jääaknad
Tere! Viimasel ajal on tekkinud mure seoses akende jäätumisega seestpoolt. Midagi nagu muutunud pole - ilm viimased 3k enamvähem sama, distantsid samad, kiirused samad, salongisoojendust kasutan ka samamoodi. Auto mudel on 9-3 sport combi, aasta 2007.
Oskab keegi nõu anda?
Oskab keegi nõu anda?
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14295
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
No viimased nädalad on ikka + ja - vahel kõikunud see temperatuur. See tekitab kondensi ukse sisse. Ise ka hädas pisut sellega. Peab kuhugi sooja kohta mõneks ajaks viima, uksed-aknad lahti kuivada laskma. EKs muidugi omad vitsad peksavad ka selle koha pealt, sügisel oleKS ju võinud ette valmistada autot..:P
Isegi üks niiske põrandamatt suudab aknad seest hetkega jäässe ajada.
Eriti kui on veel tekstiilist põrandamatid.
Ma olen nad õhtul tuppa võtnud teine kord üle öö kuivab ikka ära ning muutub pehmeks jälle. :)
Iga ratas veab and then some!
-
- Postitusi: 35
- Liitunud: L Jaan 15, 2011 22:12
- Asukoht:
- Auto:
Viimases hädas Saab ka masu ajal töötuks jäänud pangakaarti kasutada, tal nagunii viimasel ajal erilist rakendust ei ole.
Tegelt ei soovita, plõksin niisama :P
Tegelt ei soovita, plõksin niisama :P
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14295
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Ma muidugi suutsin oma esimese vastusega juba teemast mööda panna..:) Eks ikka see meelel, mis omal mureks..:)
Kusjuures seest jääs klaasidega pole mul vist eriti probleeme olnudki, uduseks vast läheb vahel. Kuigi seda lund ikka sulab põrandale (õnneks kummimatid talveks varutud, põhjamatt on kuiv). Põhiprobleem on mul siiski jäätuvate ukselukkudega. Lihtsalt kesklukk ei jõua enam liigutada mehhanismi ja käsitsi ei jõua ka seestpoolt nuppu liigutada..:( Probleem kaob tõesti peale pikemaid otsi, kui asi on läbinisti üles soojenenud ja kuivanud. Mõneks ajaks.
Kusjuures seest jääs klaasidega pole mul vist eriti probleeme olnudki, uduseks vast läheb vahel. Kuigi seda lund ikka sulab põrandale (õnneks kummimatid talveks varutud, põhjamatt on kuiv). Põhiprobleem on mul siiski jäätuvate ukselukkudega. Lihtsalt kesklukk ei jõua enam liigutada mehhanismi ja käsitsi ei jõua ka seestpoolt nuppu liigutada..:( Probleem kaob tõesti peale pikemaid otsi, kui asi on läbinisti üles soojenenud ja kuivanud. Mõneks ajaks.
Mul on sarnane mure, saab siis soojas sulatamas ja kuivatamas käidud.
Lukkudega pole mul ükski aasta enne muret olnud, nüüd on lukusula hea tarbeartikkel, mis tasub mitte autosse vaid tasku pista :D
Võiks olla kas külm või siis suvi :D, mitte selline karm tõus ja kukkumine jne :beer:
Lukkudega pole mul ükski aasta enne muret olnud, nüüd on lukusula hea tarbeartikkel, mis tasub mitte autosse vaid tasku pista :D
Võiks olla kas külm või siis suvi :D, mitte selline karm tõus ja kukkumine jne :beer:
Everyday Regular SAAB guy!
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14295
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Lukusula on mul taskus..:) Aga suht vähe kasu on sellest kasu tagauste puhul, kus sulgemisnublakas on ühes ukse otsas ja mehhanism teises ja vahepeal on suht nirude jõuõlgadega süsteem, milles mõni koht on kinni jäätunud ukse sees oleva kondensi tõttu..:) Ja jällegi ei saa ma süüdistada mitte kedagi teist peale iseenda, et sügisel sai laisk oldud ja asja seespidiselt üle ei käinud (ilmselt piisab ühestki korrast, et pärast seda asi mitu aastat toimiks).
See on muidugi õige, et kui on pidevalt sama temperatuur, siis probleeme ei teki.
See on muidugi õige, et kui on pidevalt sama temperatuur, siis probleeme ei teki.
Seistes jäätuvate akende vastu aitab nt see, kui autost väljudes minutikese uksi lahti hoida, eelistatult vastakuti uksi - saad sooja ja niiske õhu välja ja kuiva ja külma sisse. Kui lund ei saja võid muidugi akna irvakile ka jätta..
-
- Postitusi: 2069
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
Aga millist vahendid kasutada, et need lukkud avaneksid? Olen proovinud WD40 ja taolisi asju ei aita, olen lukku kogu süsteemi ka mahavõtnud ja kõik puhastanud ja lisanud Liqui Moly sünt. ketti sprayd kuni külmadeni töötas hästi, aga kui sellisega ilmaga seisab paar päeva siis tuleb seest aidata(tegemist tagumise uksega).
Aerol juba 4 talv, ja avanevad hästi iga ilmaga, ja ei ole lisanud sinna midagi, ainult väljast lukule sama Moly sprayd.
Aerol juba 4 talv, ja avanevad hästi iga ilmaga, ja ei ole lisanud sinna midagi, ainult väljast lukule sama Moly sprayd.
__In Boost We Trust__
-
- Postitusi: 74
- Liitunud: P Juun 08, 2008 19:41
- Asukoht:
- Auto:
Salongi niiskuse vastu aitab ka ehituspoodides müügil olevad niiskusimurid. Umbkaudu telefoni suurune, läheb ilusti iste alla peitu. Seal miski soola või keemia ollus ka sees, niiet kannatab ka miinuskraade Minul igastahes aitas.
-
- Postitusi: 74
- Liitunud: P Juun 08, 2008 19:41
- Asukoht:
- Auto:
Salongi niiskuse vastu aitab ka ehituspoodides müügil olevad niiskusimurid. Umbkaudu telefoni suurune, läheb ilusti iste alla peitu. Seal miski soola või keemia ollus ka sees, niiet kannatab ka miinuskraade Minul igastahes aitas.
Minul on ka korralik niiskusekoguja ostetud autosse, aga ma võin küll öelda, et enamus ajast on see kott keemilise pulbriga lihtsalt külmunud, plusskraadidega muidugi toimib.
Mul on ka see jääs (tahke) või vähemalt midagi sinnakanti, aga selle all, kui ütlesin, et kannatab ka miinuskraade, mõtlesin ma, et ta ei löö toda kogumiskopsikut lõhki;)
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Huvitaval kombel pole meil ei aero ega tonnisega udu ega jääga probleeme (enam???).
Tonnine sõidab ainult väga lühikesi otsi ja peale salongifiltri vahetust probleeme pole. Nädalalõpuks on tekstiilist jalamatt läbi vettinud st. jäätunud. Seepärast ongi meil juhimatte 2 tk. Üks saab vahepeal kuivada.
Aerol ei paista klaasid läbi ainult siis kui autotäis läbimärgi poisse ja pagasnikutäis lumiseid kelke on vaja linnapeale laiali viia. Tavaliselt kaob udu kui ventikast hakkab sooja õhku tulema.
Kummimatte ei kasuta! Ja ei hakka kunagi kasutama! Kummimatt on saatanast!
Tonnine sõidab ainult väga lühikesi otsi ja peale salongifiltri vahetust probleeme pole. Nädalalõpuks on tekstiilist jalamatt läbi vettinud st. jäätunud. Seepärast ongi meil juhimatte 2 tk. Üks saab vahepeal kuivada.
Aerol ei paista klaasid läbi ainult siis kui autotäis läbimärgi poisse ja pagasnikutäis lumiseid kelke on vaja linnapeale laiali viia. Tavaliselt kaob udu kui ventikast hakkab sooja õhku tulema.
Kummimatte ei kasuta! Ja ei hakka kunagi kasutama! Kummimatt on saatanast!
- dreamer12
- Postitusi: 532
- Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
- Asukoht: Viimsi
- Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
- Kontakt:
Seistes jäätuvate akende vastu aitab nt see, kui autost väljudes minutikese uksi lahti hoida, eelistatult vastakuti uksi - saad sooja ja niiske õhu välja ja kuiva ja külma sisse. Kui lund ei saja võid muidugi akna irvakile ka jätta..
See nipp ka mul kasutusel. Toimib väga ideaalselt kui on pakane (NB! Pluss kraadid lisavad udu autos sees).
Kuna vean ka sageli lapsi, kes armastavad lund autosse kaasa tuua, kasutan ka seda, et kui matid nende poolt lumega üle puistatakse, viskan need vannituppa põrandaküttega põrandale kuivama. Nii kummimatid tonnisest kui tekstiilmatid 9-3-st.
Mul kipub pakasega 9-3 madala klaasi kalde tõttu hoopis aknapesuvedelik klaasile külmuma ülalpool poolt klaasi pinda. Ainus trikk mida tean on 5 min enne klaasi pesu kogu soe õhk vuhinal esiklaasile saata klaas pesta ja siis taas kliimaseade "Auto" nuppu vajutada. Aga see võrreldes tonnisega, millel sellist probleemi pole tüütu.
Kindel on see, et Saabi klaasid ei jõua jäätumiselt seest ega väljast lähedale ei Peugeot'idele ega Skodadele (täna veeti mind sellisega ja tagaklaasid olid läbipasitmatult jääs!).
https://www.wellnessorbit.com - vaimse vormi e-koolitused ettevõtetele
http://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
http://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
Miks too siis kohe nii saatanast on? Kui vesi ära külmab, saab nagu muuseas jääd välja visata..Kummimatte ei kasuta! Ja ei hakka kunagi kasutama! Kummimatt on saatanast!
-
- Postitusi: 2069
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
Miks too siis kohe nii saatanast on? Kui vesi ära külmab, saab nagu muuseas jääd välja visata..Kummimatte ei kasuta! Ja ei hakka kunagi kasutama! Kummimatt on saatanast!
Talveks ikka kummimattid, muidu see soolavesi läheb alla. Tonnisel niigi nõrkkoht seal tukraua kinnituse kohal.
__In Boost We Trust__
Mina näiteks ei ole mitte üheski oma autos kunagi kummimatte kasutanud.
Miks?
1. Jäätunud kummimatt on libe-väga libe
2. Mis kasu on kummimati "veekogumisfunktsioonist" kui seda ei saa autost välja võtta nii, et 95% veest ikkagi salongi ei niriseks.
3. Enamus kummiplänne näevad lihtsalt kohutavad välja.
Harjutage endid enna jalgade autosse tõstmist neid puhtaks klopsima. Mul oskab isegi 5-aastane seda ilma ütlemata teha:cool:
Miks?
1. Jäätunud kummimatt on libe-väga libe
2. Mis kasu on kummimati "veekogumisfunktsioonist" kui seda ei saa autost välja võtta nii, et 95% veest ikkagi salongi ei niriseks.
3. Enamus kummiplänne näevad lihtsalt kohutavad välja.
Harjutage endid enna jalgade autosse tõstmist neid puhtaks klopsima. Mul oskab isegi 5-aastane seda ilma ütlemata teha:cool:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14295
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Mitte et ma vaidleks, aga
1. mul on matid piisavalt kõrge mustriga, et isegi kui jäätub, siis ulatab sealt kumm välja. Ja vähemalt need mis mul on, ei ole kusagilt otsast libedad.
2. Kui hommikul on autos miinuskraadid, siis on ka see vesi seal jäätunud, tõstad mati välja, raputad ja jääkuubikud pudenevad..:)
3. noh jah ... eks ta ole, suur ja kole..:) Aga ma vist olen vähenõudlikum siis..:)
1. mul on matid piisavalt kõrge mustriga, et isegi kui jäätub, siis ulatab sealt kumm välja. Ja vähemalt need mis mul on, ei ole kusagilt otsast libedad.
2. Kui hommikul on autos miinuskraadid, siis on ka see vesi seal jäätunud, tõstad mati välja, raputad ja jääkuubikud pudenevad..:)
3. noh jah ... eks ta ole, suur ja kole..:) Aga ma vist olen vähenõudlikum siis..:)
Meil on 9-5-s tekstiilmatid, NG-s on ees kummid ja taga tekstiilid. 9-5 tekstiilid pole mitte kunagi vajanud toas kuivatamist. Vaid peale märgpesu pesulas tõstsin nad vahepeal tahenema. Ja müstilisel moel nad ei määrdu ka, kuigi heledad :conf:. Klaasid on puhtad. Erandiks korrad kui 3-4 märgade riietega inimest korraga sisse istub ja auto külm.
NG esimestest mattidest kallan pidevalt vett ja jääsuppi välja. Ja ikka on niiskus sees. Eriti peale (lumest puhtakspühitud) suusavarustuse vedamist. Salongifiltri vahetus ei ole muutust toonud. Muide kuskohas NG salongi "väljatõmme" asub?? Äkki seal viga? Arvan, et see suur vahe tuleb põhiliselt sellest, et meie NG soojeneb oluliselt aeglasemalt kui 9-5 ja kliimat, mis kuivataks, ka pole. NG-l on veel katuseluuk, mille üks dreenitorudest on vähemalt korra umbes olnud. Siis oli lagi märg :thumb:
NG esimestest mattidest kallan pidevalt vett ja jääsuppi välja. Ja ikka on niiskus sees. Eriti peale (lumest puhtakspühitud) suusavarustuse vedamist. Salongifiltri vahetus ei ole muutust toonud. Muide kuskohas NG salongi "väljatõmme" asub?? Äkki seal viga? Arvan, et see suur vahe tuleb põhiliselt sellest, et meie NG soojeneb oluliselt aeglasemalt kui 9-5 ja kliimat, mis kuivataks, ka pole. NG-l on veel katuseluuk, mille üks dreenitorudest on vähemalt korra umbes olnud. Siis oli lagi märg :thumb: