DIY: Saab 9000 pedaalikomplekti vahetus (+Pildid)

Targad ja asjalikud teemad, mis väärivad eraldi ära märkimist.
Vasta
cilpkonn
Postitusi: 1091
Liitunud: K Apr 06, 2005 12:32
Asukoht:
Auto:

#1

K Mär 16, 2011 20:32

Teen uue teema, ehk on kellelegi abiks, kui peaks sattuma sama probleemi ette, nagu minul juhtus..

Algusest siis..
Avastasin sõidust tulles, et pedaalikonstruktsioonipoolne siduri peasilindri kinnitus on sisuliselt ausõna peal kinni, ehk... paar käiguvahetust ja oleks olnud tee ääres seismas... Võtsin kätte ja hakkasin ise asju lähemalt uurima... Sai küsitud nõu siit ja sealt, aga oma pea on ikkagi lähemal :

Alustuseks: eemalda armatuurlaua pealmine osa. Kõlarikatted torxidest lahti (3 kruvi kummalgi pool), armatuuri pealmise katte mõlemas ääres on veel üks kruvi, samuti torxid, need lahti, pardasahtel lahti, üks mutikas on pardasahtli ülaservas kummikatte taga peidus, see samuti lahti.. tõsta kate üles, eemalda A-piilareid ühendav tross, kui on ning pane armatuuri kate näiteks... mm.. tagaistmele :) (Kuna minu Saabil puudub kõrvalistuja turvapadi, siis käib jutt ühe turvapadjaga isendist)

Eemalda näidikuplokk... kaks torxi ülaservas vasemal ja paremal, ettevaatlikult kaks parempoolset pistikut ka ära ja tõsta käepäraselt eemale.. Pilt peaks välja nägema selline:
Pilt

Järgmise sammuna eemalda pedaalikonstruktsiooni ülemine, viies, üldse mitte näha olev ning kõige ebamugavamas kohas asuv polt.. Mina pistsin käe läbi näidikuploki augu ja tunde järgi kruttisin selle lahti... Asukoht näidatud noolega
Pilt:
Pilt

Edasi võta lahti armatuuri alumine kate ja eemalda neli mutrit, mis hoiavad pedaalikonstruktsiooni vaheseina küljes, ühtlasi ka pidurivõimendi küljes ;) Samuti eemalda siduri peasilinder konstruktsioonist.
Vaakumiga püsikiirushoidja korral pistikud lahti ja voolikud küljest ära ofcourse.. Kiirenduspedaali küljest eemalda tross ja seda toetav plastikjulla, lisaks kõikvõimalikud segavad detailid oma äranägemise järgi. Mina eemaldasin pedaalid ükshaaval, aga pole ilmselt tarvilik. Tõsi, gaasipedaali võiks eemaldada, kuna kipub roolisamba taha kinni jääma ja takistab taaspaigaldust ning samuti ka eemaldamist. Kaks kuuskantkruvi, mõõtu ei ütle, kuna kasutasin torx võtmeid :red:
Pildid:
Pilt
Pilt

Edasi ava kapott ja kanguta pidurivõimendi kerest eemale, nii et pedaalikonstruktor kukuks põrandale; mina vajasin abilist, kõigil ei pruugi nii halvasti minna.. Austraallastel läks vähe kergemalt, nagu ma nende foorumist lugesin.. Sellel rohkem ei peatu....
Pilt:
Pilt

Õnnestumise korral on kurjajuur, mis kogu ettevõtmise põhjustas, nüüd käes
Pilt:
Pilt

Uus kasutatud pedaalikonstruktor (30 EUR)
Pilt:
Pilt

Edasi läheb kõik täpselt vastupidises järjekorras... tõsi, kui ei soostu eemalduma kerest pidurivõimendi, tasub kutsuda keegi appi, kes sätib uue pedaalikonstruktsiooni korrektselt õige nurga all paika ja ise sikutad järjekordselt kapoti alt kogu pidurisüsteemi vaheseinast eemale... Pilt ülevalpool eemaldamise juures..

Õige nõksuga on kogu pedaalisüsteem paigas
Pilt:
Pilt

Nüüd jääb üle kõik mutrid-kruvid-poldid-jutud kinni keerata, alustades kõige ülemisest pimesi paigaldatavast POLDIST (vt pilti ülevalpool asukohanäiduga), peasilinder konstruktsiooni külge ja neli mutrit pedaalikonstruktori ja pidurivõimendiga ühendada läbi vaheseina üheks tervikuks; pistikud-voolikud paika tagasi, armatuurikate koos valjuhääldite katetega tagasi ning põhimõtteliselt peaks olema asi tehtud..

Lõpptulemusena võid premeerida ennast tassikese teega :beer:

Lisaküsimused kui midagi märkimata jäi, palun U2U või telefoni kaudu.

Tervitustega,

Cilps
Vasta