2009 9-3 TTid küsimused

Vasta
MärtKivimees
Postitusi: 54
Liitunud: E Dets 29, 2014 14:34
Asukoht: Rakvere
Auto: Saab 9-3 TTid 2009 Vector Sportkombi

#1

P Mär 04, 2018 0:06

Tere, olen uus selles diislimaailmas. Nimelt vahetasin õli autol ja panin sisse Castrol Edge 0w-40 dexos 2 , sama mida eelmine omanik Troostis pani.
töökojas aga juhtus apsakas vist ning pandi liiga palju ehk siis kõik 5 l, sõitsin paar kolm päeva enne kui kontrollisin hommikul ning avastades et õlivarras näitab korralikult üle max leveli läksin töökotta tagasi. Imeti seal välja midagi ja sai nagu näit korda.
Järgmisel hommikul külmkäivitusega aga lõi õlitule hoiatuse et oil pressure low vms ja õlituli põles kaks kolm sek ja siis kustus ning mootor nagu ei tiksunud ka vabalt ennem kui töösoojaks sai. soojalt peast probleeme pole ainult hommikul kui käima paned.
Küsimus kas siis selline et on mul vale õli valik olnud või tegi mootorile liiga see et liiga palju oli õli sees. Millal ma peaks üldse õlitaset kontrollima, ttidl on see teine kui teistel?
Filter oli manni toodang
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 2917
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5 Vector 2,0TiD 10 x2 9-5 Aero 11

#2

P Mär 04, 2018 7:09

Oil pressure low viitab sellele, et õlirõhu anduri tihend on katki.
MärtKivimees
Postitusi: 54
Liitunud: E Dets 29, 2014 14:34
Asukoht: Rakvere
Auto: Saab 9-3 TTid 2009 Vector Sportkombi

#3

P Mär 04, 2018 9:20

Kas selle parandab uue amduriga või peaks seda tihendit kuskilt eraldi otsima
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 2917
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5 Vector 2,0TiD 10 x2 9-5 Aero 11

#4

P Mär 04, 2018 11:55

Uus tihend aga karteri põhja pidi vist alt ära võtma.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 6987
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#5

K Mär 07, 2018 10:53

Mitte õlirõhu anduri tihend pole probleemiks, vaid õlivõtturi oma(d). Lihtsad O-rõngad, kuid vahetuseks tuleb k.kast maha võtta, et karteripõhja eemaldada.
MärtKivimees
Postitusi: 54
Liitunud: E Dets 29, 2014 14:34
Asukoht: Rakvere
Auto: Saab 9-3 TTid 2009 Vector Sportkombi

#6

N Mär 08, 2018 9:48

Kõlab päris palju tööd et mingid o Rõngad ära vahetada, kui seda juba teha siis palju läheks umbes aega ning mida peaks selle tegevuse juures ka muud tegema kui juba karteripõhi alt läheb, puhastus jne, kas aut kasti õli tuleb vahetada kohe. Just lasin Hõbenooles dünaamilise teha.
Praeguseks enam kirja displeile ette ei löö..õlituli ainult jääb paariks sekundiks põlema kui käima läheb. Kas siis peaks leke ka olema kuskil kui see orõngas läbi on?
Sai käivitus paremaks kui eelsüüteküünlad ära vahetasin, diagnostika näitas et üks oli läbi.
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 1035
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto: NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY11

#7

N Mär 08, 2018 12:30

MärtKivimees kirjutas:
N Mär 08, 2018 9:48
Praeguseks enam kirja displeile ette ei löö..õlituli ainult jääb paariks sekundiks põlema kui käima läheb. Kas siis peaks leke ka olema kuskil kui see orõngas läbi on?
Troostis Madis rääkis mäletamist mööda, et sama viga vaevab Insigniaid, kehvemal juhul on mootoreid vahetatud. Insignial on küll A20DTH mootor kuid see ei erine väga palju Z19DTR'st
Õlivõttur on karteripõhjas sees ja võtturi ning pumba vahelist o-rõngast ei saa näha. s.t silmaga nähtavat leket ei ole
marti420
Postitusi: 169
Liitunud: E Aug 03, 2009 9:40
Asukoht:
Auto: 9-3. 2,8T. 230kw, 590nm / Insignia Country Bi-turbo
Kontakt:

#8

N Mär 08, 2018 18:20

Vananedes muutub see kummitihend kõvaks ja hakkab õhku vahele imema, ei soovita autot kasutada kui sellised sümptomid esinevad.
Kiirelt reageerides pääsed ainult tihendi ja mootoriõli vahetusega, kui venitad siis saaled või mootor vaja lisaks vahetada.
Vanematel 2,0D insigniatel on jah see levinud viga, 9-5NG-l ka muidugi.
Kasutaja avatar
yllar
Postitusi: 495
Liitunud: L Juun 17, 2006 17:29
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-3 SC Aero
Kontakt:

#9

N Mär 08, 2018 20:51

MärtKivimees kirjutas:
N Mär 08, 2018 9:48
Just lasin Hõbenooles dünaamilise teha.
Hõbenool pakkus 6 käigulise kasti sisse sünteetilist õli mis pole sinna õige. Tekkis kahtlus nende pädevuses.
MärtKivimees
Postitusi: 54
Liitunud: E Dets 29, 2014 14:34
Asukoht: Rakvere
Auto: Saab 9-3 TTid 2009 Vector Sportkombi

#10

R Mär 09, 2018 8:52

Mis läbisõidul see viga tekib. Mu auto on 210km läbisõit. Kellal on vähem 148000
Ise jäin Hõbenoolega rahule , käigud vahetab ilusti ära.
entson
Postitusi: 332
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#11

R Mär 09, 2018 17:17

kas õlifiltris ei või probleem esineda?osadel ei ole õli tagasivoolamise klappi ,st. ,et seisval mootoril vajub mootori ülemine ots õlist tühjaks (klapp seda ei lubaks -mitte segamini ajada ülerõhu klapiga ,mis hakkab õli läbi laskma ,kui filter umbes).Sel juhul võib käivitamise järel õlituli veidi põleda ,kuni pump õli üles lööb,sama olukord esineb ju ka peale õlivahetust,kui süsteem õlist tühi.
Saan harva sõita SAABIGA.
MärtKivimees
Postitusi: 54
Liitunud: E Dets 29, 2014 14:34
Asukoht: Rakvere
Auto: Saab 9-3 TTid 2009 Vector Sportkombi

#12

E Mär 12, 2018 16:11

Missugust õlifiltrit kasutada millel seda klapp olemas. Olukord ainult hommikuti kui käima panen esimest korda. Korraks vilgub õlitule märk. Kirja ette sidil pole löönud enam.
andres
Saabiklubi liige
Postitusi: 900
Liitunud: T Mai 25, 2004 15:26
Asukoht:
Auto: Saab 9-3 SC Aero

#13

E Mär 12, 2018 19:27

Kas soojema ilmaga märgutuli ikka põleb või kustub sekundi pärast ära?
entson
Postitusi: 332
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#14

E Mär 12, 2018 21:27

mul 2,3 b,kasutan MANN filtrit ,sellel on klapp täitsa olemas.
Saan harva sõita SAABIGA.
MärtKivimees
Postitusi: 54
Liitunud: E Dets 29, 2014 14:34
Asukoht: Rakvere
Auto: Saab 9-3 TTid 2009 Vector Sportkombi

#15

T Mär 13, 2018 14:13

Soojema ilmaga läheb ennem käima siis kui paar sekundit käib ning suis kannuga õlituli vilksab sekundiks ja kustub , soojalt pole sellist pulli
Fastaero
Postitusi: 123
Liitunud: R Aug 01, 2008 19:53
Asukoht:
Auto: 9-5 ja 9-3

#16

P Mär 18, 2018 12:31

Tervist, kas leidsid probleemile lahenduse? Enda 9-3 ttid hakkas käituma samamoodi. Hetkel lasen starteriga mõned pöörded ringi ja siis käivitan masinat uuesti. Õlituld sellisel juhul enam ette ei viska.
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 2917
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5 Vector 2,0TiD 10 x2 9-5 Aero 11

#17

P Mär 18, 2018 13:24

Lugeda saab, et paljudel on Saabid aga lugejate autode alla pole ühtegi teemat juurde tulnud. Näidake ikka teistele ka oma liikurit! Viimane TTiD teema oli Pootsmani oma kus infot ja teadmist juurde tuli.
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 1035
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto: NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY11

#18

P Mär 18, 2018 16:16

Lahendus on ju üleval kirjas....marti420 postitus.
Kasutaja avatar
yllar
Postitusi: 495
Liitunud: L Juun 17, 2006 17:29
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-3 SC Aero
Kontakt:

#19

P Mär 18, 2018 19:08

rantto kirjutas:
P Mär 18, 2018 13:24
Lugeda saab, et paljudel on Saabid aga lugejate autode alla pole ühtegi teemat juurde tulnud. Näidake ikka teistele ka oma liikurit! Viimane TTiD teema oli Pootsmani oma kus infot ja teadmist juurde tuli.
OT:
Mul on juba 12a Saabid olnud aga pole nagu midagi eksponeerida. Olen margiga rahule jäänud, hetkel ei näe kasutatud autode maailmas alternatiivi ka.
Fastaero
Postitusi: 123
Liitunud: R Aug 01, 2008 19:53
Asukoht:
Auto: 9-5 ja 9-3

#20

R Mär 30, 2018 15:09

Nonii, probleemiks oligi mõranenud-pragunenud o-tihend. Karteripõhja eemaldamiseks polnud vaja käigukasti puutuda. Lisaks sellele tihendile oli mõranenud minu masinal karteripõhjast tulev õlitoru ja lekkis turbode tagasivoolu toru. Antud defektid said paandatud ja masin liigub edasi.
MärtKivimees
Postitusi: 54
Liitunud: E Dets 29, 2014 14:34
Asukoht: Rakvere
Auto: Saab 9-3 TTid 2009 Vector Sportkombi

#21

P Apr 01, 2018 20:04

Fastaero kirjutas:
R Mär 30, 2018 15:09
Nonii, probleemiks oligi mõranenud-pragunenud o-tihend. Karteripõhja eemaldamiseks polnud vaja käigukasti puutuda. Lisaks sellele tihendile oli mõranenud minu masinal karteripõhjast tulev õlitoru ja lekkis turbode tagasivoolu toru. Antud defektid said paandatud ja masin liigub edasi.
Mul ka see töö ees, kas jagaksid infot kus lasid teha või tegid ise hoopis ja palju maksma läks. Ning ajakulu ka?
kui siia ei taha kribada siis PS
Fastaero
Postitusi: 123
Liitunud: R Aug 01, 2008 19:53
Asukoht:
Auto: 9-5 ja 9-3

#22

P Apr 01, 2018 22:37

Minul teostas töid üks hea sõber. Maksin 215 pluss õli ja filter. Kokku kulus tal mu masinale 6 tundi, millest üle 2 tunni otsis netist õpetust, kuidas karteripõhja eemaldada :D. Tihend oli puru ja selle vahetamisega ei maksaks kindlasti viivitada. nagu ennist mainisin, siis mul oli ka muid vigu likvideerida. Seega võib ajakulu väiksemgi olla.
andres
Saabiklubi liige
Postitusi: 900
Liitunud: T Mai 25, 2004 15:26
Asukoht:
Auto: Saab 9-3 SC Aero

#23

E Apr 02, 2018 9:58

Kas keegi oskab originaalosa(de) koodi öelda?
andres
Saabiklubi liige
Postitusi: 900
Liitunud: T Mai 25, 2004 15:26
Asukoht:
Auto: Saab 9-3 SC Aero

#24

K Apr 11, 2018 19:43

andres kirjutas:
E Apr 02, 2018 9:58
Kas keegi oskab originaalosa(de) koodi öelda?
Kuna oma auto teema ei ole veel valmis siis edastan info siia.
Tihendi originaalkood on 93167112, maksumus 20-25 eurot.
Vahetusele kulub 4-5 tundi.
Vana tihend oli muutunud plastikuks ja äärest katki. Selge miks "tuluke" andis märku.
Vahetusega sai õige otsus tehtud.
Vasta