DIY:Automaatne pagasiluugi avamine
Ehk avaldad uuesti pildimateriali kuidas seda teha?
Esimesed pildid on kaotsi läinud.
Hakkaks endale ka nüüd seda aretama!
Esimesed pildid on kaotsi läinud.
Hakkaks endale ka nüüd seda aretama!
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/390313.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/390313.png[/IMG][/URL]
-
- Postitusi: 1046
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
Soojendan vana teemat. Kas siin foorumis on tänapäeval kedagi, kes selle 9-3 automaatse avamise on tööle saanud ja kelle pealt saaks seda asja üle vaadata?
Sattusin youtube videoid vaatama, paar viidet:
http://www.youtube.com/watch?v=VC2RxOVq8gA
http://www.youtube.com/watch?v=9a47737QGfI
Eile tekkis ka endal huvi, et kui raske see ikka olla saab. Tegelesin selle teemaga, panin vedrud kolmandasse vahesse nagu siin teemas juhendati, tulemuseks ei midagi. Proovisin siis täiendava tugevamat sorti püksikummiga, sellega nagu natukene rohkem avanes, aga kogu see värgendus hakkas seal mehhanismi pooma ehk luugi kinni surumine nõudis omajagu jõudu. Lõpptulemuseks oli ka see, et peale kolme katset kumm purunes.
Huvitab just, et kas seda süsteemi saab püsivalt nii tööle, et see muid mehhanisme ei sega/ära ei riku ja peale mõnda korda juba katki ei lähe. Ja kas selle täiendava vedru tõttu tuleb siis hiljem hakata luuki jõuga kinni prõmmima?
Ausalt öelda jääb ka arusaamatuks, miks neid potentsiaalseid vedru kinnituskohti seal juba originaalis nii palju on, aga vedrut ümber tõstes vahet pole nagu suurt miskit ....:conf:
Sattusin youtube videoid vaatama, paar viidet:
http://www.youtube.com/watch?v=VC2RxOVq8gA
http://www.youtube.com/watch?v=9a47737QGfI
Eile tekkis ka endal huvi, et kui raske see ikka olla saab. Tegelesin selle teemaga, panin vedrud kolmandasse vahesse nagu siin teemas juhendati, tulemuseks ei midagi. Proovisin siis täiendava tugevamat sorti püksikummiga, sellega nagu natukene rohkem avanes, aga kogu see värgendus hakkas seal mehhanismi pooma ehk luugi kinni surumine nõudis omajagu jõudu. Lõpptulemuseks oli ka see, et peale kolme katset kumm purunes.
Huvitab just, et kas seda süsteemi saab püsivalt nii tööle, et see muid mehhanisme ei sega/ära ei riku ja peale mõnda korda juba katki ei lähe. Ja kas selle täiendava vedru tõttu tuleb siis hiljem hakata luuki jõuga kinni prõmmima?
Ausalt öelda jääb ka arusaamatuks, miks neid potentsiaalseid vedru kinnituskohti seal juba originaalis nii palju on, aga vedrut ümber tõstes vahet pole nagu suurt miskit ....:conf:
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
-
- Postitusi: 1046
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
Töötab nagu peab. Puldist nuppu ja avaneb :)
Ma mõtlen ikka täiesti üles avanemist (vt. videoid), mitte tehase standardit, et nupu avamise peale viskab vaid ca 1cm luugi irvakile.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
-
- Postitusi: 1046
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
Ülesse välja loomulikult. Vahel külma, märjaga, lumega jääb irvakile ainult.
Äkki jagad ka oma teadmisi? Kas ja kuidas oled seda mehhanismi seal modifitseerinud? Originaalis ta igatahes ülesse välja ei avane.
Mina ütlen täna 45 minutit hiljem peale katsetamist teise pikkusega vedrude ja koormarihmadega, et ainus toimiv ja normaalne lahendus on sobiliku pikkusega vedru. Sai täna poest veidi vale pikkusega vedrud soetatud. Originaalvedru pikkus on keermestatud osal 12 cm ja kogupikkus 22 cm. Tundub, et sobilik vedru võiks olla eeltoodust ca 5 cm lühem.
Koormarihmaga variant nagu ühes videos näha, pole kuigi kauakestev, mina suutsin neid paari avamise-sulgemise tsükliga 2 tk kinnitustest puruks lasta täna. Üks rihm jäi pidama ja hetkel on tulemus selline, et varasema veidikese asemel avaneb luuk nüüd umbes 3 sõrme jagu.
Homme poodi ca 15 cm kogupikkusega vedrude järele ja uuesti katsetama :P
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
-
- Postitusi: 1046
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
Saab 9-5'ele ei ole keegi sellist asja aretanud?
9-5 puhul nii lihtsalt ei saa kuna seal on luuk minu mäletamist mööda gaasiamortide peal. 9-3 on lihtne vedrudega süsteem.
Sain just uued, lühemad vedrud kätte ja õhtul hakkan nendega katsetama.
Ja miks ma seda teen... kuna on näha, et on võimalik süsteemi veelgi mugavamaks ehitada, siis tasub proovida :)
Pole see sedaani luuk ka midagi nii väga kerget, kui vedru lahti päästsin ja luuk piki pääd tuli oli korralik obadus :wall: ei osanud arvata, et ühe vedruga üldse luuk end üleval ei suuda hoida.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Ülesse välja loomulikult. Vahel külma, märjaga, lumega jääb irvakile ainult.
Äkki jagad ka oma teadmisi? Kas ja kuidas oled seda mehhanismi seal modifitseerinud? Originaalis ta igatahes ülesse välja ei avane.
Mina ütlen täna 45 minutit hiljem peale katsetamist teise pikkusega vedrude ja koormarihmadega, et ainus toimiv ja normaalne lahendus on sobiliku pikkusega vedru. Sai täna poest veidi vale pikkusega vedrud soetatud. Originaalvedru pikkus on keermestatud osal 12 cm ja kogupikkus 22 cm. Tundub, et sobilik vedru võiks olla eeltoodust ca 5 cm lühem.
Koormarihmaga variant nagu ühes videos näha, pole kuigi kauakestev, mina suutsin neid paari avamise-sulgemise tsükliga 2 tk kinnitustest puruks lasta täna. Üks rihm jäi pidama ja hetkel on tulemus selline, et varasema veidikese asemel avaneb luuk nüüd umbes 3 sõrme jagu.
Homme poodi ca 15 cm kogupikkusega vedrude järele ja uuesti katsetama :P
Vat autot ostes oli seal featuring juba peal. Arvasin et by default ongi nii :D
Saab 9-5'ele ei ole keegi sellist asja aretanud?
9-5 puhul nii lihtsalt ei saa kuna seal on luuk minu mäletamist mööda gaasiamortide peal. 9-3 on lihtne vedrudega süsteem.
Sain just uued, lühemad vedrud kätte ja õhtul hakkan nendega katsetama.
Ja miks ma seda teen... kuna on näha, et on võimalik süsteemi veelgi mugavamaks ehitada, siis tasub proovida :)
Pole see sedaani luuk ka midagi nii väga kerget, kui vedru lahti päästsin ja luuk piki pääd tuli oli korralik obadus :wall: ei osanud arvata, et ühe vedruga üldse luuk end üleval ei suuda hoida.
Järeldus: sedaani luuk on raske alt üles vastu lõuga tabades ja universaali luuk on raske ülevalt alla vastu kukalt tabades:-)
-
- Postitusi: 87
- Liitunud: N Mai 09, 2013 20:17
- Asukoht: TLL / EETN
- Auto: 9-3SS MY04 2.0t Vector, TurboX
Ülesse välja loomulikult. Vahel külma, märjaga, lumega jääb irvakile ainult.
Koormarihmaga variant nagu ühes videos näha, pole kuigi kauakestev, mina suutsin neid paari avamise-sulgemise tsükliga 2 tk kinnitustest puruks lasta täna. Üks rihm jäi pidama ja hetkel on tulemus selline, et varasema veidikese asemel avaneb luuk nüüd umbes 3 sõrme jagu.
Homme poodi ca 15 cm kogupikkusega vedrude järele ja uuesti katsetama :P
Ma sain endal selle lifehack-i suht lihtsalt selle kummist koormarihma abil päris kenaste toimima. Aga asjale tuleb läheneda teaduslikult. Vektorid ja diferentsiaalvõrrandid, vektorarvutus jne. Abiks tuleb 3 semestrit füüsikat Tartu Ülikoolis :wise:
Alguses proovisin lihtsalt olemasolevaid vedrusid järgmistesse vahedesse kinnitada. Peaaegu hakkas toimima. Vahest tahtis ikka sõrmega kaasaaitamist ja muidugi suureks miinuseks oli see et kui luuk juba mingist piirist üle, siis virutab hirmsa hooga lahti. Need vedrud sellises konfiguratsioonis ei ole mõeldud luugi tõstmiseks vaid üleval hoidmiseks. Põhiline tõmbejõud mõjub vales suunas; kinnises asendis sinna, kuhu see luuk sugugi liikuda ei saa - auto tagaotsa suunas. Ühesõnaga tuleb muuta luugile mõjuva jõu vektorit ja eelkõige selle suunda. Mina tegin seda nii, et keerasin koormarihma kahekorra, mõlemad konksud toppisin sinna hinge külge samasse auku kus vedru on. Teise otsa kuskile sinna rattakoopa juurde. Seal mingi väljaulatuv polt. Sinna kruttisin kuidagi kinni. See tõmbab seda luugipoolset kinnituskohta allapoole ja seega luuki ülespoole. Edasi teevad originaalvedrud juba oma töö. Ja plussiks on see, et vedrusid ei pea rohkem pingule tõmbama ja luuk liigub sujuvalt üles. Kinni läheb ka kergelt, kuna see koormarihm eriti pingul ei peagi olema, suund on olulisem. See koormarihm on muidugi mul "ajutine" lahendus, kuna selle elastsus ja tõmbejõud on ajas muutuvad (kahanevad) suurused. Peaks panema sinna sobiva vedru aga need kuradi ajutised lahendused kujunevad nagu ikka...kroonilisteks.
Nendel õnnelikel kellel pagassis näiteks AMP2, ei pruugi sinna koopa juurde samasse kohta kinnitamine võib-olla õnnestuda. Siis tuleb ilmselt hinge sisse auk puurida ja tõesti lisa kinnituskoht olemasolevale vedrule lisada. Nagu teemaalgataja tegi. Ainult mina ilmselt paneks selle poldi hinge alla, mitte külje peale. Peaks nagu paremini tõmbama.
No vot selline populaarteaduslik lugu siis seekord.
Väga õige tähelepanek jõuvektoritest, ndr3k :)
Sain endal süsteemi toimima nii, et ostsin lisavedru ja kinnitasin konksudega ühe poole originaalvedru auku hinge küljes ja teise poole all pool asuvasse auku. Konksudena kasutasin koormakummi konkse. Mingi hõõrdumine toimub uuel vedrul rattakoopa müraisolaatoriga aga mina näiteks pagasiruumi nii tihti ei ava, et ta läbi näriks. Natukene mängisin ka originaalvedru pesadega ja voila. Pluss on see, et ei pea puurima ja paigaldus on väga lihtne. Loodan, et kellelgi on sellest abi :notworthy:
Sain endal süsteemi toimima nii, et ostsin lisavedru ja kinnitasin konksudega ühe poole originaalvedru auku hinge küljes ja teise poole all pool asuvasse auku. Konksudena kasutasin koormakummi konkse. Mingi hõõrdumine toimub uuel vedrul rattakoopa müraisolaatoriga aga mina näiteks pagasiruumi nii tihti ei ava, et ta läbi näriks. Natukene mängisin ka originaalvedru pesadega ja voila. Pluss on see, et ei pea puurima ja paigaldus on väga lihtne. Loodan, et kellelgi on sellest abi :notworthy: