On tekkinud kaks küsimust, mille kohta ei tea, kas on midagi valesti või peabki nii olema?
1. Käivitamisel tundub, et veab vähemalt 4-5 tiiru mootorit ringi enne käima minemist, samas mäletan, kuidas mu küülik enamasti juba poolest tiirust käima läks.
2. Auto soojeneb aeglasemalt, kui mu arust võiks. Lasin seetõttu oktoobris Carringus termostaadi ka ära vahetada, aga pole kindel, kas see midagi muutis. Täna näiteks -14 kraadiga sõitsin alustuseks 20 km maanteel ja pärast 4 km linnas, aga selle ajaga temperatuur normi ei jõudnud, vaid jäi väikse kriipsuvahe võrra ikkagi madalamaks. Salongi hakkas vaikselt sooja puhuma vast poole maa peal ja alles linna jõudes päris korralikult. Kas see lõhnab defektse termostaadi järgi või on ehk uuem mootor nii ökonoomseks aetud, et ülearust soojust ei eraldugi?
Autoks 2007 aasta 9-3, 1.8t
Käivitumine ja aeglane soojenemine
kaameraklõpsud @ phogulum.com
Diislite kohta olen jah seda lugenud, aga unustasin mainida, et mul on bentsukas.
kaameraklõpsud @ phogulum.com
-
- Postitusi: 2069
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
Termostaat vahetusse.Kas 2.2 diisli puhul on praeguste ilmadega tavaline, et linnas saab temperatuuri peaaegu keskele, aga maanteel kukub tagasi veerandi peale? või peab ikka termostaati vahetama hakkama?
__In Boost We Trust__
-
- Postitusi: 1048
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
Praegu kui külma pea 20 kraadi tundub peaaegu normaalne kui 20 km peale seier päris optimumi ei saavutanud. Sõitsin ka täna varahommikul maanteed pidi, käivitades oli -16 C,sõidu peal madalamates kohtades näitas ka -20C. Sõidu pikkuseks 15 km ja ka päris optimumi temp ei saavutanud. Tõsi, salongi küttis korralikult nii 5-7 km pärast peale starti.
Alles paari tunni pärast maalt sama teed tagasi sõites saavutas optimumi. Kuna autol ELM327 seade OBD pesa küljes, siis vaatasin et esimest otsa sõites oli jahutusvedeliku temp lõpuks 71 kraadi, tagasi jõudes juba normaalne ehk 84 kraadi.
Kuna näen, et teemaalgataja on Tartus nagu minagi ja kui soovi on, siis võib ka sinu autole visata OBD diagnostikaseadme külge ja vaadata, mis jahutusvedeliku temp, andurite näidud jm näitajad on. Soovi korral saada PS või helista profiilist leitaval numbril.
Alles paari tunni pärast maalt sama teed tagasi sõites saavutas optimumi. Kuna autol ELM327 seade OBD pesa küljes, siis vaatasin et esimest otsa sõites oli jahutusvedeliku temp lõpuks 71 kraadi, tagasi jõudes juba normaalne ehk 84 kraadi.
Kuna näen, et teemaalgataja on Tartus nagu minagi ja kui soovi on, siis võib ka sinu autole visata OBD diagnostikaseadme külge ja vaadata, mis jahutusvedeliku temp, andurite näidud jm näitajad on. Soovi korral saada PS või helista profiilist leitaval numbril.
Vajadusel aitan Tartus-Tõrvandis igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi, Autocom,Autel Maxiscan seadmed)
-
- Postitusi: 87
- Liitunud: N Mai 09, 2013 20:17
- Asukoht: TLL / EETN
- Auto: 9-3SS MY04 2.0t Vector, TurboX
Mul ka pehmelt öeldes jama selle soojenemisega. Panin eile auto käima ja jätsin 15-20 minutiks kohapeale tiksuma. Ilusti oli temp. näidik esimese veerandi peale tõusnud. Kui maantee peale jõudsin siis hakkas temperatuuri näidik langema ja 60km sõidu lõpuks oli seier kenasti algasendisse tagasi jõudnud. Ja muidugi siis lõpuks tuli "Low coolant" hoiatus ka SID-i peale. Viimati vaatasin vedeliku taset nädal tagasi ja nüüd oli tõesti u 1 cm võrra langenud. Valasin siis natukene juurde. Muidu varem ei ole mingit kadu täheldanud.
Täna hakkasin maalt tagasi sõitma. Lasin ennem tükk aega kohapeal käia aga temp. näidik ei kavatsenudki enam kuhugile tõusta. Sõidu peal meenus et eile käivitades oli salongi soojendus välja lülitatud. Panin sõidu ajal ka soojenduse siseõhu peale ja paari minuti jooksul tõusis seier esimese veerandi peale. Katsetasin veel sõidu jooksul korduvalt sama ja nii oligi: kui salongi soojendus siseõhu peale panna või välja lülitada siis mootori temp hakkab kohe tõusma.
What kind of sourcery is this? Ei tea kas lõhnab ka lihtsalt termostaadi vahetuse järgi?
Kogu seiklus sai muidugi alguse läbikülmunud akust. Mõtlesin nädala alguses, külmade saabudes, et ei hakka iga hommik 2 kilomeetrise sõidu pärast enam autot käima panema ja jätsin ta niisama sinnapaika. Eile üritasin uksi puldist lahti teha aga tulemuseks oli rusuv vaikus. Lähemale minnes selgus et õnneks olidki uksed lahti jäänud. Aku oli küljepealt vist juba õrnalt paisunud. Mõned tunnid soojas toas, uuesti peale ja õnneks kõik toimis. Oh well - elad ja õpid
Täna hakkasin maalt tagasi sõitma. Lasin ennem tükk aega kohapeal käia aga temp. näidik ei kavatsenudki enam kuhugile tõusta. Sõidu peal meenus et eile käivitades oli salongi soojendus välja lülitatud. Panin sõidu ajal ka soojenduse siseõhu peale ja paari minuti jooksul tõusis seier esimese veerandi peale. Katsetasin veel sõidu jooksul korduvalt sama ja nii oligi: kui salongi soojendus siseõhu peale panna või välja lülitada siis mootori temp hakkab kohe tõusma.
What kind of sourcery is this? Ei tea kas lõhnab ka lihtsalt termostaadi vahetuse järgi?
Kogu seiklus sai muidugi alguse läbikülmunud akust. Mõtlesin nädala alguses, külmade saabudes, et ei hakka iga hommik 2 kilomeetrise sõidu pärast enam autot käima panema ja jätsin ta niisama sinnapaika. Eile üritasin uksi puldist lahti teha aga tulemuseks oli rusuv vaikus. Lähemale minnes selgus et õnneks olidki uksed lahti jäänud. Aku oli küljepealt vist juba õrnalt paisunud. Mõned tunnid soojas toas, uuesti peale ja õnneks kõik toimis. Oh well - elad ja õpid
-
- Postitusi: 1048
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
jep, täna hommikul kell pool üheksa oli Tartust 15 km lõuna pool -22 C:)ot aga teil lõunaosariikides on juba vapsee alaska või? Tallinnas on küll soe...
Täna vaatasin oma auto pealt, salongi hakkab sooja andma mõne km pärast(nulli ümber ilmaga tuli juba ca 2 min peale käivitamist juba mul pussusooja ) kui temp näidik veel sisuliselt nullis, ca 4-5 km sõidu järel on temp näidik esimese veerandkriipsu peal ja 15-20 km maanteesõidu järel tõuseb temp normi praeguse külmaga. Igatahes tundub kõik normis olevat, kui auto nii käitub praeguse -20C juures.
Vajadusel aitan Tartus-Tõrvandis igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi, Autocom,Autel Maxiscan seadmed)
endal samamure põhimõtteliselt sõidukiks saab 9-3 2,2 tdi 2003a 92kw vector.
Sõiduajal kenasti ilusti temp tõuseb normi jääd parklasse seisma sõiduk käib edasi temp langeb .
puhur on madalama astmepeal siis puhub sooja leiget , paned peaaegu põhja tuleb külma
termostaat ? esimene saab ja ei oska arvatagi mis see on , varem toimis kenasti minuarust et ei pannud tähele et temp oleks langenud kohapeal seistes väljas -23c
ja ehk keegi oskaks öelda kus kohas remonditaksse saabi ahjusi ?
hetkel endal tagant ära võetud kuna suitses kui elajas .
Sõiduajal kenasti ilusti temp tõuseb normi jääd parklasse seisma sõiduk käib edasi temp langeb .
puhur on madalama astmepeal siis puhub sooja leiget , paned peaaegu põhja tuleb külma
termostaat ? esimene saab ja ei oska arvatagi mis see on , varem toimis kenasti minuarust et ei pannud tähele et temp oleks langenud kohapeal seistes väljas -23c
ja ehk keegi oskaks öelda kus kohas remonditaksse saabi ahjusi ?
hetkel endal tagant ära võetud kuna suitses kui elajas .
Ilma ahjuta langebki temp kohapeal seistes täiesti alla.
Ilma ahjuta langebki temp kohapeal seistes täiesti alla.
Aitäh sulle nüüd vähe targem .
keegi lõuna eestist tartust ei teda kedagi kes tegeleks ahju remondiga ?
sooviks kvalitseetset kohta et ikka asja saaks toimima . kuna suitseb korralikult kui ahi taga.