Saab 9-3 1.8 turbo 110 kW

_jaanus_
Postitusi: 8
Liitunud: T Veebr 26, 2008 22:04
Asukoht:
Auto:

#1

P Mär 09, 2008 17:29

Mida sellise mootoriga saab endast kujutab?
1)Vastupidavus?
2)Kütusekulu rahulikuma sõidustiili juures?
3)Tõmme, ega ta liiga ädine pole?
4) Kui võrrelda aasta 2003- 2004, saab 9-3 2,2 tdi 92 kw ja Saab 9-3 1.8 turbo 110 kW vahel, siis kumb oleks mõistlikum ost? Lähtudes siis selle üalpidamiskuludest?

Kui keegi oskab anda mõnda www aadressi kus oleks selle aastakäigu masinate tenilised andmed kirjas siis oleksin huvitatud.
Jürgen

#2

P Mär 09, 2008 17:35

Ma usun, et 1.8t ei ole nii pirtsakas mootor kui 2.2TiD. See artikkel sobib sulle lugemiseks hästi http://www.autoleht.ee/node/964. See 2.2TiD liigub päris rahuldavalt, aga 1.8t kohta ei oska miskit kosta, eks ta asja ajab ära.
_jaanus_
Postitusi: 8
Liitunud: T Veebr 26, 2008 22:04
Asukoht:
Auto:

#3

P Mär 09, 2008 17:38

Ma sellesama artikli pärast seda 1,8 mootoriga saabast vaatama hakkasingi.:facts:. Aga kahjuks pole selles artiklis eriti midagi selle 1,8 kohta. Seal laidetakse seda 2,2 dislat peamiselt.
Jaanus
Postitusi: 894
Liitunud: K Mär 03, 2004 15:58
Asukoht: Harjumaa
Auto: Volvo XC90 MY18 ja Opel Insignia Biturbo MY16

#4

P Mär 09, 2008 17:40

Kohustusliku lugemist:
http://www.autoleht.ee/node/964
EDIT: Nobedad näpud jõudsid ette :red:

Aga kui kardad, et 110kw võiks lahjaks jääda, võta Aero. Kõige parema ettekujutuse saad muidugi kui teed mõlemaga proovisõidu :thumb:
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#5

P Mär 09, 2008 18:05

olen yhte 1,8 mootoriga 9-3 pidanud.
täitsa bro. 110 Kw on piisav täiesti. ja sõiduomadustelt mõnusalt pikad käigud. kui niisama tavaliselt sõidad pööretega kuni ca 2500..2800 ja isegi 3000, siis sealt edasi vajutades läheb masin ikka täitsa võimsalt edasi kyll. seega täitsa mõnus!
ja tavasõiduga piisavalt ökonoomne ka.lausa väga isegi. kuna turbo annab talle piisava pöördemomendi juba kyllaltki madalatel pööretel.

edit:
mäletamist mööda sai maanteel sai kuskil 7 kanti ikka .
muidugi mu arvamus svaid selle kohapealt, et sa ringrajale ei lähe, ja valgusfoori alla bmw meestega võidu ajama ei hakka jnee...vaid normaalset igapäevaliikurit vajad.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
_jaanus_
Postitusi: 8
Liitunud: T Veebr 26, 2008 22:04
Asukoht:
Auto:

#6

P Mär 09, 2008 20:58

aga oskad sa umbes ka öelda kui ökonoomne ta siis on.
epsum
Postitusi: 697
Liitunud: P Sept 05, 2004 15:56
Asukoht:
Auto:

#7

P Mär 09, 2008 21:05

Eks see ole iga inimese oma maitse, aga väikene bensiinimootor on samaväärse tootja disla kõrval õnnetus kuubis. Nii, nagu isikliku tagumikutunde järele ei saa tehasekonditsioonis 9-5 aero 3.0tid vastu, ei saa ammugi miski 1.8 turbobensukas 2.2se disla vastu.. väändemomendis on lihtsalt nii kuradima suur vahe, et nutma ajab. Eriti igapäevasõidus. Et aeroomanikud mind nüüd peksma ei hakkaks, ütlen, et ei saa disla aero vastu kiirendustel 130 ja edasi.. aga sinnamaani on disla brutaalset jõudu, mis sind istmesse pakib oluliselt rohkem tunda.
Mis kestvusesse nii üldisemalt puutub - bensusaabi omanikud vahetavad turbosid päris tihti - disla turbod, mis töötavad oluliselt madalama pöörde pealt kestavad palju rohkem.. Ehk, sitemal juhul kui dislaautol vahetad pumpa (~20k suurusjärk) vast kord 10 aasta jooksul, siis bensukal vahetad turbot ( 13k + di kassett 5k) kord 5 aasta jooksul, kui autoga ikka sõidad. Kokkuvõttes muud kulud (õhulugejad ja muu keemia) maksab samapalju, kütust kulub oluliselt vähem, niiet, saabi remonditöökojad teed nii või naa õnnelikuks oma papihunnikuga, mis sa neile vead, ja vahepeal tegelikult on ainus vahe selles, et kas teed ühekorraga suure väljamineku, või mõne aja tagant natuke väiksemaid. Ja kas tahad tunda istmesse suruvat jõudu või oled lihtsalt rahul sellega, et sul saab on..
Võta kätte ja tee proovisõitu, kumb meeldib, see võta, hoolduskuludes vahet ei ole, kui kavatsed autot 4..5 aastat pidada.
Chipy
Postitusi: 667
Liitunud: N Mär 31, 2005 23:30
Asukoht:
Auto:

#8

P Mär 09, 2008 23:49

no siin ma natuke vaidleks sulel vastu, et 2,2 diisli maksimum vääne ja võimsus on u 3-400 rpm madalamalt saada kui 1,8 bensu mootoril. 240 nm vs 260 pole ka mingi eriti suur. ehk mida ma tahtsin öelda, et ära aja siin segamini, mis on aero ja mis on 3.0 tid, kui jutt on enter leveli masinast
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#9

P Mär 09, 2008 23:58

1,8t andmed väändega:
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id=45009&cache=no
2,2 td andmed väändega:
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id=26636&cache=no
saab9-3
Postitusi: 402
Liitunud: E Aug 14, 2006 11:43
Asukoht:
Auto:

#10

E Mär 10, 2008 0:22

Seal on minu meelest 2,2TiD kohta veidi valed andmed. Sellel ei tohiks olla common rail pritsung ja ka töömaht on imelik.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#11

E Mär 10, 2008 1:05

1.8T - 240.0 Nm (177 lbft) (24.5 kgm)
@2500 rpm

2.2TiD - 260.0 Nm (192 lbft) (26.5 kgm)
@1800 rpm

Andmed pärinevad carfoliost. Minu teada on 1.8 hoopis 2.0. Kuskil oli ka sellest juttu. Teiseks võib diislil olla seda pöördemomenti rohkem aga tavaliselt lõpeb see ka nii kiiresti kui hakkab. Imelik riistapuu see diiselauto. Eluilmas ei soetaks omale diiselmootoriga autot. Alati on nendega mingi jama, mida suuremad on kütuserõhud seda kiiremini kõik asjad kuluvad, + küte on ikka väga kallis ja ega nad eriti vähem ka võta.
Tan
Postitusi: 423
Liitunud: T Okt 11, 2005 17:53
Asukoht:
Auto:

#12

E Mär 10, 2008 9:28

Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
1.8T - 240.0 Nm (177 lbft) (24.5 kgm)
@2500 rpm

2.2TiD - 260.0 Nm (192 lbft) (26.5 kgm)
@1800 rpm
...


Minu OG TiD on juba 280 NM, vaevalt seda edasi vähendati :P
See 260@1800 oleks nagu 85 kW-se andmed.

Ja IMHO just on common rail, mulle tundusid seega sigaelmari pakutud numbrid õigemad, ainult see @1500 on veider, mul peaks olema @1650.

Mis kulusse puuttub, siis ei ole jah palju vahet, vast nii 2-3 l/100 maanteel ja 3-5 linnas. Endiselt pean suurimaks miinuseks müra.
Chipy
Postitusi: 667
Liitunud: N Mär 31, 2005 23:30
Asukoht:
Auto:

#13

E Mär 10, 2008 9:38

miskipärast nüüd diisli-inimesed hakkasid end õigustama, aga ses mõttes mine ja katsu seda autot, saad teada, kas sulle istub paremini diisel või bensiinimootoriga auto. diislihinda näed bensujaamas ise, hooldused on reeglina kallimad kui bensiiniautol, talvel suurte külmadega võib juhtuda, et ei saagi oma autot käima. samas vastupidises suunas - peale bensiinikulu suuruse just mingit erilist miinust ei oska öelda. kindlasti lase auto kontrollida vastavate tublide inimeste juures Vikingis või kuskil mujal (kohti leiad foorumist küll), siis saad omale tingimiseks aluse.

PS mind isiklikult häirib diisli tankimise protsess, see püstol on tavaliselt ilgelt räpane ja kütus haiseb vastikult
saabSS
Postitusi: 901
Liitunud: T Dets 04, 2007 21:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#14

E Mär 10, 2008 13:26

mina isiklikult ka pean diislil seda müra suureks miinuseks. jube on ta külmaga külma mootoriga. aga kui mootor soe, siis ei ole hullu midagi. või ma juba ära harjunud. minekut on piisavalt.
ei vaidle ka vastu, et diislil asjad kallimad, alustades küttest. aga kui võtad lahti müügilehe, siis on dislad kuidagi eriti odavaks läinud.
enivei, kui sa just tuunida ei taha, kärab disla küll. vähemalt minu hinges on teadmine, et saab odavamalt. kuid see nagu polegi peamine :) saab on saab.. eriti vist pensukad.

PS! sinust väljuva kütusaisu ei tahaks tundagi :D
ssilverr
Postitusi: 131
Liitunud: K Juun 27, 2007 22:35
Asukoht:
Auto:

#15

E Mär 10, 2008 17:37

Enda arvamus, mis on kujunenud viimase 9 kuu jooksul kui olen kasutanud 9-3 -e, see küll aero aga noo samasse auku läheb ikkagi.
Minu arvamus antud autost: plussid enda jaoks on nii mootor (mis on piisavalt kiire kui vaja ja kui pensionäri teha siis väga mõistliku kütuse kuluga). Salong on see kus üks silm naerab ja teine nutab, ehk siis istmed on väga bro aga armatuur on paras salvoka plastik.... Tagumine iste oleks võinud ka natukene tagapool olla, mõned päästvad sentimeetrid oleks väga abiks (samas ise pole seal kunagi istunud sõiduajal aga seljataga istujate põlvi olen küll tundnud).
Vastupidavus: muidugi toredad eesti teed haukavad vedrustust ikki peris korralikult, kõiksugu puksid + amordid annavad lõpuks alla, kolksu nad oskavad kõik väga hästi teha juba varakult kaasa arvatud roolilatt, eriti on kuulda kui vaikselt sõites mõnest kergemast august läbi lasta. Muidugi on see eesti teedest tulenev ikaldus, kui leian mõne sileda lõigu siis hea meelega vahepeal keeraks otsa ringi ja teeks selle osa uuesti.
Tõmbe osas ma nüüd väga tarka ei saa panna, aga kui sa uurid rahuliku sõidustiili korral ka kütuse kulu siis ma eeldan, et see peaks täiesti piisav olema.
Enda auto kütuse kulu osas võin niipalju märkida, et maanteel rahulikult sõites 7 kandis, kui kiiremini sõita siis läheb liiter rohkem, (natukene painutada kiirusepiiranguid), linna sõidul on mul tihti lühikesi otsasid teha, nii tuli kerge miinusega 13 liitri umber võibolla ka natukene peale aga kuna külma oli nii vähe siis ei saanud väga täpset ettekujutust, põhismõtteliselt kui olla "maru rahu ise" siis vist on võimalik isegi 11 l/100km linnas hakkama saada. Ma ise arvab, et egas 1,8 t puhul rohkem ei kulu pigem tsutikese vähem aga mitte ka väga suures ulatuses.
Antud diislite osas mul kahjuks võrdlus puudub.
Sil
Postitusi: 208
Liitunud: R Apr 13, 2007 12:41
Asukoht:
Auto:

#16

E Mär 10, 2008 20:57

Ise liiklen ka antud masinaga tiba üle aasta ja olen suht rahul ja kui vastata sinu küsimustele, siis auto on 1998cm3, 110kW:

1) Vastupidavus - puksid kuluvad eesti teede peal küll agaralt aga see ole kõigi autodega nii. korra olen lasknud softil restarti teha, kuna paar asja jooksis kokku SID'l:) mootor külmaga teeb vahest huvitavaid asju aga soojana OK. roolivõimu tihendist immitseb õli, peab laskma selle korda teha, kuid see teema jooksis siit üks kord läbi aga enam pole üles leidnud, seda mure olevat ka teistel olnud.

2) Kütusekulu - maanteel 6,5 ja linnas u. 11-12 . . . üldiselt, keskmine kulu on 9-10l. kus enamus aega olen linnas sõitnud.

3) Tõmme - täiesti piisav igapäeva sõiduks, tavaliikuritest kiirendab masin ikka tunduvalt paremini ja 100 tuleb suht kärmelt ette:)

4) Pole kahjuks 2.2Tdi kohta võrdlevat infot, aga 1.8t ülalpidamiskulud on suht mõistlikud, oleneb muidugi, mis asi vahetamist vajab jne.
Carruks
Postitusi: 66
Liitunud: N Dets 27, 2007 9:06
Asukoht:
Auto:

#17

E Mär 10, 2008 21:53

Mis huvitavaid asju see mootor külmaga teeb?
Sil
Postitusi: 208
Liitunud: R Apr 13, 2007 12:41
Asukoht:
Auto:

#18

T Mär 11, 2008 9:16

külmaga käivitades ja mootoril külm olles on teatud värin autos sees, aga seda mitte koguaeg . . . aga suvel ja muul ajal, kui temp on norm. siis sellist värki ei esine.
Carruks
Postitusi: 66
Liitunud: N Dets 27, 2007 9:06
Asukoht:
Auto:

#19

T Mär 11, 2008 10:08

Sama siin...ja jubedalt valju häält teeb külmalt käivitamisel - seda 1-2 minutit, siis läheb normiks!
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#20

T Mär 11, 2008 10:16

kolvid loksuvad :P
Sil
Postitusi: 208
Liitunud: R Apr 13, 2007 12:41
Asukoht:
Auto:

#21

T Mär 11, 2008 12:19

võiksid paika loksuda:D
_jaanus_
Postitusi: 8
Liitunud: T Veebr 26, 2008 22:04
Asukoht:
Auto:

#22

K Mär 12, 2008 0:11

Nagu soovitati, siis käisin mööda autopoode ja proovisin erinevaid saabe. Mulle tundus, et 1,8 on kohapealt minnes ikka natuke uimane. Muidugi ma ei saanud kusagil sellega eriti pikalt sõita, kuna ühelgi autol ei olnud kindlustust ja nii piirdus proovisõit sisehooviga või mõne väiksema tänavajupiga. Seevastu aga see 2,2 disla tundus küll hea minekuga, seda juba kohe alguses kohepealt minnes. Aga vaatamata selele ei õnnestunudki mul ühtegi saabi ära osta, kuna need mis siia tuuakse on ikka ulme suure läbisõiduga ja igaüks vajas kohest remoti. Krt 180 tuhandega ei tahaks eriti osta autot mis on läbi sõitnud juba 170 000 km, mis on turul pakutavate kuldne keskmine, või millega peab kohe teenindusse minema.
Seega minust seekord saabiomanikku ei saanud , kuna leidsin midagi muud. Loodan, et järgmine kord kui autot vahetan on saabiga rohkem õnne.
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#23

K Mär 12, 2008 0:34

Algselt postitas: _jaanus_
iAga vaatamata selele ei õnnestunudki mul ühtegi saabi ära osta, kuna need mis siia tuuakse on ikka ulme suure läbisõiduga ja igaüks vajas kohest remoti. Krt 180 tuhandega ei tahaks eriti osta autot mis on läbi sõitnud juba 170 000 km, mis on turul pakutavate kuldne keskmine, või millega peab kohe teenindusse minema.
Seega minust seekord saabiomanikku ei saanud , kuna leidsin midagi muud. Loodan, et järgmine kord kui autot vahetan on saabiga rohkem õnne.


On jah huvitav, et olenemata aastast on autodel läbisõit enamasti 170.000-230.000 vahel :D
Iga ratas veab and then some!
saabSS
Postitusi: 901
Liitunud: T Dets 04, 2007 21:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#24

K Mär 12, 2008 8:41

äkki mainiks ära, mis masina omanikuks said. mis oli siis parem, kui saab?:gun::angry::beer::drive:
_jaanus_
Postitusi: 8
Liitunud: T Veebr 26, 2008 22:04
Asukoht:
Auto:

#25

K Mär 12, 2008 10:40

ma maksin 30 kilo juurde ja sain tehase garantiiga, 50 tuhandese läbisõiduga ja 2006 väljalaskeaastaga Mazda 6-e. Ja need faktid saidki valikul määravaks. Muidu poleks mazdat valinud. Oli lihtsalt nii krdi hea pakkumine et ei saanud ära öelda.
Vasta