1. leht 1-st

Kuidas ma 9000-e salonig temperatuuriandurit parandasin

Postitatud: E Dets 19, 2005 1:18
Postitas sebastian
Tihti esinev viga, et see andur pinisema hakkab. Jaanuaris õlitasin teda, nüüd kurjam jälle piniseb.
Peaaegu aasta pidas vastu...
Näeb siis välja selline:

Pilt

Asub ta "kliimast" vasakul veidi allpool. Kätte saab kõige paremini, kui kliima kompuuter
konsoolist välja tõmmata. Ja NB!...andur eemaldub seda tagant tõmmates, mitte väljapoole
liikudes nagu enamus lüliteid.
Siis juhtmed tagant ja käes ta ongi.
Lahti käib lihtsalt:

Pilt

Alguses pääseb ainult tagumise osa juurde. Selleks, et tiivikut ära saada, peab kaks
sinist juhet klemmidelt lahti jootma:

Pilt

Nagu näha, tegemist üsna lihtsa mootoriga, kus rootoriks on püsimagnet ja staatoriks kaks pooli.
Lisaks veel kaks pisikest püsimagnetit korpuse servades.
Ettevaatlikult tõmmates, et mitte väikseid magneteid vigastada, tuleb tiivik välja. Seda tuleb
natuke pöörata, et ta mahuks pisikeste magnetite vahel välja...tiitviku "alusel" on selleks sisselõiked.

Pilt

Pildil on ta juba puhastatud, muidu aga paksult tolmu täis. Tolm muide ongi üks peamine põhjus,
miks mootor üldse pinisema hakkab. Ja puhastada tuleks piirituse või viinaga.
Mõte selles, et kui tiivik natuke rasvane (keegi näiteks hoolimatult silikooni andurisse lasknud ;) ),
siis koguneb sinna tolm õige kiiresti ja paksult. See kõik viib tiiviku balansist välja ja paneb vibreerima.

Minu anduril oli näiteks võlli esimene ots ka täiesti kuiv, kuigi olin sinna aasta eest natuke õli pannud.
Palju kindlasti ei tohi, siis lendab õli tiiviku pööreldes välja!
Samuti tuleks puhastada termotakisti ja seda mitte enam näppudega puutuda (rasv!):

Pilt

Enne kokku panemist urgitsesin nõelaga (ettevaatlikult, mitte kriimustades) tagumisest
"laagrist" veidi mingit tumepruuni määret...eeldan et tegemist spets.
määrdega... ja mäkerdasin seda ka võlli esimese otsa peale. Õige pisut on ainult tarvis:

Pilt

Kokkuvõttes pole ma üldse kindel, et seekord andur üle aasta vaiksena püsib. Võlli pesad
e. laagrid on kindlasti kulunud ja määrimine vaevalt, et kauaks aitab.
Kõik eelnev ei kehti vanemate Saabide kohta, kus termotakisti on küll olemas, aga mootorit selle taga pole.
Elame-näeme kaua kestab ;)