9-3 lähituled paremaks?

Vasta
RJ85
Postitusi: 142
Liitunud: T Apr 14, 2015 11:15
Asukoht:
Auto:

#1

E Nov 18, 2019 1:56

Tervis,
Kas tänapäeval on 2003 9-3ele lähituledele paremat lahendust. H7 halogeeniga (erinevatega) nähtavus väga sitt (tuled ise paistavad selged) Kaugtuledega pole probleemi. Praeguseks lahenduseks on xenonid paigaldatud (natuke parem kui halogeen), aga ei tundu ka hea lahendus. Esiteks ülevaatusel takistuseks, kuigi tulel xenonit lubav märge olemas, aga pole pesureid ja automaat reguleerimist. Teiseks nähtavus pole see mis tahaks. Teisel autol 1999 9-5el on väga head tuled isegi kõige odavamate pirnidega, seal pole ka luupe lähituledes. Kas 2003 9-3 le pole ilma luupiteta tulesid?
9-5LPT
Postitusi: 1227
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#2

E Nov 18, 2019 8:16

99a 9-5l on klaasist esituled, sealt tuleb juba märgatav erinevus. 9-3l võivad olla ka luubid väsinud/tolmused, kui tuleklaas iseenesest selge on.
Kogenud Aeronaut. :drive:
RJ85
Postitusi: 142
Liitunud: T Apr 14, 2015 11:15
Asukoht:
Auto:

#3

E Nov 18, 2019 18:40

9-5LPT kirjutas:
E Nov 18, 2019 8:16
99a 9-5l on klaasist esituled, sealt tuleb juba märgatav erinevus. 9-3l võivad olla ka luubid väsinud/tolmused, kui tuleklaas iseenesest selge on.
Kas 9-3el saaks neid luupe puastada või vahetada?
praktikant
Postitusi: 387
Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
Asukoht: Ida-Tallinn
Auto: 9-3 ----- 2008
9-3 Arc 2006
9-5 NG säästukas

#4

T Nov 19, 2019 10:00

Ksenoon iseenesest ei tähenda, et see kuidagi parem on. Mul on tehase ksenoonid ja needki ei näita midagi :gun:
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
HHenri
Postitusi: 70
Liitunud: E Dets 11, 2017 15:23
Asukoht: Tln
Auto: '11 Saab 9-3 TTiD

#5

T Nov 19, 2019 11:26

Küsiks selle teema all kuidas tulede kõrgust reguleeritakse 9-3 >2007 mudelitel?
geneetik
Postitusi: 130
Liitunud: L Mai 19, 2007 11:37
Asukoht:
Auto:

#6

T Nov 19, 2019 20:41

Mina lasin aasta tagasi enda õnnetud halogeenid üldse välja vahetada. Maanteel läks asi ikka tõesti ohtlikuks juba, lähituled näitasid ainult ninaette. Masin ise aastast 2003. No tuulasin ja tuulasin kuu aega mööda veebipode, lõpuks sain TYCi tuled. Saabiantis kruviti ette. No päris hea, aga kuidagi ette näitasid. Just oli ülevaatusel käik, seal onu vaatas jah, et liiga ette näitavad - kruttis nö. normaalasendisse. Ja mis siis juhtus! Ime! :) Näiteks sõites Tallinn-Rapla maanteel pimedal ajal vahel ei viitsigi täistulesid kasutada - uskumatult hästi valgustavad! Ma olen üdini rahul selle kuluga, mis tehtud sai. Ühe tule hind kujunes vist 130 euro kandis või umbes nii.
Aga nende liba xeonide ja led'idega soovitatakse ettevaatlik olla, võib juhtuda, et politsei haistab selle asja juba kaugelt ära ja siis on kordusülevaatus soolas.
9-5LPT
Postitusi: 1227
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#7

T Nov 19, 2019 22:16

Kui need silma ei kriiska, siis ei viitsi keegi nendega tegeleda ja ei hakka uurima ka, kui just mingi klassikule neid külge ei kruti. Aastaid kasutanud ja 0 probleemi.
Kogenud Aeronaut. :drive:
RJ85
Postitusi: 142
Liitunud: T Apr 14, 2015 11:15
Asukoht:
Auto:

#8

N Nov 21, 2019 11:32

geneetik kirjutas:
T Nov 19, 2019 20:41
Mina lasin aasta tagasi enda õnnetud halogeenid üldse välja vahetada. Maanteel läks asi ikka tõesti ohtlikuks juba, lähituled näitasid ainult ninaette. Masin ise aastast 2003. No tuulasin ja tuulasin kuu aega mööda veebipode, lõpuks sain TYCi tuled. Saabiantis kruviti ette. No päris hea, aga kuidagi ette näitasid. Just oli ülevaatusel käik, seal onu vaatas jah, et liiga ette näitavad - kruttis nö. normaalasendisse. Ja mis siis juhtus! Ime! :) Näiteks sõites Tallinn-Rapla maanteel pimedal ajal vahel ei viitsigi täistulesid kasutada - uskumatult hästi valgustavad! Ma olen üdini rahul selle kuluga, mis tehtud sai. Ühe tule hind kujunes vist 130 euro kandis või umbes nii.
Aga nende liba xeonide ja led'idega soovitatakse ettevaatlik olla, võib juhtuda, et politsei haistab selle asja juba kaugelt ära ja siis on kordusülevaatus soolas.
Kus sa täpsemalt said need tuled muidu?
RJ85
Postitusi: 142
Liitunud: T Apr 14, 2015 11:15
Asukoht:
Auto:

#9

N Nov 21, 2019 11:37

9-5LPT kirjutas:
T Nov 19, 2019 22:16
Kui need silma ei kriiska, siis ei viitsi keegi nendega tegeleda ja ei hakka uurima ka, kui just mingi klassikule neid külge ei kruti. Aastaid kasutanud ja 0 probleemi.
Mul ka teedel pole politsei kiusanud ega keegi vilgutanud kui xenon pirnid on. Aga ülevaatusel sain korduse.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#10

N Nov 21, 2019 13:06

https://www.partsforsaabs.com/product_i ... ae24f3d3fb

Ja nende "libaxenonite" koha pealt niipalju - sellise auto juhil endal pimedas ehk nätavus parem kuid vastasöitjaid pimestab see versioon selle töttu,et optiliselt on H7 höögniit ja xenonpirni klaasist kolb kus helendus toimub möötmetelt ja kujult erinevad. seetöttu H7 esilatern ei suuna valgust öieti. Need kes väidavad , et köik OK istuge bussi vöi veokirooli ja proovige üks öö tihedas vastuliikluses söita. Kas töesti soovite olla teadlikult pahatahtlikud kaasliilkejate suhtes ja ohtu seada teisi pimestades 50 vöi enama inimese elud?
9-5LPT
Postitusi: 1227
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#11

N Nov 21, 2019 13:35

Ei saa aru, kust selline väide tuleb..ise kasutanud neid libaxenoneid, pole keegi vilgutanud ega nurisenud. Rekkamehed üldiselt üsna kiired "karistama" kui tuled näkku ikka paistavad. Ledi puhul tuli tulesid rohkem alla keerata kui xenoneid või halogeene, kuid samamoodi õige kõrguse peale ära regullides ei vilgutatud enam keegi..
Kogenud Aeronaut. :drive:
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#12

N Nov 21, 2019 14:22

9-5LPT kirjutas:
N Nov 21, 2019 13:35
Ei saa aru, kust selline väide tuleb..ise kasutanud neid libaxenoneid, pole keegi vilgutanud ega nurisenud. Rekkamehed üldiselt üsna kiired "karistama" kui tuled näkku ikka paistavad. Ledi puhul tuli tulesid rohkem alla keerata kui xenoneid või halogeene, kuid samamoodi õige kõrguse peale ära regullides ei vilgutatud enam keegi..
Ega ise nurisemiseks pöhjust kuna heledam valgus ja ehk nähtavuski parem. Ja ega see kel silmad pimedad ju äkkpidurdust tee ja vastusöitjat noomima hakka. Pika töö-öö järel aga on silmad kui liiva täis ja paljudel öösel tööd tegevatel bussi/veokijuhtidel silmanägemine halvenenud. Miks tahate halba neile kes Teie lapsi kooli-koju vöi teise linna söidutavad vöi Teie perede tarvis toidu ja tööstuskaupu kauplustesse toimetavad? Enamus Teist isegi ei kujuta ette kui tihe kaubavedu öösiti käib ja eriti suurlinnades kus päevasel ajal autorongidega liiklemine oleks vöimatu.
H7 ja D1S luupide,projektorite ja sirmide ehitus on erinev. Autojuhi ametikoolitusel (mis on nöutav köigil bussijutidel ja raskeveokijuhtidel kes leiba teenivad) keelatakse kaasliiklejaid "karistada" ja eriti siis kui see vöib pöhjustada ohu lisandumist. Kui ma kiusupärast lülitaksin 4 kaugtuld sisse siis tulemuseks oleks ju 2 pimestatud söidukijuhti ja veel möni ehk lisaks selle nn libaxenonitega auto taga.

Legaalne ja kaasliiklejate turvalisust arvestav toiming on vana ja tuhmunud esilaterna asemel osta tehasuus esilatern. Vöi kui see tulemus ei rahulda siis auto kus on paremad OEM esilaternad (xenon vöi LED).
konks222
Postitusi: 562
Liitunud: R Jaan 25, 2008 9:07
Asukoht: Tudulinna
Auto: SAAB 9-5 2,0 141KW SAAB 9-5 AERO 184KW sed. SAAB 9-5 AERO 184KW univ.

#13

N Nov 21, 2019 19:52

I-Vaari kirjutas:
N Nov 21, 2019 14:22
9-5LPT kirjutas:
N Nov 21, 2019 13:35
Ei saa aru, kust selline väide tuleb..ise kasutanud neid libaxenoneid, pole keegi vilgutanud ega nurisenud. Rekkamehed üldiselt üsna kiired "karistama" kui tuled näkku ikka paistavad. Ledi puhul tuli tulesid rohkem alla keerata kui xenoneid või halogeene, kuid samamoodi õige kõrguse peale ära regullides ei vilgutatud enam keegi..
Ega ise nurisemiseks pöhjust kuna heledam valgus ja ehk nähtavuski parem. Ja ega see kel silmad pimedad ju äkkpidurdust tee ja vastusöitjat noomima hakka. Pika töö-öö järel aga on silmad kui liiva täis ja paljudel öösel tööd tegevatel bussi/veokijuhtidel silmanägemine halvenenud. Miks tahate halba neile kes Teie lapsi kooli-koju vöi teise linna söidutavad vöi Teie perede tarvis toidu ja tööstuskaupu kauplustesse toimetavad? Enamus Teist isegi ei kujuta ette kui tihe kaubavedu öösiti käib ja eriti suurlinnades kus päevasel ajal autorongidega liiklemine oleks vöimatu.
H7 ja D1S luupide,projektorite ja sirmide ehitus on erinev. Autojuhi ametikoolitusel (mis on nöutav köigil bussijutidel ja raskeveokijuhtidel kes leiba teenivad) keelatakse kaasliiklejaid "karistada" ja eriti siis kui see vöib pöhjustada ohu lisandumist. Kui ma kiusupärast lülitaksin 4 kaugtuld sisse siis tulemuseks oleks ju 2 pimestatud söidukijuhti ja veel möni ehk lisaks selle nn libaxenonitega auto taga.

Legaalne ja kaasliiklejate turvalisust arvestav toiming on vana ja tuhmunud esilaterna asemel osta tehasuus esilatern. Vöi kui see tulemus ei rahulda siis auto kus on paremad OEM esilaternad (xenon vöi LED).
2002-2006 aasta 9-5 ksenoon uus esilatern maksab vastu tonni tükk. nii et võtab ikka kohe kukalt kratsima.
ARZT
Postitusi: 520
Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
Asukoht: Ikla
Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242

#14

N Nov 21, 2019 21:57

I-Vaari kirjutas:
N Nov 21, 2019 13:06
https://www.partsforsaabs.com/product_i ... ae24f3d3fb

Ja nende "libaxenonite" koha pealt niipalju - sellise auto juhil endal pimedas ehk nätavus parem kuid vastasöitjaid pimestab see versioon selle töttu,et optiliselt on H7 höögniit ja xenonpirni klaasist kolb kus helendus toimub möötmetelt ja kujult erinevad. seetöttu H7 esilatern ei suuna valgust öieti. Need kes väidavad , et köik OK istuge bussi vöi veokirooli ja proovige üks öö tihedas vastuliikluses söita. Kas töesti soovite olla teadlikult pahatahtlikud kaasliilkejate suhtes ja ohtu seada teisi pimestades 50 vöi enama inimese elud?
Olles ise liigelnud öösel palju Tallinn- Ikla, on tugevalt üle poolte veokitest tuledega mingi jama- küll on neid tulesid liiga palju, küll on nad liiga heledad ja küll valesti reguleeritud. Mõnel juhul kõik korraga. Pole need sõiduautod ka paremad.... Tõsine probleem on see
RJ85
Postitusi: 142
Liitunud: T Apr 14, 2015 11:15
Asukoht:
Auto:

#15

R Nov 22, 2019 0:41

I-Vaari kirjutas:
N Nov 21, 2019 13:06
https://www.partsforsaabs.com/product_i ... ae24f3d3fb

Ja nende "libaxenonite" koha pealt niipalju - sellise auto juhil endal pimedas ehk nätavus parem kuid vastasöitjaid pimestab see versioon selle töttu,et optiliselt on H7 höögniit ja xenonpirni klaasist kolb kus helendus toimub möötmetelt ja kujult erinevad. seetöttu H7 esilatern ei suuna valgust öieti. Need kes väidavad , et köik OK istuge bussi vöi veokirooli ja proovige üks öö tihedas vastuliikluses söita. Kas töesti soovite olla teadlikult pahatahtlikud kaasliilkejate suhtes ja ohtu seada teisi pimestades 50 vöi enama inimese elud?
Minu 2003 9-3el tulede peal xenoni tähis olemas ja xenoniitega joonistab seinale täpselt samasuguse valgusvihu nagu halogeeniga. Ainuke põhjus miks see seaduslik pole on, et puudub tulepesurid ja automaatne kõrguse reguleerimine. Seega kui valgusvihu kõrgus sama nagu halogeeniga aga nähtavus parem siis eelistan tõesti seadust rikkuda, et mitte kedagi alla ajada. Minu mäletamist mööda õpetati autokoolis, vastu tuleva auto puhul, jälgima rohkem paremat teeserva mitte vahtima tuledess, et mis tuled vastutulijal on 🙂 ja kui seda õpetust kasutada ei häiri ka kui põevad vastutulijal udutuled 🙂
9-5LPT
Postitusi: 1227
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#16

R Nov 22, 2019 8:38

RJ85 kirjutas:
N Nov 21, 2019 11:37
9-5LPT kirjutas:
T Nov 19, 2019 22:16
Kui need silma ei kriiska, siis ei viitsi keegi nendega tegeleda ja ei hakka uurima ka, kui just mingi klassikule neid külge ei kruti. Aastaid kasutanud ja 0 probleemi.
Mul ka teedel pole politsei kiusanud ega keegi vilgutanud kui xenon pirnid on. Aga ülevaatusel sain korduse.
Sorry, aga see oli su oma lohakus, ega ma ka ledide/xenonitega ülevaatusel käinud, ikka halogeen külge selleks ajaks. :)
Kogenud Aeronaut. :drive:
9-5LPT
Postitusi: 1227
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#17

R Nov 22, 2019 8:53

RJ85 kirjutas:
R Nov 22, 2019 0:41
I-Vaari kirjutas:
N Nov 21, 2019 13:06
https://www.partsforsaabs.com/product_i ... ae24f3d3fb

Ja nende "libaxenonite" koha pealt niipalju - sellise auto juhil endal pimedas ehk nätavus parem kuid vastasöitjaid pimestab see versioon selle töttu,et optiliselt on H7 höögniit ja xenonpirni klaasist kolb kus helendus toimub möötmetelt ja kujult erinevad. seetöttu H7 esilatern ei suuna valgust öieti. Need kes väidavad , et köik OK istuge bussi vöi veokirooli ja proovige üks öö tihedas vastuliikluses söita. Kas töesti soovite olla teadlikult pahatahtlikud kaasliilkejate suhtes ja ohtu seada teisi pimestades 50 vöi enama inimese elud?
Minu 2003 9-3el tulede peal xenoni tähis olemas ja xenoniitega joonistab seinale täpselt samasuguse valgusvihu nagu halogeeniga. Ainuke põhjus miks see seaduslik pole on, et puudub tulepesurid ja automaatne kõrguse reguleerimine. Seega kui valgusvihu kõrgus sama nagu halogeeniga aga nähtavus parem siis eelistan tõesti seadust rikkuda, et mitte kedagi alla ajada. Minu mäletamist mööda õpetati autokoolis, vastu tuleva auto puhul, jälgima rohkem paremat teeserva mitte vahtima tuledess, et mis tuled vastutulijal on 🙂 ja kui seda õpetust kasutada ei häiri ka kui põevad vastutulijal udutuled 🙂
Üldiselt nõus Sinu jutuga, aga on erandeid, kui pirn pole pesas korrektselt või kui vastu tulevad uuemaotsa landcruiserid, siis vaata kuhu tahad, ikka oled pime 😀

H7 kahepoolne LED:

Pilt
Kogenud Aeronaut. :drive:
RJ85
Postitusi: 142
Liitunud: T Apr 14, 2015 11:15
Asukoht:
Auto:

#18

R Nov 22, 2019 11:18

9-5LPT kirjutas:
R Nov 22, 2019 8:53
RJ85 kirjutas:
R Nov 22, 2019 0:41
I-Vaari kirjutas:
N Nov 21, 2019 13:06
https://www.partsforsaabs.com/product_i ... ae24f3d3fb

Ja nende "libaxenonite" koha pealt niipalju - sellise auto juhil endal pimedas ehk nätavus parem kuid vastasöitjaid pimestab see versioon selle töttu,et optiliselt on H7 höögniit ja xenonpirni klaasist kolb kus helendus toimub möötmetelt ja kujult erinevad. seetöttu H7 esilatern ei suuna valgust öieti. Need kes väidavad , et köik OK istuge bussi vöi veokirooli ja proovige üks öö tihedas vastuliikluses söita. Kas töesti soovite olla teadlikult pahatahtlikud kaasliilkejate suhtes ja ohtu seada teisi pimestades 50 vöi enama inimese elud?
Minu 2003 9-3el tulede peal xenoni tähis olemas ja xenoniitega joonistab seinale täpselt samasuguse valgusvihu nagu halogeeniga. Ainuke põhjus miks see seaduslik pole on, et puudub tulepesurid ja automaatne kõrguse reguleerimine. Seega kui valgusvihu kõrgus sama nagu halogeeniga aga nähtavus parem siis eelistan tõesti seadust rikkuda, et mitte kedagi alla ajada. Minu mäletamist mööda õpetati autokoolis, vastu tuleva auto puhul, jälgima rohkem paremat teeserva mitte vahtima tuledess, et mis tuled vastutulijal on 🙂 ja kui seda õpetust kasutada ei häiri ka kui põevad vastutulijal udutuled 🙂
Üldiselt nõus Sinu jutuga, aga on erandeid, kui pirn pole pesas korrektselt või kui vastu tulevad uuemaotsa landcruiserid, siis vaata kuhu tahad, ikka oled pime 😀

H7 kahepoolne LED:

Pilt
See 9-3 luubiga ikka nagu ma aru saan? Tundub päris hea. Mis ledid täpsemalt on?
9-5LPT
Postitusi: 1227
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#19

R Nov 22, 2019 11:46

Ei ole luubid, aliexpressist mingid tellisin, kiip kahel pool pirni pulka siis vms.
Kogenud Aeronaut. :drive:
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#20

R Nov 22, 2019 17:38

9-5LPT kirjutas:
R Nov 22, 2019 11:46
Ei ole luubid, aliexpressist mingid tellisin, kiip kahel pool pirni pulka siis vms.
...ja kuidas valgusvihk / võrdlus algsega seina peal välja näeb? Mina jätsin igatahes "Philipsi chipiga aliexpressi LEDd" riiulisse. Endal küll valgust rohkem, aga no ei lähe liiklusesse teisi pimestama. Piltidena:
https://forum.automoto.ee/showthread.ph ... #pid472347

Ehk siis vaikimisi on hiina LED põhjusega mittelegaalne.
RJ85
Postitusi: 142
Liitunud: T Apr 14, 2015 11:15
Asukoht:
Auto:

#21

R Nov 22, 2019 23:18

9-5LPT kirjutas:
R Nov 22, 2019 11:46
Ei ole luubid, aliexpressist mingid tellisin, kiip kahel pool pirni pulka siis vms.
Mõtlesin seda, et kas autoks pildil Saab 9-3 mille lähituled ise on luubid ja sinna ledid pandud? Ja millised? Sest on ka mõttetuid lede mis ei näita, aga teisi pimestavad. Mu 9-3el lähituli luup ja sellega nähtavus jama, kaugtulel luupi pole ja nähtavus ok.
AllarS
Postitusi: 19
Liitunud: E Okt 24, 2016 14:24
Asukoht:
Auto:

#22

K Dets 04, 2019 8:45

Teemaalgatajale infoks, et tõenäoliselt on tule sees reflektor tuhmunud ning selleks, et tuled näitama saada on vaja reflektorid vahetada.
Saan sellega aidata ning garanteerin kordi parema tulemuse.
RJ85
Postitusi: 142
Liitunud: T Apr 14, 2015 11:15
Asukoht:
Auto:

#23

R Dets 06, 2019 11:24

AllarS kirjutas:
K Dets 04, 2019 8:45
Teemaalgatajale infoks, et tõenäoliselt on tule sees reflektor tuhmunud ning selleks, et tuled näitama saada on vaja reflektorid vahetada.
Saan sellega aidata ning garanteerin kordi parema tulemuse.
Usun ja olen täitsa mõelnud projektorite (luuipide) vahetusele või üldse tulede vahetusele, aga pole veel selgusele jõudnud kumb mõistlikum ja samas rahakotile kergem.
Kus kandis tegeled sellega ja mis hind oleks?
AllarS
Postitusi: 19
Liitunud: E Okt 24, 2016 14:24
Asukoht:
Auto:

#24

R Dets 06, 2019 11:38

Tegelen Tallinna kandis. Halogeen projektorid + paigaldus on suurusjärgus ca. 300-350€.
Kuigi tulede hinda ei tea, siis usun, et taastamine on odavam ning reeglina on ka tulemus parem.
Vasta