Külm mootor teeb imelikku häält
Nüüd, kus ilmad külmaks läinud, kostub kapoti alt pärast külma mootori käivitamist u minut aega väga imelikku häält. See pole kõrgete pöörete hääl, see on selline imelik krõgin (see väljend pole ka õige - nagu midagi kraabiks kusagil) ja siis kaob järsult. Ja see on nüüd külmal ajal alati, kui külma mootorit käivitada. Ma ei saa lasta seda heli kuulda, kui kuhugi service-sse sõidan, sest sooja mootoriga pole mingit kõrvalist heli. Pean jätma SAABi tundideks seisma, et asi kuulda oleks.
Suvel sai pandud uus genekas koos rullikuga. Lasin hiljuti (29.10) teha täishoolduse VM-s, kas selle hulka kuulub ka mootori ülevaatamine/kuulamine? Kõik mahlad sai ära vahetatud. Arvel on eraldi tehnohoole ja remonttööd. Ma ei tea, mis neis erinevat või ühist on, aga raha arvestati eraldi (see polegi oluline). Peale tagaembleemi vahetust ühtegi remonti ei tehtud. Igatahes, kui seal mootori tööd kuulati, siis polnud külma ja hääl oli ok.
Või on selline 1 min-ne teistmoodi heli külma mootoroga normaalne? Minu kõrvele see heli tavaline ei tundu. Iga kord ootan, millal see lõppeb ja siis hakkan vaikselt kulgema.
Suvel sai pandud uus genekas koos rullikuga. Lasin hiljuti (29.10) teha täishoolduse VM-s, kas selle hulka kuulub ka mootori ülevaatamine/kuulamine? Kõik mahlad sai ära vahetatud. Arvel on eraldi tehnohoole ja remonttööd. Ma ei tea, mis neis erinevat või ühist on, aga raha arvestati eraldi (see polegi oluline). Peale tagaembleemi vahetust ühtegi remonti ei tehtud. Igatahes, kui seal mootori tööd kuulati, siis polnud külma ja hääl oli ok.
Või on selline 1 min-ne teistmoodi heli külma mootoroga normaalne? Minu kõrvele see heli tavaline ei tundu. Iga kord ootan, millal see lõppeb ja siis hakkan vaikselt kulgema.
Reeglina külm mootor teeb selliselt natuke teistmoodi häält, kuna kõik mahlad paksud ja igast liigendid jms. kanged. Samas miskit kõrva kriipivat otseselt ei tohiks olla. Tavaline on see, kui -20 kraadi juures auto käima paned, siis teeb mootor miski 10 sekki täiesti kohutavat häält, kuna mahlad paksud ja surved ja muu sarnane maas. Maks. kümne sekiga peaks mahlad juba kõik üleval olema ja kõrvalised helid mootorist kadund.
Kõlab hirmsasti sellise ketivea moodi Palju see mootor sul läbi sõitnud on? Ja kas SS-del on ka ikka veel see häda küljes? Tegelt on ülimalt raske niimoodi foorumis tuvastada 'kõrinaid' ja 'kolinaid' Tuleks lasta üle kuulata.
Kõlab hirmsasti sellise ketivea moodi Palju see mootor sul läbi sõitnud on? Ja kas SS-del on ka ikka veel see häda küljes? Tegelt on ülimalt raske niimoodi foorumis tuvastada 'kõrinaid' ja 'kolinaid' Tuleks lasta üle kuulata.
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Kui ketid teevad häält, on ka otsakaane leke olemas (muidugi kui tihend pole mingil põhjusel vahetatud). Seega võib ka sooja mootoriga kuskil näitamas käia.
Aga kuula kust otsast see hääl kostub! Ketid asuvad kõrvalistuja poolses mootori otsas. Kui kogu muu kapotialune lärm segab, kuula rattakoopast kostuvat.
Aga kuula kust otsast see hääl kostub! Ketid asuvad kõrvalistuja poolses mootori otsas. Kui kogu muu kapotialune lärm segab, kuula rattakoopast kostuvat.
Algselt postitas: Rästas
Nüüd, kus ilmad külmaks läinud, kostub kapoti alt pärast külma mootori käivitamist u minut aega väga imelikku häält. See pole kõrgete pöörete hääl, see on selline imelik krõgin (see väljend pole ka õige - nagu midagi kraabiks kusagil) ja siis kaob järsult. Ja see on nüüd külmal ajal alati, kui külma mootorit käivitada.
Kusjuures minul on täpselt sama asi. See heli tekib max pooleks minutiks ja siis nurrub mootor normaalselt. Aga see krõgin tuleks nagu rohkem armatuuri lähedusest, kui kuskilt kaugelt kapoti alt. (paremini ei oska seda kuidagi kirjeldada :red: ) Mingit moodi see nagu käivitumist ega sõitu härinud ei ole, mistõttu pole ka sellele eritilist tähelepanu pööranud. Äkki tegemist mõne 9-3 ss tüüpmurega!? :eureka:
Ketid? Maikuus vaatas isand Iisak mu SAABiku oma karmi silmaga üle. Siis olid ketid ok. Ma mäletan, et ta ütles, et ketiprobleem kimbutab pigem 9-5.
No kes teab, mis heli see tegelikult on. Igatahes tundub tiba metalne (seda ei oska võrdluste toomisega seletada). Ma pole midagi sellist kunagi kuulnud ühelgi oma eelneval autol. Need on olnud ka V6 mootori ja ilma turbo & kettideta (polegi võrreldavad).
Kas on võimalik, et ketid teevad häält ainult max minuti?
Ega' s midagi rattad 'ihuarsti' poole... telepaatilist läbivaatust & remonti pole veel leiutatud.
P.S. Redhead, just, mulle tundub ka, et heli tuleb juhipoolse armatuuri piirkonnast. Aga see võib tunduda selle pärast nii, et ma istun seal oma lokaatoritega :)
No kes teab, mis heli see tegelikult on. Igatahes tundub tiba metalne (seda ei oska võrdluste toomisega seletada). Ma pole midagi sellist kunagi kuulnud ühelgi oma eelneval autol. Need on olnud ka V6 mootori ja ilma turbo & kettideta (polegi võrreldavad).
Kas on võimalik, et ketid teevad häält ainult max minuti?
Ega' s midagi rattad 'ihuarsti' poole... telepaatilist läbivaatust & remonti pole veel leiutatud.
P.S. Redhead, just, mulle tundub ka, et heli tuleb juhipoolse armatuuri piirkonnast. Aga see võib tunduda selle pärast nii, et ma istun seal oma lokaatoritega :)
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Äkitsi on daamidel muusiklaline haridus või hästiarenenud muusikaline kuulmine? Isand T8 luges mulle kord pikalt moraali, et ei tasu mustalt esitatud sibemollidesse väga tõsiselt suhtuda.
Siit leiab veel inimese, kes kuuleb Saab 9-3 mootoris imelikke hääli. Mina nimetan seda diiselmootori lörinaks, kuigi tegemist bensukaga. Hommikune käivitamine on tõesti lärmakam, erivalt aga Rästa autost olen mina pannud tähele, et mõnikord ka tühikäigul seistes tuleb selline diislihääl sisse.
Need hääled on olnud algusest peale, seetõttu olen pidanud seda Saabi mootorile iseloomulikuks hääleks.
Need hääled on olnud algusest peale, seetõttu olen pidanud seda Saabi mootorile iseloomulikuks hääleks.
Einoh, mis siin ikka spekuleerida. Tuleb "ihuarstidele" ette näidata ja Saab asi selgeks kas põhjus mootoris või kuskil mujal :wise: Annan tulemusest teada! Kuna minu SS joob bensiini ja töötab tühikäigul enamasti vaikselt, siis diiselmootori lörinaga midagi seostada antud juhul ei oska P.S. See krõgin millest ilmselt ka Rästas räägib on selgelt teisest mastist heli :wtf:
Ei saa öelda, et ei oleks lasknud kontrollida. Ma siiralt loodan et seda tehti, aga midagi eriskummalist selles ei tuvastatud ja seetõttu olen sellega leppinud. Kuigi tol korral oli mul muresid palju ja lahendusi neile hakati otsima alles siis kui need jõudsid õige inimeseni. Võimalik, et see teema tuleks mul uuesti üles võtta.
Mul küll 9-5, kuid olen samuti kuu aja jooksul, mil autot omanud täheldanud diislilaadset krõbinat, seda siis parempoolse poole pealt mootorist. Ei oska nüüd öelda, kas tõesti ketid tevad sellist häält, Troostis midagi sellist nagu ei täheldatud, et ketid läbi. Huvitav oleks kohe kuulda, millist häält teevad läbi olevad ketid. Samuti on probleem pigem külma mootoriga. Naisterahva poolt tuli külma mootorit käivitades ka "kompliment"-- " Kas sul on diisel?".
Võtsin käivitusjärgse heli MP3-peale. Sellist külma-krõginat, millega ma teema alustasin, ei olnud täna nagu kiuste :angry:
Või ei ole seda kuulda kapoti all olles (on tõesti ainult salongist kuulda ja seal ma täna ei istunud).
P.S. Eile oli raadio surnud, mis surnud, samuti suunatule tik-tak ja parkimisanduri teavitusheli - täna mängis nagu vana mees...
Või ei ole seda kuulda kapoti all olles (on tõesti ainult salongist kuulda ja seal ma täna ei istunud).
P.S. Eile oli raadio surnud, mis surnud, samuti suunatule tik-tak ja parkimisanduri teavitusheli - täna mängis nagu vana mees...
Algselt postitas: redhead
Mina sain täna kindlaks teha niipalju, et see krõgin on kuulda üksnes salongis istudes, mistõttu võib eeldada, et see ei pärinegi üldse mootorist. Väljas ei olnud mingit ebanormaalset heli kuulda.
Just. Mulle tundub sama, aga see tuleb ikkagi armatuuri tagant, st mootori poolt Teine inimene ütles mulle jälle, et ka väljast on seda kuulda, kuidas mootor teeb alla minuti tesitmoodi häält. Täna seda eriti kuulda igatahes ei olnud. Vahe oli, kuid ei midagi koledat.
Algselt postitas: qdwin
Kui ketid teevad häält, on ka otsakaane leke olemas (muidugi kui tihend pole mingil põhjusel vahetatud). Seega võib ka sooja mootoriga kuskil näitamas käia.
Aga kuula kust otsast see hääl kostub! Ketid asuvad kõrvalistuja poolses mootori otsas. Kui kogu muu kapotialune lärm segab, kuula rattakoopast kostuvat.
Sinu jutt kehtib 9-5 ja OG 9-3 mootorite kohta, mis on Saabi toodang. SS ei evi selliseid ja ka vead on hoopis teistsugused.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Õhtul üllatas SAAB mind sellega, et virutas põlema mootori hoiatustule.
Viisin ta siis Jumala juurde ja viga sai selgeks. Diganoos: lisaõhu pump surnud. Kui see koolema hakkab, siis teebki kummalist häält (krõginat näiteks). Hoiatustuli sai eest ära võetud (mis tuleb ilmselt tagasi) ja nüüd siis vaja uut pumpa. Muid vigu Jumala tark pill ei tuvastanud.
Viisin ta siis Jumala juurde ja viga sai selgeks. Diganoos: lisaõhu pump surnud. Kui see koolema hakkab, siis teebki kummalist häält (krõginat näiteks). Hoiatustuli sai eest ära võetud (mis tuleb ilmselt tagasi) ja nüüd siis vaja uut pumpa. Muid vigu Jumala tark pill ei tuvastanud.
Algselt postitas: Kytt
Krõgina kohta mis tuleb armatuuri lähedusest võin nii palju öelda et autoelektrik ütles et see tulebki külmaga ja see ei loe midagi !!:)
Kui hääl pole kliimaseadme servomootoritega seotod,pole see loomulik(paraku ise kuulamata taraka panna on raske):love:.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989