1. leht 2-st

2009 9-3 TTid küsimused

Postitatud: P Mär 04, 2018 0:06
Postitas MärtKivimees
Tere, olen uus selles diislimaailmas. Nimelt vahetasin õli autol ja panin sisse Castrol Edge 0w-40 dexos 2 , sama mida eelmine omanik Troostis pani.
töökojas aga juhtus apsakas vist ning pandi liiga palju ehk siis kõik 5 l, sõitsin paar kolm päeva enne kui kontrollisin hommikul ning avastades et õlivarras näitab korralikult üle max leveli läksin töökotta tagasi. Imeti seal välja midagi ja sai nagu näit korda.
Järgmisel hommikul külmkäivitusega aga lõi õlitule hoiatuse et oil pressure low vms ja õlituli põles kaks kolm sek ja siis kustus ning mootor nagu ei tiksunud ka vabalt ennem kui töösoojaks sai. soojalt peast probleeme pole ainult hommikul kui käima paned.
Küsimus kas siis selline et on mul vale õli valik olnud või tegi mootorile liiga see et liiga palju oli õli sees. Millal ma peaks üldse õlitaset kontrollima, ttidl on see teine kui teistel?
Filter oli manni toodang

Re: 2009 9-3 TTid küsimused

Postitatud: P Mär 04, 2018 7:09
Postitas rantto
Oil pressure low viitab sellele, et õlirõhu anduri tihend on katki.

Re: 2009 9-3 TTid küsimused

Postitatud: P Mär 04, 2018 9:20
Postitas MärtKivimees
Kas selle parandab uue amduriga või peaks seda tihendit kuskilt eraldi otsima

Re: 2009 9-3 TTid küsimused

Postitatud: P Mär 04, 2018 11:55
Postitas rantto
Uus tihend aga karteri põhja pidi vist alt ära võtma.

Re: 2009 9-3 TTid küsimused

Postitatud: K Mär 07, 2018 10:53
Postitas Trionic
Mitte õlirõhu anduri tihend pole probleemiks, vaid õlivõtturi oma(d). Lihtsad O-rõngad, kuid vahetuseks tuleb k.kast maha võtta, et karteripõhja eemaldada.

Re: 2009 9-3 TTid küsimused

Postitatud: N Mär 08, 2018 9:48
Postitas MärtKivimees
Kõlab päris palju tööd et mingid o Rõngad ära vahetada, kui seda juba teha siis palju läheks umbes aega ning mida peaks selle tegevuse juures ka muud tegema kui juba karteripõhi alt läheb, puhastus jne, kas aut kasti õli tuleb vahetada kohe. Just lasin Hõbenooles dünaamilise teha.
Praeguseks enam kirja displeile ette ei löö..õlituli ainult jääb paariks sekundiks põlema kui käima läheb. Kas siis peaks leke ka olema kuskil kui see orõngas läbi on?
Sai käivitus paremaks kui eelsüüteküünlad ära vahetasin, diagnostika näitas et üks oli läbi.

Re: 2009 9-3 TTid küsimused

Postitatud: N Mär 08, 2018 12:30
Postitas Pootsman
MärtKivimees kirjutas:
N Mär 08, 2018 9:48
Praeguseks enam kirja displeile ette ei löö..õlituli ainult jääb paariks sekundiks põlema kui käima läheb. Kas siis peaks leke ka olema kuskil kui see orõngas läbi on?
Troostis Madis rääkis mäletamist mööda, et sama viga vaevab Insigniaid, kehvemal juhul on mootoreid vahetatud. Insignial on küll A20DTH mootor kuid see ei erine väga palju Z19DTR'st
Õlivõttur on karteripõhjas sees ja võtturi ning pumba vahelist o-rõngast ei saa näha. s.t silmaga nähtavat leket ei ole

Re: 2009 9-3 TTid küsimused

Postitatud: N Mär 08, 2018 18:20
Postitas marti420
Vananedes muutub see kummitihend kõvaks ja hakkab õhku vahele imema, ei soovita autot kasutada kui sellised sümptomid esinevad.
Kiirelt reageerides pääsed ainult tihendi ja mootoriõli vahetusega, kui venitad siis saaled või mootor vaja lisaks vahetada.
Vanematel 2,0D insigniatel on jah see levinud viga, 9-5NG-l ka muidugi.

Re: 2009 9-3 TTid küsimused

Postitatud: N Mär 08, 2018 20:51
Postitas yllar
MärtKivimees kirjutas:
N Mär 08, 2018 9:48
Just lasin Hõbenooles dünaamilise teha.
Hõbenool pakkus 6 käigulise kasti sisse sünteetilist õli mis pole sinna õige. Tekkis kahtlus nende pädevuses.

Re: 2009 9-3 TTid küsimused

Postitatud: R Mär 09, 2018 8:52
Postitas MärtKivimees
Mis läbisõidul see viga tekib. Mu auto on 210km läbisõit. Kellal on vähem 148000
Ise jäin Hõbenoolega rahule , käigud vahetab ilusti ära.

Re: 2009 9-3 TTid küsimused

Postitatud: R Mär 09, 2018 17:17
Postitas entson
kas õlifiltris ei või probleem esineda?osadel ei ole õli tagasivoolamise klappi ,st. ,et seisval mootoril vajub mootori ülemine ots õlist tühjaks (klapp seda ei lubaks -mitte segamini ajada ülerõhu klapiga ,mis hakkab õli läbi laskma ,kui filter umbes).Sel juhul võib käivitamise järel õlituli veidi põleda ,kuni pump õli üles lööb,sama olukord esineb ju ka peale õlivahetust,kui süsteem õlist tühi.

Re: 2009 9-3 TTid küsimused

Postitatud: E Mär 12, 2018 16:11
Postitas MärtKivimees
Missugust õlifiltrit kasutada millel seda klapp olemas. Olukord ainult hommikuti kui käima panen esimest korda. Korraks vilgub õlitule märk. Kirja ette sidil pole löönud enam.

Re: 2009 9-3 TTid küsimused

Postitatud: E Mär 12, 2018 19:27
Postitas andres
Kas soojema ilmaga märgutuli ikka põleb või kustub sekundi pärast ära?

Re: 2009 9-3 TTid küsimused

Postitatud: E Mär 12, 2018 21:27
Postitas entson
mul 2,3 b,kasutan MANN filtrit ,sellel on klapp täitsa olemas.

Re: 2009 9-3 TTid küsimused

Postitatud: T Mär 13, 2018 14:13
Postitas MärtKivimees
Soojema ilmaga läheb ennem käima siis kui paar sekundit käib ning suis kannuga õlituli vilksab sekundiks ja kustub , soojalt pole sellist pulli

Re: 2009 9-3 TTid küsimused

Postitatud: P Mär 18, 2018 12:31
Postitas Fastaero
Tervist, kas leidsid probleemile lahenduse? Enda 9-3 ttid hakkas käituma samamoodi. Hetkel lasen starteriga mõned pöörded ringi ja siis käivitan masinat uuesti. Õlituld sellisel juhul enam ette ei viska.

Re: 2009 9-3 TTid küsimused

Postitatud: P Mär 18, 2018 13:24
Postitas rantto
Lugeda saab, et paljudel on Saabid aga lugejate autode alla pole ühtegi teemat juurde tulnud. Näidake ikka teistele ka oma liikurit! Viimane TTiD teema oli Pootsmani oma kus infot ja teadmist juurde tuli.

Re: 2009 9-3 TTid küsimused

Postitatud: P Mär 18, 2018 16:16
Postitas Pootsman
Lahendus on ju üleval kirjas....marti420 postitus.

Re: 2009 9-3 TTid küsimused

Postitatud: P Mär 18, 2018 19:08
Postitas yllar
rantto kirjutas:
P Mär 18, 2018 13:24
Lugeda saab, et paljudel on Saabid aga lugejate autode alla pole ühtegi teemat juurde tulnud. Näidake ikka teistele ka oma liikurit! Viimane TTiD teema oli Pootsmani oma kus infot ja teadmist juurde tuli.
OT:
Mul on juba 12a Saabid olnud aga pole nagu midagi eksponeerida. Olen margiga rahule jäänud, hetkel ei näe kasutatud autode maailmas alternatiivi ka.

Re: 2009 9-3 TTid küsimused

Postitatud: R Mär 30, 2018 15:09
Postitas Fastaero
Nonii, probleemiks oligi mõranenud-pragunenud o-tihend. Karteripõhja eemaldamiseks polnud vaja käigukasti puutuda. Lisaks sellele tihendile oli mõranenud minu masinal karteripõhjast tulev õlitoru ja lekkis turbode tagasivoolu toru. Antud defektid said paandatud ja masin liigub edasi.

Re: 2009 9-3 TTid küsimused

Postitatud: P Apr 01, 2018 20:04
Postitas MärtKivimees
Fastaero kirjutas:
R Mär 30, 2018 15:09
Nonii, probleemiks oligi mõranenud-pragunenud o-tihend. Karteripõhja eemaldamiseks polnud vaja käigukasti puutuda. Lisaks sellele tihendile oli mõranenud minu masinal karteripõhjast tulev õlitoru ja lekkis turbode tagasivoolu toru. Antud defektid said paandatud ja masin liigub edasi.
Mul ka see töö ees, kas jagaksid infot kus lasid teha või tegid ise hoopis ja palju maksma läks. Ning ajakulu ka?
kui siia ei taha kribada siis PS

Re: 2009 9-3 TTid küsimused

Postitatud: P Apr 01, 2018 22:37
Postitas Fastaero
Minul teostas töid üks hea sõber. Maksin 215 pluss õli ja filter. Kokku kulus tal mu masinale 6 tundi, millest üle 2 tunni otsis netist õpetust, kuidas karteripõhja eemaldada :D. Tihend oli puru ja selle vahetamisega ei maksaks kindlasti viivitada. nagu ennist mainisin, siis mul oli ka muid vigu likvideerida. Seega võib ajakulu väiksemgi olla.

Re: 2009 9-3 TTid küsimused

Postitatud: E Apr 02, 2018 9:58
Postitas andres
Kas keegi oskab originaalosa(de) koodi öelda?

Re: 2009 9-3 TTid küsimused

Postitatud: K Apr 11, 2018 19:43
Postitas andres
andres kirjutas:
E Apr 02, 2018 9:58
Kas keegi oskab originaalosa(de) koodi öelda?
Kuna oma auto teema ei ole veel valmis siis edastan info siia.
Tihendi originaalkood on 93167112, maksumus 20-25 eurot.
Vahetusele kulub 4-5 tundi.
Vana tihend oli muutunud plastikuks ja äärest katki. Selge miks "tuluke" andis märku.
Vahetusega sai õige otsus tehtud.

Re: 2009 9-3 TTid küsimused

Postitatud: R Apr 19, 2019 11:01
Postitas HHenri
Tõstan teemat. Mul paistab sama tüüpviga olema kõvenenud tihendiga nagu paljudel teistel uk foorumites ja siin. Väga külmadel hommikutel viskab mootori käivitudes korraks õlikannu märgi põlema ja siis kaob. Viimase talve jooksul oli vb viis kuus.. max kümme sellist päeva. Ühesõnaga üsna harv võrreldes teistega, kellelt olen lugenud, et nad vahetasid ära tihendi.

Tahtsin uurida, et kuidas saaks ise pisteliselt kontrollida õlirõhku. Op-com mul olemas, aga mida ma seal täpsemalt otsiksin? St kuidas peaks normaalne õlirõhu tõus välja nägema TTID'l käivitades?

Muide, üks asjalik foorumi thread on siin samal teemal,
http://www.uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic. ... &start=120

Edit: krt ei näitagi õlirõhku. Ainult normal või under pressure. Hiljem WISist näen, et z19dtril ongi ainult kahe asendiline õlisurvelüliti ja õlirõhu kontrollimise jaoks eraldi protseduur, kus see lüliti tuleb ära võtta ja rõhumõõtja otsa panna. :?