Xenon tule pirn

Carruks
Postitusi: 66
Liitunud: N Dets 27, 2007 9:06
Asukoht:
Auto:

#1

P Okt 26, 2008 9:35

Läks Xenon lähitule pirn läbi...kust tasuks otsida ja palju maksab?
Jaanus
Postitusi: 894
Liitunud: K Mär 03, 2004 15:58
Asukoht: Harjumaa
Auto: Volvo XC90 MY18 ja Opel Insignia Biturbo MY16

#2

P Okt 26, 2008 9:42

D2S, Philips 450kr/tk. Soovitav vahetada paaris, ilmselt põleb sul kohe varsti teine pool ka läbi...
http://www.auto24.ee/products/detail_product.php?id=197949
Carruks
Postitusi: 66
Liitunud: N Dets 27, 2007 9:06
Asukoht:
Auto:

#3

P Okt 26, 2008 10:24

Huvitav, käisin natuke aega uuesti chekkamas...keerasin süüte sisse, mõned sekundid pirn põles, hakkas vilkuma ja siis kustus...teistkordsel käivitamisel vilkus korraks ja kustus! Kas see peabki nii olema?
Kasutaja avatar
saabotska
Postitusi: 306
Liitunud: P Mai 22, 2005 16:26
Asukoht: Rakvere
Auto: SAAB 9-5 1.9TiD `08

#4

P Okt 26, 2008 10:30

Algselt postitas: Jaanus
D2S, Philips 450kr/tk. Soovitav vahetada paaris, ilmselt põleb sul kohe varsti teine pool ka läbi...
http://www.auto24.ee/products/detail_product.php?id=197949



Väike OT: Soovitatav on jah vahetada paaris aga omast kogemustest tean et see ei pruugi alati nii olla. Toon näite ühest 9-5st millel põles 1 xenon läbi ja omanikul polnud hetkel raha et mõlemat korraga vahetada, vahetasime ühe. Nüüd on sellest juba aasta möödas varsti ja vahetamata jäänud pirn põleb siiani. Ja selliseid juhtumeid on veel. Võibolla on põhjus selles et mõningad pirnid on defektiga ja seepärast põlevad kiiremini läbi. Krt seda teab
EX: SAAB 9000 CD 90`
SAAB 900 GLS 78`
SAAB 99 GL 81`
Kasutaja avatar
saabotska
Postitusi: 306
Liitunud: P Mai 22, 2005 16:26
Asukoht: Rakvere
Auto: SAAB 9-5 1.9TiD `08

#5

P Okt 26, 2008 10:32

Algselt postitas: Carruks
Huvitav, käisin natuke aega uuesti chekkamas...keerasin süüte sisse, mõned sekundid pirn põles, hakkas vilkuma ja siis kustus...teistkordsel käivitamisel vilkus korraks ja kustus! Kas see peabki nii olema?


Minu mitte SAABil tähendas selline asi ballasti surma.
EX: SAAB 9000 CD 90`
SAAB 900 GLS 78`
SAAB 99 GL 81`
Carruks
Postitusi: 66
Liitunud: N Dets 27, 2007 9:06
Asukoht:
Auto:

#6

P Okt 26, 2008 10:35

Ballasti surm? Mis see tähendab?
Jaanus
Postitusi: 894
Liitunud: K Mär 03, 2004 15:58
Asukoht: Harjumaa
Auto: Volvo XC90 MY18 ja Opel Insignia Biturbo MY16

#7

P Okt 26, 2008 10:35

Teine asi veel milleks soovitatakse koos vahetada on värvitooni vahe. Sama firma ja mudeli pirnid on ka erinevas vanuses erinevat tooni, ehk algus on ca 4300 kelvinit, aasta pärast on juba kuskil 4600-4800...
Kasutaja avatar
saabotska
Postitusi: 306
Liitunud: P Mai 22, 2005 16:26
Asukoht: Rakvere
Auto: SAAB 9-5 1.9TiD `08

#8

P Okt 26, 2008 10:43

Algselt postitas: Jaanus
Teine asi veel milleks soovitatakse koos vahetada on värvitooni vahe. Sama firma ja mudeli pirnid on ka erinevas vanuses erinevat tooni, ehk algus on ca 4300 kelvinit, aasta pärast on juba kuskil 4600-4800...


Philips pakub kusjuures sinakamaid pirne, selle eemärgiga et ei peaks korraga mõlemat vahetama - ostad töötavale pirnile veits sinakama pirni juurde. Siis ei paista pirnide vanusevahe väga välja.
EX: SAAB 9000 CD 90`
SAAB 900 GLS 78`
SAAB 99 GL 81`
Kasutaja avatar
saabotska
Postitusi: 306
Liitunud: P Mai 22, 2005 16:26
Asukoht: Rakvere
Auto: SAAB 9-5 1.9TiD `08

#9

P Okt 26, 2008 10:49

Algselt postitas: Carruks
Ballasti surm? Mis see tähendab?


See tähendab et pirn ei põle enam. Ballast on selline vidin mis teeb tavalisest voolust, mida su genekas toodab , kõrgepinge.http://www.auto24.ee/products/detail_product.php?id=201139
Selliseid asju saab siit.
EX: SAAB 9000 CD 90`
SAAB 900 GLS 78`
SAAB 99 GL 81`
tarmiit
Saabiklubi liige
Postitusi: 392
Liitunud: K Juul 28, 2004 23:45
Asukoht:
Auto:

#10

P Okt 26, 2008 10:52

Algselt postitas: Jaanus
D2S, Philips 450kr/tk. Soovitav vahetada paaris, ilmselt põleb sul kohe varsti teine pool ka läbi...
http://www.auto24.ee/products/detail_product.php?id=197949


Kas see pakutud pirn sobib minu 2002a. 9-5 mudelile?
Puidust toodete valmistamine eritellimisel: http://www.isoptera.ee/
Jaanus
Postitusi: 894
Liitunud: K Mär 03, 2004 15:58
Asukoht: Harjumaa
Auto: Volvo XC90 MY18 ja Opel Insignia Biturbo MY16

#11

P Okt 26, 2008 11:03

Muidu need ColorMatch pirnid on suht kallid, odavam tuleb paar tavalisi osta :)

9-5'le läheb D1S pirn, mis on pisut kallim...
Carruks
Postitusi: 66
Liitunud: N Dets 27, 2007 9:06
Asukoht:
Auto:

#12

P Okt 26, 2008 11:19

Praeguse pirni pealt ei loe ma kusagilt välja, palju kelvineid olema peab. On kirjad OSRAM, 03W, D2S, 35W
Kasutaja avatar
saabotska
Postitusi: 306
Liitunud: P Mai 22, 2005 16:26
Asukoht: Rakvere
Auto: SAAB 9-5 1.9TiD `08

#13

P Okt 26, 2008 11:29

Algselt postitas: Carruks
Praeguse pirni pealt ei loe ma kusagilt välja, palju kelvineid olema peab. On kirjad OSRAM, 03W, D2S, 35W


Peaks olema 4300, aga seda ei pruugi jah kuskil kirjas olla
EX: SAAB 9000 CD 90`
SAAB 900 GLS 78`
SAAB 99 GL 81`
avelito
Postitusi: 700
Liitunud: N Juul 21, 2005 20:32
Asukoht:
Auto:

#14

P Okt 26, 2008 13:22

Vabandan teise inimese teemasse postitamise pärast, kuid kas see xenoni pirni vahetamine toimub samamoodi, nagu tavalisel lambilgi. Mul nimelt juhipoolne vilgub pidevalt, ning arvatavasti oleks aeg vahetama hakata. Kas vahetamisega saab ise hakkama, või tuleb kuskile töökotta seda tegama minna.
Carruks
Postitusi: 66
Liitunud: N Dets 27, 2007 9:06
Asukoht:
Auto:

#15

P Okt 26, 2008 13:27

no mina sain küll pirni omal jõul kätte.
Kasutaja avatar
saabotska
Postitusi: 306
Liitunud: P Mai 22, 2005 16:26
Asukoht: Rakvere
Auto: SAAB 9-5 1.9TiD `08

#16

P Okt 26, 2008 14:23

Algselt postitas: avelito
Vabandan teise inimese teemasse postitamise pärast, kuid kas see xenoni pirni vahetamine toimub samamoodi, nagu tavalisel lambilgi. Mul nimelt juhipoolne vilgub pidevalt, ning arvatavasti oleks aeg vahetama hakata. Kas vahetamisega saab ise hakkama, või tuleb kuskile töökotta seda tegama minna.


SAAB küll hakkama jah. Vahetamisel kehtib sama reegel nagu tavaliste halogeenide puhulgi, et klaasosa näpuga puutuda ei tohi.
EX: SAAB 9000 CD 90`
SAAB 900 GLS 78`
SAAB 99 GL 81`
ttlauri
Postitusi: 46
Liitunud: N Sept 11, 2008 11:27
Asukoht:
Auto:

#17

K Okt 29, 2008 9:19

Kui juba pirnide peale jutt läks, tekkis endal ka üks küsimus. Mu 2003 93 SS-il on xenonitel 2 käivitust, üks süüte sisse keeramisel ja teist korda lööb põlema, kui on käivitunud. Täielik Xenoni surm ja ise kasutan käsilülitamist. Nüüd enda loogika järgi, tänu sellele tundub, et pirnid ei anna enam valgust. Ilmselt sellest, et eelmine omanik ei viitsinud käsilülimist kasutada:wall:
Kui ma need eelpool mainitud uued pirnid sisse krutin, näitavad mu Saabi tuled jälle hästi?

EDIT: Tekkis lihtsalt vaidlusi mõnedega, kes väitsid, et see ei aita ja panid mind kahtlema. Ise usun, et aitab.
tanelkro
Postitusi: 169
Liitunud: L Aug 04, 2007 1:11
Asukoht:
Auto:

#18

E Dets 01, 2008 15:30

Algselt postitas: Carruks
Läks Xenon lähitule pirn läbi...kust tasuks otsida ja palju maksab?


Kas sul andis ka alguses veateate display-le? dipped beam error?

Kas piisab vaid pirni vahetamisest või tuleb seal ka midagi muud ära vahetada?
Carruks
Postitusi: 66
Liitunud: N Dets 27, 2007 9:06
Asukoht:
Auto:

#19

E Dets 01, 2008 16:52

Viskas sama veateate ette jah!
Vahetasin vaid pirni ja kõik toimib!
tanelkro
Postitusi: 169
Liitunud: L Aug 04, 2007 1:11
Asukoht:
Auto:

#20

E Dets 01, 2008 16:56

Algselt postitas: Carruks
Viskas sama veateate ette jah!
Vahetasin vaid pirni ja kõik toimib!


Ja panid selle Philips D2S pirni?

edit: OT: Oskab keegi öelda, mismoodi 2004a aerol vasakpoolset pirni vahetada saaks? Seal on see aknaklaasivedeliku toru just selle kummikatte ees. Kas peab tule küljest ära kruvima või saab ka kuidagi lihtsamini?

Tänud muidu!:cool:
KaidoV
Postitusi: 254
Liitunud: E Nov 28, 2005 13:49
Asukoht:
Auto:

#21

L Veebr 14, 2009 14:53

Olukord järgmine: üks pooltuli lõpetas koostöö. Sealjuures öösel oli veel kõik OK, ei olnud valgus roosakaks tõmbunud vms. mis justnagu peaks vihjama pirni surma lähenemisele.

Küsimus teadjamatele - kas on reaalne, et pirn ilma hoiatamata sureb või peaksin kartma midagi hullemat?
saabSS
Postitusi: 901
Liitunud: T Dets 04, 2007 21:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#22

L Veebr 14, 2009 16:38

Algselt postitas: tanelkro
edit: OT: Oskab keegi öelda, mismoodi 2004a aerol vasakpoolset pirni vahetada saaks? Seal on see aknaklaasivedeliku toru just selle kummikatte ees. Kas peab tule küljest ära kruvima või saab ka kuidagi lihtsamini?
Kasuta vähe jõudu selle aknaklaasivedeliku torul. Tuleb ilusti alt poolt nagade küljest ära ja pääsed kenasti ligi :)
tanelkro
Postitusi: 169
Liitunud: L Aug 04, 2007 1:11
Asukoht:
Auto:

#23

L Veebr 14, 2009 19:04

tp KaidoV: täitsa reaalne, mu autol juhtus täpselt sama, hetkega oli pime ja paari päeva pärast läks ka teine, nii et ilmselt ka sinu autol võib sama juhtuda.

to saabSS: sain hakkama jah niimoodi:) veidi jamamist oli, kuid pirnid ees!:)
KaidoV
Postitusi: 254
Liitunud: E Nov 28, 2005 13:49
Asukoht:
Auto:

#24

E Veebr 16, 2009 19:56

Pirni anomaalia on siis nüüd võtnud sellise kuju: esimene käivitus "külmana" = mõlemad tuled põlevad ning seni pole sõidu pealt ära kustunud. Käivitus "soojana" = üks tuli ei põle, ei plingi, ei tee midagi. Seda kuni järgmise külmkäivituseni. Tuleb kellelegi tuttav ette? Eks pädevasse töökotta tuleb tee ette võtta aga netitarkus annaks võimaluse ennast vaimselt ette valmistada :D
KaidoV
Postitusi: 254
Liitunud: E Nov 28, 2005 13:49
Asukoht:
Auto:

#25

T Mär 24, 2009 20:23

Teema jätkuks - pirn vahetati garantiikorras välja. Mis silma jäi - uue pirni kõrval teine aasta tagasi ostetud pirn on juba üsna roosa = varsti saab ilmselt uue osta.
Kuidas brandipirnidega kogemused on, kestavad kauem kui aasta?

PS. Seda ka, et kodanikel kas polnud kõige parem päev või oli viha nii suur garantiiasja vastu, igal juhul hädapärast öeldi tere ja rohkem polnud mingit suhtlust. Samas olin sunnitud auto kõrval pirni vahetust jälgima sest mingit ooteruumi ei ole või ei pakutud. Pirn vahetatud, tehti uks lahti ja anti viipega mõista, et võin lahkuda... :)
Vist vähe see teema, et you get what you pay for
Vasta