Rool laperdab kiirenamisel

Vasta
indur
Postitusi: 12
Liitunud: N Mai 31, 2007 11:57
Asukoht:
Auto:

#1

Tere

Mis võib olla põhjuseks, kui väikestel kiirustel kiirendades (tavaline kiirendus, linnavahel) hakkab rool laperdama ühele-teisele poole?
Laperdamine kohe vaibub, kui jala gaasipedaalilt ära võtta.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#2

Mingi häda pooltelgedega.
felx
Postitusi: 17
Liitunud: N Juul 21, 2005 22:44
Asukoht:
Auto:

#3

Minu enda 9-3og aerol oli pöhjuseks öötshoovad ja siis silla reguleerimine neljapunkt laseriga ja peale seda köik korras
indur
Postitusi: 12
Liitunud: N Mai 31, 2007 11:57
Asukoht:
Auto:

#4

Neljapäeval vahetati esiamordid ja tugilaagrid ning paar päeva hiljem tekkiski selline laperdamine sisse. Huvitav, kas lihtsalt silla reguleerimises ei saaks viga olla?
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#5

Selliste asjade vahetamisel silda ei ole vaja reguleerida. Valesti paigaldatud? Midagi kuskil lahti?
felx
Postitusi: 17
Liitunud: N Juul 21, 2005 22:44
Asukoht:
Auto:

#6

kindlasti saab olla kui valesti reguleeritud kas sul on rool otse kui sirgel teel söitad ja kas said paberi ka kaas kus näha tolerantsid jne vaevalt midagi lahti jäätud on
felx
Postitusi: 17
Liitunud: N Juul 21, 2005 22:44
Asukoht:
Auto:

#7

kokku ja lahku jooksus vöib viga olla
felx
Postitusi: 17
Liitunud: N Juul 21, 2005 22:44
Asukoht:
Auto:

#8

alati kui amordid tugilaagrid lahti käivad tuleb silda reguleerida vöi kontrollida
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#9

Kasuta EDIT nuppu esiteks. Teiseks ei pea silda reguleerima. Tehasest tulevad tugilaagrid ühesugustena välja. Kui sild on reguleeritud korras tugilaagriga, siis vahetamisel teise korras tugilaagri vastu ma ei näe mõtet silda reguleerida. Kui aga tugilaager läbi, siis läheb silla geomeetria paigast.
indur
Postitusi: 12
Liitunud: N Mai 31, 2007 11:57
Asukoht:
Auto:

#10

Sirgel teel söites on rool otse, aga silla reguleerimise kohta on ainult rida arvel ja ei midagi muud (tolerantsid jms).
wiljams
Postitusi: 39
Liitunud: R Apr 04, 2008 16:30
Asukoht:
Auto:

#11

äkki lumi velgedes:D
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#12

Algselt postitas: indur
Neljapäeval vahetati esiamordid ja tugilaagrid ning paar päeva hiljem tekkiski selline laperdamine sisse. Huvitav, kas lihtsalt silla reguleerimises ei saaks viga olla?
Peale selliseid protseduure reguleerida silda ei ole vaja.
Midagi kuskil on lahti, vaata kõik üle, alusta ratta poltidest.
__In Boost We Trust__
indur
Postitusi: 12
Liitunud: N Mai 31, 2007 11:57
Asukoht:
Auto:

#13

Siis võiks ju laperdamine intensiivsemaks muutuda kiiruse suurenemisel. Praegu aga on seda tunda ainult väikesel kiirusel kergelt kiirendades..
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#14

Algselt postitas: S9K
Kasuta EDIT nuppu esiteks. Teiseks ei pea silda reguleerima. Tehasest tulevad tugilaagrid ühesugustena välja. Kui sild on reguleeritud korras tugilaagriga, siis vahetamisel teise korras tugilaagri vastu ma ei näe mõtet silda reguleerida. Kui aga tugilaager läbi, siis läheb silla geomeetria paigast.
Silda tuleks alati reguleerida,kui miskit vahetusse läheb.Isegi siis,kui lihtsalt osandad ja pärast koostad samade juppidega,läheb pea ALATI geomeetria paigast(korduvalt järele proovitud).
indur
Postitusi: 12
Liitunud: N Mai 31, 2007 11:57
Asukoht:
Auto:

#15

Käisin täna autot töökojas näitamas, kuid 100% kindlusega nagu ei leitudki viga, aga arvati, et küllap poolassi taha see probleem jääb. Eks peab minema seda vahetama.
Selline tähelepanek veel, et kui kiirendades laperdama rool hakkab, siis hakkab ka päris tuntavalt vasakule kiskuma ning laperdamisele toob ajutist leevendust rooli täielik väljakeeramine näiteks parklas manööverdades :)
Kodudeel kohe proovisin jälgida - kui ristmikul keerasin järsult vasakule jäi laperdamine alles, kui keerasin paremale siis kadus ära. Kõlab vist küll absurdselt, kuid mulje on jäänud selline, et vasakule keeramine keerab midagi metsa ja paremale keerates läheb korraks asi korda :)
indur
Postitusi: 12
Liitunud: N Mai 31, 2007 11:57
Asukoht:
Auto:

#16

Täna hommikul sain kinnitust sellele, et paremale rooli väljakeeramine kõrvaldab (mõneks ajaks vähemalt) laperdamise probleemi. Samat marsuuti pidi tööle sõites mis eilegi tuli teha järsk parempõõre mille peale oli ka täiesti kuuldavat raksu kuskilt esisillast kuulda. Peale seda laperdamine kadunud nagu vits vette.
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#17

Kus kontrollimas käisid?
Igasugused raksud peaks eriti ettevaatlikuks tegema:wise:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
seeron
Postitusi: 28
Liitunud: N Mär 22, 2007 11:22
Asukoht:
Auto:

#18

mul tulid amordi kinnitus kruvid lahti või siis keerati pahasti kinni siis kolksusid ka rattad isegi kohapeal keerates
indur
Postitusi: 12
Liitunud: N Mai 31, 2007 11:57
Asukoht:
Auto:

#19

Algselt postitas: iisak
Kus kontrollimas käisid?
Igasugused raksud peaks eriti ettevaatlikuks tegema:wise:
Troostis.
Kasutaja avatar
Motorhead
Postitusi: 613
Liitunud: N Aug 10, 2006 12:23
Asukoht: Tallinn
Auto:

#20

Seisma ei tahaks jääda? :conf:
Täitsa selge, et midagi on puruks või lahti.
Kirjeldust lugedes võiks arvata, et pooltelje otsa separaator on otsad andnud näiteks.
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#21

Milleks seisma jääda?
Võtmest käima ju läheb veel:wtf:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
indur
Postitusi: 12
Liitunud: N Mai 31, 2007 11:57
Asukoht:
Auto:

#22

Muidugi. Auto on sõitmiseks mitte seismiseks.
Aga ok, nali naljaks. Eks üritab siis kiiremas korras korda teha lasta ja seni söidab teise autoga.
Ma olen lihtsalt viimasel ajal nende esisillast kostvate häältega ilmselt nii harjund (pooleks vedrud, korduvalt pees amordilaagritega jms) nii harjund, et see üks kolks/ragin ei suunagi ettevaatusele enam.
indur
Postitusi: 12
Liitunud: N Mai 31, 2007 11:57
Asukoht:
Auto:

#23

Lõpetan teema ära, kui keegi tulevikus peaks otsingut kasutama sama murega siis hea teada vähemalt. Pooltelg ei pea tõesti ragisema, selleks et ta katki oleks. Minu kui tavalise autokasutaja jaoks oli see midagi uut, aga eks jälle targem :)
Seega pooltelje välimine ots vahetatud ja mure kadunud.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#24

Algselt postitas: indur
Lõpetan teema ära, kui keegi tulevikus peaks otsingut kasutama sama murega siis hea teada vähemalt. Pooltelg ei pea tõesti ragisema, selleks et ta katki oleks. Minu kui tavalise autokasutaja jaoks oli see midagi uut, aga eks jälle targem :)
Seega pooltelje välimine ots vahetatud ja mure kadunud.
Oleksid võinud mu esimest postitust lugeda ja seda ka uskuda,poleks niipalju seda tühja heietamist siin olnud.:cool:
Vasta