Käivitumine ja aeglane soojenemine

Vasta
Werdinand
Postitusi: 92
Liitunud: R Jaan 20, 2006 16:50
Asukoht:
Auto:

#1

L Jaan 18, 2014 0:24

On tekkinud kaks küsimust, mille kohta ei tea, kas on midagi valesti või peabki nii olema?

1. Käivitamisel tundub, et veab vähemalt 4-5 tiiru mootorit ringi enne käima minemist, samas mäletan, kuidas mu küülik enamasti juba poolest tiirust käima läks.

2. Auto soojeneb aeglasemalt, kui mu arust võiks. Lasin seetõttu oktoobris Carringus termostaadi ka ära vahetada, aga pole kindel, kas see midagi muutis. Täna näiteks -14 kraadiga sõitsin alustuseks 20 km maanteel ja pärast 4 km linnas, aga selle ajaga temperatuur normi ei jõudnud, vaid jäi väikse kriipsuvahe võrra ikkagi madalamaks. Salongi hakkas vaikselt sooja puhuma vast poole maa peal ja alles linna jõudes päris korralikult. Kas see lõhnab defektse termostaadi järgi või on ehk uuem mootor nii ökonoomseks aetud, et ülearust soojust ei eraldugi?

Autoks 2007 aasta 9-3, 1.8t
kaameraklõpsud @ phogulum.com
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#2

L Jaan 18, 2014 0:47

Kui diisel, siis on normaalne. Isegi minu 7 aastat vanem Opel läheb suurte külmadega väga aeglaselt soojaks ja selleks võtan alla -15 kraadise ilmaga alati oma 9-5 Griffini :)
Werdinand
Postitusi: 92
Liitunud: R Jaan 20, 2006 16:50
Asukoht:
Auto:

#3

L Jaan 18, 2014 1:26

Diislite kohta olen jah seda lugenud, aga unustasin mainida, et mul on bentsukas.
kaameraklõpsud @ phogulum.com
ronny
Postitusi: 116
Liitunud: T Okt 01, 2013 23:03
Asukoht: Järvakandi
Auto:

#4

L Jaan 18, 2014 12:55

Kas 2.2 diisli puhul on praeguste ilmadega tavaline, et linnas saab temperatuuri peaaegu keskele, aga maanteel kukub tagasi veerandi peale? või peab ikka termostaati vahetama hakkama?
saab93
Postitusi: 97
Liitunud: L Sept 14, 2013 13:23
Asukoht:
Auto:

#5

L Jaan 18, 2014 12:56

Olen kuulnud, et üks võimalus võib olla ka see kui jahutusvedelikku vähe paagis on. Juhul kui jahutusvedelikku sinna maximumi märgi alla jagub siis vist selles ikka asi pole.
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#6

L Jaan 18, 2014 14:08

Kas 2.2 diisli puhul on praeguste ilmadega tavaline, et linnas saab temperatuuri peaaegu keskele, aga maanteel kukub tagasi veerandi peale? või peab ikka termostaati vahetama hakkama?

Termostaat vahetusse.
__In Boost We Trust__
skyline
Postitusi: 1046
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#7

L Jaan 18, 2014 16:31

Praegu kui külma pea 20 kraadi tundub peaaegu normaalne kui 20 km peale seier päris optimumi ei saavutanud. Sõitsin ka täna varahommikul maanteed pidi, käivitades oli -16 C,sõidu peal madalamates kohtades näitas ka -20C. Sõidu pikkuseks 15 km ja ka päris optimumi temp ei saavutanud. Tõsi, salongi küttis korralikult nii 5-7 km pärast peale starti.
Alles paari tunni pärast maalt sama teed tagasi sõites saavutas optimumi. Kuna autol ELM327 seade OBD pesa küljes, siis vaatasin et esimest otsa sõites oli jahutusvedeliku temp lõpuks 71 kraadi, tagasi jõudes juba normaalne ehk 84 kraadi.
Kuna näen, et teemaalgataja on Tartus nagu minagi ja kui soovi on, siis võib ka sinu autole visata OBD diagnostikaseadme külge ja vaadata, mis jahutusvedeliku temp, andurite näidud jm näitajad on. Soovi korral saada PS või helista profiilist leitaval numbril.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
richard
Postitusi: 947
Liitunud: P Apr 07, 2013 11:26
Asukoht:
Auto:

#8

L Jaan 18, 2014 18:19

ot aga teil lõunaosariikides on juba vapsee alaska või? Tallinnas on küll soe...
ndr3k
Postitusi: 87
Liitunud: N Mai 09, 2013 20:17
Asukoht: TLL / EETN
Auto: 9-3SS MY04 2.0t Vector, TurboX

#9

P Jaan 19, 2014 17:41

Mul ka pehmelt öeldes jama selle soojenemisega. Panin eile auto käima ja jätsin 15-20 minutiks kohapeale tiksuma. Ilusti oli temp. näidik esimese veerandi peale tõusnud. Kui maantee peale jõudsin siis hakkas temperatuuri näidik langema ja 60km sõidu lõpuks oli seier kenasti algasendisse tagasi jõudnud. Ja muidugi siis lõpuks tuli "Low coolant" hoiatus ka SID-i peale. Viimati vaatasin vedeliku taset nädal tagasi ja nüüd oli tõesti u 1 cm võrra langenud. Valasin siis natukene juurde. Muidu varem ei ole mingit kadu täheldanud.
Täna hakkasin maalt tagasi sõitma. Lasin ennem tükk aega kohapeal käia aga temp. näidik ei kavatsenudki enam kuhugile tõusta. Sõidu peal meenus et eile käivitades oli salongi soojendus välja lülitatud. Panin sõidu ajal ka soojenduse siseõhu peale ja paari minuti jooksul tõusis seier esimese veerandi peale. Katsetasin veel sõidu jooksul korduvalt sama ja nii oligi: kui salongi soojendus siseõhu peale panna või välja lülitada siis mootori temp hakkab kohe tõusma.
What kind of sourcery is this? :freak: Ei tea kas lõhnab ka lihtsalt termostaadi vahetuse järgi?

Kogu seiklus sai muidugi alguse läbikülmunud akust. Mõtlesin nädala alguses, külmade saabudes, et ei hakka iga hommik 2 kilomeetrise sõidu pärast enam autot käima panema ja jätsin ta niisama sinnapaika. Eile üritasin uksi puldist lahti teha aga tulemuseks oli rusuv vaikus. Lähemale minnes selgus et õnneks olidki uksed lahti jäänud. Aku oli küljepealt vist juba õrnalt paisunud. Mõned tunnid soojas toas, uuesti peale ja õnneks kõik toimis. Oh well - elad ja õpid :wall:
skyline
Postitusi: 1046
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#10

P Jaan 19, 2014 20:32

ot aga teil lõunaosariikides on juba vapsee alaska või? Tallinnas on küll soe...

jep, täna hommikul kell pool üheksa oli Tartust 15 km lõuna pool -22 C:)

Täna vaatasin oma auto pealt, salongi hakkab sooja andma mõne km pärast(nulli ümber ilmaga tuli juba ca 2 min peale käivitamist juba mul pussusooja :) ) kui temp näidik veel sisuliselt nullis, ca 4-5 km sõidu järel on temp näidik esimese veerandkriipsu peal ja 15-20 km maanteesõidu järel tõuseb temp normi praeguse külmaga. Igatahes tundub kõik normis olevat, kui auto nii käitub praeguse -20C juures.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
St1mm
Postitusi: 67
Liitunud: P Okt 18, 2015 14:57
Asukoht:
Auto:

#11

L Jaan 09, 2016 13:15

endal samamure põhimõtteliselt sõidukiks saab 9-3 2,2 tdi 2003a 92kw vector.
Sõiduajal kenasti ilusti temp tõuseb normi jääd parklasse seisma sõiduk käib edasi temp langeb .
puhur on madalama astmepeal siis puhub sooja leiget , paned peaaegu põhja tuleb külma :(
termostaat ? esimene saab ja ei oska arvatagi mis see on , varem toimis kenasti minuarust et ei pannud tähele et temp oleks langenud kohapeal seistes väljas -23c
ja ehk keegi oskaks öelda kus kohas remonditaksse saabi ahjusi ?
hetkel endal tagant ära võetud kuna suitses kui elajas .
saabSS
Postitusi: 901
Liitunud: T Dets 04, 2007 21:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#12

L Jaan 09, 2016 13:21

Ilma ahjuta langebki temp kohapeal seistes täiesti alla.
St1mm
Postitusi: 67
Liitunud: P Okt 18, 2015 14:57
Asukoht:
Auto:

#13

L Jaan 09, 2016 13:34

Ilma ahjuta langebki temp kohapeal seistes täiesti alla.


Aitäh sulle :) nüüd vähe targem .
keegi lõuna eestist tartust ei teda kedagi kes tegeleks ahju remondiga ?
sooviks kvalitseetset kohta :) et ikka asja saaks toimima . kuna suitseb korralikult kui ahi taga.
crowman
Postitusi: 297
Liitunud: T Aug 09, 2011 17:34
Asukoht: Tartu
Auto: SAAB 9-3SC ; SAAB 96

#14

L Jaan 09, 2016 16:22

Tavaliselt vaja vahetada küünal ja põleti sõel...
Sellega peaks iga töökoda hakkama saama
Vasta