Saab 9-3 SS kuumeneb üle

Vasta
ülemus
Postitusi: 45
Liitunud: N Nov 07, 2013 19:01
Asukoht:
Auto:

#1

P Apr 20, 2014 17:26

auto on 2004a saab 9-3 turbo bensukas. Turbo vahetati ära ja peale seda sain sõita paar päeva rahulikult ringi. Nüüd aga mootor kuumeneb üle ja paisupaagil korki maha keerates jahutusvedelik tahab üle ääre tõusta. (peab õhku vaikselt välja laskma, muidu tõuseb kohe üle ääre) Mis võiks viga olla ja kuhu oleks hea pöörduda?
õnnetu värk :(
ülemus
Postitusi: 45
Liitunud: N Nov 07, 2013 19:01
Asukoht:
Auto:

#2

P Apr 20, 2014 18:20

kohapeal käies 20 min ei tõuse temperatuur üle keskmise ja kõik ok ,aga ca 30 min pärast hakkab jahutus tööle ja hakkab jälle kuumaks minema
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#3

P Apr 20, 2014 19:20

ehk täpsustaksid, mida tähendab "kuumaks minema"?
ja et jah. süsteemis on mingi rõhk, nii peabki asi ju olema. kui mootor saavutab töötemperetuuri
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
ülemus
Postitusi: 45
Liitunud: N Nov 07, 2013 19:01
Asukoht:
Auto:

#4

P Apr 20, 2014 19:22

jahutusvedeliku näidik läheb punaseks ja tuleb kiri et peab auto seisma jätma .
ülemus
Postitusi: 45
Liitunud: N Nov 07, 2013 19:01
Asukoht:
Auto:

#5

P Apr 20, 2014 19:44

kuhu viia mida teha?
richard
Postitusi: 947
Liitunud: P Apr 07, 2013 11:26
Asukoht:
Auto:

#6

P Apr 20, 2014 20:22

esialgu võiks viia sinna tagasi kus turbo ära vahetati/remonditi.
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#7

P Apr 20, 2014 21:15

Kui mootor üle kuumeneb, tasuks kontrollida kas termostaat avaneb ja ventikas rakendub. Kuhu viia - googelda saabi remont.
Kasutaja avatar
Oliver777
Postitusi: 301
Liitunud: K Jaan 16, 2013 11:04
Asukoht:
Auto:

#8

E Apr 21, 2014 2:17

Saabi rem kohti mõni ikka on kuhu on suksu viia ! :)
Saab 9-3 MapTun Performance
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#9

E Apr 21, 2014 9:27

Ventilaator hakkab töötama? Kui ei, vaata juhtmeid.
__In Boost We Trust__
ülemus
Postitusi: 45
Liitunud: N Nov 07, 2013 19:01
Asukoht:
Auto:

#10

E Apr 21, 2014 9:54

hakkab jah , arvatakse et plokikaanetihend hoopis :///
SvenR
Postitusi: 269
Liitunud: T Mär 05, 2013 8:53
Asukoht: Võrumaa
Auto:
Kontakt:

#11

E Apr 21, 2014 10:41

Et nagu pandi toimiv turbo külge ja puhus tihendi minema? Rõhku ei keeratud peale? Võta kork paisupaagil maha ja pane käima, kui plokikaanetihend siis peaks elama hakkama vedelik paagis. Kas sellel isendil tuleb mõni tõsisem voolik ikka ka paisupaaki, mitte nagu osadel japsidel kus ainus voolik mis paisupaaki tuleb on radika ülevoolu "kõrs".
Rootslane kagunukas!
Volvo diagnostika 1996-2016 autod, FB Volvokodu.
ülemus
Postitusi: 45
Liitunud: N Nov 07, 2013 19:01
Asukoht:
Auto:

#12

E Apr 21, 2014 11:26

jah voolikud on korralikud, õhtul proovin kas mullitab
ülemus
Postitusi: 45
Liitunud: N Nov 07, 2013 19:01
Asukoht:
Auto:

#13

E Apr 21, 2014 20:21

mullitama ei hakanud ja suht kauaks jääb näidik normi ehk siis poole peale, ja kui sõita nats ringi siis hakkab järsult üle poole tõusma jälle...
sõber vaatas ütles et äkki veepump või termostaat, aga ei teadnud kuidas täpsemalt jupsima hakkab nendega
ülemus
Postitusi: 45
Liitunud: N Nov 07, 2013 19:01
Asukoht:
Auto:

#14

K Apr 23, 2014 14:04

radikas umbes tuleb läbi pesta ja termostaat läbi, plokikaanetihend õnneks ok
Andre83
Postitusi: 249
Liitunud: K Sept 23, 2009 23:42
Asukoht:
Auto:

#15

N Apr 24, 2014 8:30

... ja paisupaagil korki maha keerates jahutusvedelik tahab üle ääre tõusta. (peab õhku vaikselt välja laskma, muidu tõuseb kohe üle ääre):(

Paisupaagi korki ei tohiks lahti keerata, kui jahutusvedelik on kuum. Võib juhtuda, et saad selle korgiga ja kuuma jahutusvedelikuga litaka mööda nägemist.
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#16

N Apr 24, 2014 9:21

... ja paisupaagil korki maha keerates jahutusvedelik tahab üle ääre tõusta. (peab õhku vaikselt välja laskma, muidu tõuseb kohe üle ääre):(

Paisupaagi korki ei tohiks lahti keerata, kui jahutusvedelik on kuum. Võib juhtuda, et saad selle korgiga ja kuuma jahutusvedelikuga litaka mööda nägemist.


Võib! Isegi peab kui rõhk süsteemis, muidu torud või radikad võivad lõhki minna. Loomulikkult aeglaselt avada!
__In Boost We Trust__
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14296
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#17

N Apr 24, 2014 9:44

duh... võib ja peab...
Ei pea ja ei või... Jahutussüsteemis on rõhk ette nähtud, seda selleks, et tõsta jahutusvedeliku keemistemperatuuri. Paisupaagi kork on ka ülerõhuklapiks ja peab laskma liigse rõhu välja! Kui ta seda ei tee, on ta vigane ja tuleks vahetada. Ja kui on nii palju rõhku süsteemis, et voolikud ja radikad lendama hakkavad, siis on kusagil midagi väga mäda ja selle autoga tuleks kiiremas korras remonti suunduda.
Kui kuumal mootoril keerata paisupaagi kork maha, langeb rõhk süsteemis ja vedelik võib seetõttu keema minna! See ei loe, et keerad vaikselt, et kork veel natuke peal on, sealt vahelt võib sellegipoolest keevat vedelikku igas suunas välja pritsida. Tulemuseks võib olla hunnik põletusi korgikeerajal.

Ärge kurat õpetage inimesi, et muudkui peab ja võib!
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#18

N Apr 24, 2014 12:39

duh... võib ja peab...
Ei pea ja ei või... Jahutussüsteemis on rõhk ette nähtud, seda selleks, et tõsta jahutusvedeliku keemistemperatuuri. Paisupaagi kork on ka ülerõhuklapiks ja peab laskma liigse rõhu välja! Kui ta seda ei tee, on ta vigane ja tuleks vahetada. Ja kui on nii palju rõhku süsteemis, et voolikud ja radikad lendama hakkavad, siis on kusagil midagi väga mäda ja selle autoga tuleks kiiremas korras remonti suunduda.
Kui kuumal mootoril keerata paisupaagi kork maha, langeb rõhk süsteemis ja vedelik võib seetõttu keema minna! See ei loe, et keerad vaikselt, et kork veel natuke peal on, sealt vahelt võib sellegipoolest keevat vedelikku igas suunas välja pritsida. Tulemuseks võib olla hunnik põletusi korgikeerajal.

Ärge kurat õpetage inimesi, et muudkui peab ja võib!


Ma mainisin hädavajalikku protseduuri, mida enne töökoda pääsemist teha. See ei ole probleemi lahendamine, vaid et mitte tekkitada purunenuid radikaid ja lõdvikuid. Korgis klappid ei suuda nii palju rõhku väljaajada kui plokikaane tihed annab otsad.
Enda autol just hiljuti plokikaane tihend mädanes ära ja kõige ebasobilikul ajal, reede õhtul, pani rõhku süsteemi. Panin auto seisma, väga ettevaatlikult tegin korgi natukene lahti, et rõhk pääseks välja. Natukene lahtise korgiga sain sõita kojuni ära ja esmaspäeval ka remondimeesteni. Kui kork oleks kinni vaevalt kannataksid radikad ja torud survet ära. Kõik sõltub ka kui tugev surve tekkib süsteemi, mina sain nii hakkama.
__In Boost We Trust__
ülemus
Postitusi: 45
Liitunud: N Nov 07, 2013 19:01
Asukoht:
Auto:

#19

N Apr 24, 2014 13:23

selged sotid. mul ei oleks kannatanud korki isegi natukene lahti jätta sest surus vedeliku julma survega ülespoole kohe. miskit oli vist väga umbes ja pekkis
.Täna autojärgi whoop whoop:head:
Vasta