Kuidas ma ACC üht mootorit parandasin

Targad ja asjalikud teemad, mis väärivad eraldi ära märkimist.
Vasta
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2136
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#1

N Dets 08, 2005 2:41

Asi sai alguse sellest, et salongi aknad seest pidevalt udused. Suvel ei märganudki, konditsioneer pidevalt töötas ja kuivatas, aga nüüd, kui välistemp. alla 5 kraadi (kont siis ju ei tööta) kõik udune.
Sai siis murega Trionicu poole mindud. Ja mis selgus - lisaks sellele, et vee väljavoolukanalid olid prahti täis, ei töödanud ka mootor, mis liigutab õhu tsirkulatsiooni klappi. Eraldi toitega funkas, aga "aju" taga ei miskit.
Asub see kapoti all "akvaariumis" salongi õhufiltri kõrval.
Ega midagi, mootor koju kaasa ja asja uurima. Välja näeb ta selline:

Pilt

Lammutasin ta kaheks osaks, vasakul siis plastik-hammasratastega ülekanne. Pikk pulk keerab klappi kinni-lahti.
Paremal samuti mingi ülekanne kus sees mikromootor:

Pilt

Mootori tagaosast on näha, et miski on seal päris kuumaks läinud:

Pilt

Ega's midagi, jälle natuke lammutamist ja pääsesin kruvideni, mis mootorit kinni hoiavad:

Pilt

Lõpuks siis niisugune pilt:

Pilt

Kohe selge, et mootori kollektor (mille vastu harjad käivad) on tõsiselt kulunud.
Võtsin veel rohkem ribadeks:

Pilt

Puhastasin kõik ära. Kuna harjad ilmselt vasest(?), olid kollektori lamellide vahed tihkelt pudi täis. Kindel lühis!
Ladusin kõik uuesti kokku ja võtsin "teise poole" ette:

Pilt

Nagu näha, pole seal midagi huvitavat. Lootsin leida mingeid kontakte, mis pärast pika varda 160-kraadist pööret mootori välja lülivad...aga polnud midagi.
Ladusin kogu krempli kokku ja asusin "aju" kallale:

Pilt

Mootorist tulevad kaks otsa klemmidele 2 ja 21. Edasi/tagasi käiku reguleerib draiver TA8050P. Vajutades nupule recirc antakse mootorile 20-ks sekundiks pinge. Kuna kumbki mootori klemm pole maandatud, siis muudab draiver iga nupule vajutusega 12V pinge polaarsust. Kui pikk võll jõuab oma pöörde ära teha, surutakse ta vastu piirajat ja tarbitav vool suureneb 45mA pealt 300mA-le. Skeem läheb tuliseks, kuid mitte ohtlikult, sest kannatab kuni 1,5A voolu ja omab lühisekaitset. Jupp ise on selline:

Pilt

Proovisin eelnevalt ka suvalise 12V mootoriga...toimis. Niiet kiviga on kõik korras.

"Ajule" 12-voldise pinge andsin alaldist klemmidele 7 ja 22 ning "miinus" klemmile 1.
Niisugune pilt:

Pilt

(vasakul all see hall jublakas on elektrooniline 3A kaitse...et kui miski päris lühisesse läheb, siis lülib välja)

Vasakul pildil siis peasüüdlane: lamellide vahed metallipuru täis, nõelaga sai nad puhtaks tõmmatud.
Ja enne lõplikku kokkupanekut otsustasin, et TA8050 tahab siiski mingit lisajahutust (parem pilt). Enne, kui mootor oli lühises läks ta ikka väga kuumaks...mine hullu tea. Eestis pole seda juppi saada kah:

Pilt


Ongi kõik. Nüüd vaja veel see motoor Saabile tagasi panna...mis muidugi paras n..s saab olema ;).

Ahsoo...unustasin veel ütlemata, et ikka korda sain :P
Nastix
Postitusi: 553
Liitunud: N Mai 19, 2005 16:12
Asukoht:
Auto:

#2

N Dets 08, 2005 8:58

Kõva töö :notworthy:

Üks küsimus kah. Kuidas kontrollida vee äravooluavasid - kus need asuvad ?
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2136
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#3

R Dets 09, 2005 1:43

Kuidas vee äravoolu avasid kontrollida...kindlasti isand Trionic oleks teadlane vastama.
Ilmselt suruõhuga on kõige mõistlikum. Kui salongi õhufilter ära võtta, siis tavaliselt on selle "pesas" igasugu rämpsu, enamasti kuivanud puulehed. Koht on nii kitsas, et käsi sinna ei mahu. Kui siis tolmuimejale mingi pikem toru külge monteerida..
Üks äravoolu auk on nii nõmeda koha peal, et ventilaatorit ära võtmata sinna ei pääsegi.
Kondensvee äravoolu kanalite puhastamiseks on õpetus: http://www.quasimotors.com/ac_drains.htm
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#4

R Dets 09, 2005 8:16

Algselt postitas: sebastian
Kuidas vee äravoolu avasid kontrollida...kindlasti isand Trionic oleks teadlane vastama.
Ilmselt suruõhuga on kõige mõistlikum. Kui salongi õhufilter ära võtta, siis tavaliselt on selle "pesas" igasugu rämpsu, enamasti kuivanud puulehed. Koht on nii kitsas, et käsi sinna ei mahu. Kui siis tolmuimejale mingi pikem toru külge monteerida..
Üks äravoolu auk on nii nõmeda koha peal, et ventilaatorit ära võtmata sinna ei pääsegi.
Kondensvee äravoolu kanalite puhastamiseks on õpetus: http://www.quasimotors.com/ac_drains.htm


et mitte liigselt ja korduvalt vaeva näha,olen selle kõige nõmedamas kohas asuva kummiluti(mis pidevalt umbe läheb)lihtsalt küljest kiskunud.eelnevalt tuleb eemaldada tulemüür.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#5

E Apr 03, 2006 15:35

Algselt postitas: sebastian
Sai siis murega Trionicu poole mindud. Ja mis selgus - lisaks sellele, et vee väljavoolukanalid olid prahti täis, ei töödanud ka mootor, mis liigutab õhu tsirkulatsiooni klappi. Eraldi toitega funkas, aga "aju" taga ei miskit.


Kas TECH2 näitas ka klapi mootori viga? Minul on Klaas udune, aga vähem kui aasta tagasi ei näidanud tech2 ühtegi ACC viga.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2136
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#6

E Apr 03, 2006 17:37

Ei näidanud. Minu meelest ei näidanud TECH ka siis mitte midagi, kui seda mootorit üldse taga ei olnud...mis on üsna imelik.
Trionicu juures proovisime.
Kui järele mõelda, siis viletsa mootori korral ta ei peagi näitama, sest lühis mootoris sarnaneb sellega, nagu mootor veaks klapi kinni (või lahti) ja siis töötaks u. 10 sekundit edasi vastu piirajat...mida töökorras mootor tegelikult teebki.
Mikroskeemil (TA8050P) on sees ülekoormuse andur, mis lülib ta välja u. 10 sek pärast, kui vool tõuseb üle teatud piiri. See sai mõõtmisega kohe selgeks.
Minu osaliselt lühises mootor tarbis pidevalt suurt voolu, TA8050 mässas kümmekond sekundit ja siis lülis end välja, arvates et nüüd on klapp liigutatud...tegelikult seisis kõik endiselt paigal st. klapp irvakil.
Samas polnud mootor 100% lühises, sest otse aku pealt ta funkkas, samuti kodus 6A 12V toiteplokiga.

Küll näitas TECH kohe seda, et sise temp. anduri tiivik ei töödanud (oli kinni kiilunud) ja lisaks vasakpoolset esimest (vigast) ABS andurit/juhet.

Võid veel nii proovida, et katku ACC plokk välja, vajuta RECIRC nuppu ja pane kõrv vastu plokki. Minul tuli sealt vaikne vilin, kui lühises mootor küljes. Ilmselt hakkas mikroskeemis miski genereerima.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2136
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#7

E Apr 03, 2006 21:29

Ega seda mootorit polegi nii lihtne kätte saada. Tagumist kruvi tuleb 'tunde järgi' kruvikaga kobada. Trionic va osavnäpp opereeris seal kruvika ja magnetiga...ma poleks teadnudki, et kolmas kruvi üldse eksisteerib :mad:

Hiljem tagasi pannes võib selle kolmanda (tagumise) kruvi üldse ära jätta, midagi ei juhtu ja üldse kruvid asendada mingite ristpeade, kuuskandi või torxiga, et nad magnetotsiku küljes püsiksid.

Endalgi see mootor tagasi panemata, ootan sooja ilma, et näpud painduksid keerama :cool:
Omal kah nüüd niiskete ilmadega jälle udutama hakanud. Küllap klapp on paigast ära loksunud, sest miski teda kinni ei hoia.

ps. võin laenata oma mootorit, saad proovida kas mootor vigane või ACC aju jamab.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#8

E Apr 03, 2006 21:45

Algselt postitas: sebastian
ps. võin laenata oma mootorit, saad proovida kas mootor vigane või ACC aju jamab.


Ah, liiga palju jebanuuri oleks linnas tõmblemisega. Proovin oma mootori lihtsalt kätte saada esmalt. Mul õnneks on klapp kinni, nii et niisket õhku uuele ringile ei tohiks lüüa.

tiba OT kah. Muuseas vihmavee äravoolu toru päris umbes polnud, aga kogu see akvaariumi põhi on endiselt paksu porikihiga kaetud. Kui maale satun, teen seal põhjas korraliku survepesu. Piilusin ventuka korpuses olevast avast (katte võtsin eest) sisse - seal puha niiske kõik.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2136
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#9

T Nov 18, 2008 0:25

Kaevan endaalustatud teema välja :)

See parandatud mootor toimis siis pea 3 aastat.
Eile viskas kõik klaasid keset sõitu uduseks. Algul küll kahtlustasin lekkivat salongiradikat..

Miks nii arvan...vajutades kliimakompuutril recirc nuppu kostab vaikset vilinat, kõrv vastu komput ja kohe kuuleb.
Täpselt samamoodi tegi siis, kui too pisike mootor oli lühises.
Vasta