[COPY] Kogu tõde BPC (APC) klapist

Targad ja asjalikud teemad, mis väärivad eraldi ära märkimist.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2212
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn
Auto: Kui naine on lahke siis 9-5 Griffin,
kui Hemi on lahke siis Klassik.

#1

N Aug 04, 2005 11:46

Karmi APC klapi pesemise ja puhumise tulemusena on jõud mootoris taastumas, manokas jõuab rahumeelse vajutamise korral isegi punaste triipude peale. Aga ei jõua punaste triipude lähedalegi kui kick downiga pöörded põhja lasta.:wall: Puhudes käib õhk kõikidest kolmest torust läbi, kuid äärmisest kõige suuremast läheb õhk ikka veel ainult veidi kergemini läbi kui pronkspuksiga avast. Korra lasin ka WD-40 sisse, huvitaval kombel seejärel suruõhuga puhastades hakkas pistikupesa ja korpuse vahelt õli välja pressima! Kogu klapp peaks ju absoluutselt tihe olema!
Samas viga võib muidugi ka elektriline olla (seda saab järgmisel nädalal alles teada) kuna süüte sisselülitamisel mingit kuuldavat/käega tuntavat klõpsu ei toimu.
Tahaks kogu selle kupatuse molekulideks võtta aga soovitavalt ilma lootusetult klappi purustamata, minu jaoks esimene kord ikkagi.
On keegi proovinud seda klappi lammutada?
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2116
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#2

R Aug 05, 2005 1:55

Uuema versiooni BPC klappi pole lahti katkunud, küll aga vanemat (laiem ja pruunis plastkorpuses)...polnud midagi rasket, kaas peene kruvikaga maha, sees suur elektomagnet, mis torusid avas-sulges.
Pesa ja korpuse vahelt ei tohiks küll midagi välja pressida.
Kusagil lugesin sellest ja pildidki olid juures, kus asi lahti katkutud aga enam ei leia.
Kui viitsid sori ise, ehk saad abi: http://www.saabnet.com/tsn/bb/9000/search.html?query=BPC%20valve&n=2
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2212
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn
Auto: Kui naine on lahke siis 9-5 Griffin,
kui Hemi on lahke siis Klassik.

#3

R Aug 12, 2005 12:17

Tee või tina aga ei leia fotosid laiali lammutatud klapist. Selle lingi taga on fantastilist juttu, küll aga pole öeldud kuidas lõigata või lahti murda. Üks väike killuke oli aga liiga üldsõnaline. Kas Sa Sebastian mäletad nendelt piltidelt kust see klapp oli lahti tehtud?
PS! Ja seletage mulle lollile ära kuidas need kolm voolikut (ja juhtmed) reaalsuses klappi mõjutavad!? Seda sain katse eksituse meetodil aru et kui wastegate lahti ühendada, puudub igasugunegi kontroll turbo rõhu üle - osuti lendab üle punase ja fuel cut off püüab päästa mis päästa annab. Kahe ülejäänud vooliku omavaheline mõjutamine on veidi segane veel.
Veiko
Postitusi: 254
Liitunud: E Dets 27, 2004 21:19
Asukoht:
Auto:

#4

R Aug 12, 2005 12:44

vabandan lolli küsimuse pärast, aga kus see BPC klapp asuma peaks. mul oli kunagi see jama et kui pärast 2 käiguga vajutamist käigu välja lükkasin suri paar korda välja. viimasel ajal pole seda teinud, aga pöörded kukuvad ikkagi korraks alla 500 pöörde. selle asjapulga puhastamine pidada aitama, kahjuks ei ole ma seda siiamaani üles leidnud (pole väga hoolikalt otsinud ka). aitate lolli?
Nimevahetus vl -> Veiko
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13588
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#5

R Aug 12, 2005 13:15

[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 960
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Saabitu (sõidan surugaasiga)

#6

R Aug 12, 2005 13:25

Algselt postitas: qdwin
PS! Ja seletage mulle lollile ära kuidas need kolm voolikut (ja juhtmed) reaalsuses klappi mõjutavad!?

ei tea, kas tonnisel identne süsteem, aga klassiku kohta leidsin sellise joonise. kui APC (2) saab impulsi detonatsiooniandurilt (nr 1, nt modra detoneerib), rõhuandurilt (nr 3, nt rõhk liiga suur) või jagajas olevast andurist (nr 5, pöörded liiga kõrged), siis saadab APC omakorda impulsi APC klappi (nr 4), mille sees olev solenoidklapp alandab sisselaskes olevat rõhku seeläbi, et suleb klapiga õhu pääsu valgesse voolikusse (tagasi sisselaskesse) ja suunab kogu (r)õhu wastegate`sse, mis rõhu toimel avab turbos oleva wastegate-klapi ja laseb osa väljalaskegaasidest korstnasse, mistõttu alaneb ka turbo toodetav rõhk sisselaskes. vähemalt nii olen mina aru saanud ;)

ja kui sa võtad selle valge vooliku õhutoru küljest lahti ja puhud sinna valge vooliku sisse, ei tohiks olla võimalik läbi puhuda, kuna APC klapp on tavaolekus kinni. lased klapile 12V peale, avaneb klapp ja on võimalik läbi valge vooliku APC klappi puhuda. nii on vähemalt klassikul :)

Lisatud failid
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2116
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#7

R Aug 12, 2005 14:32

Mitte ei mäleta :(. Tuhnisin siis infot just vanema tüübi klapi kohta.
Aga vaata kus mingit liitekohta näed.

Pilt

Võibolla allpool, kui lahti krutid.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2212
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn
Auto: Kui naine on lahke siis 9-5 Griffin,
kui Hemi on lahke siis Klassik.

#8

R Aug 12, 2005 14:50

Liitekoht täiesti olemas aga veidi kardan teda kohe murdma hakata. Võimalus oleks ka treipingis asjandus pooleks lasta - miinimumsoon mis tekib on 0,5mm. Eduka remontimise puhul (teoreetiliselt ju võimalik) saaks kogu kupatuse veel kokku liimida või klambriga kokku pigistada.

Nüüd tekib õigustatud küsimus, mille kuradi pärast kogu seda jama vaja on!? Et mine poodi ja osta 5K eest uus ning probleemid unustatud.
Õige aga proffessionaalse kretinismi ja saabip... omase käitumise tõttu tahan teada kuidas asi toimib ja MIS ON SEAL SEES.
Vott!
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13588
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#9

R Aug 12, 2005 15:10

Algselt postitas: qdwin
Õige aga proffessionaalse kretinismi ja saabip... omase käitumise tõttu tahan teada kuidas asi toimib ja MIS ON SEAL SEES.
Vott!

See on juba varases lapsepõlves enamusele poisslastele sisseprogrammeeritud käitumismudel..:) Vahel on sellesse nakatatud ka tüdruklapsed.

Öeldakse ju, et poiste ja meeste vahe on ainult selles, et meeste mänguasjadesse käib rohkem patareisid..:D
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2116
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#10

R Aug 12, 2005 19:22

Algselt postitas: qdwin
Et mine poodi ja osta 5K eest uus ning probleemid unustatud.

See jublakas on siis jubedalt ülehinnatud! Aga jah - iga asi maksab täpselt niipalju, kui selle eest ollakse nõus välja käima.
Isiklikult ma üritaksin küll parandada. Pakun, et kui altpoolt lahti lõikad, paistab elektromagnet. See tuleb ettevaatlikult tõmmates välja, kui saad ühendusjuhtmed el.magnet>pesa kuidagi lahti. Tuleb asja sellise loogikaga võtta, et kõik, mis plastkorpuse sees on sinna ilmselt altpoolt sisse pandud ja üsna kindlasti tuleb vastupidiselt ka välja.
Mingi teksti leidsin, ehk abi: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8781
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13588
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#11

R Aug 12, 2005 20:13

Siiani nähtud hinnad räägivad 200 $ kanti jäävast hinnast. See on pisut vähem kui 5k kohalikku.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 6986
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#12

R Aug 12, 2005 20:16

Anti küsis mingi 2700.-eeku,kui õieti mäletan.
vulkanus
Postitusi: 813
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#13

T Mär 07, 2006 19:19

Võtsin siis enda masinal ka selle lulla maha ja uurisin seda veidi ja tekkis kahtlus, kas see ikka on päris korras omadega
.Autol nagu minekuga veidi teisiti ,kui ennem.
Igatahe igast august võib vabalt läbi puhuda ja kõikjalt tuleb samamoodi või natuke raskemalt õhk välja. Peale selle kui süüte sisse panen hakkab imelikult pinisema ,nagu lühises oleks midagi.
On see normaalne või on põhjust näha probleemi.

Ei leidnud ka otsingust ammendavat vastust kuidas see klapp tegelikult ikka toimib.

Autoks siis endiselt 9000/2,3/lpt/anniversary
suur
Postitusi: 3922
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#14

T Mär 07, 2006 21:53

Arvan muidugi, et allpool toodud linkideni oled ka ise jõudnud....

Selles teemas on Aljoga ilusa APC klapi tööpõhimõtet selgitava pildi toonud. Eks BPC toimib enam vähem samamoodi.

Siin teemas on jällegi Qdwin väga oskuslikult oma klapi laiali lammutanud. Selgub kah ehk midagi

Siin teemas on juttu BPC klappi asendavast MBC klapist ning selle kasutamise võimalikest tagajärgedest.

Üldiselt on nii, et tava LPT-d käravad ilma BPC klapita, ehk sisuliselt läheb C (Charge) voolik otse W (wastegate) peale ning suhteliselt väikeste rõhkude korral lüüakse turbo tagant ära. Sinul on nüüd jällegi mingi eriline LPT. BPC klapiga nimelt. Arvan (ei tea), et BPC klapp LPT masinatel väga oluliselt p...tunnet ei mõjuta. Võibolla hoiab lihtsalt rõhu stabiilsemalt 0,4 peal. Noh et Wastegate'ile ei lasta enne üldse mingit rõhku peale kui 0,4 charge'il peal. Ehk siis vähendavad ka wastegate'i "lekkeohtu".

Ehh. väga võõrsõnaline-kolmetäheline jutt tuli. Ehk on mõistetav
vulkanus
Postitusi: 813
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#15

T Mär 07, 2006 22:09

aitüma see aljoga pilt läks küll silmist mööda nüüd asi veitsa selgem lähen proovin järgi kas töötab nii nagu kirjeldatud .
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2212
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn
Auto: Kui naine on lahke siis 9-5 Griffin,
kui Hemi on lahke siis Klassik.

#16

T Mär 07, 2006 22:10

Puhumisega kontroll:
Puhu C-st sisse, õhk peab väljuma W-st (wastegate), puhu R-ist ja õhk peab jälle W-st väljuma. Kui ei siis leotad, pesed, puhud, õlitad veidi, avastad et hetkeks liigub auto isegi väledamalt, järgmine päev alustad jälle nullist ning lõpuks ostad ikka uue (alla 3000 krooni või tellid Abbot Racingust Bleederi 1400 kronuga ning liitud õnnest mõmisevate kuid pisaraga silmanurgas turbopurustajate seltskonnaga)
Elektriline kontroll:
Mõõda takistust multimeetriga, keskmise ja mõlema äärmise klemmi takistus peab olema pea võrdne ca 3 oomi oli vist. Kui vahe on suur, on kas pool läbi põlenud või ühendustraat katki hõõrutud. Nuga klapile vahele, kangutad sindrinaha pooleks ning asud parandama. Ilmselt saad ta ilusti tööle.
Kolmas võimalus:
Turbo andis otsad. Tõmba W (wastegate) voolik lahti ja mine proovi sõita. Juba tagasihoidlike pöörete ja koormuse juures lendab turbo seier punase ala lõppu ja fuel cut offi tagajärjel lööd pea vastu rooliratast ära. Õnnitlused, turbo jaksab küll!

EDIT niikaua kui ma ühe sõrmega esseed kirjutasin, leidsid kaasvõitlejad üles teemad mida ise enam ei leidnud:wall:
vulkanus
Postitusi: 813
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#17

T Mär 07, 2006 22:17

aitüma jällegi
turbo on korras seda nüüd kindlalt kohe. Rakendumist on ikka perse all tunda. Arvan ise, et olen autoga vist juba liiga ära harjunud ,et kisub jah sinna turbopurustajate seltskonnaga liituma.Aga mitte veel
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2212
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn
Auto: Kui naine on lahke siis 9-5 Griffin,
kui Hemi on lahke siis Klassik.

#18

T Mär 07, 2006 22:28

Kui Sa mulle ja Suurele kõvasti välja teed, võime loovutada kuulklapi joonised. Tundub et kuulklapp toimetab bleederist siiski veidi erinevalt.

EDIT: Küll oleks hea kord katsuda 100% töötavat BPC-d. Väidetavalt ta piniseda ei tohi, kuid süüte sisselülitamisel peaks olema kuulda ja käega tunda klõpsatust.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2212
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn
Auto: Kui naine on lahke siis 9-5 Griffin,
kui Hemi on lahke siis Klassik.

#19

T Mär 07, 2006 22:50

Algselt postitas: suur
Üldiselt on nii, et tava LPT-d käravad ilma BPC klapita, ehk sisuliselt läheb C (Charge) voolik otse W (wastegate) peale ning suhteliselt väikeste rõhkude korral lüüakse turbo tagant ära. Sinul on nüüd jällegi mingi eriline LPT. BPC klapiga nimelt. Arvan (ei tea), et BPC klapp LPT masinatel väga oluliselt persetunnet ei mõjuta.
Kui LPT-le on BPC külge poogitud siis on selleks ka kindel põhjus. Kui vulkanuse masin on tõesti paberite järgi lpt, siis ma uuriks ruttu mis kleeps on ajule peale pandud. Võin kihla vedada et Hirsch! Seega lpt-st on saanud üks rõõmsameelne FPT, ehk isegi mitte 200 Hj vaid pigem isegi 220hj!
Algselt postitas: suur
Võibolla hoiab lihtsalt rõhu stabiilsemalt 0,4 peal. Noh et Wastegate'ile ei lasta enne üldse mingit rõhku peale kui 0,4 charge'il peal. Ehk siis vähendavad ka wastegate'i "lekkeohtu".
Tegelikult lekib originaal BPC pidevalt, ilmselt tagatakse sellega sujuvus. Lisaks lekib ka wastegate juba üsna madalatel rõhkudel. Lisaks lekib ka Bypass (selle kõrvaldamiseks tuleb ta tagurpidi peale panna). Nii et kokkuvõtteks on turbost kui tühja rabajast isegi natuke kahju.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13588
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#20

T Mär 07, 2006 23:18

Algselt postitas: qdwin
Kui LPT-le on BPC külge poogitud siis on selleks ka kindel põhjus. Kui vulkanuse masin on tõesti paberite järgi lpt, siis ma uuriks ruttu mis kleeps on ajule peale pandud. Võin kihla vedada et Hirsch! Seega lpt-st on saanud üks rõõmsameelne FPT, ehk isegi mitte 200 Hj vaid pigem isegi 220hj!
Sa üritad nüüd väita, et kogu lpt ja fpt vahe on ajus ja bpc klapis?? emmmmm...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
vulkanus
Postitusi: 813
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#21

T Mär 07, 2006 23:23

Igatahes mu masina tõmme ei ole kohe kindlalt endine kui ostetud sai nüüd mõtlema hakkates
Enne oli nagu sedaviisi et 50 juures lapatsi põhja vajutasin tõmbas tõmbas kuiva asvaldiga ratta korralikult ringi isegi 70 juures oli tunda nüüd on nagu ei ole nii
Võibolla on probla hoopis valesti regullitud kick dawnis oli nagu jama sellega ja regullitud sai teist.
Kui palju mõjutab aga turbo kinnituse juurest väike heitegaaside leke?
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2212
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn
Auto: Kui naine on lahke siis 9-5 Griffin,
kui Hemi on lahke siis Klassik.

#22

K Mär 08, 2006 0:08

To Cyber: Kas ka ajus - ei ole kindel. BPC on kindlasti see võlujõud mis lpt-st fpt teeb. Fpt-st saab lpt kui wastegate ja charge kokku ühendada, siis on ainumaks reguleerivaks toimeks wastegate vedrud kuna need peavad taluma nii heitgaaside klapile mõjuvat jõudu kui charge survet.
To Vulkanus: Originaal BPC väsib paari aastaga! Kurb aga tõsi. Heitgaaside väike leke peaks mõjutama mootori töö sujuvust ja ka bensiini kulu. St. pahandust teevad nii sisselaseke kollektori kui väljalaske kollektori leke. Lase see tihend välja vahetada, ta ei ole üldse kallis.
Kick downi regleering mõjutab ainult mis pööretel käik vahetub ja kui sujuvalt seda toimetatakse. Kui tross on hästi lõtv siis lähevad enne järgmise käigu sisseminemist isegi pöörded üles (nagu sidur libiseks), kui on liiga pingul siis lisaks liialt hilisele käiguvahetusele ja vastavalt suuremale bensiinikulule on vahetus väga järsk (nagu raiutaks käik jõuga sisse). Gaasi põhja vajutamisel on liialt hiline või varajane käiguvahetus ning jõu puudumine kaks ise asja. Kui ikka jõudu ei ole on auto tuim ja tundetu.

Olen vahepeal väga hästi tunnetanud ja teada saanud kui palju mõjutavad hunnik pisiaju ühe koosluse tööd. Üks pisike leke, väsinud bpc, veidi väsinud mingi andur, jääst umbes rattakoopad, õige pisut peale jääv pidur, tekitavad kokku suure probleemi.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2116
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#23

K Mär 08, 2006 11:19

No võiksin ju laenata oma BPC-d. Mul ju ka selline 'imeisend', et kirjade järgi LPT, aga sellegipoolest klapp ja intercooler küljes.
Kui qdwin siin korra mainis, et tegu ehk Hirsch ajuga...siis hetkeks tuli mulle sära silmi...aga ma väga kahtlen, sest ka algselt oli turborõhk 0,45bar juures. Hirsch poleks nii hädiseks asja jätnud.
Niikuinii see BPC praegu tolkneb kasutult radika küljes, sest turbot purustab MBC.
Võibolla on minu BPC korras, kuigi pead ei anna.

to Cyber: LPT ja FPT vahe ongi ainult ajus ja BPC + intercooleri olemasolus.
Noh.. turboseier FPT-l kah muidugi :)

Neid LPT -> FPT ringitegijaid saabnet.com lausa kubiseb.
Selle 30-ne lisahobujõu nimel ollakse valmis (minumeelest) siiski liigselt maksma, sest BPC+ lisavoolikud+intercooler+FPT aju kokku pole mitte odav lõbu.
Ja kellele sa oma LPT aju ikka pärast müüd..
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2212
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn
Auto: Kui naine on lahke siis 9-5 Griffin,
kui Hemi on lahke siis Klassik.

#24

K Mär 08, 2006 11:59

Sebastian, mine nüüd vutt vutt auto juurde ja too selgus maia! Lpt puhul ei ole bpc-ga ju midagi peale hakata.

Viimase lõpu turbo tonnistel peaks kõigil vahejahuti küljes olema. Turboseierit ei ole aegajalt isegi fpt-del.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2116
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#25

K Mär 08, 2006 12:02

Krt...ja lähengi :mad:

edit: eip...vist ei ole Hirsch.
Vildikaga peale maalitud JHM 644 (mis oli Rootsi reg. number)
Samas...miks peaks üldse auto reg. number peal olema, see nats kummaline. Justkui oleks vahepeal maha võetud ja kuhugi saadetud..

part no. 4781464
serial no. 144301 W73 4114-46

(sorry, et juba võõrast teemat risustan :red: )
Vasta