Veljed tahmased

Vasta
Rästas
Postitusi: 955
Liitunud: K Apr 18, 2007 20:12
Asukoht:
Auto:

#1

E Mai 19, 2008 22:25

Miks on 9-3 veljed tahmased (eriti esimesed). Olid eelmisel ja on uuel ka, samamoodi maja ees seisval EvgGad'i Aerol.
Kas viga on viletsates piduriklotsides/ketastes? Vanal Saabil oli sama jama, sai uued (kallimad) klotsid pandud ja ikka olid veljed tahmased. Samas Mazdal sellist asja pole. Mingi Saabide omapära?

Millegi pärast ei luba minul algatada teemat rubriigis "Veermik, kere sisustus" New Topic nuppu ei ole.
Keegi võiks selle palun siis ümber tõsta.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#2

E Mai 19, 2008 22:28

Viga on ehk hoopis heades klotsides. Mis kulub see pidurdab ;)
djstallion
Postitusi: 269
Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
Asukoht:
Auto:

#3

E Mai 19, 2008 22:28

Veermik, kere, sisustus
See alajaotus on uute teemade tegemiseks suletud, valige ülevaltpoolt margipõhine alajaotus
Rästas
Postitusi: 955
Liitunud: K Apr 18, 2007 20:12
Asukoht:
Auto:

#4

E Mai 19, 2008 22:35

Algselt postitas: djstallion
Veermik, kere, sisustus
See alajaotus on uute teemade tegemiseks suletud, valige ülevaltpoolt margipõhine alajaotus

Sry, nää, silm ei seletanud :D
mihkeltt
Postitusi: 258
Liitunud: E Mai 05, 2008 14:41
Asukoht:
Auto:

#5

T Mai 20, 2008 0:16

mul 9-5-l sama teema, esiveljed lähevad suht kiiresti mustaks, tagumised koguaeg ilusti puhtad.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#6

T Mai 20, 2008 0:18

Esimesed pidurid saavad kõige rohkem valu + klots on suurem.
Rästas
Postitusi: 955
Liitunud: K Apr 18, 2007 20:12
Asukoht:
Auto:

#7

T Mai 20, 2008 0:35

Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Esimesed pidurid saavad kõige rohkem valu + klots on suurem.

Miks just Saabil lähevad veljed tahmaseks ja teistel autodel mitte? Vähemalt ei ole muudel markidel nii. Mõtlesin, et ehk on velje materjal selline, et korjab selle klotsi tahma külge kinni. Aga eelmisel Saabil olid talvel all Dezent veljed ja need olid samamoodi tahmatanud.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#8

T Mai 20, 2008 0:38

Pigem kas klotsi või ketta materjal. Head pidurid noh:notworthy:
Joonas
Postitusi: 186
Liitunud: T Mai 15, 2007 10:30
Asukoht:
Auto:

#9

T Mai 20, 2008 1:03

Mul vist kõikidel masinatel esiveljed sõiduga tahmaseks läinud... ei eristaks siin Saabi teistest :)
djstallion
Postitusi: 269
Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
Asukoht:
Auto:

#10

T Mai 20, 2008 7:23

Algselt postitas: Rästas
Miks on 9-3 veljed tahmased (eriti esimesed). Olid eelmisel ja on uuel ka, samamoodi maja ees seisval EvgGad'i Aerol.
Kas viga on viletsates piduriklotsides/ketastes? Vanal Saabil oli sama jama, sai uued (kallimad) klotsid pandud ja ikka olid veljed tahmased. Samas Mazdal sellist asja pole. Mingi Saabide omapära?

Ehk sa ei harrasta Mazdaga nii sportlikku sõidustiili? Samas, nii palju kui mina tean, siis mida kallim ja parem klots, seda kiiremini see kulub. Mazdal on ehk lihtsalt kehvad klotsid.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#11

T Mai 20, 2008 8:32

Lähevad ka kõigil teistel. Nagu öeldud, mis kulub, see pidurdab..:D Seni, kuni sa seda sodi sinna kuudeks ei jäta, siis tuleb ta üsna kergelt maha ka, survepesur ja pisut ehk mõnd pesuainet.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Jaanus
Postitusi: 894
Liitunud: K Mär 03, 2004 15:58
Asukoht: Harjumaa
Auto: Volvo XC90 MY18 ja Opel Insignia Biturbo MY16

#12

T Mai 20, 2008 8:35

Pane veljevaha peale ja piduritolm ei jää enam nii hästi kinni. Hiljem kerge puhastada ka ;)
aednik
Postitusi: 459
Liitunud: R Aug 11, 2006 15:13
Asukoht:
Auto: Diisel Saab

#13

T Mai 20, 2008 12:27

EBC toodab kevlarkiust klotse, väidetavalt tolmavad vähem kui metallilaastu sisaldavad. Ja kiud ei tungi nii velje sisse.
Aeronautik
Postitusi: 170
Liitunud: L Nov 24, 2007 16:28
Asukoht:
Auto:

#14

T Mai 20, 2008 13:58

Mul Saabil veljed tahmased....eriti siis kui uued klotsid on. Mingi aja möödudes nad niiväga enam tahmaseks ei lähe. Hondal oli sama teema ja pemmil ka.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#15

R Mai 23, 2008 11:52

Kas te inimesed tõesti naiivselt arvate,et pidurdamisel(mil toimub seisva abrasiivse pinnaga klotsi surumine suure jõuga vastu kiiresti pöörlevat ketast) tekkinud tolmu/tahmaosakesed annihileeruvad:poke: .
Loomulikult veljed määrduvad,kui pidurdada ja seda kõigil pidureid omavatel liikurvahenditel.
aednik
Postitusi: 459
Liitunud: R Aug 11, 2006 15:13
Asukoht:
Auto: Diisel Saab

#16

R Mai 23, 2008 13:57

Kevlari tõmbetugevus on 5 korda suurem kui terasel sama kaalu kohta, ja 5-6 korda kergem kui teras. Aga palju oleneb muust materjalist ka ilmselt vist.
fofa
Postitusi: 504
Liitunud: N Veebr 26, 2004 15:39
Asukoht:
Auto:

#17

R Mai 23, 2008 14:20

Tüüpilised tutika auto mured - tolmukübe siin, tahm seal. Sõida paar kuud ära, siis rahuned maha :)

Variant 2: värvi veljed mustaks - bling-bling!
Rästas
Postitusi: 955
Liitunud: K Apr 18, 2007 20:12
Asukoht:
Auto:

#18

K Juun 25, 2008 16:40

Algselt postitas: Trionic
Kas te inimesed tõesti naiivselt arvate,et pidurdamisel(mil toimub seisva abrasiivse pinnaga klotsi surumine suure jõuga vastu kiiresti pöörlevat ketast) tekkinud tolmu/tahmaosakesed annihileeruvad:poke: .
Loomulikult veljed määrduvad,kui pidurdada ja seda kõigil pidureid omavatel liikurvahenditel.

No kes sulle, Trionc, vastu vaielda tihkab :D
St, et esimesed klotsid/kettad hõõrduvad pidurdamisel rohkem, kui tagumised? Et just esimesed veljed tahmased on ja tagumised mitte.

Algselt postitas: djstallion
Ehk sa ei harrasta Mazdaga nii sportlikku sõidustiili? Samas, nii palju kui mina tean, siis mida kallim ja parem klots, seda kiiremini see kulub. Mazdal on ehk lihtsalt kehvad klotsid.

Tegelikult on minu sõidustiil enamjaolt sama - st kulgen üldiselt rahulikult, pidurdan võimalikult vähe (ei ole järske pidurdamisi, kui keegi ees just mingit trikki ei tee). Mazda klotse ei oska kiita ega laita: 20'000km sõidetud, tahma pole.

Algselt postitas: fofa
Tüüpilised tutika auto mured - tolmukübe siin, tahm seal. Sõida paar kuud ära, siis rahuned maha :)
Variant 2: värvi veljed mustaks - bling-bling!

Pole nagu esimene Saab majas, esimene tutikas küll jah :)
Eelmisel (vanemal) olid samamoodi esiveljed tahmased. Sai paigaldatud kallimad klotsid - tahmarindel muutusteta.

Ega see niiväga häirigi. Pigem tõmbab tähelepanu ja nõuab tihedamat puhastamist, kui tagumised veljed.
Jaanus, aitäh veljevaha soovituse eest ;)
ssilverr
Postitusi: 131
Liitunud: K Juun 27, 2007 22:35
Asukoht:
Auto:

#19

N Juun 26, 2008 17:37

Sa läks klotsi ostmisega vales suunas, otsisid kallimaid , ikka odavaim pead otsima, need küll ei pea ka eriti aga see eest tahma ka ei tule :eureka:
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#20

N Juun 26, 2008 18:05

Kindlasti oleneb see velje kujust (kodaratest näit.) ja pinnakattest. Vaevalt nüüd Saabidel kuidagi ekstra "tahma pritsiv" pidurisüsteem on. Enamustel autodel on pidurid üldjoontes ikka ühesugused.
Esimesed tõesti tahmavad rohkem, aga sellepärast, et kettad ja klotsid märksa suuremad - vastavalt suurem ka pidurdusjõud.
Sõidetakse ju enamasti suht tühja autoga, mis veelgi suurendab koormuste erinevusi esi- ja tagapidurite vahel.

Kuulnud veel seda, et ajal kui asbesti piduriklotsides kasutati, tahmasid need vähem. Nüüd asbest keelatud, aga tahmavad ka rohkem.
Ei oska kommenteerida..
Rauno
Postitusi: 527
Liitunud: L Apr 26, 2008 14:15
Asukoht:
Auto: Saab 9-5

#21

N Juun 26, 2008 18:20

lohutuseks - minu e39-sal ja grand cherokeel tahamsid nad palju kiiremini, kui 9-5-el.
Esimestele klotsidele suurem pinge ja kulumine = tahm.
S&S
Postitusi: 53
Liitunud: E Juun 02, 2008 15:48
Asukoht:
Auto:

#22

E Juun 30, 2008 10:40

Jah kõikidel autodel ikka reeglina sama viga.Aga proovi Green Monster klotse need on vähe puhtamad.
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#23

T Juul 01, 2008 11:11

Algselt postitas: Rästas
Algselt postitas: Trionic
Kas te inimesed tõesti naiivselt arvate,et pidurdamisel(mil toimub seisva abrasiivse pinnaga klotsi surumine suure jõuga vastu kiiresti pöörlevat ketast) tekkinud tolmu/tahmaosakesed annihileeruvad:poke: .
Loomulikult veljed määrduvad,kui pidurdada ja seda kõigil pidureid omavatel liikurvahenditel.

No kes sulle, Trionc, vastu vaielda tihkab :D
St, et esimesed klotsid/kettad hõõrduvad pidurdamisel rohkem, kui tagumised? Et just esimesed veljed tahmased on ja tagumised mitte.



Esipidurid võtavad alati rohkem kui tagapidurid
Vasta