6-käigulise automaatkasti mure

D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#1

K Mär 12, 2014 10:48

Eelneval soovitaks TECH2 külge panna e. diagnostika.
__In Boost We Trust__
praktikant
Postitusi: 387
Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
Asukoht: Ida-Tallinn
Auto: 9-3 ----- 2008
9-3 Arc 2006
9-5 NG säästukas

#2

K Mär 12, 2014 10:49

võib olla küll, eriti kui vana õli piisavalt pole.
Kas käsitsi lülitades on kõik samamoodi?
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
praktikant
Postitusi: 387
Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
Asukoht: Ida-Tallinn
Auto: 9-3 ----- 2008
9-3 Arc 2006
9-5 NG säästukas

#3

K Mär 12, 2014 11:18

õli taset peaks vaatama ja kui paigas, siis õli ära vahetama.
Vanarahva tarkus on, et kui vana õli on must ja koleda haisuga, siis see hais tähendab peatseid rahalisi väljaminekuid.
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
skyline
Postitusi: 1046
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#4

K Mär 12, 2014 12:33


Vanarahva tarkus on, et kui vana õli on must ja koleda haisuga, siis see hais tähendab peatseid rahalisi väljaminekuid.


Ja rahalised väljaminekud tähendavad suure tõenäosusega uue või kasutatud asenduskasti ostmist, sest Eestis keegi automaatkäigukaste kvaliteetselt remontida ei oska. Üritatakse vaid s*tast saia teha katse-eksituse meetoditel sinu rahakoti kulul.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
preda
Postitusi: 194
Liitunud: R Nov 18, 2011 22:44
Asukoht:
Auto:

#5

N Mär 13, 2014 8:27

Kust/kuidas seda õlitaset vaadata saab muidu?
jupid
Postitusi: 113
Liitunud: K Mai 07, 2008 12:15
Asukoht:
Auto:

#6

N Mär 13, 2014 8:37

See teema on siin foorumis juba läbi käinud. Otsi. Keegi sai abi kasti õli vahetusest koos läbipesuga. Kui see ei aita, siis solenoidide ploki vahetus ootab sind ees - hind suurusjärk 1000 EUR.
Mr.Happyman
Saabiklubi liige
Postitusi: 44
Liitunud: K Apr 10, 2013 7:07
Asukoht: Birmingham, UK
Auto: Saab 9-3 SC 1,9TiD,2008 & Saab 9-3 SS 1,9Tid 2006

#7

N Mär 13, 2014 10:57

Tervist!

Vaata kas sellest on sulle abi http://www.hobenool.eu/

Mr. Happyman
jupid
Postitusi: 113
Liitunud: K Mai 07, 2008 12:15
Asukoht:
Auto:

#8

N Mär 13, 2014 11:24

...

Või ongi ainsaks variandiks tallinn ja Saabianti?


Tegelikult vist ongi nii, ainus variant on Tallinn ja Saabianti. Mujal Eestimaa peal selle auto automaat kasti õli minu teada ei vahetata :fight:
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#9

N Mär 13, 2014 11:33

Tallinnas peaks ikka mõni asutus veel olema nagu näiteks VM ja Audacer. Või on see tõesti nii eriline kast, et isegi esindus ei julge seal õli vahetada? ;)
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3182
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#10

N Mär 13, 2014 11:42

Kas tegu on selle musta Aero TTiD sedaaniga mis Auto24-st kadunud on? Ma enda TTiD-l sain küll Tartus kasti õli vahetatud. Isegi dünaamilist õlivahetust pakutakse. Kui tõesti oma ajaga muud targemat teha pole siis sõida pealinna.
praktikant
Postitusi: 387
Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
Asukoht: Ida-Tallinn
Auto: 9-3 ----- 2008
9-3 Arc 2006
9-5 NG säästukas

#11

N Mär 13, 2014 11:44

olen aru saanud, et vaja on tõstukit/kanalit ja ühte tööriista, mis õli ülespoole voolama paneks. Võimalik ka võrumaal?
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
Madispoiss
Postitusi: 134
Liitunud: R Aug 04, 2006 7:06
Asukoht:
Auto:

#12

N Mär 13, 2014 12:38

Soovitan kastimurega pöörduda sinna: http://www.mtautokoda.ee/

Käisin enda 9-3 kasti seal tohterdamas ja tulin tagasi naeratava näoga. Mees teab, mis mees teeb! Saabidega tuttav ja teab probleeme.

Oli sarnane mure kastiga nagu esimeses postituses kirjeldatud, ei vahetanud sujuvalt käike ja vahepeal käis ikka väga tugev jõnks ja pöörded viskas lakke enne kui käigu vahetatud sai...
indigo
Postitusi: 33
Liitunud: T Mai 16, 2006 19:24
Asukoht:
Auto:

#13

N Mär 13, 2014 15:58

Tegelikult vist ongi nii, ainus variant on Tallinn ja Saabianti. Mujal Eestimaa peal selle auto automaat kasti õli minu teada ei vahetata :fight:

Või on see tõesti nii eriline kast, et isegi esindus ei julge seal õli vahetada?



See "eriline" automaatkast on Aisin Warner TF-80SC, mida on pandud väga paljudesse autodesse: Volvod, PSA erinevad mudelid, Opelid jne. Sellesse käib originaalõlina Mobil 3309. Õlivahetuseks (läbipesuks) kulub mõistagi rohkem õli, kui kast mahutab. Hõbenool jt käigukastiremontijad ning pädevad Saabidele spetsialiseerunud töökojad peaksid vahetusega hakkama saama. Pärast vahetust tuleks ka adaptsioon teha. Rahalises mõttes peaks sõltuvalt õlikogusest 200-300 € kanti arvestama.
skyline
Postitusi: 1046
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#14

N Mär 13, 2014 17:35

Võrukale soovitaks seada hoopis sammud Lätti Cesisesse. Kuuldavasti parimad mehed siinkandis http://www.recro.eu/ee/
Tartu ei soovita tulla, tegijaid on, aga tihti ei saada hakkama-ütlen omast kogemusest. Tallinnas ka minu teada ükski Saabidele spetsialiseerunud remondikoda otseselt automaatkaste ei remondi, parandage kui eksin. Eks õlivahetust on valmis paljud tegema, aga kui see ei aita sea pigem sammud Cesisesse.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Kasutaja avatar
Oliver777
Postitusi: 301
Liitunud: K Jaan 16, 2013 11:04
Asukoht:
Auto:

#15

R Mär 21, 2014 22:48

Ikka väga karm hind ütleks. Pole just selline raha ka mida tagataskust kohe visata oleks .
Oled mõelnud ka, et mis varajandi kasuks otsutad ? :)

1000 euri pole nii suur summa , aga kui varsti kast otsas jälle ja ikkagi sama rahaline väljaminek tuleb siis 3260 on ikka juba utoopiline hind ! Selle raha eest ilmselt saab esimese otsa SS-i , enamvähem normaalse . :)
Saab 9-3 MapTun Performance
ill
Saabiklubi liige
Postitusi: 1962
Liitunud: T Veebr 27, 2007 13:25
Asukoht:
Auto:

#16

R Mär 21, 2014 23:15

Recros taastatud kasti pole laos?
praktikant
Postitusi: 387
Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
Asukoht: Ida-Tallinn
Auto: 9-3 ----- 2008
9-3 Arc 2006
9-5 NG säästukas

#17

L Mär 22, 2014 8:35

no kui sellised hinnad, siis ma valiks romula kasti. Saaks rutem auto korda ja kui tõesti kunagi uuesti kastiga miski jama tekib, siis oleks 2 kasti, millest üks kokku korjata. Aga noh,kui otsustasid remontida, siis selle raha eest peaks korraliku garantii saama.
Lisaks piltidele oleks foorumlastel õpetlik teada saada, mis põhjustas vee tekkimise, tuulutus rikkis?
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
skyline
Postitusi: 1046
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#18

L Mär 22, 2014 19:25

Veidi kummaline jutt sellelt remondikojalt. Minu teada Saab parandas käigukasti vedelike omavahel segunemise vea ära 2004a lõpuosas. Minu autol olid ka kastis jahutusvedelik ja käigukasti õli kokku saanud ning jamad tulenesid sellest. Aga sul on ju nagu ma aru saan 9-3 facelift ehk SC ja sellel ei saa olla enam võimalust, et vesi, tosool või mis iganes vedelik sinna solenoidblokki sisse saab. Kuidagi kahtlane jutt remondimehelt... mis tundub tuginevat vanal infol, sest sinu auto kasti ei jahutata enam läbi ühe ja sama jahutusradika minu teada
Mis remonti puudutab, siis kasutatud kasti saab ca 500-1200 eur eest, uusi solenoide saab osta eBayst, kui ma ei eksi oli kogu komplekt solenoide koos saatmisega ca 150 euri. Solenoidblokke on ka eraldi müüa kohati. Minu andmed pärinevad küll sügisest kui ma polnud kindel, kas minu kastist enam elulooma saab, toona õnneks sai.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
jupid
Postitusi: 113
Liitunud: K Mai 07, 2008 12:15
Asukoht:
Auto:

#19

L Mär 22, 2014 20:01

Radika probleem (et jahutusvedelik käigukasti õlisse imbus) oli kuni 2005 aasta bensiini mootoritega autodel. Samas olen ka ise kokku puutunud ühe 2005 1,9D aut kastiga millel radika süül kasti õli ja jahutus kokku said. Nii et teema algatajale soe sooovius - vaheta kindlasti ka radikas ära kui kast tõesti vett oli saanud..
skyline
Postitusi: 1046
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#20

E Mär 24, 2014 9:04

Nagu ma meistrimehe jutust aru sain, siis radikas on eelnevalt kellegi poolt juba vahetatud. Ilmselt ongi mingi jama sellega olnud ja asi lihtsalt poolikult parandatud.


Ok, diisel siis erinev veidi.
Aga kui eelmisel korral pandud lihtsalt uus või kasutatud radikas, kus vedelikud taas kokku said, siis soovitan panna kasti jahutuseks eraldi radika, oma auto lasin just sel viisil Tartus Carringis ümber ehitada, et see jama ei korduks.
Sama tööd teeb ka Recro Cesises, eks otsusta kus teha lased, aga mõistlik oleks see ära teha, et sama jama korduda ei saaks.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
praktikant
Postitusi: 387
Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
Asukoht: Ida-Tallinn
Auto: 9-3 ----- 2008
9-3 Arc 2006
9-5 NG säästukas

#21

E Mär 31, 2014 9:28

näeb välja nagu sohu kukkunud maailmasõja aegse lennuki osa
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
mariom
Postitusi: 116
Liitunud: T Sept 18, 2012 11:16
Asukoht:
Auto:

#22

L Apr 05, 2014 18:06

Mul oli samal autol sama jama, et kolmanda pealt neljanda peale lõi tuurid kõrgemale, aga ma tegutsesin kohe ja viisin auto tallinasse flamenkosse dünaamilisele õlivahetusele. Peale seda ei saa arugi, et käigud vahetuvad. Vb sain õigel ajal jaole.
skyline
Postitusi: 1046
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#23

L Apr 05, 2014 23:06

Ega s*tast saia enam ei tee. Vaata milline sul see kast seest välja nägi ja tee oma järeldused. Soovitan teise kasutatud kasti otsida, kulukaks see küll läheb arvestades seda rämedat pappi, mis oled juba kulutanud.
Kast on küll iseõppiv ja seda saab ka õpetada lähtuvalt Wis toodud õpetustest, eelnevalt oleks küll vajalik Tech 2 abil adaptsioonid nullida.
Mul oli kastis sama veaga lausa 2 filtrit puruks löönud selle saastaga. Nüüd kast töötanud peale remontio 6000 km soojana normaalselt, aga külmalt tuleb koha peal minut soojendada, muidu on R peale pannes rõve jõnks läbi kere. Olen ka iga hetk valmis otsima uut kasutatud kasti ja pakutavad variandid on juba ära kaardistatud.
Paraku Eesti remondimehed remondivad neid kaste katse eksituse meetodil, mingeid testpinke neil pole. Sa oleks pidanud ikka Cesisesse minema.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
mariom
Postitusi: 116
Liitunud: T Sept 18, 2012 11:16
Asukoht:
Auto:

#24

E Juun 29, 2015 11:27

Nüüd dünaamilisest õlivahetusest vähe aega möödas ( tehtud 11.2013 ja 44000km tagasi) ükspäev vähe rohkem kiirendades järsku lõi tuurid põhja ja käik sisse ei läinud. Tekkis siis sama jama mis vaevas enne õlivahetust. Ehk siis 3 pealt 4 käik läheb raksuga sisse. Ilmselt see õlivahetus on selline ajutine probleemi lahendus, kuigi 40000 tagant soovitati nagunii uus dün.õlivahetus teha.Või oleks mõtekam kohe lätti sõita, sest ei tahaks eriti peale 300 eurost õlivahetust seda teekonda ette võtta... teised käigud toimivad ilusti.
skyline
Postitusi: 1046
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#25

E Juun 29, 2015 14:51

Soovitaks lahtise pilguga doonorkaste otsida, hinnad on hakanud alanema ja tuleb odavam kui vana katse-eksituse meetodil remontida. Minul seisab komplektne doonorkast garaažinurgas oma päeva ootamas, soetatud eelmine sügis ühest Tallinna lammarist 290 euro eest. Tõsi, seisukorda ei tea, aga kuna sõitva auto pealt, siis lootus vähemalt et probleemide korral saab kahest ühe toimiva kokku ehitada.
Üldiselt tundub, et kui korra on jahutusvedelik kastist läbi käinud ja seal jamasid põhjustanud, siis seda sodi sealt 100% keerukas kätte saada ja aeg ajalt tuleb mingi sodi ja põhjustab anomaaliaid, siis võib jälle tuhangeid kilomeetreid kõik olla väga normaalne. Kuldreegel on see, et esimese käigukasti veateate peale ei maksa Saabiga kohe kaprremonti tormata, enamik vigasid on mööduvad.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Vasta