[COPY] Kogu tõde BPC (APC) klapist

Targad ja asjalikud teemad, mis väärivad eraldi ära märkimist.
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#26

K Mär 08, 2006 12:08

Aitäh pakkumast (sebastianile)võibolla lähebki tarvis, kui enda omast asja ei saa
käisin ja katsetasin veidi seda klappi
.Asi igatahes on kinni jäänud see on nüüd kindel ainult piniseb nagu ei jõuaks klappi liigutada
Ega see head ei tee kui ta niimodi pooletoobiselt töötab varem või hiljem on küpse.
Mida arvate on mõtet selles olukorras asja lahti leotama hakata mingi vahendiga või hoopis lahti kiskuda aga, kas pärast kokku ka saab.
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#27

K Mär 08, 2006 12:16

No jah kui lpt,l pole selle klapiga midagi teha miks ta siis sinna üldse pandud on ,mingi funktsioon ju olema peab Minu isendil igatahes muutus on tuntav kui ei funka, ega ma ilmaasjata kahtlustama ei hakanud
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2335
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#28

K Mär 08, 2006 12:32

Kas takistused mõõtsid üle?
Puhastamiseks osta pudel carburator cleanerit ja hea kui leiad kuskilt ka suruõhku. Et carb.cleaner kuivatab pinnad vastikult ära, soovitatakse vahel pisike törts aerosoolõli (nagu wd40, monitoimeölju...) keskmisest august sisse lasta, siis see klapp liigub paremini.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2335
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#29

K Mär 08, 2006 12:41

Algselt postitas: sebastian
eip...vist ei ole Hirsch.
Vildikaga peale maalitud JHM 644 (mis oli Rootsi reg. number)

part no. 4781464
serial no. 144301 W73 4114-46

Õige Sinu oma ka ju rootsist pärit, seega ei saagi hirsch olla. Aga! Ükski normaalne inimene ei kirjuta ajule auto numbrit peale!!! Miskit peab kuskil peidus olema (nagu selgus hetk tagasi ühest telefonikõnest), kui lpt ajule BPC külge pookida (juhe on olemas) ei muutu midagi. Aju peab originaal bpc-d toetama. Seega Sebastiani autol ei ole lpt aju.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2136
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#30

K Mär 08, 2006 12:47

Tõde selgub ehk siis kui aju lahti koukida...
Homme kisun maha ja lahti ja pildistan kassi kõhtu igast võimalikust nurgast :P

Vulkanus: Pinisemine ei tee veel hullu, aga kui mingil lollil põhjusel on BPC takistus palju vähem, kui 3 oomi, võib läbi põleda ajus olev regulaator, ehk paar transistorit.
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#31

K Mär 08, 2006 14:33

eks õhtul mõõdan ära praegu peab sõitu minema ,paras hullumaja ka õues lahti läinud ei tõmba nagu eriti nokitsema.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#32

N Mär 09, 2006 6:56

Algselt postitas: Cyber
Algselt postitas: qdwin
Kui LPT-le on BPC külge poogitud siis on selleks ka kindel põhjus. Kui vulkanuse masin on tõesti paberite järgi lpt, siis ma uuriks ruttu mis kleeps on ajule peale pandud. Võin kihla vedada et Hirsch! Seega lpt-st on saanud üks rõõmsameelne FPT, ehk isegi mitte 200 Hj vaid pigem isegi 220hj!
Sa üritad nüüd väita, et kogu lpt ja fpt vahe on ajus ja bpc klapis?? emmmmm...


Täpselt nii see ongi.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14286
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#33

N Mär 09, 2006 9:31

ok .. võtan õpetussõnad omaks..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#34

L Juul 01, 2006 0:46

andke nõu tarkpead
juhtusin jälle peadpidi kapoti alla nagu iga päev
mootor töötas juhtumisi andsin gaasi ja bpc klapp hakkas äkitselt koledasti plärisema ja peale seda iga kord kui gaasi annan.
on see nüüd normaalne või minuteada ennem ei old midagi sellist
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2335
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#35

L Juul 01, 2006 0:53

Kui töötab, st. masinal jõudu on, ära põe. Või kui põed, pese karpa cleaneriga (Gunki oma on sobivaim kuna peseb hästi ja vedelik on suurema surve all) klapp läbi ja lase pisike sutsakas aerosoolõli peale pesu ka sisse. Vaata mis juhtub. Korras klapp peabki mingit klõpsimisise ja surina moodi häält tegema.
Kui aus olla siis pole ühtegi korras klappi veel kohanud kus seda häält saaks kuulda.
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#36

L Juul 01, 2006 0:57

Üks küssa veel, et hakkas ka haiglane huvi tekkima ,et äkki mul ka hrshi aju peal.
Kontrolliks järgi, kuuldavasti on ka teisi jubileume kellel hirsh peal olevat.
Kust seda aju otsima peaks pole nagu õrna aimugi.
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#37

L Juul 01, 2006 1:00

No igatahes ma olen selle klapi lahti võtt ja ää pesnud ja mul ta klõbiseb ja põriseb ja kuulda saab ka, kui kokku saada .
Tore et ta peab mingit häält tegema.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2335
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#38

L Juul 01, 2006 1:04

Igaks juhuks peaks veel takistused ära mõõtma. Keskmise klemmi ja mõlema äärmis vaheline takistus peab olema võrdne, ca 3 oomi. Siis on kindel et juhtmed ja poolid on korras.

EDIT: Aju asub tulemüüri ja esiklaasi vahelise musta plastmasskatte all, juhi pool. See on selline suur silumiinist metallkarp, kuhu läheb allpoolt jäme kaabliköidis sisse. karp on ise kinnituskronsa klambriga kinni, ilma kruvidetta. Kui tõesti Hirchi aju, siis on karbil vastav kleeps peal. Nagu siin on näha: http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=2064#pid28281
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#39

L Juul 01, 2006 1:06

tänud pistan testeri külge ja vaatan järgi
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2335
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#40

L Juul 01, 2006 1:21

Ah jaa. Sul on kirjas kuskil kaugel kaugel alguses et masin on LPT. LPT-l ei ole kunagi BPC klappi küljes ja aju ei oskaks seda ka juhtida (nagu Suure masinal sai loomkatsetega tõestatud).

Praeguseks on teada 2 anomaaliat LPT-dega, kus on BPC mida reaalselt ka juhitakse aga ajul mingit reetvat märget ei ole.
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#41

L Juul 01, 2006 1:30

millegipärast ta minu masinal küljes on ja häält teeb ka ja ma usun et ilmaasjata teda sinna külge poogitud ei ole peab asja uurima
võibolla on ka minuoma anomaalia
tõestuseks et miski asi sega pidevalt juhib on juba see, et ernevatel hetkedel teeB erinevat heli ,kui süüde sisse lülitada käib põks, siis imelik pinin ,käimapannes kaob ära ja gaasiandes hakkab plärisema.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2136
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#42

L Juul 01, 2006 12:20

Algselt postitas: vulkanus
tõestuseks et miski asi sega pidevalt juhib on juba see, et ernevatel hetkedel teeB erinevat heli ,kui süüde sisse lülitada käib põks, siis imelik pinin ,käimapannes kaob ära ja gaasiandes hakkab plärisema.


Jah, see näitab, et jublakas töötab ja aju teda juhib, aga ei tähenda veel seda, et ta korras on.
Õli aitab võibolla mustuse ja metallipuru vastu, aga kui kulunud, siis vaja ikkagi lahti võtta.
Võibolla tuleks prooviks laenata selline isend, mis omanikul ka reaalselt ~0,9-1,0bar rõhku välja veab...siis saab kohe selgeks, mis ajuga tegu on.
Kulumisel mitu võimalust.

1. ~1mm paksune serv on terasmembraani poolt ära "näksitud", membraan ei liigu enam ainult vertikaalsuunas, nagu peab. Jääb mõnikord servale toetuma ja ei sulge klappi:


Pilt


2. Membraan ise on kulunud (kah ei sulge korralikult) või hoopis katki:


Pilt

Mõlemal juhul klapp "krõbiseb" töötamisel nagu uus seda teeb.
uhti
Postitusi: 92
Liitunud: P Juul 16, 2006 10:15
Asukoht:
Auto:

#43

P Juul 16, 2006 17:07

Ostsin endale ka reedel 9000 (147kw)Proovisõitu tehes(200-300m) leidsin 2 viga,esimene on,et VL.kollektori üx polt on ära murdunud ja sealt vahelt lekkis.Tihendit tellides tekkis aga selline probleem,et ei Tallinnas ega Soomes seda laos sees ei olnud:gun: Teine viga on arvatavasti selles samas klapis:(Kui gaasi põhja vajutasin kargas turborõhu näidik peaaegu punase peale ja kohe oli ka fuel cut (vist).
Mina oma suht kesiste turboalaste kogemuste põhjal vaatasin,et se klapp on ikkagi suht mõtetu vidin ja tulex sealt eemaldada;)Kas keegi on proovinud ilma selleta sõita,st et sisselaske kollektorist tulev voolik läheb otse wastegate-i
Mina isiklikult ei leia ühtegi põhjust mix ta ei peax otse ühendatult töötama.

Ahti
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2136
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#44

P Juul 16, 2006 17:34

Algselt postitas: uhti
Mina oma suht kesiste turboalaste kogemuste põhjal vaatasin,et se klapp on ikkagi suht mõtetu vidin ja tulex sealt eemaldada;)Kas keegi on proovinud ilma selleta sõita,st et sisselaske kollektorist tulev voolik läheb otse wastegate-i
Mina isiklikult ei leia ühtegi põhjust mix ta ei peax otse ühendatult töötama.

Ahti


Võid muidugi otse panna, kuid siis on sul kasutada ainult 170hj, ehk nö. LPT masin, selle asemel, et nautida FPT masina 200 hobust.
Ühendad omavahel mingi torukesega C ja W voolikud, mis muidu BPC klappi lähevad.
Tähed on neisse pressitud, niisiis eksida ei saa.
uhti
Postitusi: 92
Liitunud: P Juul 16, 2006 10:15
Asukoht:
Auto:

#45

P Juul 16, 2006 17:42

Igal-juhul loomulik see siis ikkagi vist ei ole,et tõmbab rattad korralikult ringi ja siis nagu lasex gaasi maha.Või on tal veojõukontroll ka peal:red: Ärge näkku lööge,et nii lolle küsimusi esitan kuna ei tea saabidest peaaegu mitte midagi.Ex pean kõigepealt selle väljalskekollektori poldi ja tihendiga miskit ette võtma,arvele võtma ja siis saab juba pikkemalt sõita proovida:drive: ja edasi aretada
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#46

P Juul 16, 2006 21:40

Fuel cutoff on ohtlik värk ja soovitaks seda turbo heaolu nimel vältida.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2335
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#47

P Juul 16, 2006 22:15

Kui üks väljalaskekollektori polt on murdunud, suurendab see märgatavalt bensiinikulu. See et kollektori tihendit Tallinnas ei ole - no ei usu! Nii Troostautos kui Saabiantil peaks see olema laokaup. Kui läheb juba kollektori tihendi vahetamiseks, võiks kollektori siledaks lihvida (600-800krooni). Ta peaks üsna banaani kujuline olema. Saab ka muidugi spets tihendusmöginatega poltidega kinni puues pidama aga kui vähegi võimalik võiks lihvida.

Mis aasta masin Sul on? Alla 1995 a.? Mulle tundub et pigem on tegemist tavalise uniselt toimetava ETS-iga. Saabi oma manokas näitab tavaliselt aiateibaid aga punase alguses nüüd vaevalt et fuel cut off tekib. Mul käis ta vahel isegi punase lõpus ilma cut offita ära. Cut off töötab väga järsult, laksti võetakse impulsid pihustitelt ja milleltki veel maha ja sama järsult tuleb jõud tagasi. Umbes nii et kõigepealt lööd pea vastu rooliratast ära ja siis saad labidaga istme näöl selga. Ok ehk tõesti mitte nii drastiliselt aga toime on ikkagi järsk.
Aga W ja C voolikud võid prooviks ikka kokku ühendada. Kui hästi punnitada (näiteks kruusateel) saab selle liba cut offi (ehk ETS-i toimetamise) ikka kätte.
uhti
Postitusi: 92
Liitunud: P Juul 16, 2006 10:15
Asukoht:
Auto:

#48

E Juul 17, 2006 21:25

Algselt postitas: qdwin
Kui üks väljalaskekollektori polt on murdunud, suurendab see märgatavalt bensiinikulu. See et kollektori tihendit Tallinnas ei ole - no ei usu! Nii Troostautos kui Saabiantil peaks see olema laokaup. Kui läheb juba kollektori tihendi vahetamiseks, võiks kollektori siledaks lihvida (600-800krooni). Ta peaks üsna banaani kujuline olema. Saab ka muidugi spets tihendusmöginatega poltidega kinni puues pidama aga kui vähegi võimalik võiks lihvida.

Mis aasta masin Sul on? Alla 1995 a.? Mulle tundub et pigem on tegemist tavalise uniselt toimetava ETS-iga. Saabi oma manokas näitab tavaliselt aiateibaid aga punase alguses nüüd vaevalt et fuel cut off tekib. Mul käis ta vahel isegi punase lõpus ilma cut offita ära. Cut off töötab väga järsult, laksti võetakse impulsid pihustitelt ja milleltki veel maha ja sama järsult tuleb jõud tagasi. Umbes nii et kõigepealt lööd pea vastu rooliratast ära ja siis saad labidaga istme näöl selga. Ok ehk tõesti mitte nii drastiliselt aga toime on ikkagi järsk.
Aga W ja C voolikud võid prooviks ikka kokku ühendada. Kui hästi punnitada (näiteks kruusateel) saab selle liba cut offi (ehk ETS-i toimetamise) ikka kätte.

Tuli välja,et suisa kaks polti oli katki:wall:Nüüdsex on poldijäänused välja puuritud ja uued tikkpoldid sisse keeratud.Tihend jõuab ka ikkagi homme minuni:thumb:lihtsalt eelmine tellija ei olnud nii pädev;)
Auto on aastast 95.aut kastiga ( arvele saan teen ehk uue teema:cool:)Kui auto korda saan siis saab täpsemalt proovida,et kas oli fuelcut või mingi muu anomaalia:freak:
Aga kui see klapp osutub ikkagi defektiga olema siis võtan ta kindlasti vahelt ära.
keenius
Postitusi: 283
Liitunud: R Dets 22, 2006 16:59
Asukoht: Rakvere
Auto: Saab 9000; Saab 9-3ss; Subaru Impreza; Moskvits 2140SL
Kontakt:

#49

L Dets 23, 2006 14:03

Ei tia kas olen esimene aga selle klappi võtsin lahti kuna mul oli sama jama et kui puhusid tuli igast august õhku seal sees on siis kaks mähist mis liigutavad magnetväljaga ühte plaati millega suunatakse õhk sinna kuhu vaja.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#50

L Dets 23, 2006 14:30

Tegelikult on BPC klapi ehitusest kaks päris asjalikku teemat:
http://saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=2568
http://saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=2583
Vasta