Kuidas ma tulekojameeste mootoreid lammutasin...

Targad ja asjalikud teemad, mis väärivad eraldi ära märkimist.
Vasta
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#1

T Sept 26, 2006 0:30

Niiviisi, võtsin hakkamise kokku ja lammutasin laiali tulekojamehe mootorid 94 aasta 9000ndel.
Asi tegelikult üsnagi lihtne, kui tegu lihtsalt mootori ülekuumenemise probleemiga.

Kuidas mootorit auto küljest kätte saada, siin ei kirjelda. Vajalik esituled maha, grill maha, suunatuled lahti ning saabki mootori raami küljest lahti kruvida.

Konvertisin selle dokumendi ära PDF'iks, on kompaktsem ja parem vaadata. Hetkel asub Hoti serveris, kuna Saabnet ei luba suurema kui 1Mb faili uploadimist - või adminid - saab ka suuremat faili lisada postitusele?

Lisaks, kui midagi seal failis valesti mainitud, midagi ebatäpset, siis palun andke teada, parandan ära.

Fail ise asub siin

Sarnaseid teemasid veel:

Esitule kojamees.

9000 tule kojamehe mootor

Saab 9000 Esitulede kojameeste jama + lahendus

Ja üks kasulik vihje - kuna kojamehe korpuse sees olev mootor on Boschi toodang, siis saab seda ametlikust Boschi esindusest tellida!!!
Koodiks on 1-397-220-056, hind tänasel päeval 430 eeku, tarne 1-2 päeva.
Ametlikuks esinduseks on Eestis Bakt, info@bakt.ee

EDIT: Lisatud pilt tutikatest mootoritest, mis Baktist ostetud.

terv, teager

Lisatud failid
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1204
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-4x

#2

T Sept 26, 2006 0:39

tõstsin faili saabneti serverisse ja linkisin sinu postituse ümber. loodan et ei pahanda ;)
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2136
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#3

T Sept 26, 2006 1:21

Väärt õpetus!
Varsti tuleb enda masinal sama protsess ette võtta. Vahest pargivad kojad õigesti, teinekord jälle keset tuld. Saabilik värk, seda tuleb kindlasti huumoriga võtta ;)

Mootori harjad ja kollektor paistavad muidu heas korras olema, mis näitab et neid pühkijaid tegelikult harva on vaja liigutada. Seda enam peaks mootor laitmatult funkkama, aga kahjuks mitte.
Selliste mootorite suurim puudus ongi selles, et kollektori lamellide vahed lähevad söe/vase puru täis ja annavad lühist. Sellest ka suur koormus (vool) ja tahmane kollektor. Osadel mootoritel on lamellide vahed juba eelnevalt täidetud mingi plastikuga...neil probleeme hulga vähem.
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1204
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-4x

#4

T Sept 26, 2006 8:56

tõstsin faili saabneti serverisse ja linkisin sinu postituse ümber. loodan et ei pahanda ;)
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
roomlane
Postitusi: 586
Liitunud: T Sept 13, 2005 21:42
Asukoht:
Auto:

#5

T Sept 26, 2006 9:02

huvitav, kas see ka mootori probleem: iga kord, harva küll, kui tulekojamehed juhtusid keset klaasi jääma, jäid vasak ja parem alati samasse asendiss. Mitte nii, et üks alla ja teine keset. Mingi voolude problem? Peale süüte välja keeramist peaksid kojamehe igal juhul algasendisse tagasi liikuma, isegi kui kojamehed tööle unustada? Kas Saab 900 '94 tulekojamehe kupatus on sama, mis 9000-l?

Igatahes mul on nüüd üle 900 vasakpoolne kojamehekupatus - mootor, ülekanne, võll ja luud. Parempoolsest jäi terveks luud ilma kummita, mootor, paar hammasratast. Et keegi võib selle endale soetada... messenger või u2u abiks.
55581286
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14285
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#6

T Sept 26, 2006 9:04

Peale süüte välja keeramist ei sõida sul enam midagi kuhugi algasendisse. Jääb täpselt sinna seisma kus parasjagu on.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
tripp
Postitusi: 626
Liitunud: L Dets 31, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#7

T Sept 26, 2006 9:46

Algselt postitas: teager
Ja üks kasulik vihje - kuna kojamehe korpuse sees olev mootor on Boschi toodang, siis saab seda ametlikust Boschi esindusest tellida!!!
Koodiks on 1-397-220-056, hind tänasel päeval 430 eeku, tarne 1-2 päeva.
Ametlikuks esinduseks on Eestis Bakt, info@bakt.ee

terv, teager


Huvitav, kas 9-5 tulekojameeste mootor on sama? Kui nii saaks, siis vahetaks endal ka ühe ära. Tõmbleb teine suht kaootiliselt seal tule ees.
[Trionic]: 9-5 kapoti all peabki midagi logisema..
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/395941.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG][/URL]
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#8

T Sept 26, 2006 10:30

Algselt postitas: tripp
Huvitav, kas 9-5 tulekojameeste mootor on sama? Kui nii saaks, siis vahetaks endal ka ühe ära. Tõmbleb teine suht kaootiliselt seal tule ees.

Mumeelest on kuskilt teemast läbi käinud, et 9-5 tulekojameeste tööpõhimõte sama.
gsaab
Postitusi: 165
Liitunud: K Mär 22, 2006 19:32
Asukoht:
Auto:

#9

T Sept 26, 2006 11:20

9-5 on praktiliselt sama, vist puudus see varre mutter. Aga oma 9-5 lammutasin seda sama kojamehe atribuutikat ning see teageri õpetus kehtib 100% ka 9-5 le. Mina viskasin termokaitsme üldse minema ei tahnud enam sellega töötada aga soovitaksin selle kaitsme ikka sinna jätta, vähemalt säästab seda mootorikest.
triibutu
Postitusi: 432
Liitunud: T Dets 14, 2004 17:55
Asukoht:
Auto:

#10

T Sept 26, 2006 16:00

Algselt postitas: gsaab
Mina viskasin termokaitsme üldse minema ei tahnud enam sellega töötada aga soovitaksin selle kaitsme ikka sinna jätta, vähemalt säästab seda mootorikest.

Tühja sest mootorikesest, aga see termokaitse säästab kogu seda kupatust maha põlemast (koos kõige sinna juurde kuuluvaga) :gun:
gsaab
Postitusi: 165
Liitunud: K Mär 22, 2006 19:32
Asukoht:
Auto:

#11

R Nov 24, 2006 9:58


Tühja sest mootorikesest, aga see termokaitse säästab kogu seda kupatust maha põlemast (koos kõige sinna juurde kuuluvaga)


Jutt muidugi õige aga selle termokaitsme ülesanne on ikka eelkõige säästa mootorit olukorras kus kojamees on esitule külge jäätunud ning väljas on -40 kraadi külma ja kukud kohe vett laskma. Termokaitse võib ise ka lühisesse minna.
Aga kui aega saan kruvin selle atribuutika maha teen mõnen mõõtmised ja vaatan kas saaks sinna mõne jubina asemele panna, et oleks nagu "päris".
Lembit
Postitusi: 112
Liitunud: T Jaan 25, 2005 10:39
Asukoht:
Auto:

#12

R Nov 24, 2006 11:02

Algselt postitas: sebastian
Selliste mootorite suurim puudus ongi selles, et kollektori lamellide vahed lähevad söe/vase puru täis ja annavad lühist. Sellest ka suur koormus (vool) ja tahmane kollektor. Osadel mootoritel on lamellide vahed juba eelnevalt täidetud mingi plastikuga...neil probleeme hulga vähem.
Selle osaga ei saa päris 100% nõus olla. Need mootorid, kus kollektori lamellide vahed on plastikuga täidetud mustavad kollektorit, kõigi muude tingimuste sama olles, palju kiiremini. Nimelt lühistab hari mootori pöörlemisel iga kollektoripooluse vahetusega ka kahte klemmi ja seal tekib ALATI mingi säde, mis siis ka seda plastikut kollektorile veab. Kollektori lamellide vahed tuleb lihtsalt piinlikult puhtaks teha peale kollektori ületreimist/liivapaberiga puhastamist.

Kui on kahtlusi rootori töökorras oleku või siis kollektorivahede puhtuse suhtes, siis tuleks kontrollida kas kõikide rootorimähiste takistus on ühesugune. Kui see takistus osutub liiga väikseks käepäraste mõõteriistade jaoks, siis saab ühe mõõtevahendina kasutada ka paarivoldise vooluga alaldit, millele siis rootorimähis järjestikku ampermeetriga külge ühendada ja siis võrrelda ampermeetri näitusid. korras mootoril ei tohiks näidud palju üle paari protsendi erineda.

Kogu kollektori ja harjade teema tuleb saada enne koostamist võimalikult rasvatuks ja tuleb hoolega hoiduda ka kollektoripoolse liugelaagri määrimisega ülepingutamisest.
triibutu
Postitusi: 432
Liitunud: T Dets 14, 2004 17:55
Asukoht:
Auto:

#13

R Nov 24, 2006 11:57

Algselt postitas: gsaab

Tühja sest mootorikesest, aga see termokaitse säästab kogu seda kupatust maha põlemast (koos kõige sinna juurde kuuluvaga)

Jutt muidugi õige aga selle termokaitsme ülesanne on ikka eelkõige säästa mootorit olukorras kus kojamees on esitule külge jäätunud ning väljas on -40 kraadi külma ja kukud kohe vett laskma. Termokaitse võib ise ka lühisesse minna.

Minu kommentaari point oli selles, et üks mahapõlenud mikromootor on tühiasi võrreldes olukorraga kus sul terve SAAB maha põleb.

Aga kui aega saan kruvin selle atribuutika maha teen mõnen mõõtmised ja vaatan kas saaks sinna mõne jubina asemele panna, et oleks nagu "päris".

PolySwitch on märksõnaks, Tevalo abiks.
triibutu
Postitusi: 432
Liitunud: T Dets 14, 2004 17:55
Asukoht:
Auto:

#14

R Nov 24, 2006 12:06

Algselt postitas: Lembit
Selle osaga ei saa päris 100% nõus olla. Need mootorid, kus kollektori lamellide vahed on plastikuga täidetud mustavad kollektorit, kõigi muude tingimuste sama olles, palju kiiremini. Nimelt lühistab hari mootori pöörlemisel iga kollektoripooluse vahetusega ka kahte klemmi ja seal tekib ALATI mingi säde, mis siis ka seda plastikut kollektorile veab.

Tõenäoliselt sõltub see kasutatud plastikust, kas ta lamelle määrima hakkab või lendab lihtsalt minema. Olen näinud täidetud lamellivahedega mootoreid, millel kollektor praktiliselt lõpuni ära on kulunud, kuid endiselt täiesti puhas.

Kollektori lamellide vahed tuleb lihtsalt piinlikult puhtaks teha peale kollektori ületreimist/liivapaberiga puhastamist.

Selles see probleem ongi, et need vahed ei jää puhtaks, mingi aja pärast on jälle sodi täis ja vajavad puhastamist. Minu Saabi esitule kojamehe mootori kollektor nägi muidu väga kena välja, ainult lamellide vahed olid söepuru täis ja mootor praktiliselt lühises. Puhastamine aitas, aga eks näis kauaks...
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2335
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#15

L Nov 25, 2006 9:01

Paar sõna Teager suure kirjatöö täiendamiseks. Punase ja kollase juhtme funktsioonid võivad olla vahetuses. Vähemalt minu masinas olid. Mootor oleks soovitav panna sisse samat pidi nagu ta oli.
Ning loogika tuleb hoida selge, et tõsta hammakad asendisse kus kojamees ei peatuks vahepealses seisus.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#16

L Nov 25, 2006 10:17

Algselt postitas: qdwin
Paar sõna Teager suure kirjatöö täiendamiseks. Punase ja kollase juhtme funktsioonid võivad olla vahetuses. Vähemalt minu masinas olid. Mootor oleks soovitav panna sisse samat pidi nagu ta oli.
Ning loogika tuleb hoida selge, et tõsta hammakad asendisse kus kojamees ei peatuks vahepealses seisus.


vist parema ja vasaku mootorite erinevus.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2335
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#17

L Nov 25, 2006 18:20

Algselt postitas: ivomets
vist parema ja vasaku mootorite erinevus.
Ei, mõlemad mootorid olid ühendatud ühtemoodi vastupidiselt.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2136
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#18

P Nov 26, 2006 21:07

Ideeliselt peaks see söe- ja vasepuru sealt lamellide vahelt minema lendama, aga kui mootori pöörded võrdlemisi väikesed ja koormus suur, siis ta sinna ikkagi koguneb.
Sädeleb niikuinii, seda võib kondensaatoriga vähendada, aga täiesti lahti ei saa. Vahedes peaks olema plastik mis kulub võrdselt kollektori lamellidega, pole eriti "plastiline" ja kannatab kõrget temperatuuri. Siis pole ohtu, et harjad selle laiali määrivad.
Eks ta üks omaette teadus jälle on, aga miskipärast tunne nagu oleks "täitmata vahedega" kollektoreid odavam valmistada ja seda teed ka minnakse.
gsaab
Postitusi: 165
Liitunud: K Mär 22, 2006 19:32
Asukoht:
Auto:

#19

N Nov 30, 2006 8:03

Nüüd asendasin ka selle termokaitsme. Selleks on PTC tüüpi termotakisti. Minu valikuks osutus komponendile RXE065. Totaalse kinnipoomise puhul toatemperatuuril lülitab ahela välja u. 2 s. jooksul.
NB! see valik kehtib mikromootori 1-397-220-056 korral!
Hind on sellel nii korraliku nelipaki oma;). Kuna tegemist on trükkplaadile monteeritava komponendiga(väljaviigud, isoleeritud kest) siis jootsin selle umbes samasse kohta kus originaal asetseb ning väänasin selle kesta omakorda mõlema klemmi vahele, et tagada ühenduse vibratsioonikindlus.
Ei hakkaks siin reklaami ühelegi elektroonika poele tegema, kõikidest peaks olema see jubin saadaval, muidugi tellimise peale.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#20

P Dets 03, 2006 21:38

Kuna neid mikromootoreid on tänapäeval vabalt saada ja maksavad kilose vodka jagu,siis asugem kõik oma tulekojameestel mikrokaid vahetama.
Vasta