9-3 2008 automaat kasti õli vahetus

Kasutaja avatar
yllar
Postitusi: 500
Liitunud: L Juun 17, 2006 17:29
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-3 SC Aero
Kontakt:

#26

P Juul 30, 2017 18:33

Sai siin vahepeal suheldud Hõbenoolega õlivahetuse teemadel. Nemad panevad käigukasti sünteetilist õli mida väidetavalt soovitab antud käigukasti tootja. Väide mida autotooja WIS pakub- sünteetilise ja mineraalse õli fraktsioon on erinev - ei pea nad oluliseks.
Ehk siis dünaamiline õlivahetus seal on omal riiskol.

Lisati veel,et võin ka oma õliga tulla kui kardan nende õli.
Kasutaja avatar
yllar
Postitusi: 500
Liitunud: L Juun 17, 2006 17:29
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-3 SC Aero
Kontakt:

#27

T Aug 01, 2017 11:09

Üks Tallinna dünaamilise vahetuse pakkuja (Carvex) teeb vahetust selle õliga. Et tegemist mineraalõliga näitab ainult katoloogi paigutus kodulehel. Küsiti muidugi sama õli eest 2x rohkem raha kui Määrdekeskuses. Igaks juhuks tegin päringu ka õlitootjale, näis kas keegi vastab.
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 1041
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto: NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY11

#28

T Aug 01, 2017 11:37

VM's 17,76€ liitrihind letis originaal õlile. Klubiliikmele nõks alla 15.
Kui ise õli viia, huvitav mis siis Hõbenool raha tahab... peaks uurima
entson
Postitusi: 336
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#29

T Aug 01, 2017 17:31

Kuidas tead kogust kaasa võtta? Nemad pumpavad niikaua õli läbi, kuni hakkab puhas välja tulema ja see kogus võib vägagi erinev olla samadel kastidel.
Saan harva sõita SAABIGA.
caarel
Postitusi: 272
Liitunud: N Veebr 22, 2007 15:50
Asukoht:
Auto:

#30

T Aug 01, 2017 18:00

Kui siia lisada tulpadena kastitootja vs autotootja nõuded, siis saame päris veidra tabeli.
Näiteks NG9-5 kasti tehasepoolne õlivahetuse välp on ette nähtud 20 000km. GM pani selle kunagi kõrgema ja nüüd on toonud vist 75 000 peale. Hõbenooles mehed vaatasid ka ja imestasid, et mismõttes kastitootja ütleb nii lühikese välba. Autotootja ju tahab kulusid madalana näidata. Just oli alles riiklik tellimus, kus otsustavaks sai just hoolduskulude madal hind.
Autotootja paneb nõudesse veel tehasest erineva õli ka ja kooslus ongi toretsev kliendi rahakoti peal elamine. Muudkui aga käi ja remondi ja valavad õnnelikult solki masinasse edasi ja vahetavad kastis juppe räige raha eest. Mootoritega sama lugu. Autotootja õli vs poest Mobil1, ketivenivus esimesel 100 000km, teisel juhul 225000km. Just nii palju mängibki õige õli rolli.
Reedel on Hõbenooles kasti õli vahetus ja ma kohe põnevusega ootan seda.
Kasutaja avatar
yllar
Postitusi: 500
Liitunud: L Juun 17, 2006 17:29
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-3 SC Aero
Kontakt:

#31

T Aug 01, 2017 23:44

Kas tõesti pakub autotootja valet õli kasti ( mineraali sünteetika asemel)? Kui tootja poolt on kasti paigaldatud mineraalõli ja Hõbenool teeb dünaamilist sünteetilise õliga, kas vana õli eemaldatakse jäägitult ? Kas õlide fraktsiooni erinevused( lisaks ka määrimisomadused erinevate temperatuuridel) ei mängi rolli kasti töös ja kulumises? Mind isklikult Hõbenoole väited ei veena kuna puuduvad viited dokumentatsioonile.

Püüdsin kontakteeruda kastitootjaga kuid ei leidnud e-maili. Jaapanlastega suhtlus ka varasemalt suht vaevaline.
Tundub et hetkel nad seda konkreetset 6 käigulist kasti ka enam ei tooda.
Kasutaja avatar
yllar
Postitusi: 500
Liitunud: L Juun 17, 2006 17:29
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-3 SC Aero
Kontakt:

#32

T Aug 01, 2017 23:50

VM's 17,76€ liitrihind letis originaal õlile. Klubiliikmele nõks alla 15.
Kui ise õli viia, huvitav mis siis Hõbenool raha tahab... peaks uurima


Ei tea kuidas Hõbenooles lood on aga Carvex pakkus töö hinnaks 60+km. Samas ei tea kas oma õliga löögile pääseb. Dünaamiliseks vahetuseks oli kalkuleeritud 9,5 L õli.
praktikant
Postitusi: 340
Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
Asukoht: Ida-Tallinn
Auto: 9-5 Griffin 1998
9-3 Arc 2006

#33

K Aug 02, 2017 10:47

Dünaamiline õlivahetus on müüt, mis on õnnestunult marketingitrikiks pööratud. Maast leitud raha :P
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 6994
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#34

N Aug 03, 2017 8:08

Dünaamiline õlivahetus on müüt, mis on õnnestunult marketingitrikiks pööratud. Maast leitud raha :P


110% sinuga päri.
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 1041
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto: NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY11

#35

N Aug 03, 2017 8:37

Ma olen nõus, et kui kast juba trikitab siis ei ole sellel mõtet, aga ennetav täielik õlivahetus miks peaks mingi trikk olema ma aru ei saa.
Kuidagi tuleks ju see õli kätte saada turbiinist, kus on liitrite kaupa seda sees.
AndresV
Postitusi: 899
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 vedu
Kontakt:

#36

N Aug 03, 2017 11:50

Ma olen nõus, et kui kast juba trikitab siis ei ole sellel mõtet, aga ennetav täielik õlivahetus - miks peaks mingi trikk olema, ma aru ei saa.
Kuidagi tuleks ju see õli kätte saada turbiinist, kus on liitrite kaupa seda sees.


Ma arvan samamoodi. Kui auto juba töökojas ja üles tõstetud, siis miks piirduda pooliku tööga kui on võimalik ka kogu õli korraga ära vahetada? Kas mingi osa jääb ikkagi vahetamata? Kas trikk seisneb selles, et tegijad küsivad selle täieliku (?) töö eest ebaproportsionaalselt suure rahanumbri?
Kasutaja avatar
yllar
Postitusi: 500
Liitunud: L Juun 17, 2006 17:29
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-3 SC Aero
Kontakt:

#37

N Aug 03, 2017 12:00

Ma olen nõus, et kui kast juba trikitab siis ei ole sellel mõtet, aga ennetav täielik õlivahetus - miks peaks mingi trikk olema, ma aru ei saa.
Kuidagi tuleks ju see õli kätte saada turbiinist, kus on liitrite kaupa seda sees.


Ma arvan samamoodi. Kui auto juba töökojas ja üles tõstetud, siis miks piirduda pooliku tööga kui on võimalik ka kogu õli korraga ära vahetada? Kas mingi osa jääb ikkagi vahetamata? Kas trikk seisneb selles, et tegijad küsivad selle täieliku (?) töö eest ebaproportsionaalselt suure rahanumbri?


Võib teha arvutusi: tavalise õlivahetuse aeg + õli hulk korrutatud vahetuskordade arvuga. Iseenesest peaks kulu olema sarnane. 3 korraga peaks õli enamvähem puhas olema.
praktikant
Postitusi: 340
Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
Asukoht: Ida-Tallinn
Auto: 9-5 Griffin 1998
9-3 Arc 2006

#38

N Aug 03, 2017 14:48

Jah,suur hulk vana õli jääbki kasti. See pole probleem, sest sellega on kasti projekteerimisel arvestatud. 70 aastat on automaatkastid sedasi ehitatud ja turbiini külge õlipunn panemata jäetud. Unustatud:)
See on kõikide hüdraulikate puhul nii, näituseks hüdrosilindrist ka ei saa vana õli välja.
Seda asjaolu on vääralt tõlgendatud nagu süsteemi puudust. Mida see ei ole. Ei maksa arvata, et aastakümnete jooksul on kastiehitajad midagi kahe silma vahele jätnud.
Ehk siis kaubanduslik trikk on selles, et makstakse mittevajaliku asja eest. Teoorias - loodud on kunstlik nõudlus.
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
AndresV
Postitusi: 899
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 vedu
Kontakt:

#39

N Aug 03, 2017 16:03

Aisini kohta kiiret vastust ei leidnud aga ZF koduleht ütleb: Depending on the driving style (e.g. many drives at high speeds or sporty driving), ZF therefore recommends a transmission oil change every 100,000 km or after 8 years at the latest.
entson
Postitusi: 336
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#40

N Aug 03, 2017 18:15

kindlasti vana abrasiivi täis õli vahetamine ei paranda käigukasti,kuid pikendab ehk selle kasutusiga.Vanasti oli kolm käiku,praegu 5,6,7 ,mis tähendab ,et libisevaid kettaid on kordi rohkem,ehk õli läheb kiiremini nö.mustaks.Kui Te Hõbenoolt ei usalda,siis otsige teine firma,kes tegeleb aut.kastide remondiga ja küsige nende arvamust õli vahetuse vajalikkuse kohta. Eelnev jutt on lihtsalt minu ajurakkude väljamõeldis ja ei pruugi olla absoluutne tõde.
Saan harva sõita SAABIGA.
AndresV
Postitusi: 899
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 vedu
Kontakt:

#41

R Aug 04, 2017 9:53

Sõiduautode atm.kastid jõudsid 8 käiguni minu teada aastal 2009. Käikude arv iseenesest veel õli ei saasta, käiguvahetused teevad seda. Aga kui suur vahe on maanteel viimase käiguga sõitva kasti ja linnavahel jukerdava kasti kulumises? On see 10-20% või hoopis 100%, pole mul aimugi. Huvitav, et 8-ste kastide läbilõigetel paistab sidurikettaid vaid 5 pakki kokku. Kettaid paki kohta on Aisinil 3-5, ZF-il 4-6.

Aisin AWF8F35, Lexuse pargimaasturitel

ZF-8HP70, Baieri mootorivabrik kasutab
caarel
Postitusi: 272
Liitunud: N Veebr 22, 2007 15:50
Asukoht:
Auto:

#42

R Aug 04, 2017 14:41

Värskelt Hõbenoolest tagasi. Enne õlivahetust tegid poisid veel testimise ja tuvastasid:
- turbiin ei käitu normaalselt
- käigud 47'lt ja 150'lt ülesse ja 59'lt alla on jõnksuga
Soovitasid teha softi uuendamist või hüdroploki vahetust. Ma sundisin neid tegema õlivahetust:)
Peale õli vahetamist oli alles ainult 150lt ülesse imeväike jõnks sees, teised kadunud. Kohapeal seistes ja käike vahetades ei olnud ka tunda rapsimist enam, vaid oli sujuv. Kohapealt minek autoga oli ka sujuv, enne nagu veits jõnksutas.
Vahetuseks kulus 13L õli. Tünnid hoovi peal olid Fuchs omad. Arve oli 230. Välja valatud õli katseklaasis vaadates (lambile asetatuna) läbi ei paistnud ja vaevu oli aru saada, et see peaks olema punakas.
Mis aga ajab kurjaks, on asjaolu, et kastis õli vahetatud 35000 km tagasi ja 5000 km tagasi. Mõlemal korral 7L õli ilutsenud arve peal ja mitte just odava hinnaga. Ühesõnaga, kui ka valati 7L uut õli sisse ja mitmes etapis, siis see pole õli vahetamine uue vastu, vaid väike värskendus. Ma ei imesta, et seda 50% värskendust kastitootja siis 20 000 tagant soovitab teha.
Õeldi, et linnasõitudega uus välp 60 000 ja ainult maanteesõit 80 000. Järelhaagist pidevalt vedades ja linnasõitu tehes 50 000.
Auto on jälle auto moodi, mitte traktor. (ma ei saanud isegi allahindlust, seega, ei tee reklaami, vaid räägin omadest kogemustest)
Kasutaja avatar
yllar
Postitusi: 500
Liitunud: L Juun 17, 2006 17:29
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-3 SC Aero
Kontakt:

#43

R Aug 04, 2017 20:28

Värskelt Hõbenoolest tagasi. Enne õlivahetust tegid poisid veel testimise ja tuvastasid:
- turbiin ei käitu normaalselt
- käigud 47'lt ja 150'lt ülesse ja 59'lt alla on jõnksuga
Soovitasid teha softi uuendamist või hüdroploki vahetust. Ma sundisin neid tegema õlivahetust:)
Peale õli vahetamist oli alles ainult 150lt ülesse imeväike jõnks sees, teised kadunud. Kohapeal seistes ja käike vahetades ei olnud ka tunda rapsimist enam, vaid oli sujuv. Kohapealt minek autoga oli ka sujuv, enne nagu veits jõnksutas.
Vahetuseks kulus 13L õli. Tünnid hoovi peal olid Fuchs omad. Arve oli 230. Välja valatud õli katseklaasis vaadates (lambile asetatuna) läbi ei paistnud ja vaevu oli aru saada, et see peaks olema punakas.
Mis aga ajab kurjaks, on asjaolu, et kastis õli vahetatud 35000 km tagasi ja 5000 km tagasi. Mõlemal korral 7L õli ilutsenud arve peal ja mitte just odava hinnaga. Ühesõnaga, kui ka valati 7L uut õli sisse ja mitmes etapis, siis see pole õli vahetamine uue vastu, vaid väike värskendus. Ma ei imesta, et seda 50% värskendust kastitootja siis 20 000 tagant soovitab teha.
Õeldi, et linnasõitudega uus välp 60 000 ja ainult maanteesõit 80 000. Järelhaagist pidevalt vedades ja linnasõitu tehes 50 000.
Auto on jälle auto moodi, mitte traktor. (ma ei saanud isegi allahindlust, seega, ei tee reklaami, vaid räägin omadest kogemustest)


Kas tootja soovitab antud kasti sünteetikat? 9-5 kasti õli maht 14L? Tavavahetusel saab väidetavalt lisada umbes 50% õli. Kui eelnevalt on olnud kastis mineraal siis dünaamilisega segunemist vältida kindlasti ei õnnestu.
entson
Postitusi: 336
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#44

R Aug 04, 2017 22:09

Paistab ,et kõik ei tea seda,et dünaamilise vahetuse käigus pumbatakse töötava mootoriga kastist õli läbi niikaua kuni puhas õli välja tuleb (kaasa arvatud turbiin,kuigi sinna võiks ju mingi kinni jäänud sade alles jääda) ja sealt tulebki see ,et õlinorm on 7 l. ,aga kulu on 14l. .Huvitav on hoopis see,et Aisini 4-k. kastis on 5 siduri pakki ja sama arv paistab ka rohkemaarvuliste käikudega kastidest????
Saan harva sõita SAABIGA.
Kasutaja avatar
skyline
Saabiklubi liige
Postitusi: 926
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 Aero

#45

L Aug 05, 2017 14:25

Eks süda on oluliselt rahulikum, kui dünaamilise õlivahetuse eel nö kasti koormustestil ise juures ei olda.
Koormustest seisneb minu hinnangul sisuliselt katses niigi juba probleeme ilmutav käigukast pekki keerata ja kui robustsel kohtlemisel kast siiski pekki ei lähe, siis müüakse sulle vaid dünaamilise õlivahetuse teenust.
Veidi lugemist ja klientide muljeid siit http://www.autoleht.ee/foorum/1178/2543
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Kasutaja avatar
yllar
Postitusi: 500
Liitunud: L Juun 17, 2006 17:29
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-3 SC Aero
Kontakt:

#46

P Aug 06, 2017 19:24

Kuna Hõbenool ei suutnud tuvastada isegi käigusti minevat õli siis minul jäi nende külastamine katki. Pigem vahetan osade kaupa.
kauriadman
Postitusi: 112
Liitunud: T Okt 28, 2014 8:00
Asukoht:
Auto:

#47

T Aug 22, 2017 14:27

Võtsin amservist kasti õli vahetuse pakkumise..
Nemad paneksid sinna Atf 6 õli..
Julgeb seda teha lasta?
Kasutaja avatar
ebuprofen
Postitusi: 443
Liitunud: E Aug 01, 2011 23:05
Asukoht: Iru
Auto: SAAB 9-3 SC Aero TTiD

#48

T Aug 22, 2017 17:50

WIS muidu pakub 5käigulisele automaadile 3309 mineraal õli ja 6käigulisele AW-1 mineraal õli.
kauriadman
Postitusi: 112
Liitunud: T Okt 28, 2014 8:00
Asukoht:
Auto:

#49

K Aug 23, 2017 7:51

Viking motors pidi isegi panema originaal Gm'i õli..
Küsisin pakkumist..
Rihmade vahetus + Käigukasti õli vahetus... Üle 600€
marti420
Postitusi: 170
Liitunud: E Aug 03, 2009 9:40
Asukoht:
Auto: 9-3. 2,8T. 230kw, 590nm / Insignia Country Bi-turbo
Kontakt:

#50

K Aug 23, 2017 8:43

Originaal juppidega on 600€ väga mõistlik hind.
Vasta