1. leht 1-st

Saab 9-3 2007 1.9 Tid 110kw külmkäivitus

Postitatud: T Jaan 15, 2019 16:45
Postitas virmaline
Head foorumlased, enda pea ei lõika enam.

Nimelt Saab tõrgub käima minemast kui on öö otsa seisnud ja väljas on umbes -10. Alla -5 läheb ilusti käima ja -5 ning -10 vahel tahab gaasi peale saada, et käima läheks.
Eelsüüteküünlad on vahetatud, kütusefilter vahetatud, aku kontrollitud, temp andur vahetatud. Vahepeal viskas käivitamisel sisse veakoodi P0335 (peale seda kui käima ei läinud), mis on väntvõlli asendianduri viga, see sai ka vahetatud, ikka ei midagi.
Kütuse tagasivoolu viga ei tahaks väga uskuda, kuna peale seismist kui pole käima läinud, siis järgmisel päeval soojema ilmaga jälle käivitub.

On keegi äkki sarnase murega silmitsi seisnud või oskab soovitada kus see viga veel olla võiks?

Re: Saab 9-3 2007 1.9 Tid 110kw külmkäivitus

Postitatud: T Jaan 15, 2019 17:01
Postitas rantto
Starter ise jõuab vedada? Nendel on suht levinud probleem, et starter on mustust täis ja kulunud. Enam õige kiirusega mootorit ringi ei vea ja käima ei lähe.

Re: Saab 9-3 2007 1.9 Tid 110kw külmkäivitus

Postitatud: T Jaan 15, 2019 17:16
Postitas dreamer12
Kuigi aku oli listis siis toon välja, et mu 9-5 TTid on tundlik aku osas. See peab olema külmaga korralikult laetud. Tavasõit linnas võib aku liigselt tühjendada. Isegi uue aku. Diisliga autos on ju vaja alul istmesoojendust, tagaklaasi soojendust, tuled jm tavaline ka. Terve armaada asju tegutseb täis vungil elektrilt. Kui maantee otsasid pidevalt ei uha, siis ei jõua aku linnas kunagi end lõpuni täis laadida. Pigem kukub linnas sõites laetus aina alla ja alla. Külm teeb siin oma (kuri)töö.

Ma laen ikka ca 2 korda soojal talvel diisli akut lisaks ja iga kord imestan, et kuidas selle täituvus nii väheseks jäi. Arvasin, et uue akuga seda muret pole aga on ikka! Sama probleemi ma oma bensukatel ei koge, salong soojeneb kiiremini ja elektriasjad saab kiiremalt normaalsele tööreziimile. Nt 2,3 või 2,8T viskavad salongi -15 soojaks ca 2 km-ga. TTiD kütab selle üles alles 12-15 km järel sõltuvalt sõidu iseloomust. Seni on ju kõik elektriasjad põhjas!

Liskas on dislal nö nupuvajutusest/võtme keeramisest käivitumiseni aku kasutus palju intensiivsem kui bensukal. Eriti külmaga! 2-10 sek võib külmaga viivitust olla. Bensukas käratab kohe elule. Igatahes minu kogemus on, et disla armastab hästi laetud akut, siis käivitub. See eelviidatud starteri teema võib ka olla.

Diisli enda kvaliteet loeb ka. Ma pole mujalt ostnunud kui ainult CircleK. Ja siis ka seda kallimat versiooni. Kunagi korra ostsin külmaga mujalt ja oli arusaada, et see autole ei meeldinud.

Re: Saab 9-3 2007 1.9 Tid 110kw külmkäivitus

Postitatud: T Jaan 15, 2019 17:44
Postitas entson
ma vaataksin veel,kas eelsüüteasendis küünaldele reaalselt ka vool peale jõuab ja kui kauaks. edu

Re: Saab 9-3 2007 1.9 Tid 110kw külmkäivitus

Postitatud: K Jaan 16, 2019 11:36
Postitas virmaline
Suured tänud vastuste eest. Eelsüüte peale vool jõuab, see on kontrollitud. Aku tahaks ka ikkagi välistada, sest sõidud just pigem maantee mitte linn. Starterit võiks uurida küll, tundub nagu jõuaks vedada, aga mine tea.
Ja kui kellelgi veel mingi hea mõte tuleb vea kohta, siis võib julgelt märku anda.

Re: Saab 9-3 2007 1.9 Tid 110kw külmkäivitus

Postitatud: L Jaan 19, 2019 6:44
Postitas Trionic
Isegi kui starter end norm. kiirusega ringi veab tasuks kontrollida akukaablilt selle voolutarvet. Mul on olnud mitu juhust, kui starteri töötamise ajal on voolutarve aku miinusklemmil 200+ amprit. Ükski diisel seda üle ei ela. Kogu energia läheb starterile ja auto arvutivõrk jääb "kuivale". Ja tasub katsuda akuklemme peale stareriga jandamist. Kui üks klemm (või mõlemad) on ülemäära kuum(ad), tuleb klemmi/kaabli normaalne ühendus taastada.