Aero sureb ära

Vasta
baranka
Postitusi: 17
Liitunud: E Mär 28, 2022 19:33
Asukoht: Pärnu
Auto: 2003 9-3 Aero

#1

T Dets 19, 2023 9:29

Probleem siis selline: 2003 Aasta 9-3 Aero suri ükspäev keset teed ära lihtsalt, parast seda läks vahelduva eduga veel käima, aga mitte kauaks. Veakoodideks näitas esialgu P2135, P1681, P1523, mis viitavad iseenesest segusiibrile, mingi kood oli gaasipedaali kohta ka. Sai siiber ära vahetatud, kuid osad koodid jäid ja ikka ei taha korralikult käivituda. Vahel käivitub, kuid puterdab, teinekord käivitud, lööb pööred 3k-ni ja sureb ära, kui autol segusiibri ühendus uuesti ühendada on üsna sujuvalt töötanud, kuid järgmiseks päevaks enamasti jälle puterdab. Iseenesest näitab obd teisi koode ka:
P0725 - Engine speed sensor?
P0337 - Väntvõlli sensor, multimeetriga proovitud takistud jäi normi piiresse
P0340 - Süütepoolid?
P1312 - Misfire cyl 1 ja 2.

Ei oskagi valida mingit otsa, mispidi minema hakata, on kellelgil analoogne probleem olnud, või oskad lihtsalt midagi asjalikku kaasa rääkida?
kroom
Postitusi: 319
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#2

K Dets 20, 2023 20:15

Kõlab nagu aju oleks omadega läbi.
baranka
Postitusi: 17
Liitunud: E Mär 28, 2022 19:33
Asukoht: Pärnu
Auto: 2003 9-3 Aero

#3

T Dets 26, 2023 16:09

Eks ta vist ole jah ECU, selle vahetamise kohta siis järgnev küsimus. Kas Pärnu kandis, vajadusel ka kaugemal on võimalik laenutada Tech - 2 aparaati, et uus aju peale sobitada?
Muidugi võib ka uusi ajusi pakkuda.
baranka
Postitusi: 17
Liitunud: E Mär 28, 2022 19:33
Asukoht: Pärnu
Auto: 2003 9-3 Aero

#4

T Dets 26, 2023 17:13

Endal on Obdlink SX kaabel ka olemas, millega peaks saama ECUsi kloonida.
baranka
Postitusi: 17
Liitunud: E Mär 28, 2022 19:33
Asukoht: Pärnu
Auto: 2003 9-3 Aero

#5

P Jaan 07, 2024 16:42

Nüüd sai ECU ära vahetatud. Esialgu tundus olukord paljulubav, töötas probleemideta circa pool tundi. Mõned tunnind hiljem aga auto enam ei käivitu. Säde on ja kütus tuleb peale, aga auto ainult turtsub. Proovisime ilma turbolõdvikuta käivitada, kuid sealt viskas tuleleegi välja, justkui oleks säde tulnud ajal, mil sisselaske klapp lahti. Väntvõlli sensor vahetatud, ja proovitud ka teise akuga. Millest võib antud probleem tulla?
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 812
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#6

E Jaan 08, 2024 13:04

Ei see AERO mingi auto mudel ole , et selle pöhjal öelda mis teha vöi mitte.
Enne kui SAABi juures midagi remontima hakata on siiski ehk Tech 2 parim vea diagnoosimiseks , need igasugu OBD lugejad vöivad näidata mis vigu tahes kuid need ei pruugi töesed olla. Väntvölli asendiandur ei pruugi läbi pöleda , st takistus peaks jääma samaks , probleem on vaid signaali tugevusega mida ta ECUle peab edastama.SAAB OG 9-5 l on see näiteks sagedane probleem , et väsinud vöi "noname" vvaa külma mootoriga toimib kuid soojalt löpetab tegevuse. Kuidas see teema algataja SAAB 9-3 puhul ...??? Misfired vöivad ka vigase kütusepumba vöi umbes kütuseliini tagajärg olla. See , et mingi hetk "viimaseid hingetömbeid tegev" pump piisava kütuseröhu suudab anda ja mingi hetk ei on täiesti tavapärane. See, et kütuselatis bensiin on ei ole määrav , see kütus peab ka vajaliku surve all olema , et pihustid seda suudaks doseerida vajalikus koguses. See leegi tagasilöök sisselaskekanalisse on üks viide kas lahjast küttesegust vöi valesti ajastatud süütehetkest.
Tore , et Eestimaal on selliseid hakkajaid mehi , kes ise proovivad kasvöi ECU tarkvara kloonida. Kuid need kütuse ja eelsüütenurga kaardid ja auto muud parameetrid peavad olema täpsed aga mitte umbessinnapoole. Kui ikka aastatepikkust kogemust sel alal pole siis ehk parem kuii Ametimees tegeleb selliste töödega. Ametimehel on ka SAABile sobivad diagnostikaseadmed ja ta teab kuidas neid näitusid vaadata ja mis vöib olla töenäoline vigane detail.
Tech 2 seadmed on vist Tallinnas ja Tartus ja ka ühel Saaremaa SAABientusiastil.Laenamiseks aga et vaevalt , liiga kallis aparatuur , et rendile anda vöi laenata.
baranka
Postitusi: 17
Liitunud: E Mär 28, 2022 19:33
Asukoht: Pärnu
Auto: 2003 9-3 Aero

#7

E Jaan 08, 2024 16:05

Soft sai üks ühele vanalt ajult ümber tõstetud.
Kui soft oleks erinev poleks immo lubanud käivitagi, veel vähem pool tundi käia lasnud.
See jääb segaseks, kuidas lahja segu võib tagasilööke põhjustada.
baranka
Postitusi: 17
Liitunud: E Mär 28, 2022 19:33
Asukoht: Pärnu
Auto: 2003 9-3 Aero

#8

L Jaan 13, 2024 17:32

Sai proovitud ka uue ECUga, kontrollitud kütusesurvet, mis oli 3bari. Probleem aga sama, ei käivitu.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#9

K Jaan 24, 2024 12:51

Kui algselt pakkus auto vändaanduri viga, siis tasuks sellest ka lähtuda. Tavaliselt ei anna see andur mingit viga, kuigi on "peetis". Muud algselt kirjutet vead viitavad juba valele süütamisele, ehk siis samuti viited eelpoolnimetet andurile. Ainult oem andurit kannatab soetada. Igasugused järelturu omad tavaliselt normaalselt tööle ei hakka, või ei tööta üldse (Trionicu puhul).
baranka
Postitusi: 17
Liitunud: E Mär 28, 2022 19:33
Asukoht: Pärnu
Auto: 2003 9-3 Aero

#10

K Jaan 24, 2024 15:06

Sai vanal ka takistus ära mõõdetud, oli normi piires, uueks läks peale mingi Magneti Marelli. Uue ecu vahetusega muidu kadusid gaasipedaali ja segusiibri koodid ära. Ehk leiab vana üles ja saab sellega proovida.
Boschi andureid võib pidada OEM anduriteks? Saabi enda oma pidavat rebranditud see olema lihtsalt.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 812
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#11

N Jaan 25, 2024 7:56

Bosch toodab töökölblike andureid , nende muude firmade toodete ostmine on raha prügikasti loopimine. Nagu olen spetsialistide jutust aru saanud siis vvaa ei "pöle läbi" vaid aja jooksul magnetväli nörgeneb , seetöttu ei ole impulss piisav ecu töö tagamiseks.
Ja selgituseks lahja küttesegu kohta - pöleb nii aeglaselt ja kuumendab küünla elektroodi liialt , seetöttu sisselasketakti alguses on silindris veel pölev segu mis süütab uue sissevoolava segu , sama ka hilise süütehetke puhul ja nii mootor "aevastab".
Vasta