4veolised V6 aero XWD, R4 Hirch XWD, Turbo X

farmacoma
Saabiklubi liige
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#26

K Mär 02, 2016 21:27

Niipalju kui ma näinud olen, sõidab Jaanus väga rahulikult. Ma nimelt elan ta töökoha lähedal ja juhtunud aastate jooksul palju nägema. Ma ise nii rahulikult ei suudaks sellega ega ka enda omaga :P

Viimane kord Tallinn-Tartu tripil sain keskmiseks kuluks 7,9 :thumb:
Muidu igapäevaselt Harjumaalt Tallinna töölkäik, lõunased tiirud linnavahel, keskmine kulu 12-12,5 :)
Need numbrid on võetud eSID2 järgi, mis on üpris võrreldav reaalse kuluga.


Kui palju V6-ga xwd 9-3 reaalselt kütust kulutab? Jättes välja äärmused nagu ökosõit ja foorist foorini võidusõit, milliseid numbreid kompul näete ja kas need klapivad täispaagi meetodiga?
Kasutaja avatar
dreamer12
Postitusi: 494
Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
Asukoht: Viimsi
Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-3 2,8T MY08; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
Kontakt:

#27

K Mär 02, 2016 22:20

Vähemalt minu 2.8 teeb meeldivat häält, võibolla isegi liiga palju:)
Samas on see vist vägagi isiklik piir, mis on kellegile palju või liig vaikne


2,8T on raudselt parima häälega Saabi mootor (eriti käivitades!)! Kuigi tegelikult on see Holdeni mootor, mille Saab ümber seadistas. Omal ajal sai see väga positiivset vastukaja: http://www.nextcar.com.au/n.saab.2005.engine.05dec.html. On praktikas ka väga töökindel ja murevaba. Tõsi kütust rüüpab see ca 14 l/100 km, maanteel siiski meeldiva 7,5 l/100 km.

100 km/h saabub 2,8T-l Turbo X peal manuaalkastiga napilt alla 6 sekundi. Seda on tuunijad veel alla saanud, ca 5 sek on igati realistlik. See, mis selle mootoriga ei sobi on Saab automaatkast, see võtab minekut palju maha, sest kast on vana ja aeglane. Enamus Turbo X teste ka seda autole ette heidab.

Manuaaliga on 2,8T igati fun mootor, tuleb vaid veojõukontroll maha võtta, et fun avalduks täielikult. 4 vedu võimaldab paremal reaalset edasi astumist, kuid peab arvestama, et see Haldex süsteem on üsna kehva töökindlusega. Just see mootor on peamine kriteerium, miks see auto on veel alles. Nii hea mootoriga autosid on harva. Isegi kütusekulu on selle kõige kõrval üsna ebaoluline. Ühtlane minek igas olus, töökindlus, väga OK hoolduskulud ja hea kiirendus on siin peamised, mis sellest nii hea teevad.
www.wellnessorbit.com - vaimse vormi koolitused ettevõtetele
www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
AndresV
Postitusi: 899
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 vedu
Kontakt:

#28

N Mär 03, 2016 13:45

Arvata oli, et Haldex ei ole kõige töökindlam süsteem selle auto küljes. Milliseid probleeme on olnud ja kus olete ravimas käinud?

Kuidas Saabi xwd keskmisest äkilisema reavahetuse korral käitub?

Just lugesin mingi teise haldexiga auto kohta, et lubas küll kenasti vasakule reastuda aga (äkilisemalt) tagasi reastumisel sattus segadusse ja hakkas välimist esiratast pidurdama. Paha lugu kui enam oma ritta tagasi ei saa :). Infoallikas võis olla värske TM, suurte maasturite test.
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1511
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-3 Aero XWD
Kontakt:

#29

N Mär 03, 2016 13:54

Minul on siiani olnud problee, et tagumised self-leveling amordid on läbi kuivõrd seda üldse haldexiga on seotud. Enne minu käes olemist on VM-s taastatud kardaan. Rohkem probleeme pole täheldanud nii töökindluse kui juhitavuse osas. Räägitakse mistahes aga ma ei vahetaks kunagi muuveolise vastu autot.
mart284
Iks-mees
Postitusi: 2117
Liitunud: L Aug 11, 2007 20:53
Asukoht: Harku
Auto: Saab

#30

N Mär 03, 2016 18:41

:cool:
Minu omal on katus ja esiklaas algupärased:)

Haldex on kena ja toimib väga hästi, tagasild ja gardaan on vahetatud, mootoris ketid ja veepump, kõik piduriga seotud asjad, jahutusvee paisupaak, ning rattalaagrid on tellimuses... peale nende pisiasjade kestab väga hästi.
4x4 toimib selle masina puhul üllatavalt sujuvalt ja ainult siis, kui hullata on soov, tuleb ESP välja keerata. Liikluses ei sega ta kohe kuskilt otsast. Suvel ei õnnestunud mul seda kollast tulukest, mis libisemist hoitaba, isegi vilkuma saada:)

Kui kütet vähem läheks ja ei laguneks, siis isegi julgeks soovitada:)
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1511
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-3 Aero XWD
Kontakt:

#31

N Mär 03, 2016 21:12

Mina küll soovitaks. 9-3 siiani minu kõige murevabam auto ja kütusekulu on teisejärguline :) Kui ökoliikurit tahta siis niikuinii selle auto poole ei vaata.
Va1dek
Postitusi: 58
Liitunud: R Jaan 10, 2014 14:17
Asukoht:
Auto:

#32

R Mär 04, 2016 11:52

Blocketis on päris palju nii Turbo X, V6, kui ka 9-3X XWD masinaid ;)
Kasutaja avatar
dreamer12
Postitusi: 494
Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
Asukoht: Viimsi
Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-3 2,8T MY08; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
Kontakt:

#33

R Mär 04, 2016 21:17

Väga palju neid XWD-sid ka pole. Siin otsingu tulemile otse link:
http://www.blocket.se/hela_sverige?q=Saab+XWD&cg=0&w=3&st=s&c=&ca=11&is=1&l=0&md=th

Üldiselt on seal ka korralikud, ajalooga ja hea lisavarustusega (kõik kolm tingimust täidetud) autod kallid. Igal juhul tuleb Saabi puhul vaadata hooldusajalugu. Korralikul Saab fännil on see ka reeglina olemas. Ja reeglina on tal ka auto korralik ja hea varustusega. Samas liigub ka odavaid ja käest lastuid ja päris palju. V6 seda veel talub. XWD võiks aga ära unustada, kui hooldatud pole, muidu on täpselt nagu mart284 kirjeldab!



Haldex on kena ja toimib väga hästi, tagasild ja gardaan on vahetatud, mootoris ketid ja veepump, kõik piduriga seotud asjad, jahutusvee paisupaak, ning rattalaagrid on tellimuses... peale nende pisiasjade kestab väga hästi.


www.wellnessorbit.com - vaimse vormi koolitused ettevõtetele
www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
AndresV
Postitusi: 899
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 vedu
Kontakt:

#34

R Dets 15, 2017 11:13

Pea 2a tagasi seda teemat alustades oli mul mõttes eelkõige 4vedu, mitte niivõrd kütusekulu või salongiviimistlus. Olles vahepeal 4veolise kasutajaks saanud, lükkasin eile (esimesi kordi) stabiilsuskontrolli maha, käigukasti äkilisemaks, sõitsin vallatult ja tundsin võimsalt, et ma olen elus ja elu on elamist väärt :P

Õhtul hiljem hakkas vaevama küsimus - kuidas 4veolise veojõukontroll aru saab, et pidamist on napilt? Pidurdatakse neid rattaid (või paremal juhul jagatakse momenti ümber) mis pöörlevad teistest kiiremini? Aga mis saab siis kui kõik 4 ratast (piisavalt) võrdselt läbi libisevad? Kas siis lubab juhtloogika rehvid kasvõi suitsema vajutada, veojõudu piiramata?
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13570
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#35

R Dets 15, 2017 11:23

See oleneb ilmselt sellest, milline 4veo süsteem kasutusel on ja siis tuleb ilmselt internetist näpuga järge ajada..:) Youtube on ilmselt videosid täis, "how haldex works", "how torsen works" jne jne...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Piktor
Saabiklubi liige
Postitusi: 279
Liitunud: E Okt 12, 2015 15:01
Asukoht: Järvamaa
Auto: Saab 9-5 wannabe Hirsch| Saab 99 EMS

#36

R Dets 15, 2017 11:57

Tavaliselt on kiirendusandur mis jälgib kiiruse kõrget kasvu, vähemalt insignial olen täheldanud sellist asja selliste ilmade puhul nagu täna.
Autode remont ja diagnostika Järvamaal
51960883
AndresV
Postitusi: 899
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 vedu
Kontakt:

#37

R Dets 15, 2017 13:13

Cyber kirjutas:
R Dets 15, 2017 11:23
See oleneb ilmselt sellest, milline 4veo süsteem kasutusel on ja siis tuleb ilmselt internetist näpuga järge ajada..:) Youtube on ilmselt videosid täis, "how haldex works", "how torsen works" jne jne...
Ei eeldagi saabifoorumis torseniga Quattro, 4maticu või Subaru arutelu. Mõtlesin üldisemalt, populaarteaduslikumalt. Kiirendusandur oli jättebra vihje :).
mart284
Iks-mees
Postitusi: 2117
Liitunud: L Aug 11, 2007 20:53
Asukoht: Harku
Auto: Saab

#38

R Dets 15, 2017 14:00

Mu praegune 4x4 liikur sõitis 4,5s sajani niiskel asfaldil, tänava seades ja täna hommikul sai küll veidi kõik rattad libisema, kuid suitsema saamisest on asi kaugel. Kuidas ta seda kontrollib? Ei mina tea:) Õnneks piisavalt vähe kontrollib ja laseb juhil ka veidi rõõmu tunda. Hullema lumega tuleb vast lumise tee reziim valida...
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13570
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#39

R Dets 15, 2017 15:25

Lisaks kasutavad nad kõik ilmselt ABS-i anduritelt tulevat signaali ja võrdlevad rattakiirusi jms. Sinna otsa erinevate suundade kiirendusandurid, mootoripöörded jms..

Ma arvan, et sellist teoreetilist situatsiooni, kus kõik rattad ideaalselt ühtemoodi läbi libisevad on võimalik ainult laboris laua peal simuleerida..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
jupid
Postitusi: 112
Liitunud: K Mai 07, 2008 12:15
Asukoht:
Auto:

#40

N Jaan 11, 2018 13:22

"Yaw rate sensor" peaks olema see andur mis jälgib auto kiirendust nii pikki suunas kui külg suunas. Kui kõik rattad koha peal ringi kaabivad aga auto edasi ei liigu, siis see andur annab teada, et auto ei liigu ning veojõu kontroll rakendatakse. Sama anduri info põhjal peaks töötama ka ESP.
Vasta