Silikoonõli paneb korralikult krigisema uksed mingi aeg. Enda saabil uste külmumise muret õnneks pole.
polukoli
Postitusi: 649
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#17

L Jaan 03, 2015 11:24

Mis silikooni tihenditele soovitate ? Hetkel kasutanud mingit valges topsis olevat, vedelal kujul. Otsas svamm. Aitab küllaltki lühiajaliselt ainult. Mingit eriti head silikooni tahaks proovida. Soovitusi ?
Vasta