9-3 SS vänt lukus ( ja erinevad õlid )

mad1
Postitusi: 601
Liitunud: K Dets 15, 2004 0:46
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#1

L Apr 16, 2011 14:32

nimelt meil esmakordne juhus-nööri otsas saabus 2003a esimese otsa SS, millel vänt kinni kiilunud..:wise:

ei tea kas hakkab sama korduma tihedamini nagu see 9-5 puhul
masin polnud meil ka korralisi hoolduseid teostanud ja suht õnnetus olukorras niigi...

siinkohal soovitus- kasutage kindlaid õlitootjaid ning vähendage vahetusvälpasid..kahjuks tuleb tunnistada ka asjaolu, et odav GM õli, mis küll hea äriartikkel ja kate võimas, on üli kahtlane toode ning ise loobuseime sellest juba pea aasta tagasi täielikult..

kel see "vedelik" veel sees, neil soovitan siiski tulla ja vahetada ringi castroli vastu ennetamaks kulutusi mootorile

9-3 SS komplektne mootri plokk siis ca 3600EUR- võta või jäta..
jupi kaupa rem. ei tule oluliselt odavam ning tulemus oleks möga

Et teema on läinud juba palju laiemaks, siis muutsin pealkirja sobivamaks. Vana pealkiri oli "9-3 SS vänt lukus"
Cyber


kulla cyber..ei ole just õige muuta pealkirja vastu teema algataja tahtmist.küll rahvas teab, millega tegu.muutsin tagasi.
mulle ei sobi standardid ja imalad üksluised pealkirjad..
tegin siiski väikese möönduse ja lisasin alapealkirja:notworthy:
Marx
Postitusi: 112
Liitunud: L Aug 28, 2010 1:14
Asukoht:
Auto:

#2

L Apr 16, 2011 14:43

Ennem võiks ikka kindlaks teha, mis selle põhjustas, kui hakata õli toojaid mustama. "üli kahtlane toode"???
Kas auto üldse hooldatud oli?
mad1
Postitusi: 601
Liitunud: K Dets 15, 2004 0:46
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#3

L Apr 16, 2011 14:55

Ennem võiks ikka kindlaks teha, mis selle põhjustas, kui hakata õli toojaid mustama. "üli kahtlane toode"???
Kas auto üldse hooldatud oli?


väidetavalt oli hooldatud korrapäraselt.
ise ei hakka avalikustama kus ja puuduvad ka sellekohased dokumendid. auto spidonäit 178982km.

õlide kohalt on erinevus märgatav.siinkohal ei seaks kahtluse alla. hea asi ei saa olla nii odav.määrdeomadused on kui öö ja päev siiski. juba üksi visuaalsel vaatlusel on märkimisväärne erinevus.teõpoolest oleks päris teretulnud kui keegi teostaks vastavad testid, kuid selge on see, et üks tootja kannatab seob ebakvaliteetse kütuse jääke ning määrdeomadused ei kao nii kiiresti ja teine muutub kiiremini kasutuskõlbmatuks.

kinnikiilumise põhjus on selgelt ülekuumenemine ja määrdeomaduste kadumine. karteri põhi on täis paakunud õli jääke koos saalepuruga..selline kiht ei teki üleöö ja on pikaajalisem protsess ...

jah..samas ma ei välista ,et klient on sõitnud vahetamata õliga nt 60 või 90tuhat km..eks huvitav oleks sellekohane info edaspidi...
ivark
Postitusi: 777
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#4

L Apr 16, 2011 14:58

Paneb muretsema selline Castroli eelistamine, ma abosluutseid tõdesid üldiselt ei usu ja parimat toodet pole olemas - on kellegi eelistused ja kõik. Mina ei kasuta isegi GM õli vaid VM pakutavat säästuhooldust. Niisiis kui juba GM õli on saast, siis mis me säästuhooldusest räägime, mida seal veel sisse pannakse.
mad1
Postitusi: 601
Liitunud: K Dets 15, 2004 0:46
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#5

L Apr 16, 2011 15:14

Paneb muretsema selline Castroli eelistamine, ma abosluutseid tõdesid üldiselt ei usu ja parimat toodet pole olemas - on kellegi eelistused ja kõik. Mina ei kasuta isegi GM õli vaid VM pakutavat säästuhooldust. Niisiis kui juba GM õli on saast, siis mis me säästuhooldusest räägime, mida seal veel sisse pannakse.


ei pea eelistama castrolit. meie lihtsalt pakume seda mis on kindel kvaliteet. soovitame ka nt mobilit
säästuhoolduse jutuga meile just klient argumenteeris oma meil mittekäimise, mis ei veena kuidagi kahjuks...

vana tõde..olen isegi säästukingi prügikasti visanud kolmandal päeval, kuigi tundus ahvatlev et saab 10paari 1 asemel:wall:

ärge uskuge iial ,et odav võib olla hea ja kvaliteetne..seda juhtub vaid muinasjutus

õli kohta veel nii palju- piisavalt veenev on argument, et ise loobusime odavast õlist kuigi äriliselt see on üli tasuv...seega pakuks pigem siiski kliendile kvaliteeti kallist ning vähendaks tulu
ivark
Postitusi: 777
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#6

L Apr 16, 2011 16:08

Igal juhul jätan siis kõrva taha, tõsi ta on, et tasuta lõunaid ei ole (nagu ka tasuta hammasrattaid):-)
RKL
Postitusi: 3
Liitunud: L Apr 16, 2011 15:50
Asukoht:
Auto:

#7

L Apr 16, 2011 16:39

Kelle leiba ma söön, selle laulu ma laulan.
Tundub, et Castrol tõstis hinda :drink:
Kohustused Castroli ees vajavad täimist. Mida suuremad kohustused, seda kallimad hinnad= keegi ostab odavalt, keegi ostab väga kallilt.
Keda huvitab GM mootoriõli siis vaadake siia http://www.gmdexos.com/home.html
Säästuhoolduses kasutatakse dexos2 standardile vastavat mootoriõli. Kas seda müüakse edasi ostuhinnaga? Ilmselt mitte aga 300% katet sinna panna on võimatu.
Miks pakutakse säästuhooldust? Ikka selleks, et mõnedel tuju kehvemaks teha.
Milleks teha õlile väga kallid testid, et teha kindlaks vastavus näiteks dexos2 standardile? Enam pole vaja, Mad1 paneb visuaalselt kõik paika.
erx112
Postitusi: 141
Liitunud: T Dets 30, 2008 9:16
Asukoht:
Auto:

#8

L Apr 16, 2011 16:46

Lõputööni on hetkel veel aega aga antud teema andis idee ja miks mitte seda uurida. Kui vahepeal midagi uut ei teki siis ehk võtab selle uurimise käsile ja uurin kuidas on võimalused õlisi maaülikooli laboris testida.
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#9

L Apr 16, 2011 16:52

Ausalt öeldes väga kahtlane teema:freak:
Subjektiivselt fakte kogudes ei tasuks kohe maailma muutma asuda.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#10

L Apr 16, 2011 17:11

Ausalt öeldes väga kahtlane teema:freak:
Subjektiivselt fakte kogudes ei tasuks kohe maailma muutma asuda.

Puudub subjektiivsus,kui oled näinud seespoolt mootorit "ennem ja pärast" .
Soovitaja
Postitusi: 79
Liitunud: L Aug 14, 2010 17:28
Asukoht:
Auto:

#11

L Apr 16, 2011 17:17

Lits kiidab ikka oma "tutti"...
ivark
Postitusi: 777
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#12

L Apr 16, 2011 19:31

Ma muidugi täpsustaksin, et tegemist on Viking Motorsiga, kes seda säästuhooldust pakub. Kas nad pakuvad siis saasta? Tegemist on justkui alternatiivsete tootjate samaväärsete näitajatega toodetega. Mõne toote puhul maksab paraku nimi, sest lugematu arv põhjuseid - tootmine on kallim, sest tööjõud on kallim, tehased asuvad teistes piirkondades jne.
jupid
Postitusi: 113
Liitunud: K Mai 07, 2008 12:15
Asukoht:
Auto:

#13

L Apr 16, 2011 23:34

Ausalt öeldes väga kahtlane teema:freak:
Subjektiivselt fakte kogudes ei tasuks kohe maailma muutma asuda.

Puudub subjektiivsus,kui oled näinud seespoolt mootorit "ennem ja pärast" .


einoh see lause kõlab juba nagu teleturust :thumb:
mõnele saabimehel on casrol ülim, bemmimehel jällegi valvoline. aga mina usun et ükski õli ei aja mootorit kokku kui õlivahetus õigeaegselt teha. lihtsalt odavamat õli tasuks varem vahetada ja kallimaga kannatab kauem sõita. seega võiks öelda et väntvõllide kinni jooksmine on ikkagi 90% auto hoolduses/hooldusetuses kinni.
p.s castrol õli ei paranda mootorit kui see mootor on 200000km juba "üli kehva" GM õliga seest tagiseks sõidetud. või parandab?
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#14

P Apr 17, 2011 0:10

Ükski õli-mis iganes "testivõitja" ka ei oleks, ei paranda mootorit :wise:
Küll aga saab hea õnne korral heade õlidega fataalset lõppu edasi lükata.
Tegelikult peaks siia foorumisse eraldi teema koos piltidega tegema mootorite sisudest. See on ikka õudne vaatepilt mis avaneb nn. pika hooldevälba ja "säästuõlidega" südamete sisudest:freak:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#15

P Apr 17, 2011 3:21

Lits kiidab ikka oma "tutti"...


eks kõigil on õigus vaadata asju kriitilise pilguga ja alati on ebausklike ning loomulikult arvavad enamus, et kõik teenivad alati brändi tootjaid.

Õlidest ma ei tea suurt midagi.

Tõmbaks hoopis teise paralleeli,

Kui aga keegi lähedalt tuttav küsib minult millist Laptopi ta peaks ostma ütlen reeglina talle ainult 2 brändi tootjat, kuna tean, et need töötavad ning kui "ikaldus" peaks juhtuma tema uue töövahendiga tuldaks minujuurde ning mul ei ole seda vaja, väldin eos.

Lähen nn kindla peale.
Iga ratas veab and then some!
saab1208
Postitusi: 140
Liitunud: K Veebr 02, 2011 17:48
Asukoht:
Auto:

#16

P Apr 17, 2011 7:12

Kes ütleb, et õlidel ei ole vahet, toon kaks näidet oma kogemustest. Oma Audi 200-ga millel oli a-la 350 hp sõitsin 35000km stiilis 2,5bar otse pähe, õli vahetasin iga 5000km tagant ja viimati nukkvõlle vahetades oli mootor seest sama puhas kui peale seda, kui kaane Windorfist kätte sain. Õliks oli Castrol EDGE Sport 10w60
Teine näide oli venna S klass mersuga. Kõik oli ilus ja kena, polnud mingeid märke, et mootor hakkab saba andma. Aga viimase hoolduse käigus pandi mootorisse mingi Texaco täissünt õli. Näitajate poolest pidi sobima. Aga teenendusest koju sõites, hakkas mootor 10km hiljem suitsema ja mõned päevad hiljem oli juba nagu katlamaja.
jupid
Postitusi: 113
Liitunud: K Mai 07, 2008 12:15
Asukoht:
Auto:

#17

P Apr 17, 2011 23:13

s..tt näide see eelmine.
U sama võiks siis öelda plekk velje ja valuvelje kohta. Näide:2010 suvel sõitsin plekkveljel oleva suverehvi slikiks. 2011 kevadel panin sama rehvi ilusa valuvelje peale, sain sõita 1000 km ja rehv lõhkes! Sinu näite põhjal peaksin ütlema, et viga oli valuveljes, sest plekkveljel ju rehv ei lõhkenud.
Sama kehtib mootorite kohta kui mootor on ikka õhtal siis pole vahet mis õli sa sinna kallad. Laiali jookseb ta niikuinii.
Kui mersu mootor oleks seest puhas ja sa paneks sinna seda sama Texaco õli ning vahetaksid seda iga 5000km tagant, siis usun et see mootor oleks sama puhas ka 35000 km pärast.
saab1208
Postitusi: 140
Liitunud: K Veebr 02, 2011 17:48
Asukoht:
Auto:

#18

E Apr 18, 2011 6:34

Üldiselt on mul ka savi, mis õliga keegi sõidab. Mõni võib s.tta ka ju süüa, sest kõhus läheb niiehknaa kõik segamini. Kahtlane on aga see, et mersu hädad hakkasid pihta just peale seda õli vahetust.
Ja esitame siis küsimuse selliselt, et miks siis üldse toodetakse häid õlisid, kui see sama odav on samahea?
petsla
Postitusi: 66
Liitunud: T Mai 15, 2007 12:46
Asukoht:
Auto:

#19

E Apr 18, 2011 11:29

saab1208 , enne iga õlivahetust oleks liiga kallis mootor juppideks võtta ja vaadata mis seal sees toimub. Kui aga standardile vastav, kuid "odav ja vilets" õli 10 km-ga mootori tuksi keeras, siis ajad sa meile kägu ehk jätad midagi tähtsat ütlemata...
Mere
Postitusi: 236
Liitunud: K Mär 25, 2009 12:18
Asukoht:
Auto:

#20

E Apr 18, 2011 12:15

Kas on reaalne, et margi esindaja Eestis pakub oma hoolduses saasta õli/toodet? Kui see nii on, ei tohiks nad olla ametlikud esindajad Eestis kuigi see variant tundub kuidagi kahtlane. Samas, teen ka säästuhooldust ja õlivahetus iga 10 000 tagant, ehk peab? Hetkel tundub auto probleemiks olevat ikkagi ebakorrapärane hooldus ning kehv omanik/omanikud..
IQ*
Komakonstaabel
Postitusi: 512
Liitunud: P Okt 24, 2010 13:45
Asukoht:
Auto:

#21

E Apr 18, 2011 12:17

Keegi moderaatoritest võiks selle huvitava vestluse teemat täpsustada-laiendada (nt Kas vilets õli rikub mootori?). "Vänt lukus" on küll tore väljend, aga mõni kiidab siin hoopis oma "tutti".

Küsimus ka. Kas BP Visco 5000 5W-40 on küllalt hea õli 151 kW-le turbomootorile?
SAAB on tegusõna!
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#22

E Apr 18, 2011 12:50


siinkohal soovitus- kasutage kindlaid õlitootjaid ning vähendage vahetusvälpasid..kahjuks tuleb tunnistada ka asjaolu, et odav GM õli, mis küll hea äriartikkel ja kate ca 300%, on üli kahtlane toode ning ise loobuseime sellest juba pea aasta tagasi täielikult..


Hmm... seda lugedes tekkis minul hoopis küsimus, kellele ja mis tingimustel seda õli enne pakkusite? Siiani pole ma ise hoolduses õli osas erisoove esitanud vaid arvanud, et kui ma just spetsiaalselt ei palu hooldus võimalikult odavalt teha, teavad spetsialistid paremini, mis mootorile hea on. Seda väidet lugedes tuleb välja, et teavad küll, aga hea pakkumisel võib tekkida huvide konflikt, kui selle mitte-nii-hea müük palju kasumlikum on ja peaks ehk ise rohkem süvenema, mis mootorisse kallatakse;)
saab9-3
Postitusi: 402
Liitunud: E Aug 14, 2006 11:43
Asukoht:
Auto:

#23

E Apr 18, 2011 14:29

Ma usun küll, et põhiprobleemiks on siin hooldusvälp. Võib-olla sõitis see auto kogu aeg 30000km hooldusvälbaga.

Minu kogemus on siiani küll selline, et kui mootor on puhas seest, siis vahetades õli näiteks 10000km tagant, ei tekita küll ükski natukenegi tuntud tootja õli mootorisse sellist nõgi.

Küll aga olen ka näinud väga musta mootorit, mis oli 900ng peal (2,3 vabalthingav) ja ka sellel oli probleemiks omanike lohakus.
mad1
Postitusi: 601
Liitunud: K Dets 15, 2004 0:46
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#24

E Apr 18, 2011 16:09


siinkohal soovitus- kasutage kindlaid õlitootjaid ning vähendage vahetusvälpasid..kahjuks tuleb tunnistada ka asjaolu, et odav GM õli, mis küll hea äriartikkel ja kate ca 300%, on üli kahtlane toode ning ise loobuseime sellest juba pea aasta tagasi täielikult..


Hmm... seda lugedes tekkis minul hoopis küsimus, kellele ja mis tingimustel seda õli enne pakkusite? Siiani pole ma ise hoolduses õli osas erisoove esitanud vaid arvanud, et kui ma just spetsiaalselt ei palu hooldus võimalikult odavalt teha, teavad spetsialistid paremini, mis mootorile hea on. Seda väidet lugedes tuleb välja, et teavad küll, aga hea pakkumisel võib tekkida huvide konflikt, kui selle mitte-nii-hea müük palju kasumlikum on ja peaks ehk ise rohkem süvenema, mis mootorisse kallatakse;)


usaldades siiski tehase soovitust, pakkusime tingimusel, et see sobib ja on kliendile soodsam siiski. kvaliteedi vahe ilmnes ka meie jaoks peale mõningast "testperioodi" ilmselt ei pea siiski "odava otsa õlid" meie tingimustes (eriti oluline halb kütuse kvaliteet) nö välba perioodi lõpuni vastu ja kaotab oma määrde-ja muud omadused. teretulnud oleks näha kusagil erinevate tootjate penetratsioonitesti-leidsin toreda lõigu:

Konsistents või mehaanilise tugevuse tinglik määr määratakse
kindlaks süsteemis NLGI (USA Rahvuslik Määrdeõlide Instituut).
Penetratsiooni mõõtmiseks kasutatakse spetsiaalset koonust, mis
sukeldatakse määrdesse oma kaalu toimel 5 sekundi jooksul temperatuuril
+25 °C. Koonuse sukeldumise sügavust mõõdetakse ja
saadud tulemuste alusel määratakse kindlaks penetratsioonitegur
(kümnendikmillimeetrites). Nende väärtuste erinevus näitab õli
võimet taluda mehaanilist survet.
Määrde konsistentsi aste määratakse kindlaks NLGI süsteemis ja
esitatakse konsistentsi arvudes või astmetes 000 kuni 6. Mida suurem
on see arv, seda tihkem on õli.


ja veel müütidest
saab1208
Postitusi: 140
Liitunud: K Veebr 02, 2011 17:48
Asukoht:
Auto:

#25

E Apr 18, 2011 21:17

saab1208 , enne iga õlivahetust oleks liiga kallis mootor juppideks võtta ja vaadata mis seal sees toimub. Kui aga standardile vastav, kuid "odav ja vilets" õli 10 km-ga mootori tuksi keeras, siis ajad sa meile kägu ehk jätad midagi tähtsat ütlemata...


Ei hakka pead pakule panema, kuna asi ei ole päris minu käes nii juhtunud ja võimalik, et ka millegi muu asja kokku langemine. Aga selles olen ma 100% veendunud, et õli ja õlivahetus intervalli pealt pole kokku mõtet hoida. Seda enam, et Saabid on üldjuhul turbomootoritega. Ise vahetan õli max 10000km või kui õli mustaks juba läheb.
Vasta