jääaknad

Vasta
katre58
Postitusi: 8
Liitunud: L Okt 04, 2008 13:39
Asukoht:
Auto:

#1

N Jaan 27, 2011 13:12

Tere! Viimasel ajal on tekkinud mure seoses akende jäätumisega seestpoolt. Midagi nagu muutunud pole - ilm viimased 3k enamvähem sama, distantsid samad, kiirused samad, salongisoojendust kasutan ka samamoodi. Auto mudel on 9-3 sport combi, aasta 2007.
Oskab keegi nõu anda?
anthillse
Postitusi: 993
Liitunud: R Mai 02, 2008 14:30
Asukoht:
Auto:

#2

N Jaan 27, 2011 13:14

Salongifilter vajab vahetust, mul vähemalt see aitas.
Siis tee mõni paari tunnine ring ja ma ei tea kas teed seda aga klopi jalad lumest puhtaks.
www.tmuuga.eu
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#3

N Jaan 27, 2011 13:19

No viimased nädalad on ikka + ja - vahel kõikunud see temperatuur. See tekitab kondensi ukse sisse. Ise ka hädas pisut sellega. Peab kuhugi sooja kohta mõneks ajaks viima, uksed-aknad lahti kuivada laskma. EKs muidugi omad vitsad peksavad ka selle koha pealt, sügisel oleKS ju võinud ette valmistada autot..:P
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#4

N Jaan 27, 2011 13:26

Isegi üks niiske põrandamatt suudab aknad seest hetkega jäässe ajada.
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#5

N Jaan 27, 2011 13:29

Isegi üks niiske põrandamatt suudab aknad seest hetkega jäässe ajada.


Eriti kui on veel tekstiilist põrandamatid.

Ma olen nad õhtul tuppa võtnud teine kord üle öö kuivab ikka ära ning muutub pehmeks jälle. :)
Iga ratas veab and then some!
Pocahontas
Postitusi: 35
Liitunud: L Jaan 15, 2011 22:12
Asukoht:
Auto:

#6

N Jaan 27, 2011 13:48

Viimases hädas Saab ka masu ajal töötuks jäänud pangakaarti kasutada, tal nagunii viimasel ajal erilist rakendust ei ole.

Tegelt ei soovita, plõksin niisama :P
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#7

N Jaan 27, 2011 13:53

Ma muidugi suutsin oma esimese vastusega juba teemast mööda panna..:) Eks ikka see meelel, mis omal mureks..:)
Kusjuures seest jääs klaasidega pole mul vist eriti probleeme olnudki, uduseks vast läheb vahel. Kuigi seda lund ikka sulab põrandale (õnneks kummimatid talveks varutud, põhjamatt on kuiv). Põhiprobleem on mul siiski jäätuvate ukselukkudega. Lihtsalt kesklukk ei jõua enam liigutada mehhanismi ja käsitsi ei jõua ka seestpoolt nuppu liigutada..:( Probleem kaob tõesti peale pikemaid otsi, kui asi on läbinisti üles soojenenud ja kuivanud. Mõneks ajaks.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#8

N Jaan 27, 2011 13:59

Tõenäoliselt salongifilter niiske nagu uppunud sokk. Lisaks võivad jäätunud aknaid tekitada ka umbes äravool. Kui need on korras, siis isegi läbimärjad matid udu ei tekita.
que
Postitusi: 1408
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: 2x 9-5, 1x9-3

#9

N Jaan 27, 2011 14:26

Mul on sarnane mure, saab siis soojas sulatamas ja kuivatamas käidud.
Lukkudega pole mul ükski aasta enne muret olnud, nüüd on lukusula hea tarbeartikkel, mis tasub mitte autosse vaid tasku pista :D
Võiks olla kas külm või siis suvi :D, mitte selline karm tõus ja kukkumine jne :beer:
Everyday Regular SAAB guy!
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#10

N Jaan 27, 2011 14:34

Lukusula on mul taskus..:) Aga suht vähe kasu on sellest kasu tagauste puhul, kus sulgemisnublakas on ühes ukse otsas ja mehhanism teises ja vahepeal on suht nirude jõuõlgadega süsteem, milles mõni koht on kinni jäätunud ukse sees oleva kondensi tõttu..:) Ja jällegi ei saa ma süüdistada mitte kedagi teist peale iseenda, et sügisel sai laisk oldud ja asja seespidiselt üle ei käinud (ilmselt piisab ühestki korrast, et pärast seda asi mitu aastat toimiks).

See on muidugi õige, et kui on pidevalt sama temperatuur, siis probleeme ei teki.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Tan
Postitusi: 423
Liitunud: T Okt 11, 2005 17:53
Asukoht:
Auto:

#11

N Jaan 27, 2011 14:48

Seistes jäätuvate akende vastu aitab nt see, kui autost väljudes minutikese uksi lahti hoida, eelistatult vastakuti uksi - saad sooja ja niiske õhu välja ja kuiva ja külma sisse. Kui lund ei saja võid muidugi akna irvakile ka jätta..
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#12

N Jaan 27, 2011 15:06

Aga millist vahendid kasutada, et need lukkud avaneksid? Olen proovinud WD40 ja taolisi asju ei aita, olen lukku kogu süsteemi ka mahavõtnud ja kõik puhastanud ja lisanud Liqui Moly sünt. ketti sprayd kuni külmadeni töötas hästi, aga kui sellisega ilmaga seisab paar päeva siis tuleb seest aidata(tegemist tagumise uksega).

Aerol juba 4 talv, ja avanevad hästi iga ilmaga, ja ei ole lisanud sinna midagi, ainult väljast lukule sama Moly sprayd.
__In Boost We Trust__
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#13

N Jaan 27, 2011 15:12

Proovi relvaõli.
mihkel1404
Postitusi: 74
Liitunud: P Juun 08, 2008 19:41
Asukoht:
Auto:

#14

N Jaan 27, 2011 16:15

Salongi niiskuse vastu aitab ka ehituspoodides müügil olevad niiskusimurid. Umbkaudu telefoni suurune, läheb ilusti iste alla peitu. Seal miski soola või keemia ollus ka sees, niiet kannatab ka miinuskraade :) Minul igastahes aitas.
mihkel1404
Postitusi: 74
Liitunud: P Juun 08, 2008 19:41
Asukoht:
Auto:

#15

N Jaan 27, 2011 20:29

Salongi niiskuse vastu aitab ka ehituspoodides müügil olevad niiskusimurid. Umbkaudu telefoni suurune, läheb ilusti iste alla peitu. Seal miski soola või keemia ollus ka sees, niiet kannatab ka miinuskraade :) Minul igastahes aitas.


Minul on ka korralik niiskusekoguja ostetud autosse, aga ma võin küll öelda, et enamus ajast on see kott keemilise pulbriga lihtsalt külmunud, plusskraadidega muidugi toimib.


Mul on ka see jääs (tahke) või vähemalt midagi sinnakanti, aga selle all, kui ütlesin, et kannatab ka miinuskraade, mõtlesin ma, et ta ei löö toda kogumiskopsikut lõhki;)
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#16

N Jaan 27, 2011 22:25

Huvitaval kombel pole meil ei aero ega tonnisega udu ega jääga probleeme (enam???).

Tonnine sõidab ainult väga lühikesi otsi ja peale salongifiltri vahetust probleeme pole. Nädalalõpuks on tekstiilist jalamatt läbi vettinud st. jäätunud. Seepärast ongi meil juhimatte 2 tk. Üks saab vahepeal kuivada.

Aerol ei paista klaasid läbi ainult siis kui autotäis läbimärgi poisse ja pagasnikutäis lumiseid kelke on vaja linnapeale laiali viia. Tavaliselt kaob udu kui ventikast hakkab sooja õhku tulema.

Kummimatte ei kasuta! Ja ei hakka kunagi kasutama! Kummimatt on saatanast!
Kasutaja avatar
dreamer12
Postitusi: 532
Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
Asukoht: Viimsi
Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
Kontakt:

#17

R Jaan 28, 2011 1:34

Seistes jäätuvate akende vastu aitab nt see, kui autost väljudes minutikese uksi lahti hoida, eelistatult vastakuti uksi - saad sooja ja niiske õhu välja ja kuiva ja külma sisse. Kui lund ei saja võid muidugi akna irvakile ka jätta..


See nipp ka mul kasutusel. Toimib väga ideaalselt kui on pakane (NB! Pluss kraadid lisavad udu autos sees).

Kuna vean ka sageli lapsi, kes armastavad lund autosse kaasa tuua, kasutan ka seda, et kui matid nende poolt lumega üle puistatakse, viskan need vannituppa põrandaküttega põrandale kuivama. Nii kummimatid tonnisest kui tekstiilmatid 9-3-st.

Mul kipub pakasega 9-3 madala klaasi kalde tõttu hoopis aknapesuvedelik klaasile külmuma ülalpool poolt klaasi pinda. Ainus trikk mida tean on 5 min enne klaasi pesu kogu soe õhk vuhinal esiklaasile saata klaas pesta ja siis taas kliimaseade "Auto" nuppu vajutada. Aga see võrreldes tonnisega, millel sellist probleemi pole tüütu.

Kindel on see, et Saabi klaasid ei jõua jäätumiselt seest ega väljast lähedale ei Peugeot'idele ega Skodadele (täna veeti mind sellisega ja tagaklaasid olid läbipasitmatult jääs!).
https://www.wellnessorbit.com - vaimse vormi e-koolitused ettevõtetele
http://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
saabSS
Postitusi: 901
Liitunud: T Dets 04, 2007 21:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#18

R Jaan 28, 2011 4:06

Kummimatte ei kasuta! Ja ei hakka kunagi kasutama! Kummimatt on saatanast!
Miks too siis kohe nii saatanast on? Kui vesi ära külmab, saab nagu muuseas jääd välja visata..
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#19

R Jaan 28, 2011 8:27

Kummimatte ei kasuta! Ja ei hakka kunagi kasutama! Kummimatt on saatanast!
Miks too siis kohe nii saatanast on? Kui vesi ära külmab, saab nagu muuseas jääd välja visata..

Talveks ikka kummimattid, muidu see soolavesi läheb alla. Tonnisel niigi nõrkkoht seal tukraua kinnituse kohal.
__In Boost We Trust__
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#20

R Jaan 28, 2011 8:55

Mina näiteks ei ole mitte üheski oma autos kunagi kummimatte kasutanud.
Miks?
1. Jäätunud kummimatt on libe-väga libe
2. Mis kasu on kummimati "veekogumisfunktsioonist" kui seda ei saa autost välja võtta nii, et 95% veest ikkagi salongi ei niriseks.
3. Enamus kummiplänne näevad lihtsalt kohutavad välja.

Harjutage endid enna jalgade autosse tõstmist neid puhtaks klopsima. Mul oskab isegi 5-aastane seda ilma ütlemata teha:cool:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#21

R Jaan 28, 2011 8:59

Mitte et ma vaidleks, aga
1. mul on matid piisavalt kõrge mustriga, et isegi kui jäätub, siis ulatab sealt kumm välja. Ja vähemalt need mis mul on, ei ole kusagilt otsast libedad.
2. Kui hommikul on autos miinuskraadid, siis on ka see vesi seal jäätunud, tõstad mati välja, raputad ja jääkuubikud pudenevad..:)
3. noh jah ... eks ta ole, suur ja kole..:) Aga ma vist olen vähenõudlikum siis..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#22

R Jaan 28, 2011 9:25

Meil on 9-5-s tekstiilmatid, NG-s on ees kummid ja taga tekstiilid. 9-5 tekstiilid pole mitte kunagi vajanud toas kuivatamist. Vaid peale märgpesu pesulas tõstsin nad vahepeal tahenema. Ja müstilisel moel nad ei määrdu ka, kuigi heledad :conf:. Klaasid on puhtad. Erandiks korrad kui 3-4 märgade riietega inimest korraga sisse istub ja auto külm.

NG esimestest mattidest kallan pidevalt vett ja jääsuppi välja. Ja ikka on niiskus sees. Eriti peale (lumest puhtakspühitud) suusavarustuse vedamist. Salongifiltri vahetus ei ole muutust toonud. Muide kuskohas NG salongi "väljatõmme" asub?? Äkki seal viga? Arvan, et see suur vahe tuleb põhiliselt sellest, et meie NG soojeneb oluliselt aeglasemalt kui 9-5 ja kliimat, mis kuivataks, ka pole. NG-l on veel katuseluuk, mille üks dreenitorudest on vähemalt korra umbes olnud. Siis oli lagi märg :thumb:
Vasta