900 klassiku armatuuri eemaldamine
Postitatud: R Jaan 06, 2006 0:24
Seoses sellega, et mu autol ei toiminud korralikult ventilatsiooni süsteem (keskelt ei puhunud külma õhku ja kuskilt kostus vaikset susinat), otsustasin ma lammutada lahti kogu esi armatuuri. Kuna esimesel korral lähened asjale alati katse-eksitus meetodil, siis teistele huvilistele mõeldes, võtsin osa tegevusest pildile. Siit siis nad tulevad koos juhistega.
Päris algusest pilte ei ole - seega pisut juttu.
1. Eemalda rool ja vabasta suunatulede lüliti (võib jääda rippu juhtmete külge). Seejärel tuleb eemaldada kõlarikatted, mille all aknapoolses servas on esimesed kinnituskruvid. Üks kinnituskruvi on veel tuhatoosi all ja kaks kruvi on peidetud kindalaeka alla. Minu üllatuseks hoidis aga miski veel vasakpoolset serva kinni. Selgus, et tuleb eemaldada ka kõige äärmine pikk polt, mis muidu hoiab (koos 3-e teise pika poldiga) kinni seda ovaalset osa näidikute ümber. Nüüd hakkas kogu armatuur juba vabalt liikuma. Kuid enne täieliku eemaldamist, tuleb siiski ära võtta veel piilaritelt plastikkatted ning alles nüüd saab armatuuri 180 kraadi enda poole keerates kätte ja võib eemaldada kõik juhtmed ja pistikud. Loomulikult võib ka kõik pistikud raadio august urgitsedes eemaldada ja armatuuri enda poole tõmmates see välja võtta, kuid kardan, et sel moel ei pruugi te pärast enam aru saada, kuhu mingi pistik minema peab.
Alguses osutus minu jaoks suureks mõistatuseks veel see, et kuidas ma saan kätte selle voolikutega ühenduses oleva suunaja lüliti. Küll proovisin vabastada lülitit kruve lahti päästes (täisti lootusetu plaan, kuna see on kinni 3-e kruviga ja neile ei pääse lihtsalt ligi), kui ka lihtsalt voolikuid ära tõmmata (õnneks ei tulnud ükski lahti). Äkki vaatasin, et seal voolikute pesa ümber on mingi metall rõngas, mida hoiab kinni vaid plastikust stopper ning nii kui ma olin seda stopperit pisut painutanud eemaldus kogu voolikute pesa nagu elektripistik lüliti küljest :).
Nüüd siis ka paar pilti.
Selline vaade avaneb ilma esipaneelita armatuurile
Siin on näha see segadust tekitanud voolikute pistik ja seda hoidev metallrõngas
See vasakul olev hõbedane "tünn" on siis üks paljudest vaakumpumpadest, mis liigutavad õhu suunamise klappe
Parempoolne vaakumpump ning akna allservas on näha papp/alumiiniumvoolik, mille ots peab minema äärmise õhusuunaja ülemisse ossa, kust tuleb sooja õhku olenemata klappide asendist. See voolik rebenes mul katki, kuna ma ei osanud ette näha selle olemasolu. Samas vasakpoolse vooliku alumine ots oli mul lahti tulnud ning see tuli koos esipaneeliga tervelt välja. Ei kujutagi ette kuidas seda parempoolset tervelt lahti saaks, kuna õhusuunaja poolne ots oli klambripüstoli klambritega kinni lastud ja teine ots läheb väga tihedalt ja sinka-vonka kuskile alla, kuhu ligi ei pääse. Vaskpoolse toru alumise otsa saaks aga kõlari ava kaudu päris kergelt lahti lasta.
Sellel pildil on näha kogu "ürituse" peasüüdlane - all keskel olev vaakumpump, mille voolik oli lihtsalt lahti tulnud. Seda lahtist otsa muidugi näha ei olnud aga ettevaatlikult voolikuid sikutades ja kõrvaga kuulates leidsingi vea üles. Samuti oli lahti põrunud see must plate, kuhu need juhtmed ja üks voolik lähevad. Selle plate teisel küljel on aga vist 3 termotakistit, mis on seotud ventilaatori kiiruse lülitiga. Igaljuhul sai ka see oma pessa tagasi surutud.
Selleks, et kontrollida kogu ventilatsiooni süsteemi toimimist, pidin ma eelmaldama esipaneelist vent.kiiruse ja vent. asendite lüliti ning need autos omale kohale ühendama. Samas on ka näha, kuidas see metallvõru hoiab kinni seda voolikute pesa. Samuti on pildilt näha 3 lampi, millest kaks on nuppude valgustamiseks ja üks sigaretisüütaja valgustuseks. Lampe tagasi pannes tuleb enne kontrollida, milline neis 3-st see sigaretisüütaja oma on, kuna see ei põle igas süüteluku asendis.
Viimane pilt on abiks neile, kes tahaksid raadio avause kaudu läbipõlenud pirne vahetama hakata. Siin on siis näha nende asukoht, kuid karta on, et niimoodi pimesi neid alumisi lampe eriti kerge leida ja vahetada ei ole, kuna seal taga päris paras pundar juhtmeid. Aga proovida ju võib ;)
OK! Pildid said otsa aga kokku tuleb krempel ju ka veel panna. Uhh, minu jaoks oli see isegi hullem töö kui lahti võtmine.
Põhimõtteliselt käib kõik vastupidises järjekorras, kuid mõningate juhtmete tagasi panemiseks on vaja pisut teadmisi. Jama tekkis nimelt kindalaeka valgustuse lülitisse mineva juhtme tagasi panekul. Kuna see lüliti asub täpselt kindalaeka paremas servas ja teisel pool on õhusuunaja korpus, siis sinna vahele (vahe 2cm) palja käega ligi ei pääse. Juhe on ka nii lühike, et ühendada saab alles siis kui paneel enamvähem omal kohal.
Pärast pikka katsetamist jõudsin järeldusele, et pean selle õhusuunaja sealt eest ära saama. See kinnitub paneelile plastik nagade abil ja neid sisse surudes saabki õhusuunaja kätte. Et mitte minu vigu korrata,soovitan õhusuunaja juba enne paneeli paigaldamist eemaldada.
Nüüd oli juba väga mugav juhe oma pessa suruda ja kuna mul oli vaja ka see katki tehtud pappvoolik oma pessa saada, siis tänu eemaldatud õhusuunajale õnnestus ka see töö suht lihtsalt.
Enne paneeli kruvidega kinnitamist kontrolli kas ka kõik nupud ja funktsioonid töötavad nii nagu peavad ja siis ei muud, kui kõik kruvid õigetesse kohtadesse tagasi ja korralikult kinni. Rool pange ka tagasi! :D
Ongi kõik.
Valmis.
Päris algusest pilte ei ole - seega pisut juttu.
1. Eemalda rool ja vabasta suunatulede lüliti (võib jääda rippu juhtmete külge). Seejärel tuleb eemaldada kõlarikatted, mille all aknapoolses servas on esimesed kinnituskruvid. Üks kinnituskruvi on veel tuhatoosi all ja kaks kruvi on peidetud kindalaeka alla. Minu üllatuseks hoidis aga miski veel vasakpoolset serva kinni. Selgus, et tuleb eemaldada ka kõige äärmine pikk polt, mis muidu hoiab (koos 3-e teise pika poldiga) kinni seda ovaalset osa näidikute ümber. Nüüd hakkas kogu armatuur juba vabalt liikuma. Kuid enne täieliku eemaldamist, tuleb siiski ära võtta veel piilaritelt plastikkatted ning alles nüüd saab armatuuri 180 kraadi enda poole keerates kätte ja võib eemaldada kõik juhtmed ja pistikud. Loomulikult võib ka kõik pistikud raadio august urgitsedes eemaldada ja armatuuri enda poole tõmmates see välja võtta, kuid kardan, et sel moel ei pruugi te pärast enam aru saada, kuhu mingi pistik minema peab.
Alguses osutus minu jaoks suureks mõistatuseks veel see, et kuidas ma saan kätte selle voolikutega ühenduses oleva suunaja lüliti. Küll proovisin vabastada lülitit kruve lahti päästes (täisti lootusetu plaan, kuna see on kinni 3-e kruviga ja neile ei pääse lihtsalt ligi), kui ka lihtsalt voolikuid ära tõmmata (õnneks ei tulnud ükski lahti). Äkki vaatasin, et seal voolikute pesa ümber on mingi metall rõngas, mida hoiab kinni vaid plastikust stopper ning nii kui ma olin seda stopperit pisut painutanud eemaldus kogu voolikute pesa nagu elektripistik lüliti küljest :).
Nüüd siis ka paar pilti.
Selline vaade avaneb ilma esipaneelita armatuurile
Siin on näha see segadust tekitanud voolikute pistik ja seda hoidev metallrõngas
See vasakul olev hõbedane "tünn" on siis üks paljudest vaakumpumpadest, mis liigutavad õhu suunamise klappe
Parempoolne vaakumpump ning akna allservas on näha papp/alumiiniumvoolik, mille ots peab minema äärmise õhusuunaja ülemisse ossa, kust tuleb sooja õhku olenemata klappide asendist. See voolik rebenes mul katki, kuna ma ei osanud ette näha selle olemasolu. Samas vasakpoolse vooliku alumine ots oli mul lahti tulnud ning see tuli koos esipaneeliga tervelt välja. Ei kujutagi ette kuidas seda parempoolset tervelt lahti saaks, kuna õhusuunaja poolne ots oli klambripüstoli klambritega kinni lastud ja teine ots läheb väga tihedalt ja sinka-vonka kuskile alla, kuhu ligi ei pääse. Vaskpoolse toru alumise otsa saaks aga kõlari ava kaudu päris kergelt lahti lasta.
Sellel pildil on näha kogu "ürituse" peasüüdlane - all keskel olev vaakumpump, mille voolik oli lihtsalt lahti tulnud. Seda lahtist otsa muidugi näha ei olnud aga ettevaatlikult voolikuid sikutades ja kõrvaga kuulates leidsingi vea üles. Samuti oli lahti põrunud see must plate, kuhu need juhtmed ja üks voolik lähevad. Selle plate teisel küljel on aga vist 3 termotakistit, mis on seotud ventilaatori kiiruse lülitiga. Igaljuhul sai ka see oma pessa tagasi surutud.
Selleks, et kontrollida kogu ventilatsiooni süsteemi toimimist, pidin ma eelmaldama esipaneelist vent.kiiruse ja vent. asendite lüliti ning need autos omale kohale ühendama. Samas on ka näha, kuidas see metallvõru hoiab kinni seda voolikute pesa. Samuti on pildilt näha 3 lampi, millest kaks on nuppude valgustamiseks ja üks sigaretisüütaja valgustuseks. Lampe tagasi pannes tuleb enne kontrollida, milline neis 3-st see sigaretisüütaja oma on, kuna see ei põle igas süüteluku asendis.
Viimane pilt on abiks neile, kes tahaksid raadio avause kaudu läbipõlenud pirne vahetama hakata. Siin on siis näha nende asukoht, kuid karta on, et niimoodi pimesi neid alumisi lampe eriti kerge leida ja vahetada ei ole, kuna seal taga päris paras pundar juhtmeid. Aga proovida ju võib ;)
OK! Pildid said otsa aga kokku tuleb krempel ju ka veel panna. Uhh, minu jaoks oli see isegi hullem töö kui lahti võtmine.
Põhimõtteliselt käib kõik vastupidises järjekorras, kuid mõningate juhtmete tagasi panemiseks on vaja pisut teadmisi. Jama tekkis nimelt kindalaeka valgustuse lülitisse mineva juhtme tagasi panekul. Kuna see lüliti asub täpselt kindalaeka paremas servas ja teisel pool on õhusuunaja korpus, siis sinna vahele (vahe 2cm) palja käega ligi ei pääse. Juhe on ka nii lühike, et ühendada saab alles siis kui paneel enamvähem omal kohal.
Pärast pikka katsetamist jõudsin järeldusele, et pean selle õhusuunaja sealt eest ära saama. See kinnitub paneelile plastik nagade abil ja neid sisse surudes saabki õhusuunaja kätte. Et mitte minu vigu korrata,soovitan õhusuunaja juba enne paneeli paigaldamist eemaldada.
Nüüd oli juba väga mugav juhe oma pessa suruda ja kuna mul oli vaja ka see katki tehtud pappvoolik oma pessa saada, siis tänu eemaldatud õhusuunajale õnnestus ka see töö suht lihtsalt.
Enne paneeli kruvidega kinnitamist kontrolli kas ka kõik nupud ja funktsioonid töötavad nii nagu peavad ja siis ei muud, kui kõik kruvid õigetesse kohtadesse tagasi ja korralikult kinni. Rool pange ka tagasi! :D
Ongi kõik.
Valmis.