9-3 SC 1.8t keti hääl?

Vasta
puukas
Postitusi: 23
Liitunud: R Veebr 06, 2015 23:26
Asukoht:
Auto:

#1

E Okt 23, 2017 23:45

Saab 9-3 SC 1.8t ja 110kw

Sai soetatud surnud mootoriga - kettide kompott oli juppideks ja klapid peas. Läks peale järgmine kasutatud mootor.

Käima pannes nii külmalt kui soojalt käib väga vaikselt ja ühtegi justkui ketitalla kulumisele viitavat heli ei ole. Küll aga kiirendades, miski teatud mootori koormuse juures tuleb hetkeks nagu kõrin/põrin sisse.

Kas seda võiks ka keti, ketitalla või pinguti probleemiks pidada või siiski peaksid need ennekõike reeglina tegema häält just käivitades?

Ennast kahtlema paneb just see, et kõik volkarite TSI mootorite ketid teevad just käivitades seda häält, samas kunagi sigulli kett tegi just mootori koormuse rakendamisel.

Kellegil äkki rohkem kogemusi?
daags
Postitusi: 774
Liitunud: N Mai 17, 2007 22:37
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 1,9Tid

#2

T Okt 24, 2017 9:20

Sinu mootor pääseb hetkel balanssvõlli ketipinguti ja talla ning otsakaane tihendi vahetusega, eeldusel muidugi et muid vigastusi pole tekkinud või kett ise välja veninud. Soovitatav kohe ka väntvõlli otsasimmer uus panna.
Võimsust pole kunagi piisavalt
puukas
Postitusi: 23
Liitunud: R Veebr 06, 2015 23:26
Asukoht:
Auto:

#3

E Okt 30, 2017 19:38

Tänud daags, balanssvõlli keti pinguti ja tald vahetatud ja hääl kadunud.
Myke
Postitusi: 710
Liitunud: E Mai 19, 2008 17:01
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 SC 06" Vector

#4

R Nov 03, 2017 20:13

Vabandan et teemat sogan aga ei tahtnud uut teha, tekkis küsimus kas SC õnnestub ketikompl vahetus ilma mootorit maha võtmata?
puukas
Postitusi: 23
Liitunud: R Veebr 06, 2015 23:26
Asukoht:
Auto:

#5

L Nov 04, 2017 20:28

Jah, mahub. Mootori maha võtmine kordades hullem projekt kui pisut kitsamalt keti vahetusega hakkama saada. Mootoripadi eest ära nagunii ja siis saab vajadusel pisut mootorit üles alla ka liigutada, et vastavalt kuhugi paremini ligi saada. Ise vahetasin ainult balanssvõlli keti pinguti ja talla ja mootori koormusel tekkinud kõrin kadunud. Siinkohal mõtlen, et kas juhtketil ei võiks sama teha või on rusikareegel, et vaja ka kett ise vahetada?


PS! Võimalusel proovi mitte lahti keerata nukkvõllide otsas olevaid ketirattaid. Vanal kokkujooksnud mootoril huvi pärast keerasin ja siiani pole suutnud endale selgeks teha kuidas neid hiljem peaks paika saama, ei olnud mitte mingi sugust kiilu ega sälku, mis peaks siis mingisse kindlasse kohta minema. Üks Saabi mootoreid ennem lammutanud mees ei uskunud seda hästi aga kui huvi võin homme pildid teha tõestuseks..
Myke
Postitusi: 710
Liitunud: E Mai 19, 2008 17:01
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 SC 06" Vector

#6

P Nov 05, 2017 8:10

Tänud info eest ,nukkvõlli ratastel peaks olema sälgud mida näha videost: https://www.youtube.com/watch?v=XkOaf2Rhq1c aga pole!!
Enda masinal häirisid kõige rohkem balanssketi pinguti ja nukkvõllide keti alumine hammasratas (oskab keegi pildi põhjal kommenteerida)
Mis muidugi veider et nukkvõlli ratastel pole jah märke! Kui kellelgi pakkuda kettide kompl siis U2U :drink: Mootori kood: B207L
23313082_372198459888703_911628584_o.jpg
23313082_372198459888703_911628584_o.jpg (294.63 KiB) Vaadatud 3036 korda
Manused
23313343_372199806555235_153944602_o.jpg
23313343_372199806555235_153944602_o.jpg (201.31 KiB) Vaadatud 3036 korda
23314363_372199826555233_700394821_o.jpg
23314363_372199826555233_700394821_o.jpg (305.21 KiB) Vaadatud 3036 korda
23335808_372199066555309_885036183_o.jpg
23335808_372199066555309_885036183_o.jpg (369.72 KiB) Vaadatud 3036 korda
Myke
Postitusi: 710
Liitunud: E Mai 19, 2008 17:01
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 SC 06" Vector

#7

E Nov 06, 2017 7:38

Nukkvõllidega asi selge tuleb kasutada pildil olevaid rakiseid : http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=18&t=138841
Ning veel peenemaks ajades jagunevad vin i järgi värvideks ,endal vaja siis S tähega siniseid:

Models:
2003 - 2009 Saab 9-3 Sedan
2004 - 2009 Saab 9-3 Convertible
2006 - 2009 Saab 9-3 Combi
With 4 cylinder engine B207 (VIN S, N and Y)

The following diagnosis might be helpful if the vehicle exhibits the symptom(s) described in this PI.

CONDITION/CONCERN:

A technician may notice a rough idle or vibration from the engine after the camshaft timing was reset due to a cylinder head or short engine replacement. The technician may not be aware that he has used the incorrect tool. The tech may note during the timing procedure that the camshaft alignment tools do not fit correctly over the camshaft lobes.

RECOMMENDATION/INSTRUCTIONS:

If you encounter a rough idle, hesitation/surge and or DTC's after a camshaft, cylinder head and or short block service on a 2003-09 Saab 9-3 with a B207 4 cylinder engine, please verify the correct camshaft timing tools were used. Look at the 8th digit of the VIN to find the engine code.

Check the tool number or color of the individual camshaft locks. Tool numbers 83 96 020 and 83 96 038 (blue in color) are only for the (VIN S) engine. Tool numbers 83 96 053 and 83 96 061 (gold in color) are only for the (VIN N or Y) engine. For 2007-09MY's a new set of camshaft alignment tool kits have been released and the tool number for the 210HP (VIN Y) engine is EN-48368 (Aluminum/White in color) they will not retrofit to earlier vehicles. If the wrong tools are used, a rough idle will result and DTC's for misfire may set. The tech may comment that the exhaust cam lock did not fit correctly on the camshaft. Valve damage should not occur due to using the wrong tools.

The numbers/colors for the 2003-06 timing tools are:
The kit for the 175HP engine is 83 96 046 - Blue in color (VIN S) Look at the 8th digit of the VIN to find the code.
The kit for the 210HP engine is 83 96 079 - Gold in Color (VIN N or Y) Look at the 8th digit of the VIN to find the code.

NOTE: For 2007-09 a new set of camshaft alignment tool kits have been released. They will not retrofit to earlier vehicles.
The kit for the 175HP engine is EN-48366 - Green in color (NA for USA)
The kit for the 210HP engine is EN-48368 - Aluminum/White in color. All B207 engines from 2007 forward are VIN digit Y.


Please follow this diagnostic or repair process thoroughly and complete each step. If the condition exhibited is resolved without completing every step, the remaining steps do not need to be performed.
Vasta