Küsin remondi nõu: sarniir, õõtshoob

Vasta
HHenri
Postitusi: 70
Liitunud: E Dets 11, 2017 15:23
Asukoht: Tln
Auto: '11 Saab 9-3 TTiD

#1

E Aug 26, 2019 20:38

Tere

tagasillas mingi kolks ja ÜV punktis leidsime ka allika üles. Öeldi, et sarniirid ja vaja pildil näidatud kolakas ära vahetada.

Leidsin vist õige osa ka üles : https://aeromotors.ee/kataloog/article/ ... 0008-meyle

Nagu aru saan, siis sarniirid on ühes tükis õõtshoovaga ja neid eraldi vahetada ei saa/pole mõtet?

Wis ütleb, et mingit spets otsikut on vaja kinni keeramisel. Ma ei saa selle otstarbest väga aru? Kui see on mööda pääsematu tarvik, siis kust Eestis sellist võiks leida?

Kas midagi oleks veel hea teada selle töö puhul?

Auto 2011 9-3 SS
Manused
otsik.PNG
otsik.PNG (18.44 KiB) Vaadatud 5616 korda
wiz.PNG
wiz.PNG (107.03 KiB) Vaadatud 5616 korda
sarniir.jpg
sarniir.jpg (158.41 KiB) Vaadatud 5616 korda
Viimati muutis HHenri, K Aug 28, 2019 9:11, muudetud 1 kord kokku.
torque
Speedy Gonzales
Postitusi: 192
Liitunud: T Nov 02, 2004 22:45
Asukoht:
Auto:

#2

T Aug 27, 2019 6:51

Ei ole seal mingit eritööriista tarvis, suht sama töö nagu ees stabilisaatori "kondi" vahetus. Sisu tuleb otsast kinni hoida ja lehtvõtme või siis amordi padrunitega keerata.
Tech2 abi tartus (veakoodide lugemine ja remont) 56620138
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14286
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#3

T Aug 27, 2019 8:19

See spetsriist istub mutri peale ja siis saad veel samalt poolt "poldi" otsa keerata/hoida. Umbes nagu hästi paks lehtvõti. Tavaline padrun ju läbi ei lase. Kui just servas lehtvõtme jaoks kante pole, et ilma narreta kasutada saaks. Sest noh, polt on vaja paigal hoida, kui sa mutri õige vändega kinni keerad.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
HHenri
Postitusi: 70
Liitunud: E Dets 11, 2017 15:23
Asukoht: Tln
Auto: '11 Saab 9-3 TTiD

#4

T Aug 27, 2019 10:39

Ok, ühesõnaga otsik läheb dünamovõtme peale ja seda poldi otsa (punase ringiga) hoian samal ajal 10mm lehtvõtmega kinni nagu ka WISis seletatud.
Nüüd siis peab vaatama kust mingise otsiku sellise leian.
Manused
Capture.PNG
Capture.PNG (105.11 KiB) Vaadatud 5525 korda
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14286
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#5

T Aug 27, 2019 13:01

Nagu isand Torque mainis, "amordi padrun"... otsigi just sellise nime järgi... igasugu komplekte ja üksikuid leiab selle järgi erinevatest autopoodidest..:) Õiges mõõdus lihtsalt peab leidma selle.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
innar11
Postitusi: 116
Liitunud: E Sept 30, 2013 23:20
Asukoht:
Auto:

#6

T Aug 27, 2019 15:55

Sellega reguleeritakse tagumise ratta kokkujooksu+külgkallet, kui sul sillapinki pole siis ära parem näpi.

21mm lehtvötmega keerad lahti, samal ajal hoiad 10mm padruniga otsa kinni. . Kehvemal juhul keerad ka sisemise regullpoldi pooleks.

Seletuste järgi tundub, et odavam on töökoda külastada.
Homunkulus
Postitusi: 212
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#7

T Aug 27, 2019 16:43

Sisemine regullpolt (spets ekstsentrik selline) millest innar11 räägib on pildil punase ovaali sees. Selle keerad tõenäoliselt kohe kindlasti mutri juurest puruks. WIS käseb alati uue panna ja ei maksa palju niiet enne kui kallale lähed osta uued ekstsentrikud valmis. Viking Motorsist peaks saama.
wiz.PNG
wiz.PNG (106.58 KiB) Vaadatud 5457 korda
HHenri
Postitusi: 70
Liitunud: E Dets 11, 2017 15:23
Asukoht: Tln
Auto: '11 Saab 9-3 TTiD

#8

L Sept 07, 2019 17:48

Tehtud, tänud nõu eest.
Väga lihtne ots oli. Roostemurdja aitas mutrid ilusti lahti saada. Uue poldi sain Troostilt, kuigi vana tundus ka täiesti timm. Ma küll ei kujuta ette kuidas nii jämedat polti pooleks keeratakse :D Vana varda puks oli suht väsinud ja see liigend käis täiesti lödilt.
Panin praegu märkide järgi kõik kokku tagasi ja juhitavus oli nagu ikka. Varsti näeb ülevaatuses kui paigast ära rattad on, silla regulli peaks nii ehk naa tegema enne kui talvekad alla lähevad. Praegused nagunii viimasel ringil.
Mell203
Postitusi: 10
Liitunud: K Sept 18, 2019 19:47
Asukoht:
Auto:

#9

P Sept 29, 2019 11:52

Tere.
Mul loksub sama vidin ja kuna ma autodest mitte kui midagi ei tea, siis küsin siit targematelt nõu. Kas see hoob/varras ongi müügis ühe tükina või saab seda püksi sinna otsa ka eraldi osta? Ma sain hinna kogu vardale ca 85 euri/ tk. Mu Saab on siis 9-3 2,2tdi (92kw) 2003 aasta. Kuna teema algataja ise just tegeles asjaga, oleksin väga tänulik kui saaksin asjalikku nõu. Tänud
HHenri
Postitusi: 70
Liitunud: E Dets 11, 2017 15:23
Asukoht: Tln
Auto: '11 Saab 9-3 TTiD

#10

P Sept 29, 2019 22:24

Üldjuhul ühes tükis on need jah.
Aeromotorsis nt on su autole ka 47 ja 64€ need samad vardad ka olemas, aga varuosadega rusikareegel on, et you get what you pay for.
https://aeromotors.ee/kataloog/saab/9-3 ... 827;s10671
Võin sulle paar head videot saata kui ise hakkad tegema. Midagi keerulist ei ole.
Mell203
Postitusi: 10
Liitunud: K Sept 18, 2019 19:47
Asukoht:
Auto:

#11

E Sept 30, 2019 13:50

Tere.
Sain need õõtsad tellitud, tänud abi eest. Üks küsimus veel, üleval selline pumerang ja seal otsas mingi silikoonpuks (lisan pildi ka, kuigi sealt halvasti näha). Kuidas selle puksi õige nimetus on ja äkki, kui pole palju palutud, leiad mulle õige lingi? Suured tänud ette 😁
Manused
DSC_1621_20190930134338951.jpg
DSC_1621_20190930134338951.jpg (194.25 KiB) Vaadatud 4954 korda
HHenri
Postitusi: 70
Liitunud: E Dets 11, 2017 15:23
Asukoht: Tln
Auto: '11 Saab 9-3 TTiD

#12

E Sept 30, 2019 15:24

Vaata siit mis detail on ja leiad sealt koodi ka. Nr 6 vist?
https://www.esaabparts.com/viewparts.ph ... =573154059
Mell203
Postitusi: 10
Liitunud: K Sept 18, 2019 19:47
Asukoht:
Auto:

#13

E Sept 30, 2019 15:36

See nr 6 on terve pumerang,aga kas seda puksi sealt eraldi ei saa? Tänud
HHenri
Postitusi: 70
Liitunud: E Dets 11, 2017 15:23
Asukoht: Tln
Auto: '11 Saab 9-3 TTiD

#14

E Sept 30, 2019 16:05

Jään vastuse võlgu
ARZT
Postitusi: 520
Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
Asukoht: Ikla
Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242

#15

E Sept 30, 2019 18:18

HHenri kirjutas:
E Sept 30, 2019 16:05
Jään vastuse võlgu

Millal võla tasud?
Andke mulle andeks, aga ma pidin seda tegema :D
Mell203
Postitusi: 10
Liitunud: K Sept 18, 2019 19:47
Asukoht:
Auto:

#16

T Okt 01, 2019 20:36

HHenri- aga saada palun need videod.
Tänud
HHenri
Postitusi: 70
Liitunud: E Dets 11, 2017 15:23
Asukoht: Tln
Auto: '11 Saab 9-3 TTiD

#17

K Okt 02, 2019 23:16

Kaevasin kaua tuubi Historys vaadatud videoid, aga ei leidnud üles ühte konkreetset mida tahtsin jagada kus mingi poolakas vahetas seda sama varrast ja pudistas kurwasid vahepeale.

Kirjutan siis ise.. Juhend on tegelt üleval olemas ja see on sisuliselt kaks polti lahti-kinni töö, aga paar kasulikku kommentaari juurde

Remove:
3. tee see pistik seebivee või mingi elektroonika puhastiga sitast puhtaks enne kui hakkad pealt maha võtma, et näeksid ja saaksid aru mis moodi see süsteem lahti käib. Suht väärakas klõpsu-süsteem halva nähtavusega kohas kui pukkidel teed. Olen eelnevast õppinud selliseid asju mitte kangutama, kui see lihtsalt lahti ei tule, siis teed midagi valesti ilmselt.
4. Lase heksentriku ümber terasharjaga haljaks ja tee triibud poldipea ja autokere peale, nii et pärast kui poldi tagasi paned, siis need triibud langevad kokku. Täpselt sama muttriga. Kui tagasi paned, siis mõlemad pool triibud peavad klappima. Keerad muidu jooksu persse kuna see varras mõjutab rehvi nurka auto suhtes.
Fit:
3. Panin selle lihtsalt kahe leht võtmega kinni kuna ei viitsinud improviseerida spets otsata. Momentvõtmega tegin enne käeharjutusi mis tunne 75Nm oleks. Usaldasin käe täpsusklassi piisavalt :D

Kui nädalavahetusel töö on ees ootamas, lase juba päev ja kaks enne roostelahustit poldile ja mutri vahele igale poole. Mõnuga.
Mul oli leeklamp ka igaks juhuks varutud, et tujukaid mutreid kuumutada, aga roostelahusti tegi poltide lahti saamise imelihtsaks.
See pole ilmselt kriitiline, aga ma panin pärast mõlemale poldile õrnalt keermelukustit ka peale.

Kõige tähtsam. Veendu, et auto on ohutult üles tõstetud. Üks tungraua mille peal auto seisab ei ole ohutu. Komplekt pukke on ainult 20euri.

Jõudu.
Mell203
Postitusi: 10
Liitunud: K Sept 18, 2019 19:47
Asukoht:
Auto:

#18

N Okt 03, 2019 16:20

Tänud
Mell203
Postitusi: 10
Liitunud: K Sept 18, 2019 19:47
Asukoht:
Auto:

#19

R Okt 04, 2019 9:42

HHenri- suured tänud 😁
Vasta