9-3 elektriviga ?

Vasta
Siiiim
Postitusi: 14
Liitunud: T Juul 29, 2014 19:50
Asukoht:
Auto:

#1

R Sept 11, 2015 20:26

Tere
Esmaspäeva õhtul ilmnes autoga (Saab 9-3, 2007, 1.9TDI) üks imelik probleem, millele siiani lahendust pole leidnud. Olin auto ära parkinud kui süüdet välja keerates läks järsku autol justkui kogu elekter järelt ära -raadiopilt kadus eest, spidomeetri seierid hakkasid häälekalt võbelema. Hetke pärast tuli raadiole pilt tagasi täpselt nagu siis, kui aku oleks järelt ära võetud - ees lihtsalt kellaaeg (nullitud) ja kui raadio päris tööle paned, siis hakkab uuesti raadiojaamu otsima jne. Võtsin võtme välja, panin tagasi sisse ja kadunud oli ka rooliluku mahatulemise klõps, mis alati juhtme sissepanekuga kaasa käib. Peale seda kohe uuesti autot käivitades ja mõneaja pärast seisates sama elektri järeltkadumise lugu enam ei olnud. Jätsin auto sinnapaika ja ei osanud sellest midagi arvata.
Järgmisel hommikul tööleminnes oli kõik korras seni, kuni tuli vähe järsem pööramine teha (tavaline parklast väljasõitmise 90 kraadine pööre), kui hästi korraks lõi põlema ABS tule ja korra kadus ka raadiopilt. Sel korral ei nullinud raadiot ära, vaid lihtsalt korra pilt võbeles. Teise auto taga sõites võis samal hetkel ka näha, et ka tuled hakkasid võbelema ja läksid korraks nõrgemaks. Nii juhtus igal nö järsemal pööramisel, et korra lööb tule põlema ja raadiopilt läheb sekundiks eest ära. Jätkus ka auto seiskamisel sama lugu, nagu esimesel korral - nullib raadio ära, kellad võbelevad jne.
Ei osanud ise asjast midagi arvata ja viisin auto esimesse remonditöökotta lihtsalt selleks, et korra arvuti taha panna. Näitas mõningaid vigu - üks neist oli seotud vooluga, kuid ei osatud midagi selle peale öelda ja nulliti korra, et näha, mis siis toimub. Jah, koju sõites tundus kõik korras olevat, aga nagu hiljem selgus, siis see oli ainult ühekordne lõbu ja probleem naasis autot seisates.
Järgmisena sain aja Troost Autosse, kus peaksid olema mehed, kes rohkem Saabidega tegelenud. Veetsin seal kõigepealt üsna pikalt aega lihtsalt selleks, et probleemi selgitada. Võib olla nad siiani arvavad, et olen ise probleemi välja mõelnud, sest nende sõnul on see täielik anomaalia ja sellist asja pole mitte kunagi mitte kellelgi teisel olnud ja nad ikka väga palju Saabe parandanud. Rääkisin seal kokku 3 spetsialistiga ja ühtki lahendust ei tundund tulevat. Kolm korda pandi autole arvutit järgi, aga nende sõnul ainus viga oli seotud madala vooluga (?) ja sellest ei osanud nad midagi arvata. Arutasime üsna pikalt mida teha ja lahenduseni ikka ei jõudnud. Pakkusin neile välja ise 3 võimalikku viga - süütelukk, CIM ja roolilint vms. Vaadati paljulubava näoga - jah, sümptomite järgi võiks justkui kõik need seotud olla. Lõpuks leidsid spetsialistid, et nende arvates on ikkagi süütelukus viga. Küsisin, kas see ikka võib olla see jne, aga öeldi, et nii või naa tuleb Saabil süütelukk ühel või teisel hetkel ära vahetada. Suures lootuses võtsin siis ette selle 153€ vahetuse...
Algus oli paljulubav, esimene õhtu ei ilmnenudki viga ja kõik tundus ilus. Ka järgmisel hommikul ei ilmnenud viga... Täna õhtul käisin poes ja pidin taas ette võtma vähe järsema pöörde ehk tavalise 90 kraadise ning viga tagasi.
Täiesti nõutu - kas keegi millegi sellisega varem kokku puutunud? Rohkem "ehku" peale ühtegi vahetust ei tahaks teha. Helistasin ka Saabiantisse, aga seal katkestati mu jutt kiirelt ja sain sealt väga ülbe vastuse, et nemad võivad kiirelt tegeleda mootoritule jms põlemise vigadega, aga muud diagnosti pole neil aega kaks nädalat teha ja siis ka ei tea, kunas parandada saab.

Pikk jutt, kui keegi oskab midagi öelda ja aidata. On teretulnud!
Tänan!
Myke
Postitusi: 710
Liitunud: E Mai 19, 2008 17:01
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 SC 06" Vector

#2

R Sept 11, 2015 20:34

Pikk ja segane lugu aga küsiks kas see sümpton tekib ka rooli kohapeal keerates?

Väike ülevaade autost ka http://saabworld.net/f146/bus-diagnostics-communication-saab-9-3-2003-2006-a-25524/
mihhail1988
Postitusi: 162
Liitunud: E Okt 20, 2014 10:40
Asukoht:
Auto:

#3

R Sept 11, 2015 20:38

Mina vaataks generaatorit üle, sest pöörates 90 graadi rooli hüdraulika pump langetab pöördet ja kui geneka pingeregulaator pinget ei hoial ja lühistab kuskil siis see viga täitsa loogiline, vaid see oi ainult suund mida tasub ülevaadata. Alusta tühjakäigus pinge mõõtmist ja vaata mida näitab 13.5v- 14.5 ok üle või alla ....halvati. Minu arvamus!!! kes mida paremini oskab andke minna.:drink:
Milleks sõita autoga, kui võib lennata Saabiga™
Siiiim
Postitusi: 14
Liitunud: T Juul 29, 2014 19:50
Asukoht:
Auto:

#4

R Sept 11, 2015 20:57

rooli kohapeal põhja pole proovinud keerata.. homme proovib ka selle ära vaatab mis teeb.
ja generaator näitab tühikäigul 13,7v
mihhail1988
Postitusi: 162
Liitunud: E Okt 20, 2014 10:40
Asukoht:
Auto:

#5

R Sept 11, 2015 21:57

Ok, kui sama näitab ka rooli keerates siis jääb ära...ehk siis selles vahemikus mis on eelnevalt mainitud:beer:
Milleks sõita autoga, kui võib lennata Saabiga™
Siiiim
Postitusi: 14
Liitunud: T Juul 29, 2014 19:50
Asukoht:
Auto:

#6

R Sept 11, 2015 22:08

Loodame parimat. Ausalt ei viitsi Bingot mängida ja kõiki juppe ära vahetada.. mis realselt võisid töödata.
:beer:
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#7

R Sept 11, 2015 22:18

Närilised võib olla tegid oma töö.
__In Boost We Trust__
mad1
Postitusi: 601
Liitunud: K Dets 15, 2004 0:46
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#8

E Sept 14, 2015 9:30

Pikk ja segane lugu aga küsiks kas see sümpton tekib ka rooli kohapeal keerates?

Väike ülevaade autost ka http://saabworld.net/f146/bus-diagnostics-communication-saab-9-3-2003-2006-a-25524/


sai selgelt väljendatud, et vea otsinguks on vaja pikemat aega broneerida ja midagi kindlat ei lubanud. autol esinesid pingevead ja ei midagi muud. süüteluku vahetusega ei garanteerinud vea kadumist.see oligi kliendiga kokkulepe.

öelda pole siin midagi. vaja on asjaga tegeleda.teostada pin data jne. foorumis saab auto harva korda. pigem jooksutatakse erinevate diagnoosidega juhe kokku...
Siiiim
Postitusi: 14
Liitunud: T Juul 29, 2014 19:50
Asukoht:
Auto:

#9

E Sept 14, 2015 21:02

Pikk ja segane lugu aga küsiks kas see sümpton tekib ka rooli kohapeal keerates?

Väike ülevaade autost ka http://saabworld.net/f146/bus-diagnostics-communication-saab-9-3-2003-2006-a-25524/


sai selgelt väljendatud, et vea otsinguks on vaja pikemat aega broneerida ja midagi kindlat ei lubanud. autol esinesid pingevead ja ei midagi muud. süüteluku vahetusega ei garanteerinud vea kadumist.see oligi kliendiga kokkulepe.



öelda pole siin midagi. vaja on asjaga tegeleda.teostada pin data jne. foorumis saab auto harva korda. pigem jooksutatakse erinevate diagnoosidega juhe kokku...


Muidugi ei saa foorumis autot korda. Lihtsalt oli huvi teiste inimeste käest ka küsida. Kas kellegil äkki on veel selliseid sümptomeid esinenud. Äkki saan seal ise midagi ära teha hoopis.
Suured tänud!
Vasta