Jahutusvedeliku bypass klapi vahetus 9-5

Targad ja asjalikud teemad, mis väärivad eraldi ära märkimist.
Vasta
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#1

R Mär 27, 2015 5:20

Jahutusvedeliku bypass kolmikklapp on selline detail, mida vöiks vahetada profülaktika möttes. Klapp kipub rikki minema 6...8 aastaga vöi 160'000 km.
Klapp alustab oma riket vaikselt lekkides jahutusvedelikku ülaosast ning löpeb sellega, et lekke suurenedes saab jahutusvedelik süsteemist otsa, ning kui see peaks juhtuma kuskil keset pikemat vahemaad, ei ole see just köige meeldivam kogemus.
Maksab ta 15 ... 25 € (vist) ja vahetus vötab aega 60+ min.

01-new_valve.jpg
01-new_valve.jpg (78.69 KiB) Vaadatud 8383 korda
02.jpg
02.jpg (97.48 KiB) Vaadatud 8383 korda
03.jpg
03.jpg (79.93 KiB) Vaadatud 8383 korda
Viimati muutis overspeed, P Dets 17, 2017 18:02, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#2

R Mär 27, 2015 5:22

Ennem klapile ligipääsemist, tuleb möned asjad eest ära vötta.
-- Esmalt eemaldada tuleseinal olev plastkate tömmates seda ülesse suunas. Nii saab ligipääsu pistikule.
-- Eemalda juhtmetelt plastik-kate, et anda neile rohkem liikumisruumi pärastiseks. Kate on lihtsalt pealelükatav, eemaldub kui sörmeotsad taha ajada ning kergelt laiali painutada ning tömmata:

04.jpg
04.jpg (104.96 KiB) Vaadatud 8382 korda
05.jpg
05.jpg (181.12 KiB) Vaadatud 8382 korda
06.jpg
06.jpg (178.41 KiB) Vaadatud 8382 korda
Viimati muutis overspeed, P Dets 17, 2017 18:05, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#3

R Mär 27, 2015 5:27

Pistikuraami eemaldusamiseks tuleb teha:
- Eemalda pistik lükates punast fiksaatorit paremale (pealevaadates). Kui pistiku all on sodi, puhasta see.

07.jpg
07.jpg (161.9 KiB) Vaadatud 8381 korda


-- Eemalda 2 mutrit mis raami tuleseina küljes hoiavad
-- Tösta raami kohal olevat tihendit natuke sellest kohast, kus raami plekk selle all on.
-- Tömba poldi kaelast raami parempoolne osa, tösta teda et saada kätte plekk kummitihendi alt ning viimaks eemalda raam vasakpoolse poldi kaelast.

08.jpg
08.jpg (189.44 KiB) Vaadatud 8381 korda
09.jpg
09.jpg (151.56 KiB) Vaadatud 8381 korda


- Raami alla läheb 3 voolikut, märgi ära (vöi jäta meelde) milline kuhu läheb ning eemalda need

10.jpg
10.jpg (219.64 KiB) Vaadatud 8381 korda


- Eemalda raami all olev pistik (vajuta metallklambrile ning tömba)

- Mina eemaldasin ka sisselaskekollektorisse mineva plastvooliku, mis ilmselgelt jääb samuti ette. Seda otse välja tömmata ei saa, tuleb sisendkohast vajutada välisele vörule vooliku otsasuunas ning seda all hoides voolik välja tömmata. Tagasi läeb see niisama sisse.
Viimati muutis overspeed, P Dets 17, 2017 18:07, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#4

R Mär 27, 2015 5:32

-- Fikseeri pistikuraam kummiga eemale, et ta ei jääks segama.

11.jpg
11.jpg (89.15 KiB) Vaadatud 8380 korda
Viimati muutis overspeed, P Dets 17, 2017 18:09, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#5

R Mär 27, 2015 5:37

Üldjuhul on klapp kaablikinnituskröpsuga tuleseine külge fikseeritud. Kui nii, siis tuleb see löiketangidega ära löigata.
Eemalda voolik klapi ülaosast.
Oleneb kuidas keegi soovib, vöib klapi eemaldada raami küljest tömmates seda ülesse (uue klapi pealt on näha kinnitus). Mina eemaldasin vaakumvooliku ka solenoidi otsast ning jätsin raami klapi külge ja töstsin selle ringi kui voolikud olid küljest ja klapp käes.

12.jpg
12.jpg (169.83 KiB) Vaadatud 8379 korda
Viimati muutis overspeed, P Dets 17, 2017 18:10, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#6

R Mär 27, 2015 5:43

Mina pole jahutus-süsteemi tühjaks lasknud ning klappi vahetades voolas natukse jahutusvedelikku välja (mitte palju). Vöimalik, et kui süsteem tühjaks lasta, vöib vähem kaotsi minna, kuid ma kindlalt ei saa öelda, sest pole ise nii proovinud.
Voolikutel on peal klambrid, mis tuleb näpitsatega kokku suruda ning piki voolikut klapist eemale lükata. Uue klapi pealt on näha, kui kaugele klamber tuleb lükata, kuid seda on tunda ka kohapeal. Näpitsad peavad olema suht head, sest klambrid on päris tugevad ja palju ruumi klapi juures ei ole. Voolik vöib klapi pealt tulla ära kergelt, vöi siis on kinni kleepunud ja vajab väheke abi kruvikeerajaga. Ettevaatust, et kruvikeerajaga voolikut ei vigastaks, lükata tagantpoolt voolikut.
Voolikud eemaldasin: köigepealt parempoolne, siis vasak ülemine ja viimaks vasak alumine.

13.jpg
13.jpg (129.55 KiB) Vaadatud 8378 korda
Viimati muutis overspeed, P Dets 17, 2017 18:11, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#7

R Mär 27, 2015 5:47

Uue klapi tagasipanek tundub lihtsam kui vana eemaldus.
-- Mina panin köigepealt klapi külge vaakumsolenoidi raamiga.
-- Siis paigaldasin tagasi külge voolikud, vasak alumine-vasak ülemine- parempoolne.
-- Näpitsatega ajasin klambrid tagasi omadele kohtadele.
-- Siis kinnitasin klapi uuesti kaablikinnituskröpsuga tuleseina külge.
-- panin tagasi vaakumsolenoidi alumise vooliku ja klapi ülaossa samuti vooliku tagasi külge.

14.jpg
14.jpg (67.64 KiB) Vaadatud 8377 korda
Viimati muutis overspeed, P Dets 17, 2017 18:11, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#8

R Mär 27, 2015 5:55

-- Pane tagasi pistiku raam (vasak polt, siis plekk tihendi alla, siis parem polt)
-- Kinnita tagasi kaks 10mm mutrit.
-- Paigalda tagasi 3 vaakumvoolikut raami alla. Kui need on vanad ja räbalad siis vöimalusel asendada uutega.
-- Paigalda tagasi väike pistik metallvedruklambriga raami alla vaakumvoolikute juurde.
-- Paigalda tagasi suur pistik lükates nüüd punast klambrit vasakule, kui see soonte sees on (pealevaadates on näha).
-- Pane tagasi kapoti kummitihend korralikult.
-- Paigalda peale plastkate pistikule.
- Kui eemaldasid plastikust vooliku kollektorilt, pane ka see tagasi.

Peale proovisöitu kontrolli klapi mittelekkimist ja jahutusvedeliku taset.

15.jpg
15.jpg (36.89 KiB) Vaadatud 8376 korda
16.jpg
16.jpg (29.93 KiB) Vaadatud 8376 korda



Pildid ja tekst:

http://twinsaabs.com/9-5_repair/cbv/ste ... &nointro=1

https://sites.google.com/site/saabdiy/H ... pass-valve


Üldisem vaade:

17.jpg
17.jpg (47.5 KiB) Vaadatud 8376 korda
Viimati muutis overspeed, P Dets 17, 2017 18:13, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#9

R Mär 27, 2015 9:15

Aitäh!
Endal ka immitseb ja uued klappid ostetud, ootavad paigaldamist.
Näpitsad ei ole õige töörist klambrite eemaldamiseks. Lisan pildi

Küsimus: Mida see klapp reguleerib ka?

Lisatud failid
__In Boost We Trust__
polukoli
Postitusi: 649
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#10

R Mär 27, 2015 10:49

Endal samuti kolmikklapp vajab vahetamist, uus ostetud, kuid kardan, et ise seda vahetama ei hakka :D Aga overspeed, tänud taaskord väga hea kirjelduse eest :beer:
vvs
Pealik
Postitusi: 4251
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#11

R Mär 27, 2015 11:01

Mul sai see just hiljaaegu vahetatud :)
Päris porr koht on ja koduste vahenditega seda vahetada on suht tüütu aga tehtav - paar karmimat sõna ja asi korras :D

Aga jah, tubli töö overspeed :beer:
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#12

R Mär 27, 2015 15:50

Aitäh!
Näpitsad ei ole õige töörist klambrite eemaldamiseks. Lisan pildi


Eks ma tegin koduste vahenditega. Mul pole selliseid tange kuskilt laenata ja vaevalt vaid selleks tööks ostma hakkan.
Aga hea teada sellegipoolest, et saab lihtsamalt neid klambreid liigutada, kui vaid riistad on.

Tänud.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#13

L Mär 28, 2015 4:02

Aitäh!
Küsimus: Mida see klapp reguleerib ka?

Manualist lugedes sain aru nii, et see nn shut-off valve suunab jahutusvedeliku (soojusallikas) salongiradikast mööda, kui automaatika seda soovib. Olemas on see klapp masinatel, millel on Automaatne Kliima Kontroll (ACC), manuaalsetel (MCC) ei ole. Lugesin ka välismaa foorumitest, et pannaksegi selle klapi asemele MCC masinate otsetorud, et muretseda vähem klapi lekkima hakkamise pärast.
Kui näiteks panna kondentsioneer täis külma peale, siis pole nagu soojal jahutusveel mötet enam radikast läbi käia, ning siis suunab by-pass klapp selle salongiradikast mööda.

bypass-shutoff-1.JPG
bypass-shutoff-1.JPG (122.32 KiB) Vaadatud 8383 korda
bypass-shutoff-2.JPG
bypass-shutoff-2.JPG (145.76 KiB) Vaadatud 8383 korda


Ise lisaks loodan/lootsin ka, et ta suunab jahutusvee salongi-radikast mööda perioodil, millal mootor on väga külm ja soojeneb alles, et kärsitu tarbija (enamus keda tunnen) ei hakkaks kohe mootori soojusenergiat salongisoojendamiseks kulutama, selleasemel et lasta köigepealt mootoril soojaks minna.
Aga viimase kohta ma manualist infot ei leidnud, vöibolla teadjamad kommenteerivad lisaks ?
Viimati muutis overspeed, P Dets 17, 2017 18:17, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#14

K Juul 27, 2016 14:52

Sai omale selle töö tarvis sellised tangid tellitud, tegid töö väga kenasti ära ja mugav on tänu trossisüsteemile ligi pääseda klambritele. Jälgima aint peab, et klambrist öietpidi kinni vötad, et löhega käpp jääks klambri emase poole poole.

hose-clamp-pliers.jpg
hose-clamp-pliers.jpg (49.4 KiB) Vaadatud 8382 korda
Viimati muutis overspeed, P Dets 17, 2017 18:18, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
alars
Postitusi: 31
Liitunud: R Juun 10, 2011 10:58
Asukoht:
Auto:

#15

T Apr 11, 2017 22:59

http://saabworld.net/showthread.php?t=2809

Siin räägib, et ACC vollad vahetada MCC vollade vastu, et lõigata jahutusvedeliku kolmikklapp süsteemist välja (aga jätta veateadete vältimiseks elektrooniliselt külge) on hea mõte ja kõik seal kiidavad.

On keegi proovinud ja sekundeerib?
loffa
Postitusi: 127
Liitunud: K Sept 30, 2015 11:19
Asukoht:
Auto:

#16

K Apr 12, 2017 7:46

Kindlasti toimib, aga see klapp on odav ja vahetamine pole midagi nii hullu kui internetis kirjutatakse. Piisavalt palju asju tuleb eest ära võtta, et mugav toimetada oleks, siis on ca tunni aja ettevõtmine. Milleks leiutada?

Kui juba vahetamiseks läheb, siis soovitan need näkased vedruklambrid asendada poldiga keeratavate klambritega, on tulevikus elu tunduvalt kergem kui peaks veel vaja olema seda lahti võtta.
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#17

R Sept 22, 2017 13:24

alars kirjutas:
T Apr 11, 2017 22:59
http://saabworld.net/showthread.php?t=2809

Siin räägib, et ACC vollad vahetada MCC vollade vastu, et lõigata jahutusvedeliku kolmikklapp süsteemist välja (aga jätta veateadete vältimiseks elektrooniliselt külge) on hea mõte ja kõik seal kiidavad.

On keegi proovinud ja sekundeerib?
ma asusin eile oma masinal jutuksolevat klappi vahetama: põhjus puhtalt ACC-lt vigade küsimisel nr 18 vea saaminee ("Solenoid valve, heat exchanger shut-off valve - open or short circuit")

masinal seda klappi olevat ei paista - voolikud jooksevad otse tulemüüri.
Kas lõhnab selle järele, et keegi on ACC-vollad MCC omade vastu vahetanud?
Kas on mõtet end sellest häirida lasta, kui ACC tundub normaalselt toimetavat ja ainukese viite asjale saab kliimat kalibreerides? :)
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#18

R Sept 22, 2017 16:35

13piisab kirjutas:
R Sept 22, 2017 13:24
ma asusin eile oma masinal jutuksolevat klappi vahetama: põhjus puhtalt ACC-lt vigade küsimisel nr 18 vea saaminee ("Solenoid valve, heat exchanger shut-off valve - open or short circuit")

masinal seda klappi olevat ei paista - voolikud jooksevad otse tulemüüri.
Kas lõhnab selle järele, et keegi on ACC-vollad MCC omade vastu vahetanud?
Kas on mõtet end sellest häirida lasta, kui ACC tundub normaalselt toimetavat ja ainukese viite asjale saab kliimat kalibreerides? :)
Nagu me töö juures ikka ütleme: "töötavat asja pole mötet näppida" !
Ju siis on ringi tehtud, kuid juhtmele solenoidi alarmi ära kaotamiseks pole paigaldatud.
- Kas juhtmeotsa kuskilt leiad lahtisena kapoti alt ?
- Mul oli rohelisel aastaid see re-circ pump alarmis, nägi vaid alarmi kui kliimat kalibreerisin. Söitmist see ei segand, ACC tööd see ei segand. Lihtsalt talvel too lisafunktsioon puudus, mida ta vöimaldab.
Sama ju selle by-passiga, lihtsalt funktsioon puudub, tööd ei sega.
Arrogance diminishes wisdom !
Vasta